تور

اجاره خودرو در دبی
آسیاتفلیسجهانگردیگرجستان

قلعه ناریکالا تفلیس ، گرجستان

قلعه ناریکالا تفلیس

در این بخش از مقالات جهانگردی قصد معرفی و آشنایی با قلعه ناریکالا را که یکی از جاهای دیدنی گرجستان است داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

قلعه ناریکالا

گرجستان کشوری است با تاریخچه توانگر و افسانه های فراوان. پایتخت گرجستان شهر تفلیس است که پر از جاذبه های فراوان است که همین امر سبب شده است که سالیانه توریست ها و جهانگردان زیادی به این شهر سفر کنند و از آثار زیبای این شهر و دیگر شهر های گرجستان دیدن می کنند. یکی از آثار معروف شهر تفلیس قلعه ناریکالا تفلیس است.

در قرن چهارم در زمان حکومت ایرانیان این قلعه ساخته شده که در نزدیکی حمام های گوگرد آبانتوبانی قلعه ناریکالا بنا گردیده است و تنها قلعه و دژ باقی مانده در شهر تفلیس است .

قلعه ناریکالا

قلعه روی تپه ای شیب دار بنا شده و میان حمام های سولفور آبانتونی و باغ بوتانیکال قرار دارد که ما وقتی به بازدید از قلعه می رویم چون روی بلندی است می توانیم آثار تاریخی و چندین مکان دیدنی و زیبا از این شهر را ببینیم .

برای رفتن به قلعه می توانید پیاده از روی تپه شیب دار بروید یا اگر قصد پیاده روی ندارید می توانید با سوار شدن تراموا (واگن های  ریلی ) از پارک ریکه به سمت قلعه بروید که این مسیر زیبا و جذاب را از دست ندهید . از منظره های زیبا و جذاب رودخانه کرا (مکتوری) و پارک ریکه می توانید عکسهای زیبایی بگیرید .

قلعه ناریکالا

 

در حیاط قلعه کلیسای سنت نیکلاس است. یک ساختار جدید ( 1996 – 1997 ) است این بنا مربوط به قرن 13 بوده است اما در آتش سوزی تخریب می شود بدین صورت ساختار جدید جایگزین ساختار قدیم بنا شده است.

این قلعه پله هایی دارد که از این پله ها وارد باغی به مساحت 161 هکتار می شویم . این باغ ِ باغ گیاه شناسی است که دارای مجموعه ای از گیاهان و گل های زیبا و قشنگ است .

قلعه ناریکالا

جاذبه های دیدنی و جذابی که در قلعه ناریکالا تفلیس وجود دارد عبارتند از : حمام های سولفور آبانتوبانی ، باغ بوتانیکال تفلیس ، پل صلح تفلیس و پارک ریکه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا