تور

اجاره خودرو در دبی
استانبولترکیهجهانگردی

میدان تکسیم استانبول ، قلب استانبول

میدان تکسیم استانبول، قلب استانبول مدرن است. یکی از مهم‌ترین میدان‌های استانبول که خیابان استقلال، یکی از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول، به این میدان متصل است. هتل‌ها و رستوران‌های زیادی در حوالی این میدان وجود دارد. همچنین محل تجمع مردم محلی برای جشن سال نو و دیگر جشن‌ها است؛ بنابراین اولین مکانی که گردشگران زمانی که به استانبول سفر می‌کنند و با آن برخورد می‌کنند میدان تکسیم استانبول است.

معرفی میدان تکسیم استانبول

در همه شهرها یک مرکز اصلی وجود دارد. جایی که مرکز تجمع جمعیت است و همه با آن آشنا هستند. در شهر استانبول، میدان تکسیم واقع است. این میدان در بخش اروپایی استانبول و در محله بی اوغلو قرار دارد.

میدان تکسیم استانبول نماد جمهوریت مدرن ترکیه است که به دست آتاتورک رقم خورد. بنای یادبود جمهوری که توسط مجسمه‌ساز مشهور ایتالیایی، پیئترو کانونیکا در مرکز این میدان قرار دارد که ادای احترامی است به تشکیل جمهوری ترکیه در سال ۱۹۲۳ که در نتیجه جنگ استقلال به دست آمد. از آغاز ساخت، این میدان به محلی برای برگزاری رویدادهای ملی همچون سالگرد استقلال ترکیه و سایر جشن‌ها تبدیل شد. نام‌گذاری این میدان که به معنای تقسیم است به اوایل دوره عثمانی برمی‌گردد زیرا این میدان محلی برای جمع‌آوری و ارسال آب به سراسر شهر بود. همچنین قدیمی‌ترین ترامواهای دنیا که از قدیم در این خیابان مسافر جابه‌جا می‌کرده‌اند، تنها وسیله حمل‌ونقل در طول خیابان استقلال هستند که شبانه‌روز توسط توریست‌ها و گردشگران مورداستفاده قرار می‌گیرند.

میدان تکسیم استانبول

جذابیت‌های میدان تکسیم استانبول

شاید بپرسید دلیل اصلی علاقه گردشگران به میدان تکسیم چیست؟ با ما همراه باشید تا شمارا با جذابیت‌های میدان تکسیم آشنا کنیم.

مراکز خرید

گردشگرانی که به خریدکردن در سفر علاقه دارند، بهترین مراکز خرید استانبول در حوالی میدان تکسیم قرار دارند که در آن تمامی برندهای مشهور و محبوب خودنمایی می‌کنند. همچنین در بازار خیابان استقلال، بهترین اجناس باکیفیت ترک را می‌توانید خریداری کنید. لیستی از بهترین مراکز خرید در نزدیکی میدان تکسیم استانبول  را برای شما تهیه کردیم.

  • مرکز خرید دمیرورِن (Demiroren Shopping Mall)
  • شهر خرید جواهر (Cevahir Shopping Mall)
  • مرکز خرید کانیون (Kanyon Shopping Mall)
  • مجتمع خرید نیشانتاشی (City’s Nisantasi)
  • مرکز خرید ایستینیه پارک (IstinyePark)

رستوران‌های میدان تکسیم استانبول

اگر به میدان تکسیم بروید، صددرصد رستوران‌های متنوع شما را برای چشیدن طعم غذاهای ترکی وسوسه می‌کند و بدون آنکه غذایی خوشمزه یا شیرینی‌های لذیذ و تازه‌ی ترکی را بخورید، این مکان را ترک نمی‌کنید. دورتادور میدان تکسیم مملو از رستوران‌ها، کافه‌ها، ایستگاه غذاهای خیابانی و… است. حتماً به یکی از ده‌ها کافه و رستوران میدان تکسیم بروید و همبرگر ایسلک (Islak) که با نوعی خاص از سس گوجه و سبزیجات درست شده، را امتحان کنید. همچنین در طول گشت‌وگذار در میدان تکسیم با چرخ‌دستی‌ها و دست‌فروش‌هایی روبرو می‌شوید که انواع خوراکی محلی همچون بلال، بلوط داغ، بستنی، سیمیت و صدف خام را به فروش می‌رسانند.

مرکز فرهنگی آتاتورک

در نزدیکی میدان تکسیم استانبول ساختمانی بزرگ وجود دارد که به مرکز فرهنگی آتاتورک مشهور است. مرکز فرهنگی آتاتورک محل برگزاری کنسرت‌ها، نمایش‌ها و فستیوال‌های مختلف است و هرساله جشن‌های متعددی در آن برگزار می‌شود. گردشگرانی که برای تماشای موسیقی محلی و اپرا به مرکز فرهنگی آتاتورک می‌روند، لحظات دلنشینی را در آنجا سپری می‌کنند. همچنین سالن‌های اپرای این بنای باشکوه نیز مکانی عالی برای تماشا انواع موسیقی‌اند و حسابی شما را سرگرم می‌کنند.

خیابان استقلال

خیابان استقلال که متصل است به میدان تکسیم ، خود جذابیت بی‌نظیری است. این خیابان سنگ‌فرش در همه ساعات شبانه‌روز جنب‌وجوش دارد. اگر علاقه‌مند به کافه گردی و یا صرف یک خوراکی عالی در فضایی جادویی هستید، در خیابان استقلال رستوران‌ها و کافه‌های محشری قرار دارد. همچنین نوزاندگان خیابانی و نواهای دل‌فریب همگی جزئی از جذابیت خیابان استقلال استانبول شده‌اند و حسابی شما را به وجد می‌آورند.

میدان تکسیم

پارک تکسیم گزی

پارک تکسیم گزی، این بوستان سرسبز و نه‌چندان بزرگ جایی دنج برای تجدید قوا و استراحت است. اگر به دنبال استراحت در زیر سایه درختان استراحت هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً سری به پارک تکسیم گزی بزنید. همچنین همه‌روزه در این پارک افراد زیادی به دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی می‌پردازند و این تفریح را به شما نیز توصیه می‌کنیم.

دیگر دیدنی‌های میدان تکسیم استانبول

جذابیت‌های حوالی میدان تکسیم تنها به موارد بالا ختم نمی‌شود. برج گالاتا، مسجد ایاصوفیه، کاخ دلمه باغچه استانبول، موزه اپرا، خیابان فرانسوی و کلی مکان‌های دیدنی دیگر در اطراف این میدان قرار دارد که از دیدنشان سیر نخواهید شد.

دسترسی به میدان تکسیم استانبول

مترو

مترو بهترین گزینه برای رسیدن به میدان تکسیم استانبول است. از فرودگاه برای رسیدن به میدان تکسیم استانبول باید از خط قرمز «M1A» در ایستگاه «فرودگاه آتاتورک» (Ataturk Havalimanı) استفاده کنید که پس از ۱۷ ایستگاه به ایستگاه «ینی‌کاپی» (Yenikapı) می‌رسد. در ادامه باید سوار مترو خط «M2» شوید که پس از چهار توقف، شما را به ایستگاه تکسیم می‌رساند.

تراموا و قطار کابلی

برای رفتن از محله سلطان احمد به میدان تکسیم استانبول، استفاده از خطوط تراموا برای شما راحت‌تر است. در این منطقه باید از خط «T1» در ایستگاه سلطان احمد سوار تراموا شوید و بعد از آن در ایستگاه «Fındıklı Mimar Sinan Universitesi» پیاده شوید و حدود یک کیلومتر به سمت شمال غربی پیاده‌روی کنید. همچنین می‌توانید در ایستگاه «Kabatas» پیاده شوید که در کنار آن ایستگاه قطار فونیکولار «F1» قرار دارد. با این قطار طی دو دقیقه به ایستگاه تکسیم می‌رسید. در نهایت فقط با ۲۵۰ متر پیاده‌روی به سمت غرب با میدان تکسیم مواجه خواهید شد.

تاکسی

 ایستگاه تاکسی در فاصله ۱۳۰ متری از شمال میدان تکسیم استانبول قرار دارد. تاکسی‌های خط میدان تکسیم استانبول – آکسرای (Taksim – Aksaray) و شیشلی – امینونو (Sisli – Eminonu) در این محل مسافران را پیاده می‌کنند.

اتوبوس

اگر اتوبوس را برای تردد در استانبول ترجیح می‌دهید، باید در ایستگاه اتوبوسی که کمی بالاتر از خیابان جمهوریت قرار دارد، از اتوبوس پیاده شوید که ۱۵۰ متر با شمال میدان فاصله دارد. اتوبوس‌های لوکس «HAVAIST» نیز مسافران را بین فرودگاه استانبول و میدان تکسیم جابه‌جا می‌کنند و به‌این‌ترتیب، می‌توانید از فرودگاه یک‌راست راهی میدان تکسیم استانبول شود.

میدان تکسیم

در آخر

در نهایت به‌عنوان به جمع‌بندی کوتاه از این مطلب، باید بگوییم دیدنی‌های میدان تکسیم استانبول کم نیستند و با هر سلیقه‌ای باشید می‌توانید در آنجا سرگرم شوید. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم از بازدید میدان تکسیم غافل نشوید. امیدواریم که این مطلب از مجله گردشگری دوباره سفر برای شما مفید واقع باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا