تور

اجاره خودرو در دبی
آسیاتفلیسجهانگردیگرجستان

دریاچه لاکپشت تفلیس

آیا تا به حال به شهر تفلیس سفر کرده‌اید؟ آیا از مراکز و جاهای دیدنی این شهر اطلاعی دارید؟ آیا از نزدیک دریاچه تفلیس را نظاره‌گر بوده‌اید؟ آیا می‌خواهید سفری به‌صورت مجازی به یکی از جاهای تفریحی و گردشگری در شهر تفلیس داشته باشید؟ دریاچه لاکپشت تفلیس یکی از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری در پایتخت کشور گرجستان بوده که به دلیل جذابیت و زیبایی‌های که دارد، گردشگران بسیاری را از دیگر کشورها مانند ایران، روسیه، ترکیه و نقاط دیگر جهان به سوی خود کشانده کرده است. ما در این مقاله از مجله گردشگری دوباره سفر قصد داریم تا این دریاچه شگفت‌انگیز را به شما معرفی کنیم.

دریاچه لاکپشت، دریاچه ای خاص در تفلیس

تفلیس یکی از شهرهای بزرگ و در عین حال زیبا در کشور گرجستان است که به عنوان پایتخت این کشور نیز به حساب می‌آید. این شهر به دلایل مختلف از جمله نزدیکی به کشور‌های دیگر، وجود مراکز تفریحی و گردشگری و تاریخی سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. با توجه به این ویژگی‌ها  افراد زیادی از دیگر نقاط جهان به این شهر گرجی سفر می‌کنند و به سراغ بازدید از مراکز تفریحی و گردشگری آن می‌روند.

یکی از جاهای دیدنی، جذاب و خاص در شهر تفلیس را دریاچه لاکپشت می‌نامند. دریاچه لاکپشت، دریاچه‌ای است که در رشته کوه‌های متاتسمیندا و در ارتفاع 686 متری از سطح دریا قرار دارد. این دریاچه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، از آب ‌و هوای بسیار خنک و خاصی برخوردار بوده و به همین منظور در فصل گرما یکی از مناطق پرجمعیت و پربازدید به حساب می‌آید. گردشگران و بازدیدکنندگان می‌توانند تفریحی مهیج در فصل گرما را در این منطقه تجربه نمایند.

همچنین گردشگران و بازدیدکنندگان علاوه‌ بر تفریحات مهیج می‌توانند به سراغ مراکز رفاهی مانند رستوران‌ها و کافه‌های متنوع، انواع رویدادهای ورزشی و تفریحی نیز بروند. رویدادهای ورزشی مختلفی در این منطقه برگزار می‌شوند که اکثر آن‌ها رویدادهای خود را در فصل تابستان آغاز می‌نمایند. همچنین شما می‌توانید در این منطقه انواع کنسرت‌ها همراه با سبک‌های بسیار خاص را بیابید و در آن شرکت کنید. دریاچه لاکپشت تفلیس در مساحتی ۳۴ هزار مترمربعی ساخته شده که مساحت خود دریاچه در حدود ۴۰۰ مترمربع است. همچنین آب این دریاچه از طریق رود ورز یس خووی یا VarazisKhevi تامین می‌گردد.

دریاچه لاکپشت تفلیس

علت نامگذاری دریاچه لاکپشت تفلیس

دریاچه لاکپشت یکی از دریاچه‌های بسیار خاص و زیبا در شهر تفلیس است. این دریاچه برخلاف نام خود، محل زندگی هیچ لاکپشتی نیست. پس چرا این دریاچه را لاکپشت می‌خوانند؟ وقتی شما از بالا به این دریاچه می‌نگرید تصویری مانند لاکپشت را مشاهده خواهید کرد؛ به همین دلیل به این دریاچه بسیار جذاب دریاچه لاکپشت می‌گویند.

چگونگی به وجود آمدن دریاچه لاکپشت

دریاچه لاکپشت نیز مانند هر دریاچه‌ای به‌صورت طبیعی به‌وجود آمده است. این دریاچه در مرحله اول بر اثر لغزش‌ها یا همان رانش‌های مختلف زمین ایجاد گشته و سپس  در طول سالیان سال توسط آب‌های مختلف پر شد. این آب‌ها شامل آب رودخانه‌ها، آب باران و آب‌های زیر زمینی می‌شوند.

زمان مناسب جهت بازدید از دریاچه لاکپشت تفلیس

دریاچه لاکپشت تفلیس به دلیل موقعیت جغرافیایی که داشته یکی از خنک‌ترین و خاص‌ترین مناطق در این کشور به حساب می‌آید. این دریاچه به دلیل قرارگیری در پشت شهر تفلیس از آب‌ و هوایی بسیار نزدیک به این شهر برخوردار بوده و در مجموع، تابستان‌هایی گرم همراه با شب‌های خنک و زمستان‌های بسیار سرد دارد. به‌طور کلی اگر می‌خواهید منظره‌ای بسیار خاص و زیبا را از این دریاچه نظاره‌گر باشید؛ پیشنهاد ما به شما سفر در فصل بهار و پاییز است. چرا که شما می‌توانید مناظر بسیار دیدنی، جذاب و در حین حال زیبایی را در این زمان مشاهده نمایید.

همچنین اگر شما می‌خواهید بیشتر با فرهنگ و آداب و رسوم مردم تفلیس آشنا شوید، سفر در فصل تابستان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید در فصل تابستان به دریاچه لاکپشت تفلیس سفر نموده و با شرکت در مراسم‌ و جشن‌های برگزار شده در این منطقه بیشتر با فرهنگ مردم بومی تفلیس آشنا گردید. ما به شما بازدید از این دریاچه را در فصل زمستان پیشنهاد نخواهیم کرد به این علت که، هوا در این فصل در این ناحیه بسیار ناپایدار و سرد است.

دریاچه لاکپشت تفلیس

چگونه به دریاچه لاکپشت تفلیس برویم؟

دریاچه لاکپشت یکی از دریاچه‌های زیبای شهر تفلیس است که در رشته کوه‌های متاتسمیندا واقع گردید. به علاوه‌ این دریاچه بسیار زیبا از پشت شهر تفلیس نیز راه داشته و از این طریق نیز می‌توانید به سراغ بازدید از آن بروید. اگر می‌خواهید سفری با هزینه کمتر داشته باشید به شما استفاده از تاکسی‌های موجود برای دسترسی به دریاچه لاکپشت را پیشنهاد می‌کنیم که این روش جزء روش‌های سریع و با کم هزینه محسوب می‌شود. همچنین شما می‌توانید از طریق اتوبوس یا مترو نیز به این دریاچه مراجعه نمایید. اما آدرس دقیق دریاچه لاکپشت تفلیس، گرجستان، در نواحی غربی این شهر و در منطقه واکه است.

به هنگام سفر به دریاچه تفلیس چه لوازمی لازم است؟

اگر شما جزء افرادی هستید که قصد سفر به شهر تفلیس را داشته و می‌خواهید به سمت غرب این کشور بروید و از نزدیک این دریاچه را نظاره‌گر باشید، باید نکاتی را جهت رفتن به این منطقه در نظر بگیرید. این نکات شامل کفش پیاده‌روی، کلاه آفتاب‌گیر، کرم ضد آفتاب، لباس‌های نخی و مناسب برای آفتاب، زیر انداز جهت استراحت و نشستن برای دیدن راحت‌تر مناظر می‌شوند. اگر شما می‌خواهید در فصل پاییز یا زمستان به این دریاچه سفر کنید و از طبیعت بکر و زیبای آن لذت ببرید به وسایل دیگری نیز نیاز خواهید داشت. که این لوازم شامل کفش بسیار مناسب و راحت برای فصل زمستان و پاییز، ابزارهای لازم جهت درست کردن آتش، دستکش، کلاه و هر لباس گرم دیگر می‌شوند.

دریاچه لاکپشت تفلیس

نکته هایی در خصوص دریاچه لاکپشت تفلیس

اگر شما می‌خواهید علاوه‌ بر بازدید از دریاچه تفلیس، چشم‌اندازی بسیار زیبا، خاص و جذاب از این شهر را نظاره‌گر باشید، پایین رفتن از دریاچه در قسمت شرق گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. در این زمان شما می‌توانید چشم‌اندازی بسیار جذاب و وسیعی از شهر تفلیس و ورزشگاه بزرگ این شهر را در مقابل خود مشاهده نمایید.

اما اگر شما می‌خواهید در اطراف و در نزدیکی این دریاچه استراحت نموده یا از دیگر مراکز تفریحی این شهر دیدن نمایید، پارک واکه گزینه بسیار مناسبی برای این منظور به حساب می‌آید. پارک واکه یکی از پارک‌های جذاب و خاص در اطراف دریاچه لاکپشت تفلیس بوده که در فاصله ۳.۸ کیلومتری دریاچه قرار دارد. همچنین یک موزه روباز مردم نگاری، مخصوص فرهنگ مردم تفلیس و کشور گرجستان نیز وجود داشته که افراد می‌توانند از آن نیز دیدن کنند. این موزه در فاصله ۱.۲ کیلومتری از دریاچه لاکپشت تفلیس قرار گرفته است.

چرا دیدن و بازدید از دریاچه لاکپشت تفلیس؟

دریاچه لاکپشت یکی از دریاچه‌های بسیار خاص و دیدنی در یکی از شهرهای بسیار بزرگ گرجستان بوده که در کشور گرجستان است. به همین دلیل گردشگران بسیار زیادی جهت بازدید و تفریح به کشور گرجستان سفر کرده و وارد این شهر می‌شوند. در اطراف این دریاچه انواع و اقسام تفریحات تابستانه و مراکز رفاهی نیز وجود داشته که شما می‌توانید پس از گشت ‌و گذار در این دریاچه به بازدید از آن‌ها بپردازید.

دریاچه تفلیس

تفریحات موجود در دریاچه لاکپشت تفلیس

دریاچه لاکپشت به دلیل داشتن تفریحات تابستانی یکی از جاهای دیدنی و در عین حال خاص در کشور گرجستان به حساب می‌آید. به همین دلیل این منطقه به یکی مقاصد محبوب در بین گردشگران تبدیل شده است. بر همین اساس برای رفاه هر چه بهتر گردشگران تفریحات مناسبی در اطراف این دریاچه تعبیه گردید که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • تله کابین
  • جاده تندرستی
  • شنا
  • عکاسی
  • حمام آفتاب
  • قایق سواری
  • وجود زمین‌های مختلف جهت بازی بزرگسالان و کودکان
  • زیپ لاین

سوالات متداول

  • دریاچه زیبای لاکپشت در کجاست؟

دریاچه بزرگ و جذاب لاکپشت در کشور گرجستان و در شهر تفلیس قرار گرفته است.

آدرس دقیق این دریاچه: گرجستان، نواحی غربی تفلیس، منطقه واکه

  • چگونه می‌توان به این دریاچه رفت؟

روش‌های مختلفی جهت رفتن و بازدید از این دریاچه وجود دارند. شما می‌توانید از طریق مسیرهای مختلف و وسایل حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی، مترو و اتوبوس یه این دریاچه مراجعه کنید.

دریاچه لاکپشت تفلیس

سخن پایانی

دریاچه لاکپشت تفلیس یکی از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری در شهر تفلیس بوده که هر ساله به دلیل جذابیت‌های خاص خود گردشگران بسیار زیادی را از دیگر نقاط جهان به سمت خود جذب می‌نماید. شما می‌توانید با رفتن به این دریاچه علاوه ‌بر بازدید از زیبایی‌های آن از جاذبه‌های تفریحی، گردشگری و تاریخی این شهر نیز بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید در این سفر برای خود و خانواده خاطره‌ای خاص بسازید. آب و هوای این دریاچه به آب و هوای شهر تفلیس بسیار نزدیک بوده و در فصول بهار و پاییز مراجعه به آن لذت‌بخش خواهد بود. رویدادها و جشنواره‌های برگزار شده در فصل تابستان نیز می‌تواند فرهنگ بومی مردم منطقه را به نمایش بگذارد.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا