تور

اجاره خودرو در دبی
ایتالیاجهانگردی

معرفی غذاهای محلی ایتالیا و بهترین رستوران های آن

دنیای غذاهای ایتالیایی دنیایی فراتر از پیتزا و پاستا است. در همه مناطق و استان‌ های ایتالیا از میلان گرفته تا پایین ‌ترین نقطه در سیسیل، غذاهای محلی متنوعی طبخ می ‌شود. برخی از این غذاهای آنقدر لذیذ و لذت ‌بخش هستند که با خوردن کمی از آنها تا مدت ‌ها مزه ‌شان را زیر زبان احساس می ‌کنید. اگر به تازگی قصد سفر به یک کشور زیبا و هیجان ‌انگیز را دارید، ایتالیا بهترین گزینه برای شماست. با خرید یک تور ایتالیا می ‌توانید از سفر به این کشور نهایت لذت را ببرید. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با انواع غذاهای محلی ایتالیایی و همچنین بهترین رستوران ‌های این شهر آشنا کنیم.

غذاهای معروف و محلی ایتالیا

همانطور که در بالا مطالعه کردید، تنوع غذا در ایتالیا بسیار زیاد است. غذاهای ایتالیایی در سرتاسر این کشور طعم و مزه ‌های جذاب و متفاوتی دارند. غذای محلی هر منطقه با دیگری کاملا فرق می‌ کند. به عنوان مثال اگر به شمال ایتالیا سفر کنید، معمولا اکثر غذاها دریایی هستند. بسیاری ایتالیا را تنها با پاستاهای لذیذ و پیتزاهای معروف آن می‌ شناسند. اما باید بگوییم برای داشتن یک سفر جذاب علاوه بر یافتن مکان ‌های مختلف، باید به دنبال کشف غذاهای جدیدتری نیز در ایتالیا باشید. در این صورت در طی سفر لذت بیشتری را تجربه خواهید کرد. برخی از غذاهای معروف و محلی ایتالیا به شرح زیر است:

پیتزا مارگاریتا

همانطور که در ابتدای این مقاله مطالعه کردید، یکی از غذاهای معروف کشور ایتالیا پیتزا است. بنابراین هنگامی که برای اولین بار به ایتالیا سفر کردید، می ‌توانید پیتزای مارگاریتا نوش جان کنید. این پیتزا اولین بار توسط پیتزا پز معروف، رافائل اسپوزینو برای ملکه مارگاریتا پخته شد. پیتزا مارگاریتا سه جز اصلی دارد که عبارتند از: ریحان، گوجه و پنیر ماتسرلا. سادگی و مواد مصرفی کم در این پیتزا باعث جذابیت و لذیذ بودن آن شده است.

پیتزا مارگاریتا

چیتی (اسنک‌های کوچک ونیزی)

احتمالا تا به امروز چیزی درباره اسنک ‌های کوچک ونیزی ایتالیا نشنیده باشید. طعم اصلی این اسنک ‌های کوچک به سبزی  ‌های تازه و غذاهای دریایی تازه است. این غذا ظاهری ساده و رنگارنگ دارد. این غذا را می ‌توانید در کافه‌ های کوچک شهر ونیز نوش جان کنید.

چیتی (اسنک‌های کوچک ونیزی)

ریزیتو اسکامپی و لیمو

ریزیتو اسکامپی و لیمو غذای به نسبت معروفی نیست اما اگر به سوال آمالفی ایتالیا سفر کردید، حتما این غذا را امتحان کنید. این محله به لیموهای آبدار و بزرگ مشهور است و معمولا سرآشپزهای معروف این شهر از لیموهای تازه محلی در پخت تمامی غذاهای خود استفاده می ‌کنند. طعم لیمو و میگو تازه باعث می ‌شود که ریزیتو اسکامپی غذایی بسیار عالی و جذاب برای روزهای گرم تابستان باشد.

بیستکا الا فیورنتینا

اگر به غذاهای گوشتی علاقه مند هستید، حتما بیستکا الا فیورنتینا را تجربه کنید. این صبحانه لذیذ سنتی فلورنسی را معمولا در اکثر رستوران های فلورنس می‌ توانید پیدا کنید. این گوشت را روی زغال سنگ داغ می پزند اما کمی درون آن باید خام باشد. در واقع نوع اصیل آن اینگونه پخته می شود.

پارمیگینا ملانزین

این غذای ایتالیایی از بادمجان پخته شده و گوجه و پنیر تهیه می شود. بنابراین یک انتخاب عالی برای تمام افرادیست که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند. پارمیگینا ملانزین بیشتر در مناطق جنوبی ایتالیا پخته و خورده می شود. اما با توجه به طرفداران بسیار زیادی که دارد امروزه در اکثر مناطق ایتالیا این غذا سرو می شود. افرادی که بادمجان دوست ندارند یا نسبت به آن حساسیت دارند می توانند از کدو سبز به جای بادمجان استفاده کنند.

پارمیگینا ملانزین

اورکتیتی با کلم بروکلی

اورکتیتی با کلم بروکلی نوعی پاستا قدیمی است که در منطقه پولیا ایتالیا تهیه و طبخ می شود. این غذا ممکن است در برخی از فصول در رستوران ها موجود باشد زیرا کلم بروکلی معمولا در پاییز بیشتر خواهد بود. بنابراین خوردن این غذا در فصول سرد بیشتر توصیه می شود.

رستوران های معروف ایتالیا

در ایتالیا رستوران های بسیار زیادی وجود دارند. بسیاری از این رستوران های دارای نمایی بسیار خاص و زیبا هستند که گاها افراد دوست دارند ساعت های زیادی را در آنجا سپری کنند. ما در ادامه لیست برخی از رستوران های معروف ایتالیا را بیان کرده ایم.

رستوران اوستریا سن مارتینو

رستوران اوستریا سن مارتینو یکی از رستوران های بسیار دنج در کشور ایتالیاست. دیواره های این رستوران سنگی و سقف آن با تیرک های چوبی ساخته شده است. غذاهایی که در این رستوران طبخ می شود کاملا سنتی بوده و منوی آن متشکل از گوشت خوشمزه شکار، باگنا کودا، پولنتا و غیره است.

پاستای خانگی این رستوران که با استفاده از سبزیجات ارگانیک باغچه خود رستوران طبخ شده بسیار عالی است و طرفداران بسیار زیادی دارد. اکثر غذاهای این رستوران با استفاده از مواد اولیه داخل باغچه به صورت تازه طبخ می‌شود به همین دلیل طبیعی است که منوی این رستوران فصلی باشد.

رستوران اوستریا سن مارتینو

در فصل سرد پاییز در منوی این رستوران انواع مختلفی سوپ مانند سوپ مینسترون، پاستای پاپاردل به همراه قارچ تیره‌ سر را مشاهده می کنید. این در حالیست که شما در فصل پاییز می توانید از خوردن ماهی نگینی شده و نتل تورتلونی بیشترین لذت را ببرید.

رستوران گروتو سنت‌ انا

این رستوران در یک مکان عالی و فوق العاده رویایی با نمای دره در فضای جذاب واقع شده است. شما برای لذت بیشتر و استفاده از طبیعت اطراف رستوران می توانید از میزهای سنگی زیر آلاچیق های سرسبز استفاده کنید. هنگامی که در فضای خارجی این رستوران می نشینید صدای آبی که به سمت روستا سرازیر می شود، گوشتان را نوازش می دهد. در این رستوران حتما تارتارین با پیاز کاراملی با موس پارمیگیانو و همچنین موس پنیر 20 ماهه پارمسان را تجربه کنید.

رستوران وربانو

شما تنها از طریق قایق می‌توانید به این رستوران دسترسی داشته باشید. این رستوران در یک مکان آرامش بخش در جزیره کوچک Isola dei Pescatori واقع شده است. خیابان های اطراف این رستوران پوشیده از سنگ فرش و خانه های رنگارنگ است. نشستن در تراس این رستوران و بوییدن و دیدن گل های گلیسین واقعا می تواند برای فردی رویایی باشد. در این رستوران می توانید از غذاهای گوشی، ماهی های دریاچه و برنج استفاده کنید.

در پایان

در ایتالیا رستوران های بسیار زیادی وجود دارد که همه آنها غذاهای خوشمزه و لذت بخش اصیلی را طبخ و به مسافران و افراد ساکن ایتالیا ارائه می کنند. اگر با تور ایتالیا به این کشور جذاب سفر کردید، فراموش نکنید غذاهای محلی این کشور را امتحان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا