تور

اجاره خودرو در دبی
جهانگردیگرجستان

ستون کاتسخی ، گرجستان

ستون کاتسخی ( کلیسای صخره ای )

در این مطلب از وب سایت گردشگری دوباره سفر شما را با ستون کاتسخی (کلیسای صخره ای ) گرجستان آشنا می کنیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

بر روی ستون کاتسخی یک مونولیت سنگ آهک با ارتفاع 40 متر که به عنوان (ستون زندگی) است، کلیسای صخره ای کاتسخی واقع است. این کلیسای زیبا و دیدنی در غرب گرجستان در استان ایمرتی در نزدیکی شهر چپاتورا بر روی صخره ای واقع است. این کلیسا امروزه به یکی از جاذبه گردشگری تفلیس تبدیل شده است.

کلیسای تفلیس یکی از عجیب ترین کلیساها می باشد. قدمت کلیسا به قرن 4 میلادی باز می گرددکه توسط مردم بومی گرجستان بر روی این صخره ساخته شده است. می گویند که این کلیسا را مرتاضای مسیحی بین قرن های 6 تا 8 در بالای یک صخره ای بلند ساخته اند تا در آنجا به نیایش با خدا بپردازند. این کلیسا اکنون برای این کشور نمادی از زندگی می باشد، برخی از مردم معتقدند که برخی از قطعه های صلیب اصلی مسیح در آن جا می باشد.

تا به امروز هیچ کس نمی داند که راهبه ها چگونه از ستون ها بالا رفته اند و یا مصالح برای ساخت آن برده اند، چرا که انجام این کارها اکنون مشگل است چه برسد به هزاران سال پیش که انجام این کارها مشگل تر بوده است. از زمان ترمیم این کلیسا، یک راهب گرجی کلیسای ارتدوکس، در بالای این اثر تاریخی، زندگی می کند.همه افراد می توانند به این مکان بروند، اما طبق سنت خانم ها مجاز به بالا رفتن از این ستون و بازدید از کلیسا را ندارند.

کلیسای کاتسخی

 

ابعاد سالن کلیسا 4.5 در 3.5 متر است و از سنگ ساخته شده است. معماری بنا بر اساس قرون وسطایی می باشد. امروزه ستون کاتسخی به عنوان یکی از مقدس ترین نقاط در روی زمین، گرامی داشته می شود.

راهبه ها معتقدند که برای پیشکش کردن خود به خداوند باید حرکت از صومعه پایین ستون به سمت کلیسای بالا را داشته باشند، که روزانه این حرکت را انجام می دهند. البته فقط مردانی که دارای رتبه مذهبی بالا هستند این صعود را انجام می دهند.  در طول تاریخ به زنان اجازه چنین کاری ندادند. رئیس صومعه معتقد است، بر اساس حکم ایلیای دوم، رهبر معنوی کلیسای ارتدکس گرجستان، صعود از این ستون برای بازدید از کلیسا از سال 2018 ممنوع است.

او می گوید: ایلیای دوم، دستور صادر کردکه طبق آن، فقط راهبه ها می توانند از این ستون بالا بروند. تا زمانی که این دستور لغو نشود گردشگران نمی توانند از این مکان بازدید کنند. ولی این جاذبه محلی باعث افتخار مردم بومی آن منطقه است. این سازه که در دنیا به عنوان( ستون زندگی) و ( نمادی از صلیب واقعی) شناخته شده و مورد احترام می باشد.

این کلیسا دارای نماز خانه کوچک و متفاوت با آثار مذهبی و هنرهای تزیینی است که در روی زمین کنار ستون بنا شده است. این ساختمان دارای محیطی آرام بخش می باشدو داخل مجموعه نقاشی هایی زیبا و دیدنی وجود دارد، محرابی کوچک و فضای عبادت با محدوده ای برای روشن کردن شمع هم در گوشه ای خود نمایی می کند.

شما زمان خروج از کلیسا می توانید شاهد چشم انداز فوق العاده ای باشید.ستون کاتسخی درست در سمت راست شما است. از طریق دروازه ای که در سمت راست کلیسا قرار دارد شما می توانید ساختمان صومعه را ببینید. لیدر ایلاریون و سایر راهبه ها با روی خوش در گوشه و کنار این مجتمع در حال قدم زدن هستند، و با بازدید کنندگان صحبت می کنند.

دسترسی

از پایتخت گرجستان (تفلیس) با وسیله نقلیه عمومی به استان ایمرتی رفته و سپس از شهر چیاترا در این استان به اندازه 5 کیلومتر تا روستای کاتسخی فاصله است.

کلیسای کاتسخی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا