تور

اجاره خودرو در دبی
استان گلستانایرانگردیگرگان

روستای زیارت گرگان

روستای زیارت گرگان

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با روستای زیارت را که یکی از جاهای دیدنی گرگان است داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

روستای زیارت

گرگان جزء شهرهای شمالی ایران و مرکز استان گلستان است. شهر گرگان همانند سایر شهرهای شمالی کشور دارای آب و هوای معتدل است البته این شهر تابستان  هوایی نسبتا گرم و شرجی دارد. گرگان دارای اقلیمی متنوع و با پوشش گیاهی گسترده است. این شهر در ایام تعطیل بخصوص نوروز تبدیل می شود به یکی از مقاصد گردشگری و سفر مردم. گرگان با طبیعت بکر و جنگل ها و رودهای زیبا یکی از شهرهای سرسبز دیدنی ایران است که حتما باید در سفر به این شهر از این نقاط دیدن کنید که از جمله این نقاط می توان به روستای زیبای زیارت اشاره کرد.

روستای زیارت

در بخش مرکزی گرگان روستای زیارت واقع شده است. در جاده ناهار خوران به سمت کوهستان جنوب گرگان بعداز طی 10 کیلومتر به روستای زیارت میرسید. این روستا در زمان سرشماری سال 1385 دوهزار نفر سکنه داشته که امروزه این جمعیت بیشتر شده وتعداد ویلا های این منطقه زیبا هر روزه روبه افزایش است. این روستا بجز طبیعت زیبای خود جزو ده روستای با ارزش از نظر تاریخی است.

روستای زیارت

این روستا اسامی دیگری نیز دارد که از آن جمله می توان به خاصه رود ، زیارت خسرو اشاره کرد. روستای زیارت 1000متر از سطح دریا ارتفاع دارد.جالب است بدانید هوای روستای زیارت 10 الی 15 درجه با شهر اختلاف دارد و این مسئله این شهر را به منطقه ییلاقی و گردشگری جذاب و پر طرفداری تبدیل کرده است.

روستای زیارت

این روستا به دلیل قرار گرفتن در شیب ملایم تپه و آب و هوای معتدل دارای جنگل های انبوه و چشم انداز سبز و زیبا و البته پیشینه تاریخی طولانی است. این روستا که دارای چشمه آب گرم و آبشار و امام زاده است جزء یکی از مناطق زیبای گرگان است.

این روستا با دارا بودن فروشگاه های متنوع مخصوصا فروشگاه عرضه محصولات محلی و امکانات خوب اقامتی و رفاهی یکی از بهترین محل ها برای استراحت و طبیعت گردی است.جاده ناهار خوران به زیارت یکی از راه های معروف گرگان است که اکثر اهالی شهر گرگان این مسیر حدودا 10 کیلومتری را که از وسط جنگلی زیبا می گذرد را برای پیاده روی و ورزش روزانه  انتخاب می کنند و همین امر باعث شلوغی معابر این جاده مخصوصا در اوایل صبح و اواخر عصر می شود که برای مردم هم پیاده روی و ورزش است وهم از طبیعت باصفا لذت می برند.

روستای زیارت

زیبایی های روستا از همان ابتدای راه در خروجی گرگان شروع می شود. البته در سفر به روستای زیارت باید احتیاط کنید چون جاده آن پیچ در پیچ و کمی خطر ناک است . طی کردن مسیر زیارت آنقدر ها هم سخت نیست چون مناظر جنگلی و کافه ها و کیوسک ها در کنار جاده آنقدر شما را به خود مشغول می کنند که تقریبا متوجه گذر زمان نمی شوید.بعد از حدود 20 دقیقه رانندگی شما به منطقه ای ویلا سازی شده می رسید که مردم گرگان و شهرهای اطراف برای تعطیلات به این محل می آیند.

دیدنی های زیارت

  • معماری های دیدنی

روستای زیارت

  • چشمه آب گرم زیارت
  • امام زاده عبد الله

امامزاده عبدالله روستای زیارت

  • آبشارهای روستا

روستای زیارت

  • ارتفاعات زیبا
  • جنگل های بکر

روستای زیارت

در اطراف جاده تنورهای سنتی وجود دارد که شما می توانید نان محلی سفارش بدهید. البته شهر گرگان نان محلی دارد به نام کلاج که نان محلی زیارت با نان محلی گرگان فرق دارد این نان گرد وسفید و ضخیم وکمی شبیه نان فقیر است وطعمی به یاد ماندنی دارد

بهترین فصل سفر

روستای زیارت آب و هوای خشک و خنک دارد که بهترین فصل سفر به آن فصول گرم سال همچون بهار و تابستان است . اگر با سرمای پاییز و زمستان مشکل ندارید دیدن زیبایی های هزار رنگ فصل پاییز و زیبایی جنگل در زمستان خالی از لطف نیست.

اقامت در روستای زیارت

برای رفاه حال مسافران در روستای زیارت ویلا ها و سوئیت ها و اقامتگاه های فراوانی وجود دارد که با اجاره کردن آنها می توانید اقامت خاطره  انگیزی در این روستای زیبا داسته باشید.در اطراف امام زاده عبدالله تعداد زیادی مغازه وجود دارد که در آن ها علاوه بر مایحتاج مردم محصولات محلی همچون شیر و ماست و نان سنتی و صنایع دستی مردم منطقه نیز به فروش می رسد . البته شما می توانید در شهر گرگان اقامت نموده و در سفرهای روزانه به روستای زیارت بروید.

دسترسی

برای رسیدن به روستای زیبای زیارت ابتدا باید وارد استان گلستان سپس به مرکز آن یعنی شهر گرگان بروید سپس در شهر گرگان وارد جاده ناهار خوران بشوید .در ادامه مسیر به میدانی میرسید که تنها 2 مسیر دارد مسیر برگشت ورفت – از این میدان فقط می توانید یا به سمت روستای زیارت وطی حدود 7 کیلومتر به نزدیکی روستای زیارت می رسید.


آدرس : استان گلستان – گرگان – جنوب منطقه نا هار خوران

ساعت بازدید : همه روزه 24 ساعته

هزینه بازدید : رایگان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا