تور

اجاره خودرو در دبی
آسیاجهانگردیقطر

آشنایی با سوغات قطر

سوغات قطر

هنگامی که بحث ثروتمندترین کشورهای جهان مطرح می ­شود، قطعا نام کشور قطر نیز در میان این کشورها خواهد بود. این کشور که در خاورمیانه قرار دارد، نوعی شبه جزیره است که درآمد بسیار بالایی از فروش سوخت های فسیلی به سایر کشورها به دست می­ آورد.تمام کشور قطر پوشیده از شن و بیابان است اما به دلیل رونق اقتصاد این کشور که حاصل از فروش فوق العاده بالای سوخت­ های فسیلی به خصوص گازهای طبیعی است، معماران و سرمایه گذاران بسیار بزرگی به این کشور آمده و سبب آبادی این کشور از نظر معماری و دیگر موارد شده ­اند. مطمئنا بازدید از کشوری که در حال توسعه و پیشرفت­ هایی بزرگ است بسیار جالب و هیجان ­انگیز خواهد بود همچنین در هر سفری، سوغات­ ها حرف اول را می­ زنند بنابراین تصمیم گرفتیم که امروز به معرفی سوغات­ قطر بپردازیم پس در ادامه همراه ما در مجله گردشگری دوباره سفر باشید.

سوغات­ های قطر

بی شک هر کشوری سوغاتی مخصوص خود دارد. حتی ممکن است هر شهر از یک کشور نیز سوغاتی متفاوت از هم داشته باشند. کشور قطر، از لحاظ مساحتی، جزو کشورهای کوچک محسوب می­شوند بنابراین معمولا سوغات­ های هر شهر مشابه یکدیگر هستند. از این رو ما بدون ذکر نام شهر و سوغات آن، سوغات­ های این کشور را معرفی خواهیم کرد.

 یکی از شهرهایی که هر مسافری از آن قطعا دیدن می­ کند، شهر دوحه پایتخت قطر می­ باشد. این شهر پرجمعیت، دارای بازارهای محلی بسیار زیادی است که در هر کدام از آن­ها اقلام مختلفی به فروش گذاشته می­ شوند اما معروف­ترین این بازارها، بازار واقف است. این بازار بزرگ­ترین بازار شهر دوحه و بدون شک جالب­ترین بازار آن شهر است. این بازار بزرگ یکی از محبوب­ترین مقاصد گردشگری برای مسافران و گردشگران بوده و هرساله گردشگران بسیاری از این بازار خرید می­ کنند.

معمولا هر گاه نام بازار به میان می ­آید، به یاد یک مکان شلوغ و پر ازدحام و بدون نظم می­ افتیم اما در این بازار، تمامی بخش­ها به خوبی دسته بندی شده و راهنمایی کامل و جامع برای مسافران وجود دارد تا از احتمال گم شدن آن­ها بکاهد. با ما همراه باشید تا به شما معروف­ترین و محبوب­ترین سوغات ­های قطر را معرفی نماییم.

طلا، مروارید و جواهرات

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این کشور، پایتخت مروارید جهان است. یعنی این کشور منبعی غنی از مروارید و جواهرات مروارید نشان است. تقریبا در همه جواهرات موجود در این کشور، آثاری از مروارید نیز دیده می ­شود و این شی با ارزش، برای قطری­ ها بسیار مهم است. کشورهای عربی توجه ویژه ­ای به جواهرات و انواع طلاها نشان می ­دهند. کشور قطر نیز از این قضیه مستثنی نیست و یکی از مهم­ترین سوغات­ های این کشور، طلا، انواع جواهرات و مروارید می ­باشد.

سوغات قطر

ادویه ­جات

یکی از با ارزش­ترین سوغات­های کشور قطر، بدون شک ادویه­ جات این کشور است. کشورهایی که فرهنگ و تمدنی عربی دارند، معمولا از ادویه­ ­های فراوان و متنوعی برای طعم بخشیدن به غذاهایشان استفاده می­ کنند و از آن جایی که غذاها از جایگاه والایی در فرهنگ این کشورها برخوردارند، مسلما ادویه ­جات که چاشنی این خوراک ­ها هستند نیز بسیار محبوب و با ارزش خواهند بود.

منسوجات و لباس­ های سنتی

در دوحه قطر، معمولا بازارهای فراوانی برای فروش انواع پارچه ­ها، به خصوص پارچه ­های چادری سنگین و پارچه­ های سنتی ابریشمی یافت می ­شود. یکی از محبوب­ترین سوغات­ های کشورهای عربی از جمله قطر،  پارچه ­های سوغاتی و خاص آن است.

جعبه­ های مخصوص تزیینی

در قطر، جعبه ­های چوبی دست سازی وجود دارد که جلوه­ای زیبا و چشمگیر دارند. این جعبه ­های چوبی، معمولا ابعادی مختلف و تزییناتی گوناگون دارند و می­ توان از آن­ها استفاده ­های فراوانی کرد.

سرویس­ های قهوه ­خوری مخصوص

اگر با فرهنگ عربی آشنا باشید، می­ دانید که یکی از مهم­ترین و محبوب­ترین نوشیدنی ­های گرم در میان اعراب، قهوه است. قهوه در فرهنگ عربی جایگاهی بسیار والا و پراهمیت دارد، به قدری که نوعی روش و پودر قهوه مخصوص خود دارند. این قهوه ی مخصوص باید در ظرف­ های ویژه و خاص سرو شوند و چی بهتر از ست­های قهوه­ خوری تزیینی عربی؟

سرویس­ های قهوه خوری از یک قوری بلند و چندین فنجان کوچک به علاوه مواردی دیگر مانند قاشق­ های کوچک و غیره تشکیل می ­شوند. این سرویس ­ها با ظرافت خاصی ساخته و تزیین می ­شوند. معمولا روی بدنه این سرویس­ ها طرح­ هایی حکاکی یا طراحی شده ­اند. این طرح­ها بسیار چشم نواز و زیبا هستند. این سرویس ­های قهوه خوری، یکی از معروف­ترین سوغات کشورهای عربی از جمله قطر است.

سوغات قطر

انواع میوه­ های خشک و آجیل

در قطر، فروش میوه ­های خشک بسیار رایج بوده و همچنین از محبوبیت بسیاری برخوردارند. در بازارهای مختلف دوحه، از جمله بازار بزرگ واقف، خرماهای با کیفیتی فروخته می ­شود. همچنین می ­توانید انواع آجیل­ های مختلف از جمله بادام زمینی و بادام درختی، فندق، انواع تخمه­ ها بو داده و میوه ­های خشک شده را از این بازارها پیدا کرده و خریداری کنید.

سوغات قطر

قلیان­ های مخصوص قطری

در کشورهای عربی معمولا انواع مختلفی از قلیان­ های فانتزی، ساخته و به فروش می ­رسند. ظاهر این قلیان ­ها نیز با خوش سلیقگی بسیاری تزیین می­ شوند. قلیان­ ها در ابعاد مختلفی در این کشور به فروش می ­رسند و جزو سوغات­ های محبوب این کشور به حساب می­ آیند.

سخن پایانی

اگر قصد سفر به این کشور پر از رنگ و گرما را دارید، توصیه می­ کنیم حتما از بازارهای رنگارنگ آن دیدن نمایید و حداکثر لذت را در کنار تفریحات معمول خود تجربه کنید. از شما بابت همراهی ما تا پایان این مطلب صمیمانه تشکر می­کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا