تور

اجاره خودرو در دبی
آسیااماراتجهانگردیدبی

پارک آبی آتلانتیس دبی

پارک آبی آتلانتیس دبی یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین تفریح‌ها در این شهر به شمار می‌رود. این پارک نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای کودکان نیز تفریحات متفاوتی دارد. از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی جهان شناخته می‌شود و هر روز افراد زیادی در آن به تفریح می‌پردازند. انواع امکانات رفاهی و تفریحی متفاوت و کاملی در این پارک آبی وجود دارند و می‌توانید یک روز کامل برای استفاده از این امکانات صرف کنید. یکی از محبوب‌ترین مقاصد مسافران ایرانی در دبی است و می‌توانند آزادانه در آن تفریح کنند. در ادامه با مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

معرفی پارک آبی آتلانتیس دبی

پارک آبی آتلانتیس دبی که به پارک آبی آکواونچر نیز معروف است از توریستی‌ترین مکان‌های جهان به شمار می‌رود. این پارک در منطقه آتلانتیس قرار دارد و دارای چندین پارک آبی بزرگ و زیبا است. از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری شهر دبی محسوب می‌شود و در کنار آن هتل معروف آتلانتیس قرار دارد. مساحت آن به ۴۲ هکتار می‌رسد و اطراف آن را مناطق سرسبز گرمسیری احاطه کرده‌اند. از ویژگی‌های آن می‌توان به داشتن ساحل اختصاصی اشاره کرد که طول آن به یک کیلومتر می‌رسد.

می‌توانید با ریلکس کردن در این ساحل به تماشای موجودات دریایی مانند کوسه‌ها بپردازید. طولانی‌ترین سرسره آبی در این پارک وجود دارد که نام آن سرسره آکواکندا است. از هیجان‌انگیزترین وسایل موجود در این پارک آبی می‌توان به سرسره‌های آبی بزرگ، استخرها و ترن‌های هوایی اشاره کرد. در این پارک محلی برای کودکان وجود دارد که می‌توانند از تفریحات مختص به سن خود بهره‌مند شوند. پارک آبی آتلانتیس دبی دارای بخش‌های بسیار متفاوت و سرگرم‌کننده است که در ادامه معرفی شده‌اند.

پارک آبی آتلانتیس دبی

سرسره‌های پارک آبی آتلانتیس دبی

دو بخش مجزا از پارک آبی آتلانتیس دبی به سرسره‌های پارک اختصاص داده شده‌اند. بخش اول برج بلندی است که متفاوت‌ترین سرسره‌ها در آن قرار دارند و دکوراسیون آن مانند محیط غار است. ارتفاع برج به ۳۷ متر می‌رسد و به آن برج قدرت می‌گویند. سرسره‌های بخش دوم که به معبد مایاها معروف است از زیر تالاب کوسه‌ها می‌گذرند. بخش دیگری نیز مربوط به کودکان است که حدود ۱۸ سرسره هیجان‌انگیز در آن وجود دارد و برای رده‌های سنی مختلف از خردسالان تا نوجوانان به کار می‌روند. معروف‌ترین سرسره‌های پارک آبی آتلانتیس دبی عبارت‌اند از:

سرسره آبی آکواکوندا

دارای بزرگ‌ترین تیوب سواری ۶ نفره در دنیا است. با پیچ‌ها و منحنی‌های متعددی که دارد شما را غافلگیر خواهند کرد. این سرسره آبی ۲۵ متر ارتفاع، ۲۱۰ متر طول و ۹ متر عرض دارد. سرعت آن نیز ۳۵ کیلومتر بر ساعت است.

سرسره آبشار

این سرسره در بخش برج قدرت قرار دارد و به وسیله یک تسمه نقاله از رودخانه خروشان به بالای برج قدرت حرکت می‌کند. پس از بالا رفتن از ۱۸ متر به سرعت پایین می‌آید. سرسره دارای تیوب است و امنیت زیادی دارد.

سرسره مواج

دارای تیوب یک‌نفره و دونفره است و در بخش برج قدرت قرار دارد. ارتفاع سرسره حدود ۳۶ متر است و با عبور کردن از چندین پیچ به داخل یک تنگه وارد می‌شوید. در نهایت به رودخانه خروشان و محیط ساحلی هدایت می‌شوید.

سرسره مواج پارک آبی آتلانتیس دبی

سرسره پرتگاه

۱۵ متر ارتفاع دارد و در بخش برج قدرت واقع شده است. دارای سرعت زیادی است و به‌صورت سقوط آزاد به سمت پایین حرکت می‌کند و به یک تونل کاملاً تاریک و در نهایت محیط غار وارد می‌شود. سرسره پرتگاه فاقد تیوب است و به‌صورت یک‌نفره می‌توان از آن استفاده کرد.

سرسره سقوط

از دیگر سرسره‌های بخش قدرت به شمار می‌رود و دارای تیوب یک‌نفره و دونفره است. در ابتدا از یک تونل تاریک سرپوشیده عبور خواهید کرد و سپس به محیط باز وارد می‌شوید. دارای پیچ‌های متعدد هیجان‌انگیز است که در نهایت شما را به سمت رودخانه درخشان هدایت می‌کند.

سرسره ایمان

این سرسره در بخش معبد مایاها واقع شده و دارای ۱۸ متر ارتفاع است. از جمله سرسره‌هایی است که با سوار شدن بر آن یک سقوط آزاد پرسرعت را تجربه می‌کنید. این سرسره شمار را به سمت یک تونل شیشه‌ای که از زیر آن کوسه‌ها عبور می‌کنند هدایت می‌نماید. سرسره قابل استفاده برای یک نفر و بدون تیوب است.

سرسره مار

از دیگر سرسره‌های معبد مایاها محسوب می‌شود که دارای تیوب است. هنگام حرکت وارد یک تونل تاریک شفاف می‌شوید که کوسه‌ها از زیر آن عبور می‌کنند. امکان استفاده از سرسره با تیوب دونفره یا بدون تیوب وجود دارد.

سرسره مار در پارک آبی آتلانتیس دبی

رودخانه‌های پارک آبی آتلانتیس دبی

از آنجایی که دبی یک شهر کویری محسوب می‌شود برای جذابیت بیشتر به ساخت رودخانه‌های مصنوعی در پارک آبی آتلانتیس پرداخته است. در این پارک دو رودخانه زیر قرار گرفته‌اند:

رودخانه خروشان

این رودخانه دارای امواج شدید است و با سوار شدن بر تیوب شما را به سمت جلو حرکت می‌دهد. با این حال از رودخانه خارج نمی‌شوید و می‌توانید از مناظر سرسبز اطراف آن لذت ببرید. رودخانه درخشان دارای یک نوار نقاله است و شما را به برج سرسره‌ها می‌رساند. به این منظور نیازی نیست از تیوب خارج شوید. رودخانه خروشان به نوبه خود دارای دو بخش تفریحی است که عبارت‌اند از:

بخش اسکیت روی سرسره

افرادی که قادر به انجام حرکات اسکیت بر روی سرسره هستند می‌توانند از این بخش لذت ببرند.

بخش رپیدز پارک آبی آتلانتیس دبی

در این بخش همان‌طور که بر تیوب سوار شده‌اید به سمت رودخانه خروشان و آب‌های متلاطم با مسافت ۱.۶ کیلومتر هدایت می‌شوید. در طول این مسیر یک محیط شبیه‌سازی شده جنگلی وجود دارد که در نوع خود جذاب و بی‌نظیر است.

رودخانه آرام

پس از تجربه هیجان جهت ریلکس کردن می‌توانید وارد رودخانه آرام شوید. رودخانه آرام دارای تیوب است و سرعت جریان آب در آن بسیار آرام است. این جریان آب شما را در یک مسیر دایره‌ای به طول ۴۰۰ متر هدایت می‌کند.

استخرهای پارک آبی آتلانتیس دبی

از بخش‌های ویژه پارک آبی آتلانتیس دبی می‌توان استخرهای متنوع آن را نام برد که برای استراحت و آفتاب گرفتن مناسب هستند. با استفاده از این استخرها می‌توانید از مناظر دریا و جنگل‌های سرسبز گرمسیری لذت ببرید. معروف‌ترین استخرهای پارک آبی آتلانتیس دبی عبارت‌اند از:

استخر

LAP POOL این استخر برای مهمانان هتل آتلانتیس ساخته شده است و ۲۵ متر طول دارد. در کنار سالن تناسب اندام هتل آتلانتیس قرار دارد.

استخر پارک آبی آتلانتیس دبی

استخر غار پارک آبی آتلانتیس دبی

این استخر از بخش‌های مختلف شامل یک استخر جالب و هیجان‌انگیز و دو آبشار زیبا تشکیل شده است. از خدمات این استخر می‌توان به سرو انواع نوشیدنی و سرویس مواد غذایی، خدمات اختصاصی ویژه مهمانان هتل آتلانتیس، صندوق قفل‌شونده ایمن جهت شارژ انواع دستگاه‌های هوشمند و صندلی‌های چتردار اشاره نمود.

استخر حمام سلطنتی

این استخر دارای یک محیط عاشقانه و آرام است و موزیک آرامش بخشی در آن پخش می‌شود. استفاده از این استخر برای زوج‌ها پیشنهاد می‌شود.

استخر آبی رنگ

از جدیدترین استخرهای پارک آبی آتلانتیس محسوب می‌شود و محیط آرامش بخشی دارد. این استخر برای افرادی که به موزیک‌های دهه ۸۰ تا ۹۰ میلادی علاقه دارند بهترین انتخاب است.

استخر آرامگاه مایاها

در کنار آرامگاه مایاها قرار گرفته و برای شنا و آفتاب گرفتن مناسب است. جالب است بدانید که این استخر رایگان است.

استخر رودخانه

از دیگر استخرهای رایگان پارک آبی آتلانتیس دبی می‌توان به این استخر اشاره کرد. در مجاورت رودخانه آرام قرار دارد و هر چه به سمت رودخانه پیش می‌رود عمق آن کمتر می‌شود.

استخر مخصوص جوانان

در پارک آبی آتلانتیس چهار استخر مخصوص جوانان ساخته شده که تنها مهمانان هتل آتلانتیس می‌توانند از آن استفاده کنند. از امکانات این استخر می‌توان به کلوپ ساحلی، بازی‌های سرگرم‌کننده و متعدد، تخت‌های زیبا و راحت و اجرای DJ به‌صورت زنده اشاره کرد. کودکان اجازه ندارند به این بخش وارد شوند.

تفریحات پارک آبی آتلانتیس دبی

قوانین پارک آبی آتلانتیس دبی

جهت ورود به پارک آبی آتلانتیس دبی و استفاده از تفریحات آن قوانین و نکات مهمی وجود دارند که باید رعایت کنید و عبارت‌اند از:

  • در ابتدای ورود در محوطه پارک باید دستبند تهیه کنید.
  • از همراه داشتن طلا، عینک یا هر وسیله دیگر هنگام استفاده از سرسره‌ها خودداری کنید.
  •  برای استفاده از سرسره‌ها قد فرد باید بیشتر از یک متر و ۲۰ سانتی‌متر باشد.
  • قبل از استفاده از دستگاه‌های پارک نکات ایمنی درج شده بر روی آنها را مطالعه و رعایت کنید.
  • ورود افراد زیر ۱۸ سال به تنهایی به پارک آبی ممنوع است.
  • مهمانان هتل آتلانتیس می‌توانند به صورت رایگان و نامحدود از امکانات پارک بهره‌مند شوند.
  • جلیقه‌های نجات به‌صورت رایگان ارائه می‌شوند.
  • حتماً از کفش‌های مخصوص آب و صندل مناسب استفاده کنید.
  • در صورت مشاهده هر گونه جراحات در بدن اجازه استفاده از سرسره‌ها را نخواهید داشت.
  • ارائه خدمات برای افراد زیر سه سال رایگان است.

مسیر دسترسی و بازدید از پارک آبی آتلانتیس دبی

پارک آبی آتلانتیس دبی در شهر دبی، جزیره پالم جمیرا و انتهای نخل جمیرا قرار دارد. بهترین و ساده‌ترین راه رسیدن به پارک آبی آتلانتیس دبی استفاده از مونوریل است. ساحل جمیرا که در مجاورت پارک آبی آتلانتیس واقع شده دارای ایستگاه مونوریل است. قطارهای مونوریل به‌صورت یک‌طرفه و هر ۱۵ دقیقه یک‌بار حرکت می‌کنند. اگر با خودروی شخصی قصد دارید به این پارک بروید می‌توانید از طریق جزیره پالم حرکت کنید و پس از گذشتن از هتل آتلانتیس با ورودی پارک آبی مواجه می‌شوید. می‌توانید خودروی خود را درون پارکینگ هتل آتلانتیس قرار دهید.

سخن پایانی

درب پارک آبی آتلانتیس از ۱۰ صبح تا غروب آفتاب به روی مسافران و گردشگران باز است. از آنجایی که این پارک آبی گسترده بوده و تفریحات بسیار متنوعی دارد پیشنهاد می‌شود یک روز خود را کاملاً به بازدید از آن اختصاص دهید. می توانید در کنار خانواده خود تفریحات شاد و مفرحی را در این پارک آبی تجربه کنید و خاطرات بیادماندنی را در این مرکز تفریحی به ارمغان بیاورید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا