تور

اجاره خودرو در دبی
آفریقاجهانگردیکلمبیا

معرفی 12 مکان از بهترین جاهای دیدنی بوگوتا

سفر به بوگوتا تجربه‌ای بی‌نظیر است که در هیچ کجای کلمبیا آن را تجربه نخواهید گرد. این شهر که توسط کوه‌های سرسبز احاطه شده است، ممکن است در ابتدا کمی طاقت‌فرسا و خسته‌کننده به نظر برسد، اما نمی‌توانید از جاذبه‌های آن چشم‌پوشی کنید.در ادامه همراه با مجله گردشگری دوباره سفر باشید تا لیستی از بهترین جاهای دیدنی بوگاتا را برایتان شرح دهیم.

جذاب ترین فعالیت های گردشگری در بوگوتا

سفر خود را با رفتن به پلازا بولیوار، برای دیدن کلیسای جامع و موزه ملی کلمبیا یا تماشای مردمی که به کبوترها غذا می‌دهند، شروع کنید. یکی از کارهای جالبی که در اینجا برای گردشگران انجام می‌شود این است که عکس خود را با یک لاما رنگارنگ گرفته و برای دوستان خود در خانه ارسال می‌کنند.

بوگوتا

پس از آن می‌توانید به  Calle 11 بروید تا فروشندگان کالاهای مختلف را ببینید و شاید به ‌یک شاعر در کنار خیابان برخورد کنید که برای شما شعری سریع برای یادگاری بنویسد. در طول مسیر، برای مقابله با اثرات ارتفاع 8660 فوتی نیاز دارید، شیرینی و قهوه بخورید. علاوه بر این اگر وقت و تمایل دارید، به موزه طلا که یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر است، بروید و از آن بازدید کنید.

سپس طریق از خیابان‌های رنگارنگ Candelaria به سمت Plazoleta Chorro de Quevedo بروید . فروشندگان میدان را تماشا کنید و سپس در مسیرهای باریک اطراف قدم بزنید تا هنر گرافیتی شما را شگفت‌زده کند.

وقتی اینجا کارتان تمام شد، با یک Uber تماس بگیرید تا شما را به تله‌کابین Monserrate برساند و از طریق تله کابین به سمت بهترین منظره بوگوتا بروید. از صرف یک ناهار طولانی و آرام در Casa San Isidro زیبا لذت ببرید و فعالیت‌های عصر خود را در زونا رزا برنامه‌ریزی کنید. همچنین می‌توانید برای دیدن نقاط برجسته کلیدی شهر و بدون دردسر، یک تور گردش در شهر خصوصی بوگوتا را امتحان کنید که شما را به لا کاندلاریا، موزه‌های گلد و بوترو و مونسراته می‌برد.

در لا کاندلاریای بوگوتا قدم بزنید

محله  La Candelaria، رنگارنگ‌ترین منطقه بوگوتا و از دیگر جاهای دیدنی بوگاتا است، از جهات مختلف این محله یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن حس واقعی شهر است. این منطقه تاریخی دارای ساختمان‌های متعلق به دهه ۱۸۰۰ و مملو از خیابان‌ها و مسیرهای باریک است و از کوه‌های سمت شرقی شهر به سمت پایین سرازیر می‌شود.

محله کلمبیات بوگوتا

جذاب‌ترین جنبه‌های این منطقه برای گردشگران، دیوارهای هنری پوشیده شده از نقاشی‌های دیواری چشم‌نوازی است که از تصاویر انتزاعی تا تصاویر زندگی روزمره را به تصویر می‌کشد. از این یک مکان لذت‌بخش بهتر است که در روز دیدن کنید تا با صحنه‌های غیرمنتظره در هر گوشه و کناری بتوانید مواجه شوید. این صحنه‌های جذاب ممکن است شامل یک ساختمان پوشیده از گرافیتی، یک کافی‌شاپ دنج، یک پیاده‌روی باریک سنگ‌فرش‌شده، یا یک بازار کوچک برای فروش صنایع‌دستی محلی باشد.

یکی از دیدنی‌های اینجا Plaza del Chorro de Quevedo است، جایی که بیشتر روزها بازار کوچکی از هنرها و صنایع دستی محلی را خواهید دید. درست خارج از میدانی که در سراشیبی است، Calle Jon del Embudo ، خیابانی باریک و معروف با مغازه‌ها و رستوران‌های کوچک به همراه برخی از معروف‌ترین نقاشی‌های دیواری شهر قرار دارد. برای صرف قهوه، از کافه کاسا گالریا با حیاط دلپذیر و رنگارنگ دیدن کنید.

ذکر این نکته مهم است که محله  La Candelaria، در واقع شامل مکان‌های دیگری مانند پلازا بولیوار می‌شود و معماری تاریخی این محله در شرق منطقه مدرن آن قرار دارد که پلازا را احاطه کرده است. اگر می‌خواهید در این منطقه از شهر اقامت کنید، هتل د لا اپرا، یک بوتیک هتل عجیب‌وغریب در موقعیتی فوق‌العاده است.

با تله‌کابین به سمت Monserrate بروید

بوگوتا بزرگ است و بهترین راه برای یک بازدید کامل از شهر و حومه اطراف آن، سفر به Monserrate  است. این واحه شگفت‌انگیز آرامش که از طریق یک تله‌کابین خوش‌منظره چهار دقیقه‌ای یا از طریق فونیکولار کندتر یا برای کسانی که انرژی صرفه‌جویی می‌کنند، یک پیاده‌روی 1.5 کیلومتری به دست می‌آیند، مناظر باورنکردنی را ارائه می‌دهد. مردم از اواسط قرن هفدهم به شکلی به اینجا آمده‌اند.

تله کابین بوگوتا

در بالا، پناهگاه مونسرات را خواهید دید که یک کلیسای نئوگوتیک است که قدمت آن به سال ۱۹۲۵ برمی‌گردد. وقتی از پله‌ها از تله‌کابین یا ایستگاه‌های فونیکولار بالا می‌روید، ممکن است متوجه شوید که تنگی نفس گرفته‌اید. این به دلیل ارتفاع، 10341 فوت (3152 متر) بالاتر از سطح دریا است.

پس نفس خود را کنترل کنید و مناظر باورنکردنی اطرافتان را تماشا کنید، یک یا دو سلفی بگیرید، سپس به یکی از دو رستوران فوق‌العاده موجود در این مکان بروید. از بین غذاهای ایتالیایی در Casa San Isidro یا غذاهای معمولی کلمبیایی که در خانه‌ای بازسازی شده از سال 1924 با نام خانه سانتا کلارا سرو می‌شود، انتخاب کنید .

با توجه به اینکه این رستوران‌ها یکی از محبوب‌ترین مکان‌های سرو غذا هم برای گردشگران خارجی و هم برای افراد محلی است، بنابراین صف‌بندی‌ها می‌تواند طولانی باشد و گاهی اوقات انتظارها بسیار زیاد است. زمان اوج مصرف از ساعت 10 صبح تا 3 بعدازظهر است. پس ممکن است ترجیح دهید که از رفتن به این مکان در روزهای یکشنبه که نرخ غذا کمتر است و مردم محلی هم تمایل دارند به اینجا سر بزنند، صرف کنید.

دیدنی‌های پلازا بولیوار بوگوتا

این میدان عظیم که مهم‌ترین ساختمان‌های شهر را در خود جای داده است، همیشه پر از مردم و کبوتر است. بله، تعداد زیادی کبوتر! وقتی مجسمه غول‌پیکر سیمون بولیوار را رو به روی قصر عدالت ببینید، متوجه خواهید شد که در مکان مناسبی هستید. از دیگر ساختمان‌های قابل توجه در بزرگ‌ترین میدان کلمبیا می‌توان به موزه ملی کلمبیا و کلیسای جامع بی‌نقص آن اشاره کرد .

این میدان مکانی عالی برای بازدید و لذت بردن از تماشای مردم محلی، گرفتن عکس با لاما و غذا دادن به کبوترها است. اگر با بچه‌ها سفر می‌کنید، چند کار سرگرم‌کننده برای کودکان وجود دارد که غذا دادن به کبوتر و عکس گرفتن با لاما در صدر فهرست قرار دارند. این منطقه حال و هوای سرگرم‌کننده‌ای دارد و مشاهده مجموعه‌ای از شخصیت‌های جالبی که در آن مشغول رفت‌وآمد هستند، جذاب است.

همچنین می‌توانید در چند خیابان فرعی قدم بزنید تا رستوران‌ها، مغازه‌ها، فروشندگان سوغاتی و دیگر مناظر جالب را بیابید. کجای دیگر می‌توانید شاعری پیدا کنید که در کنار خیابان شعری برای شما بنویسد؟

موزه طلا بوگوتا (Museo del Oro)

فقط نام این موزه باید برای جلب توجه شما کافی باشد. موزه طلا ارزش دیدن برخی از برجسته‌ترین قطعات این ماده معدنی مورد علاقه همگان را دارد. این موزه که در سه طبقه گسترده شده است، بیش از 34000 قطعه از دوران پیش از اسپانیایی را به نمایش می‌گذارد.

موزه طلا بوگوتا (Museo del Oro)

حکاکی‌های جذابی که عمدتاً زنان و حیوانات را به تصویر می‌کشند، با توضیحاتی به زبان اسپانیایی و انگلیسی نمایش داده می‌شوند. موزه طلا علاوه بر قطعات طلا، قطعات ساخته شده از سنگ، سرامیک و حتی استخوان را نیز به نمایش می‌گذارد. ورود به موزه در روزهای یکشنبه رایگان است.

موزه بوترو بوگوتا

مشهورترین هنرمند کلمبیایی، فرناندو بوترو، سبکی دارد که شاید بسیار معمولی به نظر برسد. آثار هنری او، چه در مجسمه‌سازی و چه در نقاشی، چیزی است که باید بازدید از آن‌ها را از نزدیک تجربه کرد تا به‌طور کامل ارزش آن‌ها را متوجه شد.

بازدید از موزه بوترو رایگان است. فقط کافی است وارد گالری‌ها شوید تا برخی از معروف‌ترین آثار او را ببینید. این هنرمند مجموعه‌ای را که شامل 85 قطعه از خود و 100 اثر از صنعتگران مشهور دیگر از جمله پیکاسو، دالی و مونه است، به‌صورت شخصی مدیریت کرد. یکی از نقاشی‌هایی که در اینجا باید ببینید، نسخه بوترو از مونالیزا است که بانوی مشهور را طوری نشان می‌دهد که گویی یکی از آرپاهای معروف کلمبیا را خورده است.

موزه بوترو بوگوتا

کلیسای جامع نمک د زیپاکویرا بوگوتا

کلیسای جامع نمک واقع در شهر کوچک  Zipaquirá، چند ساعت با مرکز شهر بوگوتا فاصله دارد و یکی از منحصربه‌فردترین جاذبه‌های گردشگری کلمبیا است. ورود به شفت معدن و راه رفتن روی یک شیب ملایم تا 600 فوتی زیرزمین کاری جذاب است. در طول مسیر 12 ایستگاه صلیب و غارهای نمکی متعدد وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

کلیسای جامع نمک د زیپاکویرا بوگوتا

پس از کمی راه رفتن در نهایت به جاذبه اصلی خواهید رسید که یک کلیسای جامع با نیمکت‌ها، یک صلیب عظیم و یک سنگ مرمر حکاکی شده دیدنی در زیرزمین است. کل صحنه به آرامی روشن شده است و واقعاً جاذبه‌ای است که باید دید تا ارزش آن را فهمید. چندین کلیسای کوچک دیگر نیز در نزدیکی آن قرار دارند و ارزش دیدن را دارند.

فراتر از منطقه کلیسای جامع، این مکان تبدیل به یک تبلیغات تجاری شده است. در غارهای اطراف و خارج از جاده اصلی، انواع خرده‌فروشان، غرفه‌های مواد غذایی و فروشگاه‌های مواد معدنی وجود دارد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بازدید، تور گروهی کوچک به کاتدرا زیپاکیرا از بوگوتا است. این تورها روزانه اجرا می‌شوند.

بازار de Mercado La Perseverancia

اگر می‌خواهید یک تجربه محلی واقعی داشته باشید که شامل خرید کردن و غذا خوردن مانند یکی از ساکنین این شهر باشد، سفر به بازار La Perseverancia  ضروری است. این بازار کوچک که در زبان عامیانه به عنوان Persa شناخته می‌شود، در نزدیکی موزه ملی کلمبیا قرار دارد.

انواع میوه‌ها و سبزیجات تازه، گوشت و سایر اقلام از سراسر کلمبیا از فروشندگان کوچک در دسترس است. حتماً “rebaja ñapa” سری بزنید که تقریباً خرید از آن همراه با تخفیف و هدیه است.

بازدید از این بازار همیشه به معنای خرید کردن نیست، در واقع بسیاری از مردم بازار La Perseverancia بیشتر با غذاهای خوب آن می‌شناسند. در بازار یک سالن غذای باورنکردنی با تعداد زیادی رستوران وجود دارد که غذاهای معمولی کلمبیایی را از یک آشپزخانه در فضای باز مرکزی سرو می‌کنند. این غذاخوری شلوغ است (مخصوصاً هنگام ناهار) و شلوغی آن کمی دیوانه کننده به نظر می‌رسد، اما بسیار بسیار سرگرم‌کننده است.

غذاهای این مجموعه استثنایی است، همه مواد تازه بازار در غذاهایی که شامل سوپ معروف آجیاکو هم می‌شود، استفاده می‌شود.

بازار de Mercado La Perseverancia

برای صرف غذا و اجرای موسیقی به Andres DC بروید

آندرس دی سی یک مرکز غذا در  بوگوتا است. رستوران اصلی این مرکز در چیا، حدود یک ساعت از بوگوتا فاصله دارد و از اتاق‌های غذاخوری متعدد، زمین رقص و آشپزخانه تشکیل شده است. این مجموعه دکور بسیار زیبایی دارد. برخی از مردم می‌گویند این مرکز غذا مانند رستوران زنجیره‌ای آمریکایی Chuck E. Cheese است. اگر تا این مرکز فاصله زیادی دارید، پس پیشنهاد می‌کنیم به Zona T که در مرکز خرید El Retiro قرار دارد، بروید.

Andres DC

این رستوران برای صرف یک شام رمانتیک مناسب نیست، اما می‌تواند یک شب جذاب و سرگرم‌کننده را برای شما رقم بزند. صدای موسیقی تقریباً هر ساعت بلندتر می‌شود و گروه‌های موسیقی زنده می‌نوازند و در شب جمعه، این مکان مملو از جمعیت خواهد بود. اگر به دنبال تفریحات شبانه در بوگوتا بدون دردسر هستید، این بهترین مکان برای بازدید است. منوی این رستوران بر اساس استانداردهای کلمبیایی، گسترده و گران است. اما تنوع غذایی گسترده‌ای را شامل می‌شود، از استیک‌های بزرگ گرفته تا غذاهای دریایی و انواع غذاهای سرخ شده.

منطقه زونا روزا بوگوتا

اگر از دیدن گرافیتی‌های خیابانی، فرهنگ و ساختمان‌های تاریخی سیر شده‌اید، حتماً به Zona Rosa فکر کنید. این منطقه مدرن و شیک بوگوتا بهترین مقصد برای خرید در طول روز و صرف غذا و گذراندن اوقات خوش در شب است. ساختمان‌های مدرن، خانه بوتیک‌های سطح بالا، فروشگاه‌های زنجیره‌ای آمریکایی و اروپایی و انواع رستوران‌ها هستند. پیاده‌روهای عریض، قدم زدن در اینجا را لذت‌بخش می‌کند، به‌خصوص اگر دستانتان از خریدهای اخیرتان پر باشد.

منطقه زونا روزا بوگوتا

بازی Tejo

از هر کلمبیایی بپرسید که برای گذران اوقات خوش با دوستانش چه می‌کند، ممکن است به شما بگوید که دیسک‌های فولادی را به سمت تخته‌ای پر از خاک رس می‌اندازد، جایی که بسته‌های باروت انفجاری را هدف قرار می‌دهند به این امید که منفجر شوند. این یک سرگرمی واقعی کلمبیایی Tejo  نام دارد.

Tejo  از نظر ماهیت شبیه به بازی شناخته شده‌ای با نام cornhole است. ایده Tejo این است که سعی کنید دیسک‌ها را در مرکز سینی خاک رس بچسبانید. اگر بسته‌های انفجاری را بزنید، همه تشویق می‌کنند و امتیاز بیشتری دریافت می‌کنید.

بازی Tejo

این بازی یکی دیگر از فعالیت‌های سرگرم‌کننده است که با گروهی از دوستان انجام می‌شود و در مکان انجام این بازی معمولاً غذا سرو می‌کنند. یک غذا بخورید و یک بازی انجام دهید. بله،. Tejo La Embajada Carrera 24  یک مؤسسه معتبر برای این بازی است، اما تعداد زیادی مرکز دیگر برای انجام این بازی در همان نزدیکی وجود دارد.

موزه ملی کلمبیا

موزه ملی کلمبیا پدربزرگ تمام موزه‌های این کشور است. بزرگ‌ترین، قدیمی‌ترین و کامل‌ترین مجموعه تاریخ کلمبیا در میان دیوارهای مهیب آن قرار دارد. این مجموعه‌ها در 17 گالری به چهار حوزه مختلف تقسیم شده‌اند: باستان‌شناسی، قوم‌نگاری، هنر و تاریخ. بیش از 2500 آیتم در هر لحظه در زمان نمایش داده می‌شود.

موزه ملی کلمبیا

همچنین نباید از معماری خود ساختمان غافل شد. این بنا که در سال 1823 ساخته شد، در طول سال‌ها اهداف بسیاری را انجام داده است و زمانی زندان بوده است. عاقبت موزه ملی کلمبیا از سال 1948 در اینجا فعالیت می‌کند.

باغ گیاه‌شناسی بوگوتا

بوگوتا، با ترافیک جنون آمیزش، ممکن است گاهی شبیه یک جنگل بتنی به نظر برسد. با این حال، سفر به باغ‌های گیاه‌شناسی بوگوتا راهی عالی برای فرار به یک واحه سرسبز آرام است. پیاده‌روهای دلپذیر از میان نمونه‌های خیره‌کننده گیاهان گلدار، درختان و سرخس‌ها از سراسر کلمبیا بسیار دل‌نشین است.

آب‌نماها، از جمله برکه‌ها و آبشارها، زیستگاه انواع گیاهان آبزی هستند. همچنین گلخانه‌ها را نباید از دست داد، مجموعه‌ای باورنکردنی از گیاهان رطوبت دوست از بسیاری از اکوسیستم‌های منحصر به فرد کلمبیا در اینجا جمع‌آوری شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا