تور

اجاره خودرو در دبی
آلماناروپاجهانگردیفرانکفورت

جاهای دیدنی فرانکفورت ، قلب تپنده اروپا

شهر فرانکورت جزو آن دسته از شهرهایی است که زیبایی و محبوبیت کشور آلمان را چندین برابر می‌کند. این شهر به عنوان پایتخت گردشگری آلمان شناخته می‌شود. به همین دلیل است که هر سال میلیون‌ها توریست به قصد بازدید از جاهای دیدنی فرانکفورت به این شهر سفر می‌کنند. این شهر، پنجمین شهر بزرگ آلمان است. فرهنگ و هنر در تک‌تک نقاط آن قابل رویت است و معروف‌ترین و ارزشمندترین گالری‌های آلمان نیز در این شهر قرار دارند.

بسیاری از افراد فرانکفورت را با فرودگاه بزرگش می‌شناسند. اما این شهر علاوه بر فرودگاهی بزرگ و شلوغ، جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. فرانکورت روی رود ماین قرار دارد و به عنوان بزرگ‌ترین شهر ایالت هسن نیز شناخته می‌شود. این شهر تا حد زیادی به شهرهای ایالت متحده آمریکا شبیه است. به همین دلیل است که با عنوان‌هایی مثل شیکاگو روی ماین یا منهتن نیز شناخته می‌شود. در ادامه این مقاله از مجله گردشگری دوباره سفر به معرفی بهترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی فرانکفورت می‌پردازیم.

فرانکفورت و جاهای دیدنی آن

فرانکفورت یکی از شهرهای فرهنگی آلمان است که در زمینه فعالیت‌های اقتصادی هم از جایگاه خوبی برخوردار است. این شهر به عنوان مرکزی مهم برای فعالیت‌های گردشگری و فرهنگی شناخته می‌شود. در همین راستا موزه‌های آثار هنری، گالری‌ها، نمایشگاه‌ها، کافه‌ها و بناهای تاریخی زیادی در این شهر وجود دارد. همچنین جالب است بدانید که شهر فرانکفورت پس از برلین، بیشتری تعداد موزه را دارد. ضمن اینکه مهم‌ترین و معروف‌ترین نمایشگاه‌های تجاری در فرانکفورت برگزار می‌شود؛ بنابراین کاملاً طبیعی است که هر سال تعداد زیادی مسافر از نقاط مختلف جهان به این شهر سفر کنند. در ادامه معروف‌ترین جاهای دیدنی فرانکفورت را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

جاهای دیدنی فرانکفورت

رومربرگ

میدانی قدیمی در مرکز شهر فرانکفورت وجود دارد که تحت عنوان رومربرگ (Romerberg) شناخته می‌شود. این میدان از هیاهوی مدرن شهر و ساختمان‌های بلند و برج‌های مرتفع آن دور است. رومربرگ در مرکز شهر قدیمی فرانکفورت یا آلتشاد (Altstadt) قرار دارد. طراحی این میدان به شکل مربعی نامنظم است و فواره عدالت (Gerechtigkeitsbrunnen) نیز در قلب آن قرار دارد. جالب است بدانید که در سال 1612 از فواره عدالت این میدان نوشیدنی می‌بارید. اطراف این میدان پر از ساختمان‌های چوبی با نمایی تاریخی است. این ساختمان‌ها قدمت زیادی دارند و پس از جنگ جهانی دوم بازسازی شده‌اند.

میدان رومربرگ

حس و حال عجیبی که این میدان به بازدیدکنندگان منتقل می‌کند، آن را تبدیل به یکی از جاهای دیدنی فرانکفورت کرده است. مخصوصاً در ماه دسامبر که بازار این میدان برای خریدهای کریسمسی داغ است. یازده ساختمان در کنار هم در این میدان قرار دارند که مجموع آن‌ها تالار قدیمی شهر قرون وسطایی (Altes Rathaus) را تشکیل داده‌اند. همچنین از دیگر جاذبه‌های گردشگری منطقه رومربرگ در شهر فرانکفورت شامل این چند مورد است:

  • سالن شهر جدید (Neues Rathaus)
  • کلیسای گوتیک
  • کلیسای سنت نیکلاس
  • موزه تاریخی فرانکفورت

کلیسای جامع فرانکفورت

کلیسای جامع رومی فرانکفورت با نام اصلی کلیسای جامع سنت بارتولومیو (Cathedral of Saint Bartholomew) یکی از جاهای دیدنی فرانکفورت است. این کلیسا ارتفاعی نزدیک به 95 متر دارد. زمان ساخت آن نیز حدودا به قرن 13 تا 15 میلادی بازمی‌گردد. این بنای تاریخی جزو معدود کلیساهای آلمان است که در گذشته آن را به عنوان یک کلیسای امپریال می‌شناختند. همچنین در فاصله بین سال‌های 1562 تا 1792 این کلیسا فضای مناسبی برای برگزاری مراسم‌های تاج‌گذاری امپراطورها بوده است.

ساختمان کلیسای جامع فرانکفورت آجرهایی به رنگ قرمز دارد. معماری این بنا به سبک گوتیک است. همچنین در قسمت پایینی این برج مرتفع و باشکوه، صلیب بزرگی قرار دارد. فردی به نام Hans  Backoffen  در سال 1509 این صلیب باشکوه را ساخت. علاوه بر این موارد، قبر پادشاه گونتر فون شوارتزبورگ نیز یکی دیگر از جاذبه‌های این کلیسا محسوب می‌شود. اگر به بناهای تاریخی علاقه دارید در زمان سفر به فرانکورت حتماً از این کلیسا دیدن کنید.

کلیسای جامع فرانکفورت

موزه اشتادل

یکی دیگر از جاهای دیدنی فرانکفورت، موزه معروف اشتادل است. موزه اشتادل (Städel Museum) جزو یکی از موزه‌های مهم کلاسیک در جهان به شمار می‌رود. همچنین یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های هنری آلمان نیز همین موزه اشتادل است. مساحت آن چیزی حدود چهار هزار متر مربع است و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های اروپا شناخته می‌شود. موزه اشتادل دارای ۶۶۰ مجسمه، ۳۱۰۰ نقاشی و بیشتر از 4600 قطعه عکس است. تمام آثار هنری که در این موزه وجود دارند متعلق به قرن 14 میلادی به بعد هستند. به عبارتی می‌توان آن‌ها را متعلق به دوران رنسانس، باروک و هنر مدرن (معاصر) دانست. از جمله هنرمندانی که آثارشان در این موزه نگهداری می‌شود، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • ماکس بکمان
  • کلود مونه
  • پیکاسو
  • ادگار دگا

موزه اشتادل

خانه اپرا

خانه اپرا (Alte Oper) خانه‌ای قدیمی است که در مرکز میدان اپرای فرانکفورت (Opernplatz) قرار دارد. زمان ساخت این خانه به سال 1880 باز می‌گردد و سبک آن رنساس ایتالیایی است. قطعا یکی از جاهای دیدنی فرانکفورت این خانه قدیمی خواهد بود. متاسفانه این خانه قدیمی هم مانند بسیاری از آثار تاریخی ارزشمند دیگر در جنگ جهانی دوم آسیب دید. اما خوشبختانه در سال 1981 دوباره بازسازی شد. اکنون از خانه اپرا به عنوان یکی از اصلی‌ترین مکان‌های برگزاری کنسرت یاد می‌شود. درست است که در حال حاضر در این خانه اپرا اجرا نمی‌شود؛ اما کنسرت‌های در سبک‌های جاز، ارکسترسمفونیک، پیانوها و … برگزار می‌شوند.

خانه اپرا

میدان هاوپ واخه

میدان هاوپ واخه (Hauptwache) یکی از جاهای دیدنی فرانکفورت است که درست در مرکز شهر قرار دارد. این منطقه فضایی شلوغ و پررفت و آمد دارد. زمانی که وارد این منطقه شوید، ترکیبی از سازه‌های مدرن و بناهای تاریخی باشکوه را در کنار هم خواهید دید. نام این منطقه در زبان فارسی به معنای نگهبان اصلی ترجمه می‌شود. البته تلفظ آن ممکن است به شکل‌های مختلفی انجام شود.

یکی از مهم‌ترین ساختمان‌های این میدان، ساختمانی به نام خانه نگهبان قدیمی باروک است. زمان ساخت میدان هاوپ واخه به سال۱۷۳۰ بازمی‌گردد. این میدان ابتدا محل زندان فرانکفورت بود. اما بعدها ایستگاه پلیس فانکفورت در آن مستقر شد. در حال حاضر مراکز خرید جذاب و بازارهای پر رفت و آمدی در این میدان وجود دارد. مرکز خرید زیر زمینی فراکفورت، لوکیشنی معروف میان گردشگران است. همچنین یکی دیگر از دلایل شهرت این میدان، تلاقی دو خیابان مهم در آن نقطه است. خیابان‌های زایل (Zeil) و کایزاشتراس (Kaiserstraße)  که به ترتیب خیابان‌های مهمی برای پیاده‌روی و گشت و گذار هستند در این میدان یکدیگر را قطع می‌کنند.

میدان هاوپ واخه

برج اصلی فرانکفورت

همانطور که احتمالا تا کنون متوجه شده‌اید، فرانکفورت شهری است که ترکیبی دوست‌داشتنی از سازه‌های مدرن و بناهای تاریخی دارد. میان آسمان خراش‌های فرانکفورت، برجی اصلی آن معروف‌ترین سازه مدرن این شهر محسوب می‌شود. برج اصلی (Main Tower) نمونه بارزی از بهره‌وری انرژی در فرانکفورت است. ارتفاع این برج ۲۰۰ متر است و یکی از جاهای دیدنی فرانکفورت محسوب می‌شود. این برج مرتفع حدود ۲۵۵۰ پنجره دارد. طراحی آن به شکلی است که باز شدن پنجره‌ها به جریان هوا داخل برج کمک می‌کند. به همین علت این برج نیازی به سیستم تهویه ندارد.

مرتفع‌ترین باشگاه بدن‌سازی اروپا نیز بالای برج اصلی قرار دارد. این باشگاه خود به تنهایی می‌تواند یکی دیگر از جاهای دیدنی فرانکفورت باشد. شما می‌توانید با استفاده از آسانسورها در کمتر از یک دقیقه خود را به بالای برج برسانید. منظره‌ای که مقابل چشمان شما قرار خواهد گرفت غیر قابل وصف است. ضمن اینکه در کنار تماشای منظره بی‌نظیر این برج، می‌توانید از غذاهای لذیذ رستوران آن نیز میل کنید.

برج اصلی فرانکفورت

باغ گیاه‌شناسی

باغ گیاه‌شناسی که به باغ پالم (Palmengarten) نیز معروف است، یکی دیگر از جاهای دیدنی فرانکفورت خواهد بود. این باغ در منطقه Bockenheimer Landstrasse فرانکفورت قرار دارد. مساحت باغ پالم چیزی حدود ۵۴ هکتار است. زمان ساخت آن نیز به سال ۱۸۷۱ میلادی بازمی‌گردد. جالب است بدانید که حدود ۶۰ هزار گونه گیاهی در این باغ وجود دارد. به همین دلیل است که به عنوان باغ گیاه‌شناسی نیز معروف است. نگهداری این گیاهان متنوع در یک باغ کار دشواری خواهد بود. به همین دلیل است که تعدادی گلخانه با شرایط محیطی مختلف در این باغ وجود دارد. شما می‌توانید در باغ پالم پیاده‌روی کنید و از بهشت پیش‌ روی خود لذت ببرید. همچنین گردشگران می‌توانند در این باغ به قایق‌رانی نیز بپردازند.

باغ گیاه‌شناسی فرانکفورت

کلاین مارکت هال

حتی مدرن‌ترین شهرها هم بازارهای محلی مخصوص خود را دارند. این بازارهای محلی مکانی جذاب برای توریست‌ها و گردشگران است. زیرا آن‌ها را تا حد زیادی با سلایق مردم آن شهر، تاریخ و جغرافیای آن شهر آشنا می‌کند. در همین راستا بازار محلی کلاین مارکت هال (Kleinmarkthalle) یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی فرانکفورت محسوب می‌شود. ضمن اینکه افراد محلی نیز هر روز خریدهای روزانه خود را از این بازار انجام می‌دهند.

بازار محلی کلاین مارکت حال قدمت زیادی دارد و زمان ساخت آن به سال 1954 بازمی‌گردد. مساحت این بازار 1500 متر مربع است و چیزی حدود 150 غرفه دارد. شما هر نوع مواد خوراکی تازه‌ای را می‌توانید در این بازار با قیمتی مناسب پیدا کنید. بهترین و خوشمزه‌ترین غذاها در برخی از غرفه‌های این بازار به فروش می‌رسد. همچنین شما می‌توانید چاشنی سنتی معروف شهر فرانکفورت را در این بازار پیدا کنید. این چاشنی به سس سبز (Frankfurter Grüne Soße) معروف است. علاوه بر این شما می‌توانید انواع مختلف پنیر، شیرینی، کالباس و نان‌های محلی را در این بازار امتحان کنید.

کلاین مارکت هال

خانه گوته

یکی دیگر از دوست‌داشتنی‌ترین جاهای دیدنی فرانکفورت، خانه گوته (Goethe House) است. یوهان ولفگانگ فن گوته یکی از شاعران مشهور آلمانی در قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی بود. او همچنین به عنوان محقق، نویسنده، نقاش و فیلسوف نیز شناخته می‌شود. جالب است بدانید که گوته علاقه خاصی به حافظ داشت. اکنون منزل او به عنوان یکی از جاهای دیدنی فرانکفورت شناخته می‌شود. شما با بازدید از این خانه می‌توانید تعدادی از آثار هنری معروف گوته را نیز مشاهده کنید.

خانه گوته

موزه لیبیگ هاوس

اگر به هنر مجسمه‌سازی علاقه دارید، فرانکفورت می‌تواند شهر رؤیایی شما باشد. موزه لیبیگ هاوس (Liebieghaus)  در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. مجموعه‌ای از مجسمه‌های مختلف در سبک‌های رنسانس، باروک و کلاسیک در این موزه نگهداری می‌شود. موزه لیبیگ هاوس یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی فرانکفورت است و معماری خاص و هیجان‌انگیزی دارد. ساختمان این موزه شبیه به قلعه است و چشم‌اندازی جادویی دارد. زمان ساخت ساختمان این موزه به قرن ۱۹ میلادی باز می‌گردد. در حال حاضر تعداد زیادی از مجسمه‌های قدیمی یونانی، مصری، رومی و… در این موزه قابل مشاهده است.

موزه لیبیگ هاوس

برج اشنهایمر

سازه‌های فرانکفورت مربوط به هر سالی که باشد چیزی از هنر معماری کم ندارد. برج اشنهایمر   (EschenheimerTurm)  با معماری جذاب و جادویی که دارد، یکی دیگر از جاهای دیدنی فرانکفورت محسوب می‌شود. این برج حدود ۴۷ متر ارتفاع دارد و یادگاری محبوبی از دیوارهای شهر قدیمی فرانکفورت است. زمان ساخت برج اشنهایمر به اوایل دهه ۱۴۰۰ میلادی باز می‌گردد. اگر به بناهای تاریخی و غرق شدن در شکوه و عظمت آن‌ها علاقه دارید، حتماً از این برج دیدن کنید. در حال حاضر کافه و سالن اجتماعاتی که در این برج قرار دارد، آماده ارائه خدمات به گردشگران است.

برج اشنهایمر

موزه معماری آلمانی

بسیاری از دانشجویان و علاقه‌مندان معماری دوست دارند برای یک بار هم که شده به شهر فرانکفورت سفر کنند. دلیل آن هم معماری‌های خیره کننده ساختمان‌های تاریخی و برج‌های مدرن این شهر است. در این میان خوب است به موزه معماری آلمانی (Deutsches Architekturmuseum) نیز اشاره کنیم. این موزه یکی دیگر از جاهای دیدنی فرانکفورت است که از بازدید آن پشیمان نمی‌شوید. مخصوصاً اگر پس از این بازدید هیجان انگیز به پیاده‌روی در کنار رودخانه ماین بپردازید. این موزه به طور تخصصی به هنر معماری در بازه‌های زمانی مختلف می‌پردازد. کلکسیونی جامع از انواع بناهای تاریخی و ساختمان‌های مدرن در این موزه وجود دارد که شما را به وجد می‌آورد. فراموش نکنید که بازدید از این موزه در بازه زمانی ۱۰ صبح تا ۶ عصر امکان پذیر است.

موزه معماری آلمانی

جاهای دیدنی فرانکفورت، قلب تپنده اروپا

فرانکفورت شهری است که نه تنها در آلمان، بلکه در کل اروپا از محبوبیت زیادی برخوردار است. موزه‌های هیجان انگیز، کلیساهایی با بناهای خیره‌کننده، باغ‌های سرسبز و دلربا، عمارت‌هایی با معماری‌های باشکوه و … جزو مواردی هستند که فرانکفورت را تبدیل به شهری توریستی کرده‌اند. فرانکفورت پایتخت گردشگری و مرکزی تجاری آلمان است. جاهای دیدنی فرانکفورت تعدد و تنوع زیادی دارد. بنابراین اگر روزی قصد سفر به این شهر زیبای اروپایی را داشتید، حتماً بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن را در برنامه سفر خود قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا