تور

اجاره خودرو در دبی
استرالیاجهانگردی

جاهای دیدنی استرالیا

آیا شما هم به دنبال سفری ماجراجویانه هستید و می‌‌خواهید در آن سفر بهترین استفاده از مکان‌های دیدنی آن کشور را ببرید؟ بله کشور استرالیا بهترین گزینه برای سفرهای هیجانی و لذت‌بخش است. می‌طلبد هر گردشگر برای یکبار هم شده از این کشور دیدن کند. اماکن دیدنی این کشور آنقدر متنوع است که هر گردشگری به آنجا سفر کند قطعا از سفر خود راضی بر خواهد گشت.در ادامه همراه با مجله گردشگری دوباره سفر باشید تا با جاهای دیدنی استرالیا بیشتر اشنا شوید.

ویو راک هایدن استرالیای غربی (Wave Rock Hyden Western Australia)

در شرق شهر هایدن از بی‌نظیرترین مکان‌های دیدنی استرالیا ویو راک قرار گرفته است. ویو راک شباهت زیادی به موج‌های دریا دارد که هرکس این مکان را ببیند قطعا به ذهنش می‌رسد قبلا در این مکان دریا وجود داشته است به همین علت نیز اسم آن را صخره موج می‌گویند. این صخره‌ها دارای ارتفاعی نزدیک به 15متر و طولی 110متر است. اگر بخواهیم از علت به‌وجود آمدن این صخره‌ها حرف بزنیم باید به فرسایش و تغییرات شیمیایی لایه‌های زیری و نیمه سطحی زمین اشاره کرد.

ویو راک هایدن استرالیای غربی

کیاما نیو ساوت ولز (Kiama New South Wales)

در نیوساوت ولز استرالیا، کیاما که یک شهرک ساحلی در جنوب سیدنی است؛ قرار دارد. در کیاما چند ساحل مخصوص برای موج‌سواری تأسیس شده است که زیبایی این مکان را دوچندان می‌کند. همچنین وجود کافه‌ها و رستوران‌ها در آنجا باعث شده است که مقصد خوبی برای سفر به استرالیا باشد.

کیاما نیو ساوت ولز

تالار جذاب اپرای سیدنی

از جذاب‌ترین مکان‌های شهر سیدنی استرالیا تالار اپرای است؛ این مکان در مرکز سیدنی قرار دارد که می‌توان آن را مرکز هنر این شهر نامید. سالانه جمعیت زیادی نزدیک به هشت میلیون نفر از این تالار بازدید می‌کنند. این مکان در سال 2007 و در روز 28ژوئن به‌عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است. در این تالار چندین رویداد مختلف هنری برگزار می‌شود تا تفریحی برای گردشگران باشد.

تالار جذاب اپرای سیدنی

ساحل وایت هیون جزیره‌ی ویت ساندی کوئینزلند (Whitehaven Beach Whitsunday Island Queensland)

در دل دیواره بزرگ مرجانی کوئیزینلند ساحل وایت هیون قرار دارد. اگر بخواهیم از تمیز‌ترین و دنج‌ترین سواحل شن سفید رنگ ‌حرف بزنیم باید به ساحل وایت هیون اشاره کنیم. این مکان بسیار بین‌گردشگران محبوب دارد که علت آن شن‌های سفید و آب زلال است. تنها راه رسیدن به این ساحل قایق‌سواری یا هلی‌کوپتر است.

ساحل وایت هیون جزیره‌ی ویت ساندی کوئینزلند

دریاچه‌ هیلیر جزیره‌ی وسطی (Lake Hillier Middle Island)

در مجمع الجزایر ریشرشی دریاچه هیلیر در غرب استرالیا واقع شده است. این دریاچه رنگی متفاوت با مابقی دریاچه‌ها دارد که رنگ صورتی آن جای رنگ آبی را می‌گیرد. رنگ صورتی دریاچه خود دلیلی برای جلب توجه گردشگران به‌حساب می‌آید. همچنین رنگ این دریاچه دائمی است و تغییر نمی‌کند.

دریاچه‌ هیلیر جزیره‌ی وسطی

بندر سیدنی

از مشهورترین مکان‌های دنيا که در استرالیا قرار دارد می‌توان به بندر سیدنی اشاره کرد. سیدنی در ایالت نیو ساوت ولز قرار دارد که مرکز فعالیت‌های آبی و زمینی است. یکی از علت‌های شلوغ بودن این مکان بخاطر وجود قایق‌بادبانی، کشتی، تفریحات آبی و… است. افراد بازدیدکننده بسیار به این مکان علاقه‌مند هستند. در سیدنی رستوران، کافه، بارها و… زیادی وجود دارد که گردشگران بتوانند سفری راحت و آرام تجربه کنند.

بندر سیدنی

گلدکست کوئینزلند (Gold Coast Queensland)

گلدست یک شهری در جنوب شرقی کوئینزلند استرالیا است که به سواحل طلایی معر‌وفیت دارد. از سری مکان‌های دیدنی سواحل طلایی ساحل سفرز پارادایس است که با گذشتن از کنار این سواحل می‌‌توانید مکان‌های تفریحی، آسمان زیبا، مراکز خرید و… مشاهده کنید. همچنین از دیگر مکان‌های زیبایی در این شهر می‌توان بازدید کرد جنگل‌های بارانی، قله‌های باشکوه، دره‌های سرسبز و… است.

گلدکست کوئینزلند

ملبورن (Melbourne)

دومین شهر استرالیا ملبورن است. این شهر دارای باغ، فضای سبز و پارک‌های زیاد است که حدود یک سوم از مساحت آن را به خود اختصاص داده‌اند. وجود باغ‌های گیاه‌شناسی رویال، گالری ملی ویکتوریا، میدان فدراسیون، زمین کریکت از سری اماکنی به‌حساب می‌آید که هر کس به ملبورن سفر کند بی‌شک به آنجا می‌رود. اگر به خرید علاقه‌مند هستید می‌توانید به خیابان رویال بروید این مراکز خرید بیش از یک قرن سابقه دارند و مکانی برای خرید میوه، سبزیجات و صنایع دستی است.

ملبورن

پِرت (Perth)

شهری در لبه اقیانوس هند به نام پرت وجود دارد. این شهر را می‌توان از رقبای سیدنی و ملبورن دانست زیرا افراد زیادی برای تفریحات ساحلی و فعالیت‌های تفریحی این شهر را انتحاب می‌کنند. اما این نکته را به‌یاد داشته باشید که شهر پرت، دورترین شهر جهان است که سفر به آنجا به هزینه زیادی نیاز دارد.

پِرت

دیواره‌ بزرگ مرجانی کوئینزلند (The Great Barrier Reef Queensland)

دیواره مرجانی کوئینزلند جزو عجیب‌ترین مکان‌های جهان است. این منطقه آنقدر زیبایی دارد که هر گردشگری را به‌سمت خود جذب می‌کند. دیواره‌ بزرگ مرجانی کوئینزلند در شرق استرالیا قرار دارد اگر به استرالیا سفر کردید این صخره مرجانی را از دست ندهید زیرا هیچ‌جای جهان مانند آن نخواهید یافت.

دیواره‌ بزرگ مرجانی کوئینزلند

داروین (Darwin)

مردم بومی استرالیا در شهر داروین زندگی می‌کنند. در قرن هفدهم دریانوردان هلندی این شهر را مشاهده کردن و برای بعضی مناطق آن اسامی انتخاب کردند. اما بالاخره در سال 1893 دریانوردان بریتانیایی اسم این منطقه را داروین نام‌گذاری کردند و این نام دائمی شد.

داروین

جزیره‌ راتنست (Rottnest Island)

از جزایر استرالیا می‌توان به جزیره راتنست در غرب این کشور اشاره کرد. در این جزیره، حیات‌وحش زیبا و طبیعی که دارد؛ مقصد بسیاری از گردشگران به‌حساب می‌رود. حدود  پانصد هزار نفر در سال از این جزیره دیدن می‌نمایند‌ که اکثر افراد با کشتی و هواپیما به این جزیره  می‌روند.

جزیره‌ راتنست

دریاچه‌ مکنزی جزیره‌ی فریزر (Lake McKenzie Fraser Island)

از طبيعی‌ترین دریاچه‌های استرالیا می‌توان به دریاچه مکنزی اشاره کرد. این دریاچه آنقدر پاک و زلال است که موجودات زنده کمی در آن پیدا می‌شود. از بهترین جاهای دیدنی استرالیا برای گردشگران این دریاچه به‌شمار می‌رود زیرا از نظر رفاهی امکانات بسیاری در اختیار مسافرین قرار می‌دهد.

دریاچه‌ مکنزی جزیره‌ی فریزر

آبشار مکنزی ویکتوریا (MacKenzie Falls Victoria)

از جمله آبشارهای ویکتوریا آبشار مکنزی است. این آبشار در پارک ملی گرامپین قرار دارد که با سرازیر شدن از صخره‌های بزرگی که در آنجا دیده می‌شود، زیبایی آن را دوچندان کرده است. این آبشار در تمام طول سال وجود دارد و همین جزو ویژگی‌های منحصربه‌فرد‌ این آبشار بشمار می‌رود. این آبشار دارای طولی به اندازه 35متر است که در آخر به یک استخر تبدیل می‌شود.

آبشار مکنزی ویکتوریا

پارک ملی پورنولولو (Purnululu National Park)

در ناحیه کیمبرلی غرب استرالیا پارک ملی پورنولولو قرار دارد این منطقه دارای 240هکتار است‌. این پارک ملی دارای صخره‌های ماسه‌ای دندانه دندانه است که شباهت زیادی به کندو عسل دارد . علت به‌وجود آمدن این صخره‌ فرسایش بوده که طی بیست میلیون سال به‌وجود آمده است‌.

پارک ملی پورنولولو

ویلپنا پاوند استرالیای جنوبی (Wilpena Pound South Australia)

ویلپنا پاوند در 429کیلومتری شمال آدلاید واقع شده است. این مکان صفحه صاف و بزرگی به مساحتی حدود هشت هزار کیلومتر مربع را به خود اختصاص می‌دهد که حدود دویست متر از زمین‌های دور تا دورش بلندتر است.

ویلپنا پاوند استرالیای جنوبی

جزیره لرد هاو (Lord Howe Island)

بین دو کشور نیوزلند و استرالیا جزیره لرد هاو قرار دارد. دیدن این جزیره از بالا مانند یک هلال نامنظم است. همچنین از سری علت‌هایی که این جزیره بسیار بین گردشگران محبوبیت دارد وجود حیات وحش زیبایی است که در کنار طبیعت آن قرار دارد.

جزیره لرد هاو

خلیج جرویس نیو ساث ولز (Jervis Bay New South Wales)

از جمله سواحلی که دارای ساحل شنی سفید رنگ است به جرویس می‌توان اشاره کرد. قدمت این ساحل به پانزده هزار سال پیش برمی‌گردد که در اواخر عصر یخبندان شکل گرفته است. شکل امروزی این ساحل حدود چهار هزار سال پیش بعد از بالا آمدن سطح آب‌دریا به‌وجود آمده است.

خلیج جرویس نیو ساث ولز

بریزبن (Brisbane)

سومین شهر پرجمعیت استرالیا و مرکز ایالت کوئینزلند بریزین است. این شهر در شبه جزیره‌ رودخانه برزین قرار دارد. شهرت شهر کوئیزلندی به‌خاطر معماری آن است که بیشترین بخش معماری این شهر به این سبک دیده می‌شود. شهر برزین آب‌هوای نیمه‌ گرمسیری دارد و در بیشتر سال گرم و آفتابی است همچنین میانگین دما حدود 29درجه سانتی‌گراد گزارش می‌شود.

بریزبن

آبشار‌ میچل (Mitchell Waterfalls)

آبشار میچل یکی دیگر از جاهای دیدنی استرالیا است که دارای ارتفاعی نزدیک به 7.6متر است که در دامنه کوه میچل قرار دارد. علت نام‌گذاری این آبشار بخاطر پرفسوری است که در هنگام اندازه‌گیری ارتفاع کوه از لب صخره به زمین پرت می‌شود و فوت می‌کند برای احترام به این پرفسور اسم آن را روی این آبشار گذاشته‌اند.

آبشار‌ میچل

آدلاید (Adelaide)

آدلاید پنجمین شهر پرجمعیت استرالیا است. شهر آدلاید در سال 1836 تأسیس شد. همچنین این شهر را سرهنگی به اسم لایت بنا کرده‌ است؛ به گونه‌ای که شهر آدلاید  به حالت شبکه‌ای با بلوارهای پهن و میدان‌های بزرگ شکل بگیرد که دور تا دور آن را پارک‌های آدلاید گرفته است.

آدلاید

اولورو نورترن تریتوری (Uluru Northern Territory)

صخره آیزر که همان صخره اولورو است که از جنس ماسه‌سنگ ساخت گردیده است که اطراف آن چشمه، نگاره‌های باستانی و غارهای آبی قرار دارد. این محوطه از معروف‌ترین مکان‌های استرالیا به‌حساب می‌آید که ثبت میراث جهانی دارد. از دیگر ویژگی‌های زیبای این صخره تغییر رنگ آن در روزهای مختلف سال می‌توان اشاره کرد.

اولورو نورترن تریتوری

صخره‌ طلایی بلو مانتینز (The Golden Cliff Blue Mountains)

از دیگر جاهای دیدنی استرالیا صخره طلایی بلو مانتینز است. دیدن غروب آفتاب از بالای این صخره‌ها تجربه‌ای به‌یادمانی خواهد بود که شما را از سفرتان به این منطقه راضی‌تر خواهد کرد. زیرا در زمان‌های غروب آفتاب رنگ این صخره‌ها به طلایی مایل می‌شود.

صخره‌ طلایی بلو مانتینز

صخره معلق ویکتوریا (Hanging Rock Victoria)

صخره معلق دارای ارتفاعی 718متر از سطح دریا است که به‌خاطر وجود آتشفشان‌ها است. این صخره قدمتی نزدیک به 6.25میلیون سال دارد. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از این مکان دیدن کنید و روزی بی‌نظیر برای خود بسازید.

صخره معلق ویکتوریا

جزیره‌ ماریا تاسمانی (Maria Island Tasmania)

رفتن به جزیره ماریا یک انتخاب درست است. در جزیره ماریا حیواناتی زیبا و نادر پیدا می‌شود که تعداد زیادی از آنها بومی تاسمانی به‌حساب می‌آید. از جمله حیوانات نادری که در این منطقه وجود دارد می‌توان به گوزن‌های زرد، کانگوروهای جنگلی،  غازهای کِیپ بَرن  و پنگوئن‌های پردار به اشاره کرد.

جزیره‌ ماریا تاسمانی

پارک ملی کاکادو (Kakadu National Park)

از بهترین جاهای دیدنی استرالیا پارک ملی کاکادو است. مساحت پارک کاکادو حدود 19840کیلومتر مربع است که بزرگ‌ترین پارک ملی استرالیا و دومین شهر بزرگ جهان به‌حساب می‌آید. از جذابیت‌های این پارک می‌توان به دره‌ها، مرداب‌های حرا، رودخانه‌ها، آبشارها و… اشاره کرد. بهتر است در فصل نوامبر تا آوریل به این پارک سفر نکنید زیرا سیلاب‌های زیادی جاری می‌شود که جاده‌ها را مسدود می‌کند‌.

پارک ملی کاکادو

خلیج هوم بوش سیدنی (Homebush Bay Sydney)

در ساحل جنوبی رودخانه پاراماتا هوم بوش خلیجی قرار دارد. این خلیج قبلا محل تخلیه زباله‌ها و قرار دادن کشتی‌های کارکرده بوده است. همچنین علت به‌وجود آمدن این جنگل زیبا وجود درختان و بوته‌های است که روی این کشتی فرسوده رشد کرده‌اند.

خلیج هوم بوش سیدنی

برج سیدنی در استرالیا

از دیگر جاهای دیدنی استرالیا ، برج سیدنی می باشد که از بلندترین برج‌ها در نمیکره‌ جنوبی است که از بهترین مکان‌های دیدنی استرالیا به‌حساب می‌آید. در مرکز خرید وستفیلد در کنار خیابان پیت و خیابان بازار برج سیدنی تأسیس گردیده است. برای اینکه سریع‌تر به برج سیدنی برسید با حمل‌و‌نقل عمومی می‌توانید به آنجا بروید‌.

برج سیدنی در استرالیا

موزه Susannah Place

از موزه‌های تاریخی استرالیا می‌توان به موزه Susannah Place اشاره کرد. این موزه نشان‌دهنده تمام افراد طبقه‌ کارگر در موزه است. افرادی که به این موزه می‌روند بیشتر به‌علت بازدید از معماری و میراث موجود در این موزه است. همچنین این موزه بیشتر از یک قرن قدمت دارد و همین دلیلی برای ارزشمندی این موزه به‌شمار می‌رود.

موزه Susannah Place

جزیره همیلتون

در این جزیره صخره‌های مرجانی زیادی وجود دارد که همین دلیلی برای استقبال بی‌نظیر گردشگران از آن است. این جزیره هر ساله فستیوا‌ل‌های بزرگ قایقرانی زیادی را به نمایش می‌گذارد‌. به‌علت استقبال فراوان گردشگران از جزیره همیلتون باعث شد دولت استرالیا یک فرودگاه مخصوص برای این جزیره در نظر بگیرد.

جزیره همیلتون

باغ وحش تارونگا سیدنی

باغ‌وحش تارونگا در سال 1916 افتتاح گردید. این باغ‌وحش دارای حدود 4هزار حیوان است که از مشهورترین باغ‌وحش‌های استرالیا به‌حساب می‌آید. در طول مسیر رسیدن به باغ‌وحش از زمین‌های سرسبز اسکله و جنگل‌های ترک تایگر عبور خواهید کرد. که با دیدن این مناظر روحتان شاد می‌شود. همچنین می‌توانید با قایق این مسیر را طی کنید و لذت‌ راه را دوبرابر کنید.

باغ وحش تارونگا سیدنی

آکواریوم سی لایف سیدنی

آکواریم سی لایف سیدنی دارای آب‌های زیرزمینی زیادی است.این آکواریم بسیار مورد توجه توریستان خارجی قرار می‌گیرد و در بندر دارلینگ قرار دارد. برای اینکه بتوان حیوانات آبزی موجود در این آکواریم را دید، باید از تونل شیشه‌ای که ساخته شده است عبور کنید. این آکواریم دارای دوازده ناحیه است از جمله آنها دره کوسه، جزیره دوگانگ، دیسکاوری پول ارک، زیستگاه پنگوئن‌ها ،دریاهای ژوراستیک و… است. از دیگر بخش‌های پرطرفدار این آکواریم می‌توان به مجموعه بزرگ شبیه‌سازی دیوار مرجانی اشاره کرد که گردشگران علاقه زیادی به بازدید از آن دارند.

آکواریوم سی لایف سیدنی

کلام پایانی

سفر کردن به استرالیا یکی از بهترین انتخاب‌ها است. زیبایی‌های فراوان این کشور لذت‌بخش‌ترین لحظه‌ها را برای گردشگران به ‌وجود می‌آورد. حتما به این کشور سفر کرده و از جاذبه‌های آنجا دیدن کنید. مطمئن باشید که رفتن به این کشور دیدنی یکی از بهترین سفرهای شما خواهد شد. پیشنهاد می‌شود در سفر خود به استرالیا علاوه بر جاهای دیدنی استرالیا، از حیوانات محبوب و با نمک آن غافل نشوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا