تور

اجاره خودرو در دبی
آلماناروپاجهانگردیکلن

جاهای دیدنی کلن ، قدیمی ترین شهر آلمان

یکی از شهرهای موفق کشور آلمان در زمینه جذب توریست، شهر کلن است. جاهای دیدنی کلن به قدری هیجان انگیز و خیره کننده است که توجه اکثر گردشگران را به خود جلب خواهد کرد. کلیساهای قدیمی و بناهای تاریخی در کنار فضای سرسبز و آب و هوای معتدل این شهر، مجموعه دلنشینی را برای گردشگران فراهم می‌کند. همچنین امکانات رفاهی سطح بالایی که در این شهر وجود دارد باعث می‌شود تا گردشگران سفر راحت و به یادماندنی را تجربه کنند. البته وجود رود راین در این شهر را دست کم نگیرید. زیرا شهر کلن بخش عظیمی از زیبایی خود را به این رودخانه مدیون است.

شهر کلن آلمان جزو شهرهای فرهنگی این کشور نیز محسوب می‌شود. به همین دلیل است که سالانه برنامه‌ها و رخدادهای مختلف زیادی در زمینه‌های فرهنگی و هنری در این شهر برگزار می‌شود. شرکت در این رویدادهای فرهنگی خود به تنهایی می‌تواند دلیلی برای سفر به این شهر باشد. در ادامه این مقاله از مجله گردشگری دوباره سفر قصد داریم تا پرطرفدارترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی کلن را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با شهر کلن و جاذبه‌های گردشگری آن

شهر کلن به عنوان چهارمین شهر بزرگ کشور آلمان حدود یک میلیون جمعیت دارد. این شهر در کناره‌های رود راین قرار دارد. در طی سال‌هایی که جنگ جهانی دوم برقرار بود، آسیب‌های زیادی به این شهر وارد شد. اما اکنون به عنوان یکی از مدرن‌ترین شهرهای آلمان شناخته می‌شود که زندگی در آن کیفیت زیادی دارد. بازسازی‌های تاثیر گذاری طی سال‌های متوالی در این شهر انجام شد. این بازسازی‌ها کلن را به شهری با معماری ترکیبی مدرن و قدیمی تبدیل کرد.

تعداد جاهای دیدنی کلن آلمان زیاد است. همین موضوع باعث شده تا در بسیاری از موارد از آن به عنوان شهری توریستی یاد شود. این شهر در غرب آلمان و شمال رود راین قرار دارد. به همین دلیل است که آب و هوای مرطوب و بارانی دارد. زمستان‌های این شهر بسیار سرد است اما باعث یخبندان نمی‌شود. همچنین تابستان‌های کلن نیز با وزش بادهای شدید همراه است و آب و هوای معتدلی دارد. علاوه بر شرایط جوی مطلوب و سرسبز بودن، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعدد، دانشگاه‌های سطح بالا، مراسم‌ها و کارناوال‌های سنتی و… جزو مواردی هستند که کلن را تبدیل به شهری دوست‌داشتنی کرده است. در ادامه نمونه‌هایی از جاهای دیدنی کلن آلمان را معرفی خواهیم کرد.

جاهای دیدنی کلن

کلیسای جامع شهر کلن

سمبل اصلی شهر کلن آلمان، کلیسای بزرگ و سر به فلک کشیده‌ای است که تحت عنوان کلیسای جامع کلن (Cologne Cathedral) شناخته می‌شود. یکی از معروف‌ترین و پربازدیدترین جاهای دیدنی کلن، همین کلیسای جامع است. ساخت این کلیسا در سال 1248 شروع شد و در سال 1880 به پایان رسید. همچنین خوب است بدانید که کلیسای جامع کلن در لیست میراث‌های جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. نکته جالبی که درباره این کلیسا وجود دارد، سالم ماندن آن در طول جنگ جهانی دوم است.

کلیسای جامع شهر کلن

تله کابین رود راین

یکی دیگر از جاهای دیدنی کلن، رود راین است. همچنین تله کابینی که بر فراز این رود قرار دارد نیز خود به تنهایی می‌تواند یک جذابیت برای گردشگران محسوب شود. جالب است بدانید که کابین‌های این تله کابین قابلیت جابه‌جایی 2000 نفر را به طور همزمان دارد. ضمن اینکه مانند یک پل ارتباطی، باغ گیاه شناسی شهر کلن را به باغ وحش آن وصل می‌کند. اگر سوار این کابین‌ها شوید، می‌توانید از مناظر زیبایی که مقابل چشمانتان قرار می‌گیرد نهایت لذت را ببرید. تماشای منظره‌ای فوق‌العاده از شهر و دیدن باغ وحش کلن از آن ارتفاع، قطعا تجربه به‌یادماندنی خواهد بود. فقط فراموش نکنید که امکان استفاده از تله کابین رود راین فقط در ماه‌های فصل تابستان (آپریل تا اکتبر) امکان پذیر است.

تله کابین رود راین

موزه شکلات کلن

وقتی نام موزه شکلات را به عنوان یکی از جاهای دیدنی کلن می‌شوند، باید مطمئن باشید که فضایی هیجان انگیز در انتظار شما خواهد بود. موزه شکلات (Lindt) در میدان 4000 متری در بندری تحت عنوان  Rheinau  قرار دارد. ساختمان این موزه شبیه به یک قایق است و معماری هیجان انگیز و جذابی دارد. اگر به شکلات علاقه دارید، حتما بازدید از این موزه را در برنامه سفر خود قرار دهید. زیرا در نهایت پس از گشت و گذار در فضای موزه، می‌توانید به کارگاه شکلات سازی آن نیز سر بزنید. همچنین می‌توانید شکلات سفارش دهید. فراموش نکنید که شکلات‌های این کارگاه توسط بهترین تجهیزات و باتجربه‌ترین استادهای شکلات سازی تهیه می‌شود.

موزه شکلات کلن

خانه 4711

خانه 4711 به عنوان خانه عطر نیز شناخته می‌شود. به عبارتی می‌توان گفت این زیباترین خانه معطر در شهر کلن، خانه 4711 است. بسیاری از برندهای عطر و ادوکلن معروف در جهان، تولید خود را در این خانه آغاز کرده‌اند. خانه 4711 در سال 1792 ساخته شد و قطعا یکی از جاهای دیدنی کلن محسوب می‌شود. در طبقه اول این خانه موزه‌ کوچکی قرار دارد که به بررسی تاریخچه این خانه و ادوکلن‌های تولید شده در آن می‌پردازد. نکته جالبی که حتما باید بدانید این است که ترکیب دو واژه ادو و کلن، واژه مرکب ادوکن را تشکیل می‌دهد. معنای این واژه آب کلن است!

خانه 4711

کلیسای آلتنبرگ

بسیاری از جاهای دیدنی کلن آلمان به کلیساهای بزرگ منتهی می‌شود. درست در فاصله شش کیلومتری کلیسای جامع کلن، کلیسای دیگری تحت عنوان آلتنبرگ (Altenberg) قرار دارد. ساختمان این کلیسا نمونه بارزی از معماری گوتیک است. کلیسای آلتنبرگ که با عنوان کلیسای جامع Bergischer نیز شناخته می‌شود در سال 1259 ساخته شد. طراحی دکوراسیون و چیدمان داخل آن بسیار زیبا و باسلیقه است و شیشه‌های رنگی آن زیبایی ساختمان را چندین برابر کرده است.

کلیسای آلتنبرگ کلن

شهر قدیمی کلن

در میان کلیساهای متعدد و قدیمی که در کلن قرار دارد ممکن است با شهر قدیمی کلن مواجه شوید. این فضای دوست داشتنی قطعا یکی از بهترین جاهای دیدنی کلن محسوب می‌شود. زیرا بیشترین اماکن تاریخی در آن قرار دارد. برای مثال علاوه بر کلیسای تاریخی سن مارتین، خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر قدیمی پر است گالری‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌های کوچک است. همچنین جالب است بدانید که قدیمی‌ترین ساختمان عمومی شهر کلن، در این شهر قدیمی قرار دارد. این ساختمان حدود 900 سال سن دارد و شهرداری شهر کلن در آن مستقر است.

پل هوهنزولرن

رودخانه راین در شهر کلن آلمان قرار داد و هفت پل مختلف روی آن وجود دارد. یکی از این هفت پل نسبت به پل‌های دیگر قدیمی‌تر و جذاب‌تر است. این پل هوهنزولرن (Hohenzollern) نام دارد و یکی از جاهای دیدنی کلن است. ساخت این پل در سال 1907 شروع شد و در نهایت در سال 1911 به پایان رسید. البته خوب است بدانید که عمده محبوبیت این پل به دلیل وجود کلیسایی در نزدیکی آن است. این کلیسا منظره اطراف پل را چندین برابر زیباتر کرده است. همچنین نزدیکی این پل به ایستگاه قطار، آن را به محلی پرتردد برای مسافران تبدیل کرده است.

پل هوهنزولرن

باغ گل و گیاه کلن

باغ گل و گیاه (Botanical Garden) که به عنوان باغ گیاه شناسی نیز شناخته می‌شود، یکی از سرسبزترین جاهای دیدنی کلن آلمان است. زمان ساخت این باغ به سال 1920 بازمی‌گردد. اکنون این باغ به عنوان یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های شهر کلن محسوب می‌شود. جالب است بدانید که چیزی حدود هزار نوع گل و گیاه در این باغ سرسبز وجود دارد. فضای سرسبز و دلنشین این پارک قدیمی، جذابیت آب و هوای مطلوب شهر کلن را چندین برابر می‌کند. اگر قصد سفر به شهر کلن را داشتید، بازدید از باغ گل و گیاه این شهر را حتما در برنامه خود قرار دهید.

باغ گل و گیاه کلن

خیابان شیلدرگاسه ( Schildergasse )

خرید در سفر یکی از لذت‌های غیرقابل انکار است. فرقی ندارد که با چه هدفی به مقصد مورد نظرتان سفر کرده باشید. در هر صورت دوست دارید بخشی از سفرتان را به خرید و گشت و گذار در مغازه‌ها و پاساژهای مختلف اختصاص دهید. خیابان Schildergasse یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های مخصوص خرید در اروپا است. این خیابان در مرکز شهر کلن قرار دارد. مغازه‌های کوچک و بزرگ و مراکز خرید متنوعی در این خیابان قرار دارد. البته اغلب فروشگاه‌های این خیابان مغازه‌هایی برای فروش کفش هستند. اما به طور کلی تنوع بی‌نظیری از برندها و اجناس مختلف را در گوشه و کنار آن خواهید دید. اکثر گردشگرانی که به کلن سفر می‌کنند، حداقل چند ساعت از سفر خود را به پیاده‌روی در این خیابان اختصاص می‌دهند. به همین دلیل است که خیابان Schildergasse نیز یکی از جاهای دیدنی کلن محسوب می‌شود.

خیابان شیلدرگاسه ( Schildergasse )

شهر لایپزیگ

یکی از شهرهای ایالت زاکسن آلمان، شهر لایپزیگ (Leipzig) است. این شهر به دلیل زیبایی مثال زدنی که دارد، یکی از جاهای دیدنی کلن نیز محسوب می‌شود. البته اکثر این زیبایی‌ها به آثار به جا مانده از بزرگترین و برجسته‌ترین موسیقی‌دان‌های جهان مثل ریچارد ونگر، باخ و فیلیکس مندلسون باز می‌گردد. در واقع اکثر گردشگرانی که به هنر علاقه دارند از این شهر به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری کلن بازدید می‌کنند. معماری‌های پر از رنگ و لعاب این شهر، توجه اکثر توریست‌ها و گردشگران را به خود جذب می‌کند. اگر روزی به شهر کلن آلمان سفر کردید، بازدید از شهر Leipzig را حتما در برنامه سفر خود قرار دهید.

شهر لایپزیگ

سالن شهر کلن

یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین جاهای دیدنی کلن، سالن شهر کلن (City Hall) است. دلایل زیادی برای این عبارت وجود دارد. مهم‌ترین دلیل آن قدمت این سالن است. سالن شهر کلن قدیمی‌ترین و کهن‌ترین سالن در کل کشور آلمان است. در واقع ساخت این سالن در سال 1407 میلادی شروع شد. زمانی که ساخت آن به پایان رسید همه آن را به عنوان بلندترین ساختمان شهر می‌شناختند. همچنین صدها قطعه مجسمه در این ساختمان وجود دارد که جلوه ساختمان آن را چندین برابر زیباتر و خیره‌کننده‌تر کرده است. البته جنگ جهانی دوم که یکی از ویرانگرترین جنگ‌ها در طول تاریخ بود، صدمات جبران ناپذیری به ساختمان این سالن وارد کرد. سال‌ها بعد مرمت و بازسازی این ساختمان به طور کامل انجام شد. اما متاسفانه بازگرداندن آن به شکل اولیه ممکن نبود.

سالن شهر کلن

موزه لودویگ کلن

 یکی دیگر از جاهای دیدنی کلن، موزه لودویگ (Museum Ludwig) است. قدمت این موزه به سال 1976 باز می‌گردد و در حوزه نگهداری آثار هنری فعالیت می‌کند. آثار هنری که در این موزه قرار دارد متعلق به هنرمندی با نام پیتر لودویگ است. عموم مردم می‌توانند با تهیه بلیط در روزهای کاری از این موزه بازدید کنند. البته در حال حاضر علاوه بر آثار هنری پیتر لودویگ، آثار هنری هنرمندان معاصر در سبک مدرن و کلاسیک نیز در این موزه به نمایش گذاشته می‌شود.

موزه لودویگ کلن

کلیسای سنت مارتین

یکی دیگر از کلیساهای قدیمی و باشکوه آلمان که به عنوان یکی از جاهای دیدنی کلن محسوب می‌شود، کلیسای سنت مارتین (St Martins Church) است. این کلیسا یک برج بزرگ دارد. بالای این برج بزرگ صلیبی وجود ندارد اما از بسیاری از نقاط شهر کلن قابل دیدن است. این کلیسا ساختمان باشکوهی دارد؛ اما متاسفانه در طول جنگ جهانی آسیب‌های زیادی را متحمل شد. زمان ساخت کلیسای سنت مارتین به سال‌های 1150 تا 1250 میلادی بازمی‌گردد. همچنین خوب است بدانید که این کلیسا، یکی از دوازده کلیسای رومانسک شهر کلن نیز محسوب می‌شود. بسیاری از افرادی که به عنوان توریست به شهر کلن سفر می‌کنند به دیدن برج بلند و باشکوه این کلیسا می‌روند و از چشم‌انداز خیره کننده آن لذت می‌برند.

کلیسای سنت مارتین

گشت و گذار در تاریخ و طبیعت شهر کلن

شهر کلن آلمان بناهای تاریخی زیادی دارد. اما در عین حال معماری این شهر را می‌توان ترکیبی از معماری مدرن و سنتی دانست. شهری مدرن با بیشترین و باکیفیت‌ترین امکانات که کلیساهای قدیمی و بناهای تاریخی زیادی دارد. آب و هوای این شهر نیز شکل عجیبی دارد. در عین معتدل و مرطوب بودن، ممکن است شرایط جوی متفاوتی را در بازه‌های زمانی مختلف تجربه کنید. اگر قصد دارید به شهر کلن آلمان سفر کنید، باید بدانید که جاذبه‌های گردشگری هیجان انگیزی انتظار شما را می‌کشد.

نکته مهمی که درباره این شهر وجود دارد، دانشگاه‌های مجهز و سطح بالای آن است. بسیاری از جوانان از قسمت‌های مختلف جهان برای تحصیل در این دانشگاه‌ها به کلن سفر می‌کنند. جاهای دیدنی کلن برای دانشجوها نیز می‌تواند گزینه جذابی برای گذراندن اوقات فراغت باشد. فقط فراموش نکنید که مردم این شهر تا حد زیادی با زبان انگلیسی بیگانه هستند. این موضوع برای زندگی در کلن ممکن است دردسرساز باشد اما برای سفر چند روزه به این شهر مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا