تور

اجاره خودرو در دبی
آرژانتینبوینس آیرسجهانگردی

جاهای دیدنی بوینس آیرس

بوینس آیرس زیبا و در عین حال همیشه پرجنب‌وجوش، معرف ماهیت آرژانتین و هویت مردمان این کشور است. بوینوس آیرس، دومین شهر بزرگ آمریکای جنوبی، پایتخت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آرژانتین و همچنین دروازه ورود به این کشور بزرگ است. مرکز درخت‌کاری‌شده این شهر یادآور پاریس است. بوینس آیرس گوشه‌کنارهای جذاب بسیاری دارد که در آن آپارتمان‌های بلند مرتب با ساختمان‌های جذاب قرن نوزدهمی در هم آمیخته شده‌اند.

اکثر بازدیدکنندگانی که برای اولین بار از این شهر بازدید می‌کنند، از اینکه این شهر بزرگ توانسته سنت‌های قدیمی خود را حفظ کند شگفت‌زده می‌شوند. هر یک از 47 باریو (محله) آن دارای شخصیت متمایز خود است و شما هرگز از کاوش در این محله‌های لذت‌بخش خسته نخواهید شد.

پالرمو، لا رکولتا و بلگرانو با بلوارهای عریض پر از عمارت‌های قصری شکل، ساختمان‌های بلند و مجلل و پارک‌های بزرگ از جمله محبوب‌ترین آن‌ها هستند. همچنین گشت‌وگذار در San Telmo و La Boca با پتانسیل هنری رنگارنگ متمایزشان نیز جالب است. در مرکز شهر، پلازا د مایو ،مرکز سنتی سرگرمی و فعالیت است، در حالی که آونیدا سانتافه شیک‌ترین منطقه خرید شهر است. با دوباره سفر همراه شوید.

میدان پلازا د مایو  (Plaza de Mayo)

بل اپوک در بوئنوس آیرس (La Belle Époque یا Belle Epoque، دوره‌ای در تاریخ فرانسه بود که مترادف با صلح، رفاه، رشد اقتصادی و خوش‌بینی است. بل اپوک شاهد پیشرفت‌های فرهنگی عظیم، آزادی هنری، ثروت اجتماعی و پیشرفت‌های علمی و فنی قابل توجه بود.) در ساختمان‌های باشکوه استعماری قدیمی که در میدان پلازا د مایو یافت می‌شود مشهود است.

میدان پلازا د مایو  (Plaza de Mayo)

 این میدان زیبای دو بلوکی که در قرن شانزدهم ساخته شد، صحنه بسیاری از رویدادهای مهم در تاریخ شهر بوده است، از قیام علیه اسپانیا در سال 1810 تا شب نخوابی‌های مادران شهر  (Madres de la Plaza de Mayo)  در میدان پلازا که فرزندانش در دوران حکومت نظامی از 1976 تا 1983 ناپدید شدند. انجمن مادران پلازا، یک گردهمایی از مادرانی بود که فرزندانشان در طول دیکتاتوری خورخه زنده بودند، در زندان بودند، اما کسی از آن‌ها خبری نداشت. اولین گردهمایی این مادران برای بازیافتن فرزندان خود در این میدان اتفاق افتاد.

بسیاری از این منطقه در حال حاضر کاملاً سنگ‌فرش شده است و مناسب پیاده‌روی است؛ از جمله خیابان‌های محبوب این منطقه فلوریدا و لاوال است. از جاذبه‌های گردشگری متعددی با یک تور پیاده‌روی سرگرم‌کننده در این منطقه می‌توان لذت برد. در نتیجه، پلازا د مایو مکان مناسبی برای شروع ماجراجویی در بوئنوس آیرس است و با دیدن مکان‌های گردشگری مهمی مانند کاسا روزادا، می‌توانید از آن لذت ببرید.

 این کاخ ریاست جمهوری صورتی کم‌رنگ معروف، جایی بود که ایوا پرون از آنجا برای جمعیت عظیمی که مشتاق دیدن او بودند، سخنرانی می‌کرد.

همچنین  Avenida de Mayo ارزش دیدن دارد و  باشکوه است. این خیابان عریض باشکوه به خاطر ساختمان‌های زیبای خود با نماها و گنبدهای جذاب، کافه‌های معروفی مانند تورتون دارد. در سال 1880 این خیابان ساخته شد و قلب تانگو (نوعی رقص معروف) محسوب می‌شود (آکادمی ملی تانگو در همسایگی این خیابان است و همچنان پذیرای بازدیدکنندگان است).

بوینس آیرس ، کاسا روزادا خانه صورتی رئیس‌جمهور (Casa Rosada)

از معروف‌ترین ساختمان‌های زیبای پلازا د مایو، کاسا روزادا است که در اواسط دهه 1800 ساخته شد و در میان یک گمرک و قلعه قدیمی متعلق به قرن شانزدهم محصور شده است. معنای واقعی نام این ساختمان خانه صورتی است، اما به طور رسمی آن را خانه دولتی یا Casa de Gobierno صدا می‌زنند. این ساختمان محل اقامت رسمی رئیس‌جمهور آرژانتین است که در شهر بوینس آیرس قراردارد.

Casa Rosada

این عمارت زیبا که به سبک ایتالیایی ساخته شده است، بر انتهای شرقی میدان تاریخی تسلط دارد و یک پس‌زمینه عالی برای یک عکس سلفی باشکوه ایجاد می‌کند. این ساختمان عظیم علاوه بر محل اقامت رئیس‌جمهور و دفاتر ایالتی، مکان خانه موزه کاسا روزادا نیز است. مجموعه‌های چشمگیر این موزه (در دهه 1950 تأسیس شد)، شامل نمایشگاه‌ها و مصنوعاتی است که قدمت آن‌ها به دوران استعمار می‌رسد، زمانی که اسپانیا بر بیشتر قاره آمریکای جنوبی حکومت می‌کرد.

دیگر آثار برجسته عبارت‌اند از نقاشی‌های دیواری هنرمند مشهور مکزیکی؛ دیوید آلفارو سیکیروس، که در سال 1933 با کمک برخی از برجسته‌ترین هنرمندان آرژانتین در آن دوره نقاشی شده است.

قبرستان و موزه‌های Recoleta

Recoleta نام خود را از صومعه فرانسیسکن که در حدود سال 1716 در اینجا ساخته شد، گرفته است. اما شاید بیشتر به دلیل مقبره‌های شگفت انگیزش شناخته شده است. گورستان (Cementerio de la Recoleta) Recoleta مدت‌هاست که در بین مردم محلی و گردشگران محبوب بوده است. آن هم به دلیل وجود مقبره‌های طراحی شده به سبکی استادانه است که بسیاری که از آرژانتینی‌های مشهور، از جمله اوا پرون، اکنون در این گورستان آرمیده‌اند.

این دخمه‌های زیبا گواهی بر علاقه ملی به مرگ هستند، چیزی که به‌قدری مهم است که آرژانتینی‌ها همچنان به جشن تولد اعضای زنده خانواده و روزهای مرگ عزیزانشان به طور یکسان احترام می‌گذارند.

پس از بازدید از این گورساتن نوبت به ادامه سفر و دیدن باقی Recoleta با بسیاری از باغ‌های عمومی، کافه‌ها و مغازه‌های صنایع دستی و همچنین جاذبه‌های دیگر است. از جمله این مکان‌های جذاب می‌توان به موزه هنر اسپانیایی آمریکایی اسحاق فرناندز بلانکو اشاره کرد.

این موزه مجموعه گسترده‌ای از نقره‌های دوران استعمار، کنده‌کاری‌های روی چوب، نقاشی‌ها و … در خود جای داده است همچنین کتابخانه ملی که خورخه لوئیس بورخس بزرگ ادب آرژانتین در دهه 1950 در آن به عنوان مدیر فعالیت می‌کرد، در این مکان واقع شده است..

لا بوکا (La Boca) و موزه خیابان کامینیتو  (Caminito)

بدون شک رنگارنگ‌ترین محله بوینوس آیرس، لا بوکا محله مورد علاقه افراد هنری و خلاق است که بسیاری از آن‌ها هنر خود را به بیرون و این خیابان‌ها می‌برند و بالکن‌ها و پاسیوهای این خیابان با رقصندگان تانگو و دیگر شخصیت‌های هنری تزئین می‌شود.

La Boca

بسیاری از سرگرمی‌های دیگر اینجا برای بازدیدکنندگان، کاوش در موزه خیابان کامینیتو است. یک منطقه رنگارنگ مناسب برای عابران پیاده که از سال 1959 به عنوان یک موزه در فضای باز و بازار هنر عمل کرده است. این رشته از ساختمان‌های روشن و فوق‌العاده نورانی با رنگ‌های مختلف رنگ‌آمیزی شده است.

صنایع دستی و سوغاتی‌های باکیفیت، مجسمه‌ها، فضای مناسب برای پیاده‌روی، مشاهده رقص تانگو از فعالیت‌های دیگری است که در این محله می‌توانید انجام دهید.همچنین موزه هنرهای تزئینی Quinquela Martín با مجموعه عالی از آثار هنرمندان برجسته آرژانتینی قرن بیستم در این محله است.

بوینس آیرس کابیلدو

کابیلدو زیبا که در میدان مایو واقع شده است، به عنوان مقر دولت استعماری عمل می‌کرد و در کانون انقلاب مه 1810 علیه حکومت اسپانیا قرار داشت. قدمت آن به سال 1610 برمی‌گردد و بعداً در طول قرن 18 این ساختمان گسترش یافت.

این روزها این ساختمان باشکوه موزه ملی کابیلدو را با نمایشگاه‌های متعدد مربوط به شهر در قرن هجدهم در خود جای داده است، از جمله نمونه‌ای از اولین چاپخانه شهر، نمایشگاهی از هنر یسوعی (انجمن یسوعی، از فرقه‌های وابسته به کلیسای کاتولیک است و به معنای سربازان مسیح یا معلمان مسیح است.) و استعماری و نقشه‌ها و عکس‌های قدیمی متعدد از شهر.

یکی دیگر از موزه‌های مورد علاقه در  Plaza de Mayo، موزه د لا کاسا د گوبیرنو در داخل کاسا روزادا، کاخ ریاست جمهوری است که گاه‌شماری روسای جمهور آرژانتین تا سال 1966 را به همراه آثار و یادگاری‌های مرتبط با آن‌ها ارائه می‌دهد.

سان تلمو و موزه تاریخی ملی (Feria de San Telmo)

سان تلمو به‌عنوان یکی از مناطق رنگارنگ‌تر بوینس آیرس، با خیابان‌های سنگ‌فرش باریک خود و ساختمان‌های قدیمی‌اش استودیوهای هنری متعدد و گالری‌های جالب را در خود جای داده است. این خیابان به خوبی مورد توجه عموم و مشهور است. این منطقه همچنین به خاطر کافه‌ها، سالن‌های تانگو، و بوتیک‌های محبوبش، برای گشت‌وگذار گردشگران بسیار لذت‌بخش است. به‌ویژه یکشنبه‌ها سان تلمو یک نمایشگاه عتیقه‌جات دارد که انبوهی از خریداران مشتاق و گردشگران را به سمت خود می‌کشاند.

بوینس آیرس

با این حال، بزرگ‌ترین جاذبه در سان تلمو، موزه تاریخی ملی آن (Museo Histórico Nacional) با نمایش‌های مربوط به تاریخ آرژانتین است. در مجموع، این موزه بیش از 50000 اثر هنری را در خود جای داده است که مهم‌ترین آن‌ها مجموعه نقاشی‌های کاندیدو لوپز، پیشرو و نقاش بدوی معاصر است.

یکی دیگر از موزه‌های مورد توجه، موزه علوم طبیعی برناردینو ریواداویا است که در سال 1826 افتتاح شد و اکنون دارای 13 سالن نمایشگاهی که پر از گیاهان و جانوران آرژانتینی، همراه با یک آکواریوم است.

کلیسای جامع متروپولیتن

ساخت نمای نئوکلاسیک این کلیسا تا سال 1822 آغاز نشد. کلیسای جامع شهری بوینوس آیرس (Catedral Metropolitana) مشرف به پلازا د مایو است و می‌توان تاریخ آن را در حدود اوایل قرن شانزدهم تخمین زد، زمانی که اسپانیایی‌ها یکی از اولین کلیساهای کشور را در اینجا تأسیس کردند.

کلیسای جامع متروپولیتن بوینس آیرس

این کلیسای کاتولیک با وجود نمای بیرونی نسبتاً ساده‌اش، دارای فضای داخلی زیبای نئو رنسانس و نئوباروک همراه با آثار هنری مهم متعدد، از جمله مجسمه‌ها و محراب‌های قرن هجدهم است. همچنین یک ارگ  متعلق به سال 1871 در این کلیسا وجود دارد که شامل 3500 لوله قابل توجه است و به عنوان یکی از بهترین‌ها در نوع خود شناخته می‌شود. همچنین مقبره یکی از معتبرترین قهرمانان انقلابی آرژانتین، ژنرال خوزه د سان مارتین، در اینجا قرار گرفته است.

خوب است که بدانید یکی دیگر از مکان‌های مذهبی که ارزش دیدن دارد، بلوک روشنگری (Manzana de las Luces) است. این ساختمان شهری به طور سنتی به عنوان مرکز تاریخی آموزشی فرهنگی عالی در بوینس آیرس در نظر گرفته می‌شود. این بنا متشکل از کلژیو ناسیونال د بوئنوس آیرس و کلیسای سن ایگناسیو، قدیمی‌ترین کلیسای بازمانده شهر است که به خاطر تونل‌ها و آثار هنری‌اش معروف است.

تئاتر کولون؛ تئاتر شهر

دوستداران تئاترهای بزرگ نباید فرصت بازدید از سالن‌های اجراهای بسیار خوب بوینوس آیرس را از دست بدهند. شاید شناخته‌شده‌ترین آن، تئاتر خیره‌کننده کولون (تئاترو کولون) اسن که دارای یک مرکز اپرا، باله و موسیقی کلاسیک در سطح جهانی باشد که در سال 1908 افتتاح شد و میزبان افرادی مانند کالاس، توسکانینی، استراوینسکی، کاروسو و پاواروتی بوده است.

بوینس آیرس

تورهای همراه با راهنما در تئاتر نگاهی اجمالی به عملکرد درونی ساختمان، از صحنه‌سازی تا ساخت لباس (حتی کلاه گیس‌سازی) دارند. این تجربه‌ای است که تنها با لذت بردن از اجرا در سالن مجلل آن می‌تواند به اوج برسد.

خوب است که بدانید از دیگر مکان‌های تفریحی برای بازدید Teatro Gran Rex است که یک سینمای دوست‌داشتنی هنر دکو است که در سال 1937 افتتاح شد و Teatro Cervantes که به عنوان خانه موزه ملی تئاتر بوینوس آیرس با نمایش‌های مربوط به تئاتر، فیلم و تولیدات موسیقی شناخته می‌شود.

گالری‌های هنری قدیمی و جدید بوینس آیرس

بوینس آیرس از دیرباز به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز هنر آمریکای جنوبی شهرت داشته است. یکی از جدیدترین و چشمگیرترین گالری‌ها، موزه هنر آمریکای لاتین بوینوس آیرس (MALBA) است. این موزه در کلاس جهانی که در یک ساختمان مدرن فوق‌العاده، شبیه به تعدادی مکعب درهم‌تنیده است، دارای آثار متعددی از هنرمندان مدرن از سراسر آمریکای لاتین است و به عنوان یک مرکز فرهنگی برای نمایش فیلم و هنرهای تجسمی این کشور فعالیت دارد.

همچنین موزه باشکوه هنر مدرن بوینوس آیرس (Museo de Arte Moderno de Buenos Aires) برای دنیای هنر اهمیت دارد. این مکان که در یک انبار سابق تنباکو قرار دارد، مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های نقاشان و مجسمه‌سازان محلی به همراه نمایشگاه‌های دائمی هنرمندان محلی و بین‌المللی از جمله سالوادور دالی و پابلو پیکاسو را در خود جای داده است.

گالری‌های قابل توجه دیگر عبارت‌اند از موزه هنر اسپانیایی انریکه لارتا، با مجموعه چشمگیر آن‌که توسط نویسنده مشهور گردآوری شده است، و مجموعه هنری فورتابات، یک گالری هنرهای زیبا که در سال 2008 افتتاح شد.

علاوه بر این حتماً زمانی را برای بازدید از جالب‌ترین مجسمه فضای باز شهر، Floralis Genérica، یک گل فولادی و آلومینیومی عظیم در میان Plaza de las Naciones Unidas پیدا کنید که حتی در شب نیز زیبا است و درخشش قرمز دلپذیری از خود بیرون می‌آورد.

 پالرمو و جردن بوتانیکو؛ باغ‌های ژاپنی بوینوس آیرس

پالرمو، مهم‌ترین نقطه تفریحی پورتنوس (که ساکنان بوینوس آیرس شناخته می‌شوند)، جایی است که بسیاری از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین پارک‌های شهر در آن قرار دارند. این منطقه که زمانی بخشی از املاک دیکتاتور خوان مانوئل د روساس بود، این روزها میزبان انبوهی از رستوران‌های قومی خوب و مؤسسات مد آوانگارد است.

باغ ژاپنی آرژانتین

در اینجا نیز می‌توانید Jardín Botánico را پیدا کنید، باغ‌های گیاه‌شناسی عالی شهر با دریاچه‌ها، پل‌ها و مجسمه‌های متعددش در وسعت 20 هکتار ​​پراکنده شده‌اند. این باغ‌ها که در سال 1898 تأسیس شده‌اند، دارای حدود 5000 گونه گل از سراسر جهان، از جمله بسیاری از آرژانتین هستند.

نقاط برجسته این مناطق باغ فرانسوی و ایتالیایی، همراه با موزه گیاهان و مدرسه باغبانی است. باغ‌های ژاپنی بوینوس آیرس، بزرگ‌ترین باغ در آمریکای جنوبی هستند و به خاطر مجموعه بونسای، نمایشگاه‌های هنرها و صنایع دستی سنتی و مرکز فرهنگی آن، ارزش بازدید دارند.

 موزه ملی هنرهای تزئینی بوینس آیرس

موزه ملی عالی هنرهای تزئینی (Museo Nacional de Arte Decorativo) در سال 1911 در کاخ خیره‌کننده Palacio Errázuriz که یک ساختمان برجسته به سبک فرانسوی کلاسیک است در قلب منطقه Recoleta افتتاح شد. برای علاقه‌مندان به هنر و همچنین کسانی که از دیدن هنر لذت می‌برند بازدید از آن ضروری است. این موزه دارای یک معماری عالی است. از نکات برجسته مجموعه موزه می‌توان به نقاشی‌هایی از آداب و رسوم اسپانیایی و امپرسیونیست‌های فرانسوی به اضافه مبلمان رنسانس و باروک، ملیله، چینی و نقره اشاره کرد.

همچنین موزه هنر شرقی (Museo de Arte Oriental) با نمایش‌های بسیار زیبای آثار هنری از سراسر آسیا، در این مکان بسیار مورد توجه است. در نهایت، دوستداران هنر باید موزه ملی هنرهای زیبا را با آثاری از استادان اروپایی مانند رودن، رنوار، مونه و ونگوگ و بسیاری از هنرمندان مهم آرژانتینی بررسی کنند. اینجا یکی از بهترین مکان‌های بوینس آیرس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا