تور

اجاره خودرو در دبی
استانبولترکیهجهانگردی

جزایر پرنس استانبول ، بهشتی آرام

اگر به دنبال آرامش هستید، جزایر پرنس استانبول خلوتگاهی دنج و آرام است که می‌توانید ساعت‌ها به‌دور از هیاهو در آنجا بنشینید و به صدای دریا و پرندگان گوش دهید. پناهگاه کوچکی برای آرامش در استانبول و مکانی عالی برای استراحت و لذت از طبیعت است. جزایر پرنس استانبول یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی ترکیه است. این جزایر در قسمت آسیایی ترکیه، در نزدیکی شهر استانبول قرار دارد و تنها راه‌رفتن به آنجا استفاده از کشتی است.

در ادامه این مطلب از مجله گردشگری دوباره سفر در مورد بهشت آرام استانبول، جزایر پرنس استانبول، بیشتر می‌خوانیم.

جزایر پرنس استانبول چیست؟

جزایر پرنس استانبول (به ترکی”Adalar“) الجزایری در دریای مرمر قرار دارد و متشکل از ۹ جزیره بزرگ و کوچک که در حال حاضر رفت‌وآمد به ۴ جزیره برای مسافران امکان‌پذیر است. این جزایر در دوره بیزانس مکانی بود که خانواده‌های امپراطوری و یا اشراف‌زادگانی که رسوایی به بار می‌آوردند، به آنجا تبعید می‌شدند بنابراین از همان دوره مردم به این مکان پرنس می‌گفتند. در دوره عثمانی تبدیل به مکان تفریحی اشراف‌زادگان شد. امروزه نیز یک مقصد توریستی، گردشگری برای ترکیه است.

همان‌طور که گفتیم جزایر پرنس استانبول متشکل از ۹ جزیره است که ۴ تا از آن برای رفت‌وآمد امکان‌پذیر است. این چهار جزیره به نام‌های: جزیره بویوک آدا، بورگاز آدا، هیبلی آدا، و کینالی آدا هستند که بویوک آدا بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها است و همچنین پنج جزیره کوچک آن که قابل‌دسترسی نیستند به نام‌های: قاشیق آدا، تاوشان آدا، یاسسی آدا، سیوری آدا و صدف آدا هستند.

جزایر پرنس استانبول

بویوک آدا

وقتی با کشتی به جزیره بویوک آدا نزدیک می‌شوید منظره سرسبز جزیره همراه با ویلاهای پلکانی نظرتان را جلب می‌کند. جزیره بویوک آدا بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین جزیره از بین جزایر پرنس است که طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های مختلف را به گردشگران ارائه می‌دهد. از دیدنی‌های این جزیره می‌توان به موزه بیوک آدا اشاره کرد. تماشای نمای خیابان‌ها با ویلاهایی به سبک معماری قرن نوزدهم، پیاده‌روی در مسیر مخصوص جنگل‌های سرسبز و انبوه کاج و استنشاق هوای تازه جنگل، استراحت و آبتنی در سواحل درخشان و تمیز و بازدید از صومعه ارتدکس یونانی که اثری تاریخی و ارزشمند است از دیگر جاذبه‌های جزیره بیوک آدا هستند.

هیبلی آدا

هیبلی آدا دومین جزیره بزرگ و احتمالاً طبیعی‌ترین جزیره بین جزایر پرنس است. علاوه بر پوشش گیاهی سرسبز، خانه‌های چوبی زیبا، یک مدرسه علمیه ارتدکس یونان، مربوط به قرن یازدهم در بالای جزیره و کلیسای کاماریوتیسا، تنها کلیسای بیزانس باقیمانده در این جزیره را خواهید دید.

بورگاز آدا

بورگاز آدا سومین جزیره بزرگ مجمع جزایر پرنس استانبول است و یکی از آرام‌ترین و چشم‌نواز ترین مناظر جهان در این جزیره قرار دارد. تپه باراک، بلندترین ناحیه در بین جزایر پرنس استانبول است که وقتی بالای آن بایستید تمام جزیره را زیر پاهای خود خواهید دید.

کینالی آدا

کوچک‌ترین جزیره از چهار جزیره اصلی جزایر پرنس استانبول و همچنین نیمه کوهستانی است. این جزیره دارای مراکز خرید و بازارهای بزرگ متنوعی است که برای آنهایی که به دنبال خرید سوغاتی هستند مقصد خوبی است.   

کارهایی که باید در جزایر پرنس استانبول انجام دهید.

از صبحانه جزیره‌ای لذت ببرید

به هرکدام از جزایر پرنس استانبول سفر کنید، اولین کاری که به شما پیشنهاد می‌کنیم انجام دهید این است که از صبحانه جزیره‌ای لذت ببرید. شما می‌توانید در باغ‌های چای کنار دریا، صبحانه خود را میل کنید و از مناظر لذت ببرید.

گشت‌وگذار در اطراف جزیره با دوچرخه

مهم نیست در کدام جزیره هستید، یک روز خود را صرف دوچرخه‌سواری در اطراف جزیره کنید. با گشت‌وگذار در اطراف جزیره با دوچرخه، شاهد زیبایی‌های منحصربه‌فرد جزایر پرنس خواهید بود.

به پیک‌نیک بروید

یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات جزایر پرنس استانبول پیک‌نیک رفتن است. هر یک از جزایر دارای طبیعت چشم نوازی هستند؛ بنابراین ساندویچ خود را آماده کنید و با عزیزان خود به پیک‌نیک بروید و احساس پیک‌نیک رفتن در دوران بچگی خود را دوباره تجربه کنید.

از مکان‌های تاریخی بازدید کنید

جزایر پرنس به‌خاطر عمارت‌های تاریخی خود بسیار معروف هستند. کلیسای آیایورگی معروف‌ترین این جاذبه‌هاست که در بالای بلندترین تپه جزیره قرار دارد. قدمت آن به قرن ششم برمی‌گردد؛ اگر به این کلیسا رفتید نمای زیبای دریا و جزایر را از دست ندهید. زمانی که از سمت تپه به پایین می‌آیید، یتیم‌خانه قدیمی یونانی مشاهده می‌شود که با بنایی چوبی در ۲۰٫۰۰۰ مترمربع یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های جزیره است. در این جزیره می‌توانید کلیسای آییوس نیکولاس والد گریک، مسجد حمیدیه و همین‌طور بقایای هتلی قدیمی مربوط به قرن ۱۹ را ببینید.

در خیابان‌ها قدم بزنید

خیابان‌های جزایر پرنس استانبول پوشیده از گل‌ها، درختان رنگارنگ و عمارت‌های به سبک دوره ویکتوریا است. با قدم‌زدن در این خیابان‌ها، زیبایی‌های بی‌نظیر خیابان‌های هر یک از جزایر را کشف کنید.

غذاهای دریایی را امتحان کنید

می‌توانید در رستوران‌های دریایی کنار دریا از خوردن غذاهای دریایی لذت ببرید. در این رستوران‌های بهترین نوع از غذاهای دریایی را می‌توانید سرو کنید و از طعم آن حیرت‌زده شوید.

جزایر پرنس استانبول

رفت‌وآمد در جزایر پرنس استانبول

تردد هر وسیله نقلیه‌ای نظیر ماشین، موتور و… به‌جز ماشین‌های پلیس در جزایر پرنس استانبول کاملاً ممنوع است و همین ممنوعیت باعث شده آرامش در جزیره حاکم شود. شما می‌توانید برای رفت‌وآمد از کالسکه استفاده کنید. همچنین دوچرخه و موتور برقی برای گردش دور جزیره بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. با گروگذاشتن شناسنامه می‌توانید دوچرخه اجاره کنید. اجاره دوچرخه روزانه به طور متوسط بین ۲۵ تا ۵۰ لیر بسته به روزهای هفته یا آخر هفته است. همچنین امکان اجاره ساعتی نیز وجود دارد. شرکت‌های اجاره دهنده دوچرخه، نقشه جزیره را رایگان به شما می‌دهند حتماً از آنها بگیرید.

رفت‌وآمد بین جزایر پرنس استانبول

رفت‌وآمد بین جزایر با قایق به‌صورت رایگان است. قایق‌ها در هر جزیره توقف می‌کنند و شما فقط باید سوار شوید.

در آخر

امیدواریم در این مطلب شما را با بهشت آرام استانبول، جزایر پرنس استانبول به‌خوبی آشنا کرده باشیم. به‌عنوان مطلب آخر، کشتی‌های مسافربری در اسکله‌های کاتاباش و کادیکوی همه‌روزه از ساعت ۷ صبح تا ۹ شب به سمت جزایر پرنس حرکت می‌کنند و حدود ۴۵ تا ۹۰ دقیقه تا رسیدن به مقصد طول می‌کشد. برای رسیدن به این کشتی‌های از میدان تکسیم سوار مترو شوید به خود را به ایستگاه کاتاباش برسانید. 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا