تور

اجاره خودرو در دبی
اروپاجهانگردیلیختن‌ اشتاین

جاهای دیدنی لیختن‌ اشتاین

لیختن‌ اشتاین از زیباترین و سرسبزترین کشورهای اروپا است و از نظر منابع و مناظر طبیعی حرف زیادی برای گفتن دارد. نام رسمی این کشور شاهزاده‌نشین لیختن‌اشتاین است که در قلب اروپا واقع شده و مردم آن به زبان آلمانی صحبت می‌کنند. مساحت بسیار کوچکی دارد و یکی از بهترین مقاصد توریستی شناخته می‌شود. وجود آب و هوای معتدل و تابستان‌های خنک باعث شده تا بسیاری از توریست‌ها تابستان خود را در این کشور به سر ببرند. نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار سرسبز است و در هر سوی آن می‌توانید از طبیعت بکر و زیبایی که دارد استفاده کنید. امکانات تفریحی و رفاهی لیختن‌ اشتاین در استاندارد بسیار بالا قرار گرفته و از نظر گردشگری قوی است. در مجله گردشگری دوباره سفر مهم‌ترین جاهای دیدنی لیختن‌ اشتاین و ویژگی هر یک معرفی شده‌اند.

جاهای دیدنی لیختن‌ اشتاین در فادوتس

فادوتس به‌عنوان پایتخت کشور لیختن‌ اشتاین از زیباترین و تماشایی‌ترین پایتخت‌های دنیا محسوب می‌شود. این شهر قدیمی دارای جاذبه‌های متفاوت است و می‌توانید با قدم زدن در آن معروف‌ترین جاهای دیدنی لیختن‌ اشتاین را مشاهده کنید. این جاذبه‌ها عبارت‌اند از:

موزه گنجینه

کشور شاهزاده‌نشین لیختن‌ اشتاین در شهر فادوتس دارای موزه گنجینه باشکوه و مجلل است. در این موزه به نگهداری از میراث سلطنتی پرداخته می‌شود که دارای قدمتی ۴۰۰ ساله هستند. علاوه بر آن بسیاری از آثار هنری بین‌المللی و مربوط به هنرمندان لیختن‌ اشتاین در این موزه قرار گرفته‌اند. یکی از باارزش‌ترین وسایل موجود در موزه گنجینه کلکسیونی از سنگ‌های ماه است که توسط ناسا به این موزه اهدا شده است. لیختن‌ اشتاین نیز کمک‌های زیادی به ناسا کرده است.

موزه گنجینه یکی از جاهای دیدنی لیختن اشتاین

موزه ملی لیختن اشتاین

از دیگر جاهای دیدنی لیختن‌ اشتاین می‌توان موزه ملی این کشور را نام برد که در شهر فادوتس واقع شده است. این موزه در ابتدا یک مسافرخانه قدیمی بوده که در قرن پانزدهم ساخته شده و پس از آن بازسازی شد و در نهایت در قرن ۲۱ به موزه ملی تغییر کاربری داد. بخش بزرگی از مهم‌ترین آثار تاریخی کشور لیختن‌ اشتاین در این موزه قرار گرفته‌اند. بخشی از آن به موزه پست اختصاص داده شده که تمبرهای پستی از سال ۱۹۱۲ میلادی را شامل می‌شود. موزه ملی بزرگ‌ترین موزه لیختن‌ اشتاین است. پیش از آن توسط یکی از مراکز حفاظتی دولتی لیختن‌ اشتاین نگهداری می‌شد و امروزه بازدید آن برای عموم آزاد است.

موزه ملی لیختن اشتاین

موزه هنر لیختن اشتاین

موزه هنر در شهر فادوتس قرار دارد و یکی از بهترین جاهای دیدنی لیختن‌ اشتاین برای هنردوستان به شمار می‌رود. در این موزه می‌توان آثار قابل توجهی از هنر امروزی و مدرن را مشاهده کرد. برخی از آثار به‌صورت دائم و برخی دیگر به‌صورت موقت در موزه هنر نگهداری می‌شوند. آثاری مانند مجسمه‌ها و کلکسیونی از وسایل شاهزاده لیختن‌اشتاین که در قرن ۱۹ میلادی وجود شده‌اند به‌صورت دائم در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار می‌گیرند.

در این موزه به برگزاری تورهای مختلف پرداخته می‌شود که از طریق راهنما می‌توانید اطلاعات هر یک از آثار را به دست آورید. در اطراف موزه هنر کافه‌های مدرن و متعددی وجود دارند که برای استراحت می‌توانید به آنجا مراجعه کنید. معماری موزه هنر در نوع خود بسیار قابل توجه است و شبیه یک مکعب بتنی سیاه دیده می‌شود. سراسر موزه دارای تابلوهای نقاشی و مجسمه‌های خیره‌کننده است که بسیار ارزشمند هستند.

موزه هنر

تالار شهر فادوتس

فادوتس بیشترین جاهای دیدنی لیختن‌ اشتاین را در خود جای داده که یکی از زیباترین آنها تالار شهر است. این تالار در مرکز پایتخت واقع شده و بهترین مکان برای برگزاری رویدادهای بزرگ است. در ساخت این بنا از معماری مدرن و امروزی استفاده شده و مراسم‌های مختلف به بهترین شکل ممکن در آن برگزار می‌شوند. تالار فادوتس اولین بار در سال ۱۹۳۲ تأسیس شد و سپس در سال ۱۹۸۴ مورد بازسازی قرار گرفت. تالار فعلی دارای تزیینات خاص در نما است و یکی از باارزش‌ترین مکان‌ها برای بازدید به شمار می‌رود. از بهترین ویژگی‌های این تالار می‌توان به وجود انواع امکانات رفاهی اطراف آن مانند کافه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها اشاره کرد.

تالار شهر فادوتس

کلیسای جامع فاتودس

شهر فاتودس دارای یک کلیسای جامع است که به جامعه کاتولیک تعلق دارد. این کلیسای قدیمی در سال ۱۸۷۴ میلادی توسط یکی از برجسته‌ترین معماران به نام فردریش فن اشمیت تأسیس شد. کلیسا دارای سبک معماری گوتیک است و یکی از بناهای شگفت‌انگیز در لیختن‌ اشتاین محسوب می‌شود.

کلیسای جامع فاتودس

قطار شهری فادوتس

اگر قصد دارید از محیط اطراف شهر فادوتس دیدن کنید بهترین انتخاب قطار شهری است. این قطار یکی از آرام‌ترین وسایل نقلیه است که ویژه گردشگران و بازدیدکنندگان به حرکت در می‌آید. با سوار شدن در این قطار می‌توانید با مناظر، جاذبه‌های تاریخی و هنری این شهر آشنا شوید. این قطار برای افرادی که از تورهای لیختن‌ اشتاین استفاده می‌کنند به کار می‌رود و در ۳۵ دقیقه می‌توانید پایتخت زیبای لیختن‌ اشتاین را مشاهده کنید. جالب است بدانید که قطار دارای راهنما است و از طریق هدست اطلاعات جالبی از دیدنی‌های پایتخت در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

قطار شهری فادوتس

فروشگاه سوغاتی هوی

فروشگاه سوغاتی هوی در فادوتس یک فروشگاه خانوادگی کوچک است که در مرکز پایتخت قرار دارد. در این فروشگاه می‌توانید انواع سوغاتی‌ها و محصولات محلی را تهیه کنید. محصولات از قیمت مناسب و کیفیت بسیار بالا برخوردار هستند و معمولاً تعداد آنها کم است. از جمله محصولات این فروشگاه می‌توان به پازل، کارت پستال، لیوان، سمبل‌های کشور لیختن‌اشتاین، مواد غذایی و نوشیدنی اشاره کرد.

فروشگاه هوی لیختن اشتاین

جاهای دیدنی لیختن‌ اشتاین در نندلن و اشن

دو تا از کوچک‌ترین و زیباترین شهرهای کشور لیختن‌ اشتاین شهرهای نندلن و اشن هستند که در دشت‌های این کشور واقع شده‌اند. این شهرها دارای ساختار قدیمی هستند و دیدن آنها یکی از بهترین تجربه‌ها خواهد بود. از جاذبه‌های شهر نندلن می‌توان به وجود یک خانه رومی و یک سفالگری اشاره کرد که در سال ۱۸۳۶ میلادی تأسیس شده‌اند. این کارگاه سفالگری به‌عنوان قدیمی‌ترین کارگاه کشور لیختن‌ اشتاین محسوب می‌شود. جاذبه‌های موجود در شهر اشن علاوه بر طبیعت سرسبز و زیبایی که دارد شامل یک ساختمان به نام فراندهاوس است که در قرن ۱۴ میلادی ساخته شد. امروزه از این ساختمان جهت نمایش آثار هنری محلی لیختن‌اشتاین استفاده می‌شود. در هر دو شهر مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی فوق‌العاده‌ای وجود دارند که در مسیر خود می‌توانید از مناظر بسیار زیبای اطراف شهر دیدن کنید.

جاهای دیدنی لیختن‌ اشتاین در نندلن و اشن

جاهای دیدنی لیختن‌ اشتاین در تریزنبرگ

تریزنبرگ یکی دیگر از شهرهای لیختن‌ اشتاین است که در اطراف آن مناظر سرسبز و کوهستانی قرار گرفته‌اند. این شهر ۶ کیلومتر با پایتخت کشور فاصله دارد. مهم‌ترین ویژگی تریزنبرگ برگزاری جشنواره‌های غذا از اواسط اکتبر تا پایان ماه نوامبر در هر سال است و بسیاری از گردشگران با این ویژگی تریزنبرگ را می‌شناسند. در جشنواره به سرو انواع غذاهای سنتی و محلی لیختن‌اشتاین توسط رستوران‌ها و هتل‌ها پرداخته می‌شود. از زیبایی‌های این شهر می‌توان کلبه‌های چوبی، هتل‌ها، مسافرخانه‌های کوچک، جنگل‌ها و کوهستان‌ها را نام برد. جاهای دیدنی لیختن‌ اشتاین در تریزنبرگ عبارت‌اند از:

دهکده استگ

از دهکده‌های زیبا در لیختن‌ اشتاین که در شهر تریزنبرگ واقع شده می‌توان دهکده استگ را نام برد. این دهکده در فصل زمستان یکی از بهترین مقاصد توریستی شناخته می‌شود و در آن به انجام انواع ورزش‌های زمستانی مانند اسکی پرداخته می‌شود. دهکده دارای کلبه‌های چوبی و طبیعت بکر است و به نوعی کشور سوئیس را تداعی می‌کند. افرادی که به دنبال آرامش در طبیعت هستند با بازدید از این دهکده زیبا می‌توانند ساعاتی از هیاهو و آلودگی‌های شهر به دور بمانند.

دهکده استگ در لیختن اشتاین

دهکده مالبون

شهر تریزنبرگ به دلیل محصور شدن در کوهستان دارای دهکده‌های مختلف است که یکی از زیباترین آنها دهکده مالبون نام دارد. از بهترین دهکده‌ها و جاهای دیدنی لیختن‌ اشتاین برای انجام ورزش‌های زمستانی دهکده مالبون است که شرایط برفی فوق‌العاده‌ای دارد. در سال ۱۹۶۰ میلادی به ایجاد اولین پیست اسکی در این دهکده پرداخته شد. در واقع مالبون بر روی یک خط الراس آلپ قرار گرفته و یکی از زیباترین مناطق برفی دنیا شناخته می‌شود. دارای اقامتگاه‌های متعدد است که در فصل بهار و تابستان گردشگران زیادی در آنجا مستقر می‌شوند. در فصل بهار و تابستان هوای دهکده بسیار خنک است و بازدید از آن به اوج خود می‌رسد. از تفریحات دیگر در دهکده مالبون می‌توان به کوهنوردی و دوچرخه‌سواری در کوهستان‌های آن اشاره کرد.

دهکده مالبون

سایر جاهای دیدنی لیختن‌ اشتاین

لیختن‌اشتاین شهرها، دهکده‌ها و قلعه‌های بسیار گوناگونی دارد و سراسر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری هستند. این جاذبه‌ها عبارت‌اند از:

قلعه گوتنبرگ

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی لیختن‌ اشتاین قلعه گوتنبرگ است و از قلعه‌های معروف قاره اروپا نیز محسوب می‌شود. این قلعه زیبا در ارتفاعات روستای بالزرز واقع شده که در جنوب کشور قرار دارد. این قلعه در قرن ۱۳ بر روی یک تپه ۷۰ متری ساخته شد و توسط کوه‌های آلپ احاطه شده است. قلعه به دلیل دفاع در برابر مهاجران ساخته شد و تا به امروز چندین بار تخریب و بازسازی شد. به این ترتیب معماری‌های متفاوتی بر روی آن پیاده شد. از مهم‌ترین بخش‌های قلعه گوتنبرگ که امروزه مورد توجه گردشگران قرار گرفته قسمتی است که در قرن ۱۵ ساخته شد و توسط امپراتور رم مورد بازدید قرار گرفت. قلعه گوتنبرگ دارای باغ گل رز و کلیسا است و محبوبیت زیادی در بین گردشگران دارد. در ایام گرم سال به برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای تفریحی مانند تئاترهای نمایشی و کنسرت‌های تابستانی در این قلعه پرداخته می‌شود.

قلعه گوتنبرگ

دهکده بالزرز

در جنوب لیختن‌ اشتاین دهکده زیبایی به نام دهکده بالزرز واقع شده که جمعیت آن به کمتر از ۵ هزار نفر می‌رسد. بخشی از روستا در امتداد ساحل شرقی رود راین واقع شده و از چشم‌اندازهای بسیار زیبایی برخوردار است. وجود قلعه گوتنبرگ در این دهکده آن را به شهرت جهانی رسانده است. برای همین در اطراف آن هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیار متنوعی وجود دارند که گردشگران به راحتی می‌توانند در هر یک از آنها اقامت گزینند. طبیعت بکر و کوهستان‌های دهکده موقعیتی را برای علاقه‌مندان به کوهنوردی به وجود آورده تا بتوانند در هوای تمیز و آرامش این دهکده به انجام ورزش روی بیاورند.

دهکده بالزرز یکی از جاهای دیدنی لیختن اشتاین

منطقه راگلر ریت

از جاذبه‌های طبیعی کشور لیختن‌اشتاین می‌توان منطقه حفاظت شده طبیعی راگلر ریت را نام برد. این منطقه از جاهای دیدنی لیختن‌ اشتاین در شمال شرق کشور محسوب می‌شود و در بین ۹۰ هکتار بیابان دست نخورده قرار دارد. در این منطقه به حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری مختلف پرداخته می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند از آنها دیدن کنند. برخی از گونه‌های در خطر انقراض مانند لک‌لک در این منطقه محافظت می‌شوند.

راگلر ریت دارای مسیرهای طبیعی با مناظر سرسبز فوق‌العاده زیبا است و با عبور از آنها می‌توانید به دیدن از مراتع، تالاب‌ها و تپه‌های غلتشی مشغول شوید. اواخر ماه می تا اوایل ماه ژوئن بهترین زمان برای بازدید از این منطقه به شمار می‌روند. در این زمان مناظر سرسبز به‌صورت انبوه و به بهترین شکل خود نمایان می‌شوند. یکی از ویژگی‌های این مکان وجود شبکه‌های مسیر دوچرخه‌سواری است که مقصد آنها تا کشور سوئیس و اتریش ادامه دارند. برپا کردن پیک‌نیک و کمپ از بهترین تفریحات در طبیعت راگلر ریت محسوب می‌شوند.

شهر شان

یکی دیگر از جاهای دیدنی لیختن‌ اشتاین شهرشان است که به دلیل وجود جاذبه‌های تاریخی بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان و گردشگران واقع شده است. این شهر کوچک صنعتی با پایتخت کشور ۳ کیلومتر فاصله دارد. علت محبوبیت این شهر وجود پایه‌های قدیمی قلعه رومی است. علاوه بر آن کلیسای ماریا زوم تروست در این شهر واقع شده که دارای قدمت طولانی بوده و در قرن ۱۸ ساخته شده است.

این کلیسای زیبا در ارتفاعات شهر شان واقع شده و با قرار گرفتن در آن می‌توانید با چشم‌اندازهای بسیار زیبایی مواجه شوید. از دیگر جاذبه‌های شهر شان می‌توان به کارگاه مسگری، موزه ماشین حساب و ماشین تحریر، نمایشگاه‌های تاریخ و هنر محلی اشاره کرد. شهر شان دارای تاریخچه غنی است و از قدیمی‌ترین شهرهای اروپایی به شمار می‌رود. در سراسر شهر تعداد زیادی مسیرهای پیاده‌روی وجود دارد که برای پیاده‌روی گزینه مناسبی هستند.

شهر شان

قلعه وادوز

در اواخر قرن ۱۵ و اوایل قرن ۱۶ میلادی قلعه‌ای به نام قلعه وادوز برای خانواده اشرافی وردنبرگ ساخته شد. پس از آن قلعه به‌عنوان اقامتگاه شاهزاده لیختن‌ اشتاین و خانواده او مورد استفاده قرار گرفت. بعد از آن که کشور لیختن‌اشتاین به استقلال رسید قلعه وادوز به یکی از زیباترین و جالب‌ترین موزه‌های کشور تبدیل شد. درب‌های قلعه به روی گردشگران باز است و می‌توانند در تمام ایام سال از آثار دیدنی آن بازدید کنند. از برجسته‌ترین بخش‌های قلعه می‌توان به کلیسای سنت آنه اشاره کرد که دارای محراب باستانی به سبک گوتیک است.

قلعه وادوز

قلعه‌های شلنبرگ

قلعه‌های شلنبرگ از جذاب‌ترین جاهای دیدنی لیختن‌ اشتاین به شمار می‌روند. این شهر دارای ۵ قلعه قدیمی است که یکی از آنها در برخی از بخش‌ها تخریب شده و سه قلعه دیگر به صورت کامل ویران شده‌اند. دو قلعه باقیمانده به‌صورت دست نخورده هستند. یکی از آنها قلعه شالون است و در نزدیکی وادوز قرار دارد و از معماری خارق‌العاده‌ای برخوردار است. طبیعت بکر، قلعه‌های زیبا و بقایای تاریخی باقیمانده از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر شلنبرگ هستند و سفر لذت بخشی را برای گردشگران به وجود می‌آورند.

ساختمان مجلس لیختن‌ اشتاین

بازدید از ساختمان مجلس لیختن‌ اشتاین یکی از بهترین تجربه‌ها برای هر گردشگر خارجی است. این ساختمان از نمای تزیین شده بسیار زیبا برخوردار بوده و یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی لیختن‌ اشتاین به حساب می‌آید. در معماری آن از سبک نئوباروک الهام گرفته شده و استفاده از رنگ‌های بژ و قهوه‌ای جلوه خاص به ساختمان بخشیده است. جالب است بدانید که ساختمان مجلس لیختن‌اشتاین اولین ساختمان در این کشور است که به سیستم گرمایشی مرکزی مجهز گردید. این سیستم در اوایل قرن ۲۰ میلادی راه‌اندازی شد و بازدید از آن ارزش زیادی دارد.

خانه قرمز فادوتس

از تاریخی‌ترین جاهای دیدنی لیختن‌ اشتاین خانه قرمز فادوتس را می‌توان نام برد. این خانه تاریخی دارای یک برج بزرگ است که با سازه پلکانی شیروانی می‌توان به آن رسید. خانه قرمز در منطقه میتلدورف واقع شده و اطراف آن پوشیده از جنگل‌های انبوه است. خانه در سال ۱۳۳۸ تأسیس شد و در طی سال‌های متوالی افراد زیادی صاحب آن بوده‌اند. برای مدت کوتاهی به‌عنوان صومعه سنت یوهان از آن استفاده می‌شد. در سال ۱۸۰۷ این خانه در اختیار خانواده راینبرگر قرار گرفت که از نقاشان و معماران معروف لیختن‌اشتاین است. در سال‌های ۱۹۰۲ تا ۱۹۰۵ میلادی خانه قرمز توسط راینبرگر گسترش داده شد. امروزه به‌عنوان یکی از زیباترین جاذبه‌های لیختن‌اشتاین محسوب می‌شود. اجازه ورود به خانه وجود ندارد و بازدیدکنندگان تنها می‌توانند بیرون خانه را تماشا کنند.

خانه قرمز در فادوتس

پل قدیمی راین

شهرهای فادوتس، لیختن‌ اشتاین و سولن سوئیس توسط یک پل چوبی قدیمی به نام پل راین به یکدیگر متصل شده‌اند. این جاذبه دیدنی سرپوشیده است و طول آن به ۱۳۵ متر می‌رسد. این پل زیبا بر روی رودخانه راین واقع شده و در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ میلادی مرمت شد. پل راین یکی از بهترین جاهای دیدنی لیختن‌ اشتاین برای دوچرخه‌سواران است. در واقع وسایل نقلیه موتوری نمی‌توانند از روی این پل عبور کنند و تنها می‌توان به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بر روی آن پرداخت.

پل قدیمی راین

شراب‌سازی شاهزاده لیختن‌ اشتاین

در این مکان زیبا تاکستان‌های وسیع وجود دارد و از بهترین جاهای دیدنی برای علاقه‌مندان به شراب محسوب می‌شود. این مکان متعلق به خانه تاکستان‌های هراوینگرت است و از بهترین مکان‌های تولید شراب در لیختن‌ اشتاین به شمار می‌رود. مساحت تاکستان‌ها ۴ هکتار است و از آب و هوای معتدل برخوردار هستند. تنوع محصولات در این مکان بسیار بالا است و می‌توانید باکیفیت‌ترین شراب‌ها را تهیه کنید.

شراب‌سازی شاهزاده لیختن‌ اشتاین

جمع‌بندی

لیختن‌ اشتاین از زیباترین و کوچک‌ترین کشورهای اروپایی است که جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متنوعی دارد. جاهای دیدنی لیختن‌ اشتاین در این مقاله همراه با اطلاعات جالبی ارائه شد که آشنایی با آنها پیش از سفر توصیه می‌شود. دیدن مناظر سرسبز و امتحان کردن غذاهای محلی از بهترین تجربه‌های سفر به لیختن‌اشتاین خواهند بود. برای بازدید از جاذبه‌های این کشور می‌توانید ویزای توریستی لیختن‌ اشتاین را اخذ کنید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا