تور

اجاره خودرو در دبی
اروپاانگلیسجهانگردیلندن

جاهای دیدنی لندن

انگلیس از زیباترین کشورهای اروپایی است که به لطف جاهای دیدنی لندن گردشگران زیادی را مجذوب خود نموده است. لندن با تاریخچه غنی خود دارای بناهای بسیار تماشایی و باشکوه است. لندن از سرگرم‌کننده‌ترین شهرهای دنیا است و هر جایی را که نگاه کنید با یک جاذبه منحصربه‌فرد مواجه می‌شوید. حدود 27 میلیون نفر گردشگر در لندن وجود دارند که تمام قومیت‌ها و ملیت‌ها را شامل می‌شوند. در مجله گردشگری دوباره سفر لیست جامعی از جاهای دیدنی لندن آورده شده و برای گردشگرانی که قصد سفر به پایتخت انگلیس را دارند بسیار کاربردی و مفید است.

معروف‌ترین جاهای دیدنی لندن

برخی از جاذبه‌های تاریخی و توریستی لندن از شهرت بین‌المللی برخوردار هستند و بسیاری از ما نام آنها را شنیده‌ایم که عبارت‌اند از:

کاخ باکینگهام

بدون شک باشکوه‌ترین بنای بریتانیا به کاخ باکینگهام تعلق دارد و مهم‌ترین مراسم‌ها از قبیل رژه گارد سلطنتی در آن برگزار می‌شوند. این رژه از باشکوه‌ترین نمایش‌های لندن است که در هر فصل حدود ساعت 11:30 برگزار می‌شود و مردم می‌توانند از آن به‌صورت رایگان دیدن کنند. کاخ باکینگهام در سال 1837 تأسیس شد و تا به امروز محل اقامت خانواده سلطنتی بریتانیا به شمار می‌رود. زمانی که ملکه در کاخ حضور دارد پرچم بر اشرافته است و از این طریق می‌توانید از وجود ملکه آگاه شوید. رژه گارد سلطنتی حدود چهار و نیم ساعت طول می‌کشد و از این راه می‌توانید از کاخ باکینگهام بازدید کنید. زمانی که ملکه در کاخ اسکاتلند خود است بازدیدکنندگان می‌توانند وارد کاخ باکینگهام شده و از بخش‌های مختلف آن مانند اتاق‌ها، گالری ملکه و اسطبل سلطنتی بازدید نمایند. با همراهی یک راهنما می‌توانید با تاریخ و قسمت‌های مختلف کاخ بیشتر آشنا شوید.

کاخ باکینگهام

موزه بریتانیا

موزه بریتانیا از برجسته‌ترین و معروف‌ترین موزه‌های دنیا است و کلکسیون بزرگی از آثار باستانی جهان را در خود جای می‌دهد. از بهترین جاهای دیدنی لندن برای آشنا شدن با تاریخ و آثار ادوار گذشته از جمله بابل، آشور، چین، اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر به شمار می‌رود. از معروف‌ترین آثار موجود در موزه بریتانیا می‌توان به مرمر نماهای الگین، مجسمه غول‌پیکر رامسس دوم، رزتا استون، مومیایی‌های مصری، جواهرات گرانبهای ایرانی، مجسمه‌های آکروپولیس آتن و گنجینه میندوننال که کلکسیونی از نقره رومی قرن چهارم است اشاره کرد. کل آثار باستانی موجود در موزه بریتانیا به بیش از ۱۳ میلیون می‌رسند و گردشگران از سراسر دنیا خود را برای مشاهده این آثار به لندن سفر می‌کنند. برای مشاهده تمامی آثار نیاز است چندین روز را اختصاص دهید.

موزه بریتانیا

برج لندن و تاور بریج

از زیباترین جاهای دیدنی لندن برج و تاور بریج لندن را می‌توان نام برد که نقش‌های بسیار زیادی بر جای‌جای آن حک شده‌اند. از این نقش‌ها می‌توان به باغ‌وحش خصوصی، قلعه گنج و زندان اشاره کرد. برج لندن در میان میراث جهانی قرار دارد و یکی از باشکوه‌ترین ساختمان‌های انگلیس است. این برج نمادی از تاریخ غنی کشور انگلیس است. برج بزرگ و سفید رنگ لندن در سال ۱۰۷۸ میلادی توسط ویلیام فاتح ساخته شد.

در داخل برج می‌توانید آثاری از قرن هفدهم مانند مجسمه پادشاهان، سلاح‌ها و زره‌پوش‌های سلطنتی را مشاهده کنید. از دیگر آثار آن نیز می‌توان به نمایشگاه جواهرات، تاج پادشاهی، نمایشگاه اعدام‌های صورت گرفته و ضراب‌خانه سلطنتی اشاره کرد. در نزدیکی برج لندن شاهد تاور بریج هستید که از دیگر جاذبه‌های گردشگری دیدنی در این شهر است. تاور بریج از دو برج بزرگ تشکیل شده که ارتفاع آنها به ۶۱ متر می‌رسند و بر روی رودخانه تایمز واقع شده‌اند.

برج ساعت بیگ بن

برج ساعت بیگ بن نه تنها از جاهای دیدنی لندن محسوب می‌شود؛ بلکه یکی از معروف‌ترین آثار گردشگری بین‌المللی است. این برج دارای یک ساعت غول‌پیکر به نام بیگ بن است که صدای آن نشان‌دهنده زمان پخش رادیو بی‌بی‌سی است. در گذشته به نام برج الیزابت نیز شناخته می‌شد. در انتهای شمالی کاخ وست مینستر قرار دارد و یکی از نمادهای شهر لندن محسوب می‌شود. این برج در سال ۱۸۵۹ میلادی ساخته شد و دارای یک ناقوس بزرگ به وزن ۱۳.۵ تن است. مکانیزم ساعت برج به دوران ویکتوریا تعلق دارد و از دقت بسیار بالایی برخوردار است. اگر هنگام سال نو میلادی در لندن حضور پیدا کردید بهتر است خود را به برج بیگ بن برسانید و صدای زنگ آن را بشنوید که بسیار هیجان‌انگیز است.

برج ساعت بیگ بن

کاخ وست مینستر

از تاریخی‌ترین جاهای دیدنی لندن کاخ وست مینستر را می‌توان نام برد که در سال ۱۰۶۵ میلادی یعنی قرن هفتم توسط کشیش ادوارد ساخته شد. بسیاری از پادشاهان تا به امروز در این کلیسا تاج‌گذاری کرده‌اند و دفن شده‌اند. این کاخ باشکوه هم اکنون به‌عنوان ساختمان مجلس نمایندگان استفاده می‌شود و طی قرن‌های متوالی چهره‌های سرشناس زیادی به گرفتن تصمیم‌های مهم در آن پرداخته‌اند.

کاخ وست مینستر

پارک هاید

از تفریحی‌ترین جاهای دیدنی لندن پارک هاید را می‌توان نام برد که مساحت آن به ۳۵۰ هکتار می‌رسد. این پارک دارای فضای روباز است و در سال ۱۶۳۵ تأسیس شد. دارای بخش‌های متفاوت و جذاب است که از بین آنها می‌توان به دریاچه‌ای به نام سرپنتین اشاره کرد که در قرن ۱۸ ساخته شد و گردشگران برای شنا و قایقرانی از آن استفاده می‌کنند. از دیگر بخش‌های پارک هاید می‌توان به اسپیکرز کرنر اشاره نمود که محلی برای سخنرانی افراد است.

همچنین انجمن سنتی در این بخش به گفتگوی آزاد می‌پردازند. خانه اپسلی از دیگر بخش‌های پارک هاید است که به دوک ولینگتون تعلق داشت و پس از پیروزی خود در واترلو این خانه را تهیه نمود. ولینگتون نقاشی‌های مختلفی مانند نقاشی ساقی سویل اثر ولاسکو از خود به جای گذاشت که در یک موزه تحت کلکسیون ولینگتون نگهداری می‌شوند. علاوه بر نقاشی‌ها در این کلکسیون می‌توانید هدایایی که از سوی امپراتوران و پادشاهان اروپایی به ولینگتون اهدا شد مشاهده کنید.

پارک هاید لندن

چشم لندن

از دیگر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی لندن می‌توان به بزرگ‌ترین چرخ و فلک اروپا اشاره کرد که به چشم لندن شناخته می‌شود. این چرخ و فلک به مناسبت جشن‌های هزار ساله لندن در سال ۲۰۰۰ تأسیس شد. چرخ و فلک دارای کابین‌های شیشه‌ای است که بالاترین نقطه آن تا سطح زمین ۱۳۵ متر ارتفاع دارد و از طریق آن می‌توانید مناظر و چشم‌اندازهای زیبای پایتخت انگلیس را مشاهده کنید. هر یک چرخش کامل چرخ و فلک حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و در صورت توقف این زمان بیشتر می‌شود. سوار شدن به این چرخ و فلک غول‌آسا در شب و مراسم‌های خاص هیجان دیگری دارد.

چشم لندن

موزه ویکتوریا و آلبرت

موزه ویکتوریا در بین موزه‌های تاریخی ملی و علمی دسته‌بندی می‌شود و یکی از جاهای دیدنی لندن برای آشنا شدن با آثار ملی انگلیس به شمار می‌رود. این موزه در سال ۱۸۵۲ میلادی ساخته شد و مساحت آن به ۱۳ هکتار می‌رسد. نمایشگاه‌های بسیار گوناگونی دارد که از جمله آنها می‌توان به نمایشگاه نقره و جواهرات، آهن‌آلات، سرامیک و شیشه، لباس‌های محلی و پارچه‌ها، نقاشی‌ها، عکس‌ها و مجسمه‌های سنگ‌تراشی شده اشاره کرد. ۱۴۵ گالری در موزه ویکتوریا قرار دارد که به نمایش آثار تاریخی و هنری ۵۰۰۰ ساله می‌پردازد. در این موزه کلکسیون بزرگی از هنرهای کاربردی و تزیینی به نمایش گذاشته شده‌اند و به بیش از ۲ میلیون اثر می‌رسند. از معروف‌ترین آثار آن می‌توان به مجسمه‌های ایتالیایی دوره رنسانس و یک فرش عتیقه اشاره کرد که بیشتر از ۴۰۰ سال قدمت دارد.

موزه ویکتوریا و آلبرت

کاخ همپتون کورت

در سراسر انگلیس کاخ‌های باشکوهی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان کاخ همپتون کورت را نام برد که در کنار رودخانه تایمز واقع شده است. این کاخ از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی لندن است و در اروپا شهرت زیادی دارد. کاخ همپتون طی سال‌های متوالی به‌عنوان اقامتگاه خاندان سلطنتی و اشرافیان به کار می‌رفت. دارای یک سالن بسیار بزرگ است که به زمان هنری هشتم تعلق دارد.

در این کاخ ساعت‌های نجومی ساخته شده در سال ۱۵۴۰ میلادی را مشاهده خواهید کرد از دیگر بخش‌های آن می‌توان به یک کلیسای کوچک، آپارتمان پادشاهی، آپارتمان‌های دولتی خالی از سکنه و زمین تنیس خاندان پادشاهی تودور اشاره کرد. این کاخ دارای باغ‌های بسیار زیبا است که در فصل بهار تماشایی هستند. در محوطه کاخ نقش‌های بسیار متفاوتی مانند باغ خصوصی، باغ اجداد ملکه الیزابت، یک باغ با حوضچه کوچک، مسیر پیاده‌روی و مارپیچ کاخ که به بیابان معروف است وجود دارند.

کاخ همپتون کورت

کلیسای جامع سنت پائول

لندن دارای یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین کلیساهای دنیا به نام کلیسای جامع سنت پائول است. معماری جذاب این کلیسا آن را به یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی لندن تبدیل نموده است. قدمت آن به قرن پنجم میلادی برمی‌گردد که در سال ۱۶۶۶ میلادی بر اثر یک آتش‌سوزی بزرگ ویران شد و بنای فعلی که مشاهده می‌کنید توسط کریستوفر رن بازسازی و طراحی گردید. کلیسا از راه‌پله‌های پیچ در پیچ، سقف‌های تزیینی خیره‌کننده و یک شبستان تماشایی برخوردار است و یکی از بهترین مکان‌ها برای عکس‌برداری به شمار می‌رود. هنگامی که وارد کلیسا می‌شوید با گذشتن از ۵۰۰ پله به گالری طلایی کلیسا که در بالاترین نقطه قرار دارد می‌رسید. در این قسمت می‌توانید مناظر شهر لندن را به وضوح و از ارتفاع قابل توجه شاهد باشید. از شاهکارهای معماری آن می‌توان به وجود برج‌های دوقلو و گنبد ۱۱۱ متری آن اشاره کرد که به سبک معماری باروک طراحی شده‌اند.

کلیسا جامع سنت پائول

کاخ کنزینگتون

در سال ۱۶۵۰ میلادی یکی از جاهای دیدنی لندن به نام کاخ کنزینگتون توسط سر جورج کاپین ساخته شد. این کاخ زیبا پس از ۸۴ سال توسط ویلیام سوم و همسرش بازسازی گردید. هم اکنون این کاخ به‌عنوان اقامتگاه شاهزاده و پرنسس ولز ویلیام و کاترین است. بخش‌هایی از کاخ به سکونتگاه‌های شخصی و دفاتر اعضای خاندان سلطنتی تعلق دارند. سایر بخش‌ها توسط عموم قابل بازدید هستند. بازدیدکنندگان می‌توانند در این کاخ از صرف چای سنتی لذت ببرند. همچنین خوراکی‌های بسیار لذیذ مانند اسکون که نوعی نان شیرینی انگلیسی است ارائه می‌شود.

کاخ کنزینگتون

موزه تاریخ طبیعی لندن

از دیگر موزه‌های پایتخت انگلیس به موزه تاریخ طبیعی لندن می‌توان اشاره کرد که یکی از هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی لندن است. این مکان محبوبیت زیادی دارد و تاریخ بشریت را در طی صدها میلیون سال به نمایش می‌گذارد. از مهم‌ترین آثاری که در این موزه نگهداری می‌شوند می‌توان به اولین نسخه کتاب چارلز داروین اشاره کرد که در آن درباره منشأ گونه‌ها صحبت نموده است. این کتاب مهم‌ترین کتاب تاریخ زیست‌شناسی به شمار می‌رود. از دیگر آثار مهم موزه آمونیت‌های ۶۵ میلیون ساله و سنگ‌های جمع‌آوری شده از سطح ماه توسط فضانوردان آمریکایی را می‌توان نام برد. بیشتر از ۸۰ میلیون آثار باستانی در این موزه نگهداری می‌شوند که اکثر آنها به تاریخ حیات روی زمین تعلق دارند. جالب است بدانید که بازدید از آثار موزه طبیعی لندن به‌صورت رایگان است و می‌توانید همه‌روزه از این آثار دیدن کنید.

موزه تاریخ طبیعی لندن

سایر جاهای دیدنی لندن

علاوه بر برجسته‌ترین جاهای دیدنی لندن جاذبه‌های دیگری در پایتخت بریتانیا وجود دارند که ممکن است بسیاری از گردشگران با آنها آشنا نباشند. این جاذبه‌ها عبارت‌اند از:

اتاق جنگ چرچیل

از جاهای دیدنی لندن که در لیست مکان‌های تاریخی انگلیس قرار دارد اتاق جنگ چرچیل را می‌توان نام برد. چرچیل نخست‌وزیر سابق بریتانیا بود که در جنگ جهانی دوم نقش بسیار مهمی داشت و بسیاری از دستورات جنگی را در این اتاق صادر می‌کرد. این اتاق کوچک محل استراحت چرچیل بود و بازدیدکنندگان می‌توانند استودیوی رادیویی آن را که سخنرانی‌های چرچیل در زمان جنگ پخش می‌شد مشاهده کنند. زمانی از تاریخ که در این موزه به نمایش گذاشته شده را در هیچ موزه دیگری نخواهید یافت.

اتاق جنگ چرچیل

پیکدیلی سرکس و میدان ترافالگار

از معروف‌ترین جاهای دیدنی لندن که دارای جنبه تفریحی هستند به میدان‌های پیکدیلی سرکس و ترافالگار می‌توان اشاره کرد. این دو میدان در نزدیکی یکدیگر قرار دارند و به منطقه تئاتر و سرگرمی لندن شهرت دارند. میدان پیکدیلی سرکس دارای یکی از مجسمه‌های بسیار معروف به نام مجسمه بالدار است که یک صحنه شلوغ را بیان می‌کند. در واقع این میدان در تقاطع چندین خیابان شلوغ لندن از جمله خیابان‌های رجنت، شفتسبری، پیکدلی و هی مارکت واقع شده که یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های لندن محسوب می‌شود. میدان ترافالگار در سال ۱۸۰۵ به جهت یادبود پیروزی فرمانده در جنگ با اسپانیا و فرانسه ساخته شد. این میدان متشکل از یک مجسمه گرانیتی است که ارتفاع آن به ۵۶ متر می‌رسد.

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی

کیو گاردن یا باغ گیاه‌شناسی سلطنتی از جاهای دیدنی لندن است که در جنوب غربی این شهر قرار دارد. علاقه‌مندان به گل و گیاه با بازدید از این باغ بسیار لذت خواهند برد و ساعت‌ها سرگرم می‌شوند. این باغ در سال ۱۷۵۹ ساخته شد و دارای ۳۰۰ هکتار مساحت است. در سال ۱۸۴۱ کیو گاردن در لیست دارایی‌های دولت بریتانیا قرار گرفت. در این باغ زیبا اجراهای فرهنگی و موسیقی متنوعی در طول سال برگزار می‌شود و می‌توانید به‌صورت رایگان در آنها شرکت کنید.

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی

د شارد

یکی از جاهای دیدنی لندن به بلندترین ساختمان غرب اروپا یعنی د شارد تعلق دارد. این ساختمان بلند از منظره پانوراما برخوردار بوده و از طریق آن می‌توانید چشم‌انداز وسیعی از پایتخت بریتانیا را تماشا کنید. این آسمان‌خراش شگفت‌انگیز دارای رستوران‌های متعدد است و با رزرو میز در آنها می‌توانید از صرف غذاهای بریتانیایی و کلاسیک لذت ببرید.

د شارد لندن

گالری ملی لندن

از بهترین جاهای دیدنی لندن برای هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر می‌توان گالری ملی لندن را نام برد که بازدید از آن به‌صورت رایگان انجام می‌شود. این مکان در سال ۱۸۲۴ میلادی افتتاح گردید و سالانه میلیون‌ها گردشگر برای بازدید از آثار هنری و جذاب به این مکان تماشایی وارد می‌شوند. برکه نیلوفر آبی اثر کلودمونه، گل‌های آفتابگردان اثر ون گوگ، تابلوی زهره و مریخ، تابلوی شاهکار قرن پانزدهم ساندرو بوتیچلی از برجسته‌ترین آثار گالری ملی لندن به شمار می‌روند.

بازار کمدن

بازار کمدن از متفاوت‌ترین جاهای دیدنی لندن است که در آن به فروش انواع غذاها و خوراکی‌های متنوع و رنگارنگ پرداخته می‌شود. علاقه‌مندان به غذا در این بازار بهترین لحظات خود را تجربه خواهند کرد. کیفیت و تنوع بسیار بالای غذا در این بازار موجب شده که مورد توجه گردشگران بین‌المللی قرار بگیرد. از جمله غذاهای ارائه شده در این بازار می‌توان به کرپ‌های فرانسوی، برگر کلاسیک آمریکایی، غذاهای خیابانی پاکستان و بوریتو پودینگ یورکشایر اشاره کرد. در سراسر بازار غرفه‌های بسیار گوناگون و زیبایی به چشم می‌خورند که گردشگران را ترغیب به ماجراجویی در آنها می‌کنند.

رودخانه تیمز

رودخانه تیمز از جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی لندن محسوب می‌شود که طی قرون گذشته به شهر لندن متصل شده است. به‌عنوان طولانی‌ترین رودخانه بریتانیا نیز شناخته می‌شود و تا دریای شمال امتداد دارد. رودخانه تیمز از اهمیت بسیار بالایی در زمان جنگ جهانی اول برخوردار بوده است. هم اکنون خدمات کشتیرانی در این رودخانه فعالیت می‌کنند و مناظر بسیار زیبایی به آن بخشیده‌اند. با گذر از رودخانه تیمز می‌توانید از چشم لندن نیز دیدن کنید.

رودخانه تیمز

آکادمی بریکستون

از خاص‌ترین جاهای دیدنی لندن آکادمی بریکستون است که دارای تالارهای بسیار بزرگ است و در آن گروه‌های موسیقی به‌صورت زنده و برای هر سلیقه اجرا می‌شوند. این مکان برای علاقه‌مندان به موسیقی و تئاتر بسیار هیجان‌انگیز است. این آکادمی در سال ۱۹۲۹ میلادی در منطقه بریکستون تأسیس شد و حدود ۵۰۰۰ نفر ظرفیت دارد. دارای یک کلوب شبانه است که از طریق آن می‌توانید از تماشای اجراهای زنده موسیقی لذت ببرید.

آکادمی بریکستون

جمع‌بندی

لندن یکی از پرجاذبه‌ترین شهرهای دنیا است و اهمیت زیادی در صنعت گردشگری دارد. با مطالعه این مقاله می‌توانید با معروف‌ترین جاهای دیدنی لندن آشنا شوید و پیش از شروع سفر فهرستی از آن تهیه کنید. لندن یکی از بهترین گزینه‌ها برای آشنایی با تاریخ، سنت و فرهنگ اروپا است و بهترین امکانات رفاهی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا