تور

اجاره خودرو در دبی
برازیلیابرزیلجهانگردی

جاهای دیدنی برازیلیا

برازیلیا که در سال 1960 جانشین ریودوژانیرو به عنوان پایتخت برزیل شد، در کمتر از سه سال ساخته شد. مکان آن در مرکز برزیل برای کمک به گشایش بخش غربی کشور انتخاب شد.

این طرح فوق‌العاده جاه‌طلبانه، عمدتاً کار لوسیو کوستا و اسکار نیمایر، با معماری آوانگارد و ایده‌آل‌های نوآورانه برنامه‌ریزی شهری بود. از آنجایی که برازیلیا به عنوان یک قطعه کامل برنامه‌ریزی و ساخته شده است، اما به عنوان یک شهر ترکیبی هماهنگ از کارکردهای تجاری، مسکونی و دولتی را ندارد که در زمان رشد یک شهر، در طول زمان اتفاق می‌افتد. منظور این است که بخش‌های مختلف این شهر به شدت تقسیم‌بندی شده‌اند.

اما همین امر باعث می‌شود که پیدا کردن برجستگی‌های معماری و جاذبه‌های گردشگری اصلی آن، که بیشتر آن‌ها در یک منطقه بزرگ هستند را آسان کند. اما همان‌طور که گفته شد، این محله‌ها به طور گسترده‌ای از محله‌های تجاری و مسکونی که می‌توانید در آن‌ها به زندگی محلی بپیوندید جدا هستند.

ناحیه مرکزی  شهر با نام  Esplanada dos Ministérios به شکل یک صلیب بزرگ با محور شمالی-جنوبی خمیده با نام Eixo Rodoviário، و یک محور مستقیم شرقی-غربی Eixo Monumental  است. محور مرکزی دارای ساختمان‌های رسمی و اصلی شهر است. برای پیاده‌روی زیاد در برزایلیا آماده باشید یا به توری بپیوندید تا فواصل بین مناطق گردشگری را با تور طی کنید.در ادامه همراه با ما در مجله گردشگری دوباره سفر باشید.

 برای یافتن بهترین جاذبه‌های گردشگری برازیلیا، از مقاله مفید ما با نام برترین جاذبه‌های گردشگری در برازیلیا استفاده کنید.

مرکز دولتی Praça dos Tràs Poderes

مرکز دولتی Praça dos Tràs Poderes

مرکز دولتی برازیلیا برخی از برجسته‌ترین ساختمان‌ها و بناهای تاریخی را در یک ویترین خیره‌کننده از معماری مدرن ترکیب می‌کند. همان‌طور که از نام Praça dos Tràs Poderes (میدان سه قدرت) پیداست، اطراف آن توسط ساختمان‌هایی احاطه شده است که قوه مجریه، مقننه و قضاییه را در خود جای داده است. اقامتگاه رسمی رئیس جمهور. دادگاه عالی فدرال (دادگاه عالی) و کنگره ملی نیز در این میدان قرار گرفته است.

همچنین در اطراف میدان، موزه تاریخی برازیلیا و پانتئو دا لیبرداد (پانتئون آزادی) قرار دارد که توسط اسکار نیمایر برای ادای احترام به شورشیان Inconfidància Mineira  در سال 1789 و رئیس جمهور تانکردو نئوس، که در سال 1985 بلافاصله پس از تصدی مسئولیت درگذشت، طراحی شده است. در ضلع جنوبی میدان،  Mastro da Bandeira قرار دارد که  یک میله پرچم 91 متری است که از آن پرچم 73 متری برزیل به اهتزاز در می‌آید.

کلیسای بزرگ متروپولیتانا نوسا سنورا آپارسیدا برازیلیا

کلیسای بزرگ متروپولیتانا نوسا سنورا آپارسیدا برازیلیا

معروف‌ترین نقطه عطف شهر، کلیسای جامع دایره‌ای شکل منحصر به فردی است که توسط نیمایر طراحی شده و در سال 1970 تکمیل شد. 16 ستون بتنی منحنی آن به سمت بالا اوج می‌گیرند و تاجی ایجاد می‌کنند که سقف شیشه‌ای را احاطه کرده است. جلوه نور طبیعی در داخل این کلیسا تماشایی است.

هنگامی‌که از طریق یک تونل تاریک وارد کلیسا می‌شوید، با شگفتی متوجه خواهید شد که آنچه از بیرون دیدید تنها سقف ساختمان است. بیشتر کلیسای جامع زیرزمینی است. خود سقف از دو لایه تشکیل شده است که روی شیشه‌های رنگی پلکسی گلاس قرار دارد. چهار مجسمه بزرگ خارج از ورودی نمایانگر چهار انجیلیست هستند. همچنین بیرون یک برج ناقوس 20 متری مستقل قرار دارد.

پالاسیو دوس آرکوس برازیلیا (Palacio dos Arcos)

پالاسیو دوس آرکوس برازیلیا

Palacio dos Arcos، همچنین به عنوان Palacio Itamaraty شناخته می‌شود. این بنا محل وزارت خارجه است و یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای اسکار نیمایر است. در این بنا یک صف طولانی از طاق‌های متقارن بالای یک حوض قرار دارد. کل مجموعه موجود در باغ‌های زیبای اطراف آن، توسط معمار برجسته برزیلی منظر، روبرتو برل مارکس طراحی شده است. یک حیاط نیمه مسقف و یک باغ، فضای داخلی با تزئینات مجلل آن را احاطه کرده است. این ساختمان به روی عموم باز است و یکی از نکات برجسته طراحی داخلی این بنا، پلکان مارپیچی مستقلی است که به نظر می‌رسد در هوا معلق مانده است.

بنای یادبود رئیس جمهور JK ؛ برازیلیا

بنای یادبود رئیس جمهور JK ؛ برازیلیا

بنای تاریخی دراماتیک در Praça do Cruzeiro، یادبود رئیس جمهور  Juscelino Kubitschek، رئیس جمهور بزرگ برزیل است که بنیانگذار برازیلیا در نظر گرفته می‌شود. این بنای تاریخی توسط اسکار نیمایر طراحی شده است و بسیاری آن را جزء بهترین آثار او می‌دانند.

علاوه بر مقبره کوبیچک و موزه‌ای که به وی اختصاص داده شده است، این بنای تاریخی حاوی نمایشگاه‌های جالبی از شهری است که او تصور کرده و به واقعیت رسیده است؛ از جمله نقشه‌های اولیه، عکاسی ساختمانی و سایر موادی که تاریخ برازیلیا را نشان می‌دهد. در اطراف بنای تاریخی، آثار هنری مجسمه‌سازان معاصر وجود دارد که این بنا را به یک جاذبه محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است.

پل پونته جوسلینو کوبیچک و دریاچه لاگو دو پارانوآ

پل پونته جوسلینو کوبیچک و دریاچه لاگو دو پارانوآ

در سمت شرق شهر، ریو پارانوآ جایی است که دریاچه بزرگی به نام لاگو دو پارانوآ در آن قرار دارد. در امتداد ساحل آن سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها، باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها، دانشگاه، مرکز المپیک و کاخ دا آلوورادا، اقامتگاه رسمی رئیس جمهور نیز قرار دارند.

Ponte Juscelino Kubitschek  که بیشتر با نام Ponte JK شناخته می‌شود، یک پل بتنی و فولادی بر روی دریاچه است که توسط سه طاق متقاطع که بیش از 60 متر بالاتر از آب قرار دارند، پشتیبانی می‌شود. این پل که توسط معمار الکساندر چان و مهندس سازه ماریو ویلا ورد طراحی شده است، از زمان تکمیل آن در سال 2002 تاکنون چندین جایزه معماری دریافت کرده است. این پل به‌ویژه در شب، زمانی که نورافکن‌ها بر انحناهای سر به فلک کشیده آن خودنمایی می‌کنند، چشمگیر است.

یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای بازدید در تعطیلات آخر هفته Pontao do Lago Sul  است. این مکان گردشگاهی در امتداد جنوب دریاچه است که با رستوران‌ها و دکه‌های بستنی‌فروشی فراوان پوشیده شده است.

کلیسای سائو ژوائو بوسکو برازیلیا

کلیسای سائو ژوائو بوسکو برازیلیا

کلیسای سائو ژوائو بوسکو به کشیش ایتالیایی قرن نوزدهمی که در سال 1934 لقب قدیس گرفت، تقدیم شده است. معماری مقبره مقدس توسط Vasconcelos Naves طراحی شده است. این معمار ساختمانی مربعی از 40 قوس نوک‌تیز بلند را طراحی کرد که پنجره‌های بلندی از شیشه‌های رنگی را قاب می‌کند و این پنجره‌های زیبا توسط Claudio Naves طراحی شده و توسط  Hubert van Doorne ساخته شده‌اند.

پنجره‌ها بیشتر دیوارها را تشکیل می‌دهند و یک لوستر عظیم که از بیش از 7000 قطعه شیشه مورانو ساخته شده است، از سقف آوزیران است. صلیب سرو بزرگ بر فراز محراب توسط گوتفردو ترالی با چوب منبت‌کاری شده است..

کنگره ملی برازیلیا

کنگره ملی برازیلیا

یکی دیگر از نقاط عطف معماری مدرن  برازیلیا، دو ساختمان است که اتاق نمایندگان برزیل (مجلس پایین) و مجلس سنا به همراه دفاتر آن‌ها را در خود جای داده است. برای این کار، اسکار نیمایر دو طرح کاملاً متضاد را انتخاب کرد.

برای این دو خانه، او اشکالی را ایجاد کرد که از آن‌ها به عنوان بشقاب پرنده یاد می‌شود و آن‌ها را با یک جفت برج مستطیلی خطی تیز از هم جدا کرد. در اطراف این ساختمان‌های فتوژنیک یک چمنزار وسیع با حوضچه بازتابی وجود دارد و در داخل کنگره نمایشگاه‌هایی وجود دارد که شامل یک تونل زمان است.

پارک ملی برازیلیا

پارک ملی برزیلیا

پارک ملی برازیلیا 28000 هکتار در قسمت شمال غربی شهر را پوشش می‌دهد و از فضاهای گوناگونی از جمله درختان کم ارتفاع و کج سرادو، استپ بوته‌ای برزیلی، بوته‌زارها و علفزارهای وسیع، دشت‌های باتلاقی و … تشکیل شده است. نهرهای این منطقه که برای تشکیل دریاچه سانتا ماریا سد شده‌اند، آب آشامیدنی کل برازیلیا را تأمین می‌کنند. از جمله بزرگ‌ترین جاذبه‌های پارک، چشمه‌های معدنی آن هستند.

این پارک دارای گیاهان متنوعی است که در مناطق وحشی غرب میانه برزیل وجود دارد، همچنین دارای جانوران متنوعی با گونه‌های بی‌شماری از پرندگانی مانند، رئا، خوک‌های وحشی، آرمادیلوهای غول‌پیکر، کاپیبارا، گوزن‌های پامپاس، گرگ‌های یال نادر، جگوار، کایمان و … است. آناکوندا و سایر گونه‌های مار نیز از جمله دیگر موجودات زنده در این پارک هستند.

برج تلویزیونی (Torre de TV) برازیلیا

برج تلویزیونی (Torre de TV) برازیلیا

برج تلویزیونی برازیلیا با ارتفاع 224 متر مکان مناسبی برای بازدید از شهر است تا دیدی کلی از شهر و چیدمان آن داشته باشید. این برج در انتهای باغ برل مارکس قرار دارد و از این زاویه، منظره خوبی از کل محور مونومنتال (Eixo Monumental) و بناهای دیدنی آن، از یادبود پرزیدنت کوبیچک گرفته تا برج‌های مجتمع دولتی را می‌توانید می‌بینید.

یک سکوی دید در ارتفاع 74 متری این برج برای بازدید، هر روز به روی عموم آزاد است و یکشنبه‌ها، یک بازار صنایع دستی در پایگاه آن برپا می‌شود. در جنوب محور برج، پارک شهر محبوب سارا کوبیچک است که دارای فضای سبز وسیعی با حوضچه‌ها، وسایل تفریحی، کافه‌ها، زمین‌های ورزشی، فضای کنسرت، و بازارهای فروش آخر هفته است.

 موزه مردم بومی (Memorial dos Povos Indígenas)

 موزه مردم بومی برزیلیا

این مجموعه برجسته از هنر و مصنوعات بومی برزیل نه تنها فرهنگ بومی پیش از استعمار را ثبت می‌کند، بلکه سنت‌های زندگی مردمان بومی برزیل امروز را جشن می‌گیرد. وسایل تاریخی و امروزی موجود در موزه شامل سفال، سبد، اسلحه، پارو، و روسری پر و بسیاری از وسایل دیگر می‌شود.  اسکار نیمایر در طراحی ساختمان گرد غیرمعمول این موزه، برای الگوبرداری از یک خانه گرد سنتی یانومامو، با شمن‌ها و بزرگان یانومامو، برای صحت در انجام پروژه موزه مشورت کرد. فروشگاه موزه مکانی عالی برای یافتن صنایع دستی بومی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا