تور

اجاره خودرو در دبی
آسیاجهانگردیچین

قصر پوتالا چین ، مرتفع ترین کاخ جهان

قصر پوتالا چین

در این مطلب از وب سایت گردشگری دوباره سفر شما را با قصر پوتالا چین ، مرتفع ترین کاخ جهان در تبت آشنا خواهیم کرد . در ادامه همراه ما باشید.

صومعه مقدس بودائیان و اقامتگاه دالایی لاما قصر پوتالا می باشد. این قصر در شهر لهاسا در تبت قرار دارد. نام قصر از کوهی مقدس که آئین بودا در آن انجام می شود به نام کوه پولاتا بر گرفته است، اکنون به موزه دولتی چین تبدیل شده است. این قصر زیبا شاهکار مهم معماری تبتی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

قصر پوتالا

این کاخ ، اقامتگاه دائمی دالایی لاما بود تا وقتی که تنزین گیاتسو، چهاردهمین دالایی لاما (دالایی لامای کنونی)  به هندوستان گریخت. بنای این قصر زیبا بر می گردد به افسانه ای که می گویند: پادشاه تبت، سانگتسن گمپو در قرن7 میلادی، برای ادای احترام به عروس خود که شاهزاده ای از خاندان تانگ چین بود، این قصر را بنا کرد. این کاخ در جنگها به شدت آسیب دید اما بعدها تعمیر و بازسازی شد. سال ها بعد از سقوط سلسله گمپو و در طول جنگ، این قصر تخریب شد. اما قصری که وجود دارد، در طول سال های 1644 تا 1911 توسط سلسله چینگ بازسازی شده است.

قبر هشت دالایی لاما در عمارت این قصر سرخ قرار دارد. این قصر دارای بیش از یک هزار اتاق است، که بیش از بیست هزار مجسمه و آثار ارزشمند و بی نظیر هنری در این قصر موجود می باشد. جالب است بدانید در این قصر با وجود تعداد زیادی اتاق، اتاق خواب شخصی دالایی لاما، تنها دارای مساحت 4650متر مربع بوده است.

قصر پوتالا

 

این قصر از جاذبه های گردشگری چین می باشد. این قصر زیبا داری 13 طبقه است و شامل عبادتگاه ها، مدرسه های دینی، تالارها، خوابگاه، حیاط می باشد. قصر با سنگ، چوب و گرانیت (برای دیوارها) ساخته شده است و معماری آن شامل 3 بخش است:

قصر قرمز که وسط بنا واقع است. این بنا کاملا وقف مطالعات دینی شده است و تالارها، عبادتگاه ها و کتابخانه های فراوانی دارد.

تالار بزرگ جیوآنمان در سمت غرب ساختمان واقع است و بزرگترین تالار قصر پوتالا است و دیواره های آن نقاشی های زیبایی دارند.

قصر سفید که در سمت شرق بنا می باشد، زمانی ساختمان اداری دولت تبت بود. این قصر را سفید ساخته اند که نماد صلح و آرامش باشد. این قصر سفید در زمان دالایی لامای پنجم ساخته شد، او و دولتش در سال 1649 به کاخ آمدند، بعد در زمان دالایی لامای سیزدهم در اوایل قرن 20اندازه کاخ را به اندازه کنونی آن گسترش دادند. این قصر دارای اتاقهایی برای زندگی، اداره، مدرسه دینی، چاپخانه است. حیاط زرد رنگ آن این قصر را از قصر قرمز جدا می کند.

دسترسی

قصر پوتالا که نماد بودایی های تبت می باشد بر بالای کوهستان سرخ در مرکز دره لهاسا و در ارتفاع 3700متری از سطح زمین واقع است. گردشگران و توریستان می توانند از این کاخ زیبا دیدن فرمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا