تور

اجاره خودرو در دبی
آسیاجهانگردیچین

جاهای دیدنی چین

آیا قصد سفر به یکی از کشورهای خارج از ایران را دارید؟ آیا می‌خواهید به یکی از کشورهای شرق آسیا سفر کنید؟ چین یکی از کشورهای شرق آسیا بوده که جاهای دیدنی بسیار زیادی را در خود جای داده است. این کشور جاذبه‌های مختلفی از جمله تاریخی، گردشگری، تفریحی و رفاهی را شامل شده که همین موضوع سبب گردیده تا افراد مختلفی سفر به این کشور را به عنوان یکی از سفرهای خارجی به حساب آورند. در ادامه همراه با مجله گردشگری دوباره سفر باشید تا با جاهای دیدنی چین بیشتر آشنا شوید.

مکان های دیدنی چین

چین یکی از کشورهای قدیمی و با تاریخ بسیار طولانی در شرق آسیا است. قدمت این کشور بزرگ به ۷۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد. این قدمت طولانی به گونه‌ای بوده که ناشناخته‌های فراوانی در خصوص تاریخ و فرهنگ آن وجود دارد. اما هر روزه این ناشناخته‌ها کشف شده و تبدیل به مراکز و جاهای دیدنی شده‌اند. از طرف دیگر این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارا بوده جاذبه‌ها و مراکز گردشگری مختلفی را در خود جای داد.

به عنوان مثال در مرکز شهر آب ‌و هوا گرم و در شمال این کشور هوا بسیار سرد خواهد بود. همین موضوع باعث شده تا جاذبه‌های مختلف و البته دیدنی را در خود جای دهد. بدون شک انتخاب و مشاهده جاهای دیدنی در کشور چین کار سختی است. چراکه این کشور در خود بناهای تاریخی، گردشگری و تفریحی بسیار زیادی را جای داده که به عنوان جاهای دیدنی چین به حساب می‌آیند.

جاهای دیدنی چین

شهر ممنوعه و کاخ امپراطوری پکن

استان پکن، یکی از استان‌های بسیار بزرگ در کشور چین است. این شهر به عنوان یک شهر ممنوعه در کشور چین به حساب می‌آید. در این شهر ممنوعه، یک سازه بسیار بزرگ و خاص وجود دارد. کاخ امپراطوری پکن به عنوان بزرگ‌ترین و خاص‌ترین سازه چین به شمار می‌رود. این سازه یا همان کاخ امپراطوری چین، در مرکز شهر ممنوعه پکن واقع گردید. شهر ممنوعه واقع در استان پکن، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای این کشور بوده که مربوط به دوران یوان است. این کاخ محل اقامت و زندگی ۲۴ امپراطور در طول سالیان سال محسوب می‌شد.

شهر ممنوعه و کاخ امپراطوری پکن

قصر تابستانی

از دیگر بناهای بسیار دیدنی و البته خاص در کشور چین و در شهر پکن، قصر تابستانی نام دارد. قصر تابستانی در سال ۱۷۵۰ میلادی ساخته شده و در سال ۱۹۹۸ در میراث فرهنگی یونسکو به ثبت نهایی رسید. وسعت این بنای بسیار بزرگ در حدود ۳ هزار کیلومترمربع است. این قصر در سال ۱۹۲۴ و در هنگام پیروزی انقلاب چین آزاد شد. در این زمان درهای این مجموعه روی مردم عادی باز شد و عموم مردم توانستند از این مکان بازدید کنند. این قصر علاوه ‌بر زیبایی‌های خاص خود، دارای یک دریاچه بسیار زیبا و جذاب به نام کونمینگ است.

قصر تابستانی

میدان تیان آن من

یکی دیگر از جاهای دیدنی در کشور چین و در شهر پکن میدان تیان آن من نام دارد. این میدان به قدری زیبا است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این میدان همچنین دارای بنایی بسیار زیبا از قهرمان کشور چین بوده که در داخل میدان واقع گردید. از دیگر بناهای تاریخی موجود در این میدان، بنای ممنوعه یا نام دیگر آن برج تیان بوده که در جنوب میدان ساخته شد.

این میدان به دلیل داشتن بناهای مختلف و البته خاص تبدیل به یکی از بناهای تاریخی و دیدنی در چین شده است. شما با مراجعه به این میدان می‌توانید به جاهای دیدنی دیگر مراجعه کنید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید. شما با دیدن این بنا و دیگر بناهای موجود در این میدان می‌توانید به تاریخ کهن کشور چین دست یابید.

معبد بزرگ آسمانی چین

معبد بزرگ آسمانی چین یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین معبد موجود در کشور چین بوده که در دوران سلسله‌ چینگ و مینگ ساخته شد. این معبد جهت شکرگذاری از آسمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این معبد یکی از بزرگ‌ترین معبد‌ها در چین و در جهان به شمار می‌رود. به‌‌طوری که مساحت این معبد ۴ برابر شهر ممنوعه در استان پکن است.

معبد بزرگ آسمانی چین یکی از جاهای دیدنی چین بوده که در جنوب این استان واقع شد. ابن بنا از دو بخش تقسیم شده که شامل بخش خارجی و داخلی می‌شود. این بنا همچنین دارای یک بخش اصلی است. چی نیان، خوان چون یو و یوان چین سه قسمت آن در بنای اصلی هستند.

معبد بزرگ آسمانی چین

آرامگاه مینگ

از زیباترین و خاص‌ترین بناهای دیدنی و جذاب دیگر در کشور چین آرامگاه مینگ نام دارد. این آرامگاه یکی دیگر از جاذبه‌های تفریحی در استان پکن بوده که در ۵۰ کیلومتری شهر پکن واقع گردید. آرامگاه بزرگ مینگ شامل ۱۳ آرامگاه است که تمامی آن‌ها متعلق به پادشاهان سلسله مین هستند. سلسله مین یکی از سلسله‌های بسیار بزرگ در این کشور محسوب می‌شده که از سال ۱۶۴۴ تا ۱۳۶۸ در این کشور حکمرانی می‌کردند.

همان‌ طور که گفتیم آرامگاه مینگ آرامگاه‌های مختلفی را در خود جای داده که کوچک‌ترین آن معبد یونگ و بزرگ‌ترین معبد موجود در آن معبد چانگ لینگ نام دارند. این مکان یکی از جاهای دیدنی در چین بوده، چراکه دارای جاهای تاریخی بسیار زیبا، فوق‌العاده و به عنوان زیباترین جاهای تاریخی و دیدنی در این کشور به شمار می‌رود.

آرامگاه مینگ

دیزنی لند شانگهای

دیزنی لند شانگهای، یکی از بهترین و مناسب‌ترین پارک‌های موجود در شهر شانگهای است. دیزنی لند، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌ها در سطح جهان بوده که در کشورهای مختلف ساخته شده و جزء جاهای تفریحی هر کشور به حساب می‌آید. این پارک در شهر پکن و در سال 2016 بنا شده است. این پارک بسیار بزرگ و البته زیبا امکانات بسیار و خاصی را در خود جای داده که گردشگران می‌توانند همه روزه و به صورت رایگان از این پارک وسیع دیدن کنند. اگر به دنبال یک فضای بسیار شاد هستید می‌توانید در سفر به کشور چین، سری به این پارک بسیار عالی بزنید.

دیزنی لند شانگهای

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین یکی از بزرگ‌ترین و خاص‌ترین بناهای دیدنی در کشور چین به حساب می‌آید که توانسته گردشگران بسیار زیادی را جذب خود نماید. این دیوار همانند یک سد بزرگ بوده که کشور چین را از دیگر کشورها جدا می‌کند. دیوار بزرگ چین، طولی برابر با ۲۱۱۹۶ کیلومتر داشته که به عنوان بزرگ‌ترین و خاص‌ترین سازه در چین و در جهان به شمار می‌رود.

اما علت ساخت این دیوار بزرگ چیست؟ این سازه بسیار بزرگ جهت دفاع در برابر حمله دشمنان از مناطق شمالی و در سال 1987 بنا گردید. اما چگونه این دیوار بسیار بزرگ ساخته شد؟ این دیوار در مدت زمان ۲ هزار سال توسط سلسله‌های متنوع و توسط افراد مختلف بنا شد. ساخت این سازه بسیار بزرگ به دستور اولین پادشاه سلسله کین و توسط ۳۰۰ هزار سرباز صورت پذیرفت. علاوه‌ بر این تعداد سرباز، از کشاورزان و نیز مردم روستا جهت ساخت این دیوار کمک گرفتند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مربوط به ساخت و ساز این سازه می‌توان به به‌روز بودن تکنیک‌های ساخت آن اشاره نمود. همچنین موقعیت جغرافیایی ساخت این سازه در زمان ساخت در منطقه‌ای صحرا مانند بود. همین موضوع ساخت این سازه را با مشکلات و چالش‌های مختلفی روبه‌رو کرد. دیوار بزرگ چین یکی از سازه‌های بسیار عالی و خاص در شمال کشور چین به حساب آمده که به دلیل زیبایی آن توانسته گردشگران بسیار زیادی را جذب خود نماید و همچنین تبدیل به یکی از بهترین جاهای دیدنی چین شود.

دیوار بزرگ چین

ارتش تراکوتا چین

ارتش تراکوتا چین یا ارتش سفالی چین، یکی از جالب‌ترین سازه‌های باستان شناسی در حومه شهر شیان است. این یافته باستان شناسی در دهه‌ی ۱۹۷۰ توسط کارگران چینی پیدا و کشف شد. این ارتش بسیار بزرگ در ۳ گودال بزرگ در زیرزمین و به منظور حفاظت از آرامگاه امپراطوری نخست ساخته شده بود. این یافته باستان شناسی به صورت یک ارتش کامل بوده که در خود ۸ هزار سرباز، ۵۲۰ اسب به همراه ۱۰۰ ارابه دارد.

باستان شناسان چینی قدمت این یافته باستانی را به 280 سال قبل از میلاد مسیح تخمین می‌زنند. شما می‌توانید به راحتی و با مراجعه به Qinling North Road, Lintong District, Xi’an 710600 به دیدن این سازه جذاب بروید. این سازه به دلیل جذابیت‌هایی که دارد توانسته به یکی از جاهای دیدنی چین تبدیل شود.

ارتش تراکوتا چین

کاخ تابستانه پکن

کاخ تابستانه پکن، یکی دیگر از جاهای دیدنی چین بوده که در ۱۵ کیلومتری شهر پکن واقع شده است. این کاخ بسیار عالی و فوق‌العاده در میان یک باغ بسیار بزرگ و در وسعتی برابر با 700 هکتار قرار گرفته و در سال 1153 بنا گردید. همچنین در قرن ۱۴ میلادی دریاچه‌ای بزرگ همراه با درختان بسیار فراوان در اطراف این سازه ایجاد شد تا طبیعت بکر آن افزایش یابد.

این سازه بسیار زیبا و جالب توسط افرادی مختلف و مشهور مورد تجلیل قرار گرفت. یکی از این افراد ویکتور هوگو بوده است. این شخصیت بسیار بزرگ در خصوص کاخ تابستانه پکن و بعد از دیدن این کاخ آن را به (هزار و یک رویا و هزار و یک شب) معرفی کرد. همچنین به یاد داشته باشید تا در هنگام مراجعه به این کاخ از دیگر بناهای موجود در کاخ تابستانه پکن نیز دیدن کنید. این بناها شامل کاخ شرقی، تالار خیرخواهی و سالن جید بیلوندز می‌شود. از دیگر بناهای بسیار مهم در این کاخ بسیار بزرگ و مجلل، پیاده‌روی تابستانه کاخ و قایق سنگی مرمری ۹۶ متری هستند.

کاخ تابستانه پکن

رودخانه یانتسه و دره های اطراف آن

بدون شک نام و آوازه‌ رودخانه معروف و پر از آب یانتسه را شنیده‌اید. یکی از رودخانه‌های بسیار بزرگ و البته خاص در کشور چین، رودخانه یانتسه است. رودخانه یانتسه یا چانگ جیانگ یکی از بلندترین و زیباترین رودخانه‌های موجود در سطح جهان بوده که در کشور چین قرار دارد. چانگ جیانگ رودخانه‌ای است که در غرب چین از قسمت تبت به شرق چین یعنی شانگهای سرازیر می‌شود. این رودخانه به قدری بزرگ است که حدود یک پنجم مساحت کل کشور چین را پوشش می‌دهد. اگر شما می‌خواهید بهترین و خاص‌ترین نقاط از این رودخانه را ببینید، به سراغ سه تنگه بزرگ و زیبای کوتانگ، وو و زیلینگ‌ بروید.

رودخانه یانتسه و دره های اطراف آن

دریاچه تاریخی هانگژو غربی

یکی از زیباترین و خاص‌ترین جاذبه‌های تفریحی و گردشگری در غرب کشور چین، دریاچه تاریخی هانگژو غربی نام دارد. این دریاچه بسیار دیدنی به ۵ قسمت اصلی تقسیم می‌شود. همچنین این رودخانه دارای سه گذرگاه است. این دریاچه بسیار دیدنی و جذاب یکی از زیباترین و خاص‌ترین مراکز تفریحی در چین بوده که می‌توان آن را در لیست جاهای دیدنی چین قرار داد. چراکه این دریاچه تا به امروز توانسته افراد مختلفی از جمله گردشگران، مسافران و افراد بومی را جذب خود نماید. این دریاچه در west lake, Xicheng , China قرار گرفته است.

دریاچه تاریخی هانگژو غربی

پارک ملی ژانگ جیاجی چین

اگر بخواهیم لیستی کامل از جاهای دیدنی چین را ارائه دهیم، قرار دادن پارک ملی ژانگ جیاجی در داخل این لیست خارج از لطف نخواهد بود. پارک ملی ژانگ جیاجی چین یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های موجود در کشور چین بوده که مساحتی در حدود 4810 متر دارد. این پارک در شمال کشور چین و در استان هونان قرار گرفته است. این پارک بسیار بزرگ به دلیل داشتن طبیعتی بسیار عالی و بکر مورد توجه افراد مختلفی در حوزه تولید انواع فیلم‌های مختلف قرار گرفته است. یکی از این افراد فیلمنامه نویس جیمز کارون بوده که فیلم جنجالی آواتار را نوشته و در سال 2012 به سبک بسیار خاص فیلمبرداری شد.

پارک ملی ژانگ جیاجی چین به دلیل وسعت بسیار زیاد به عنوان یک جنگل در این کشور به حساب می‌آید. از طرف دیگر این جنگل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده منبع غنی اکسیژن در جهان نیز محسوب می‌گردد. همچنین این پارک به عنوان یکی از موزه‌های فرهنگی و مذهبی مردم چین نیز به شمار می‌رود.

از دیگر نکات بسیار مهم در خصوص این پارک ممنوع بودن رفت و آمد برای عموم مردم است. بسیاری از مردم در نقاط جهان، هیچ اطلاعی در خصوص وجود این پارک بزرگ در چین ندارند. اگر شما جزو افرادی هستید که قصد دارید به چین سفر کنید بدون شک پارک ملی ژانگ جیاجی چین از مناسب‌ترین پارک‌ها برای گشت‌وگذار است.

پارک ملی ژانگ جیاجی چین

آرامگاه نور مقبره شاهنشاهی شمالی

آرامگاه نور یا ژائولینگ یکی از بناهای بسیار دیدنی و خاص بوده که در شمال شرق چین و در یک منطقه کوهستانی بسیار دیدنی قرار گرفته است. همچنین این منطقه بسیار دیدنی جزء مراکز مهم تجارتی و فرهنگی کشور چین به حساب می‌آید که هر سال گردشگران بسیار زیادی را جذب خود می‌کند.

مقبره نور یکی از مقبره‌های بسیار دیدنی در این کشور به شمار می‌رود. این مقبره متعلق به یکی از پادشاهان یعنی امپراتور هوانگ تایجی بوده که متعلق به سلسله‌ مینگ و چینگ است. این بنا به دلیل داشتن سبک بسیار خاص در لیست آثار جهانی به ثبت نهایی رسید. آرامگاه نور در وسعتی به اندازه 180 هزار مترمربع ساخته شد.

آرامگاه نور مقبره شاهنشاهی شمالی

کاخ پوتالا

کاخ پوتالا یکی از خاص‌ترین کاخ‌ها در جهان به شمار می‌رود. کاخ پولاتا در یکی از ۵ منطقه خود مختار در قسمت چین و تبت قرار دارد. کاخ پولاتا دارای بیشترین ارتفاع بوده که ارتفاع آن به 3750 متر می‌رسد. این کاخ یکی از بناهای تاریخی و جذاب در شهر لهاسا محسوب می‌شود که در فضایی با وسعت ۱۳ هزار هکتار در ۱۳ طبقه ساخته شده است. این بنای بسیار جذاب و خاص یکی از پربازدیدترین بناها در این کشور و جهان به حساب می‌آید.

مردم بومی سالیان سال است که این قصر بسیار بزرگ و خاص را محلی مناسب جهت دعا و نیایش افراد مختلف می‌دانند. این قصر در شهر لهاسا در میان اهالی نماد تعهد و ایمان است. همین موضوع باعث شده تا افراد مختلفی از سراسر جهان جهت بازدید و ادای احترام به این کاخ مراجعه کنند. این کاخ به‌طور کلی متشکل از دو قسمت بوده که شامل کاخ سفید و کاخ قرمز می‌شود. همچنین از دیگر ویژگی‌های بسیار عالی و ممتاز این کاخ که سبب گردید تا آن تبدیل به یکی از جاهای دیدنی چین شود، ثبت آن در لیست عجایب هفت گانه است.

کاخ پوتالا

باغ یویوان

یکی دیگر از جاهای دیدنی چین، باغ یو یا یویوان نام دارد که در شهر شانگهای چین واقع شده است. این باغ یکی از باغ‌های بسیار قدیمی در کشور چین بوده که به دستور یکی از نیروهای ارشد دولت سلسله مینگ بنا گردیده و در سال ۱۵۷۷ توسط پان یوندوان افتتاح شد. عمر این باغ را 400 سال تخمین می‌زنند. این باغ در دهه ۶۰ میلادی به منظور جذب بیشتر گردشگران مختلف مورد بازسازی‌های مختلفی قرار گرفت.

 همچنین باغ یو علاوه‌بر طبیعتی که دارد، دارای برکه‌های چشم‌گیر، باغچه، فضاهای مختلفی مانند آلاچیق‌ها، تالار‌ها، فضاهای سبز سنگی، حوضچه‌ها و ایوان‌های مختلفی است. همین موضوع باعث شده تا گردشگران مختلفی به سوی بازدید از این مرکز بسیار زیبا و دیدنی مراجعه کنند. همچنین این باغ برای راحتی مهمانان و گردشگران، در خود ۶ مجموعه مختلف را جای داد. این ۶ مجموعه شامل تالار سانسویی، اتاق وانهوا، تالار دینچون، تالار هوئیجینگ، تالار یوهوا و باغ درونی می‌شود.

باغ یویوان

سخن پایانی

چین، یکی از کشورهای شرق آسیا بوده که فرهنگی بسیار نزدیک به فرهنگ ایران دارد. این کشور بسیار بزرگ به دلیل داشتن تاریخی طولانی همراه با فرهنگی غنی، دارای بناهای تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بسیاری است؛ جاذبه‌هایی که امروزه تبدیل به جاهای دیدنی چین شده‌اند و افراد مختلفی برای بازدید از این بناها به سراغ این کشور می‌آیند. این کشور بزرگ، یکی از مهم‌ترین و خاص‌ترین کشورها در شرق آسیا بوده که گردشگران بسیار زیادی از آن دیدن می‌نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا