تور

اجاره خودرو در دبی
اکوادورجهانگردیکیتو

معرفی 14 مکان برتر از جاهای دیدنی کیتو پایتخت اکوادور

کیتو، پایتخت اکوادور، اغلب با جزایر گالاپاگوس  شناخته می‌شود. بیشتر گردشگران جاذبه‌های منحصربه‌فرد این شهر بی‌خبر هستند. از این گذشته، شهر کیتو به عنوان اولین اثر میراث جهانی یونسکو در جهان به ثبت رسید.

با بیش از دوجین کلیسای تاریخی، تنوع گسترده‌ای از موزه‌ها و جاذبه‌های توریستی، و فرهنگ غذایی در حال توسعه که همیشه به سنت ادای احترام می‌کند، این شهر دروازه‌ای به روی تاریخ انسان است که بازدیدکنندگان نباید سرسری از کنار آن عبور کنند.

کیتو مجموعه گسترده‌ای از هتل‌ها با قیمت‌های متنوع را دارد. علاوه بر این آب‌وهوای استوایی این شهر باعث شده که در بیشتر طول سال آن را معتدل نگه دارد. این شهر افسونگر آمریکای جنوبی ممکن است برای همیشه به شهر مورد علاقه شما تبدیل شود. سفر خود را به کیتو با مطالعه فهرست برترین جاذبه‌های گردشگری کیتو برنامه‌ریزی کنید. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

ال پانسیلو در کیتو

در سمت جنوبی شهر قدیمی، بر روی تپه مشرف به کیتو،  El Panecillo قرار دارد که یکی از برترین جاذبه‌های شهر است. این مکان دیدنی بزرگ در کیتو، خانه لا ویرجن د کیتو، یک مجسمه مدونای درخشان است که در سال 1976 توسط هنرمند اسپانیایی، آگوستین د لا هران ماتوراس، تماماً از آلومینیوم ساخته شد. مناظر کیتو و آتش‌فشان‌ها حماسی است. اگر بتوانید در یک روز روشن نگاهی اجمالی داشته باشید و به گشت‌وگذار در این قسمت بپردازید، بسیار عالی است.

حتماً از پله‌ها تا پایه مجسمه بالا بروید تا بهترین دید را داشته باشید. سعی کنید اول صبح قبل از ابری شدن هوا از آن بازدید کنید.

نمای ال پانسیلو در مرکز کیتو با کوتوپاکسی در پس‌زمینه

سیوداد میتاد دل موندو (Cuidad Mitad del Mundo)

اگر می خواهید نگاهی کوتاه به تاریخ اکوادور و مردم بومی آن اشته باشید، به Cuidad Mitad del Mundo بروید. این بنا، نماد ملی خط استوایی است که مردم اکوادور معتقد هستند در این نقطه، زمین به دو نیمکره شمالی و جنوبی تقسیم می شود. شاید بخواهید بدانید که نام اکوادور نیز دقیقا به همین معنا است. یعنی کشوری که خط استوا از آن می‌گذرد.

جالب است که 13 کشور در جهان به همین منوال هستند، یعنی خط استوا از آنها عبور می کند. اما کیتو پایتخت اکوادور به دلیل اینکه نزدیکترین مکان به خط استوا است، پس مردم این کشور به این امر علمی بیشتر از باقی اهیت می دهند و به آن افتخار می‌کنند.

این بنای یادبود وسط زمین، چندین مجسمه نیز دارد. همچنین یک روستای کوچک و یک موزه جذاب و قدیمی از جمله آثاری هستند که در این بخش می توانید از آنها بازدید کنید. این موزه دارای نمایشگاه هایی از قبایل هایلند و آمازون است که شامل تاریخچه آنها و مجموعه‌ای از آلات موسیقی، لباس، منسوجات و غیره می‌شود.

بنای یادبود وسط جهان در کیتو، اکوادور

خوب است بدانید که یک موسسه علمی از فرانسه برای کشف این موضوع علمی به اکوادور فرستاده شد، تا افتخار ثبت و بررسی این تحقیق علمی را از آن خود کند. اما بعدها متوجه شدند که این ثبت این نقطه از جهان به عنوان مرکز زمین اشتباه و خطا داشته و در واقع مرکز زمین حدود دو زمین فوتبال با مرکز ثبت شده اشتباهی مذکور فاصله دارد.

توجه داشته باشید که نیروی گرانشی در این ناحیه از جهان از نظر علم فیزیک متفاوت است. می توانید آزمایشهای علمی انجام دهید. مثلا می‌توانید یکتخممرغ را روی یک میخ نگه دارید. زیرا گرانش در مرکز یا میانه جهان کمتر است. همچنین گفته می‌شود وزن انسان در این نقطه از جهان حدودا 200 گرم کمتر از سایر نقاط کره زمین است. جالب است که در هیچ کجای جهان شما نمی‌توانید پای خود را بین دو خط استوایی قرار دهید.

La Campaña در کیتو

حتما کمی وقت بگذارید و از مغازه های کادویی که کالاهای دست ساز صنعتگران محلی را می‌فروشد، بازدید کنید.

بسیاری از کلیساهای کیتو در فاصله چند قدمی دیگری قرار دارند، اما اگر در طول اقامت خود در کیتو فقط می‌توانید از یک کلیسا دیدن کنید، آن کلیسای Compañia de Jesús  است. نمای بیرونی خارق‌العاده ساختمان از نمای داخلی جذابش پیشی گرفته است. هفت تن ورق طلا در این کلیسا به کار رفته است.

نمای کلیسا، انجمن عیسی، به نمایندگی از سبک باروک آمریکای لاتین

فضای داخلی خیره‌کننده آن چشم هر بیننده ای را مبهوت خود می‌دارد. اغلب این کلیسا را کلیسای سیستن کیتو می‌نامند. ساخت این سازه در سال 1605 آغاز شد و 160 سال بعد تکمیل شد. این کلیسای یسوعی که به خاطر شبستان مرکزی تزیینی و گسترده معروف است، بهترین نمونه از معماری باروک اسپانیایی در آمریکای جنوبی محسوب می‌شود.

Teleferico

کسانی که آکروفوبیا دارند توجه داشته باشند. برای تماشای مناظر خیره کننده و میخکوب کننده که شما را روی لبه صندلی خود رها می‌کند، از Quito Teleferico بازدید کنید. این اسکای تراموا یکی از بلندترین بالابرهای هوایی جهان است . سواری تنها 10 دقیقه طول می‌کشد، اما وقتی از کنار آتشفشان پیچینچا بالا می‌رود و در بالای کروز لوما استراحت می‌کند، از مناظر کیتو شگفت زده خواهید شد.

این بالابر هوایی دروازه‌ای برای ماجراجویی های بیشتر است. بازدیدکنندگان می توانند پیاده روی کنند، دوچرخه سواری کنند یا از سواری در پارک تفریحی، پارک ولکانو، در ایستگاه پایه Rucu Pichincha  لذت ببرند. همچنین یک تاب در بالا برای عکس عالی در اینستاگرام شما وجود دارد.

تله کابین Teleferico به دیده بان کروز لوما

قصر کریستال کیتو

Itchimbia که توسط رودخانه Guayas احاطه شده است، بر فراز شهر قدیمی قرار دارد. به این پارک سرسبز و آرام در محله گوایاکیل بروید تا قدم بزنید یا استراحت کنید. همه این‌ها در حالی است که مناظر پانوراما را تماشا می‌کنید.

در Itchimbia، یکی از مکان‌های دیدنی از گذشته، قصر کریستال را خواهید دید. این سازه که توسط مهندسان فرانسیسکو مانریک و کارلوس ون ایشوت طراحی شده و توسط گوستاو ایفل مهندس برج ایفل نظارت شده است، قطعه‌قطعه از بلژیک آورده و بازسازی شده است.

در امتداد ساحل رودخانه، این سازه چشمگیر ساخته شده است و برای گردشگران تنها به دلیل یکپارچگی معماری آن جذابیت دارد. این بخش زمانی بسیار شلوغ بود، اکنون خالی است اما عکاسان و سایر افرادی که می‌خواهند در راهروی مرکزی آن قدم بزنند بسیار دوستش دارند.  میدان اطراف اغلب یک مرکز فعالیت است.

امپاناداس بخورید

اگر هنگام سفر از خوردن غذاهای محلی لذت می‌برید و تا به حال امپاناداس نخورده‌اید، پس از بازدید از کیتو حتماً عاشق آن می‌شوید. این غذای اصلی لذیذ در آمریکای جنوبی یکی از غذاهای خیابانی مورد علاقه اکوادور است. مکان‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید امپاناداس را در سراسر شهر پیدا کنید، از رستوران‌ها گرفته تا غرفه‌های سیار غذا.

ما empanadas de viento  پیشنهاد می‌کنیم که این نوع غذا را با پنیر فراوان و با شکر درست می‌کنند. غذای پیشنهادی دیگر ما empanadas de verde  است که از درختان چنار سبز ساخته شده است که در آمریکای جنوبی یک غذای اصلی است.  پس از آنکه سیر شدید، زمان تفریح و سرگرمی فرا خواهد رسید. بله، تور هنر خیابانی لا فارست راهی عالی برای سوزاندن این کالری‌های خوشمزه است.

تور هنری خیابان لا فارست

اگر می‌خواهید با پای پیاده دیدگاه کلی نسبت به شهر پیدا کنید، با یکی از مردم محلی، تور رایگان خیابان لا فارست را امتحان کنید.  شما سه ساعت را در خانه‌های تاریخی سپری خواهید کرد و در مورد تاریخ رنگارنگ اکوادور و حتی بیشتر در مورد نقاشی‌های دیواری رنگارنگ و صحنه هنری پرکار گرافیتی آن اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

 در این تور، شما همچنین به Ocho Y Medio  معروف خواهید رفت که یک سینمای مستقل با فیلم‌های بی‌نظیر است. هیچ توری در کیتو بدون خوردن قهوه‌های خوشمزه و غذاهای محلی کامل نخواهد شد. این فعالیت خوشمزه گردشگری با توقف در یکی از کافی‌شاپ‌های محلی امکان‌پذیر است. پس از این تور، درک بهتری از فرهنگ پر جنب‌وجوش و مردم خونگرمی که جمعیت کیتو را تشکیل می‌دهند خواهید داشت.

خیابان لا فارست کیتو

در لاروندا پیاده‌روی کنید

لاروندا یکی از بهترین خیابان‌های حفظ شده در شهر قدیمی استعماری است. رنگارنگ و پر از فعالیت است. این خیابان سنگفرش شده مملو از کافه‌ها، گالری‌ها و بهترین صنعتگران سنتی است که از سوی دولت دعوت شده‌اند تا هنر خود را با عموم در اینجا به اشتراک بگذارند. اگر در اوایل روز بیایید، منطقه همچنان خلوت است و مکانی عالی برای یک فنجان قهوه و کسب آرامش است. بعد از گذشت مدتی خیابان از سوی مغازه‌داران و هم از سوی گردشگران غوغا می‌شود.

برخی از فروشندگان را که در پشت مغازه‌ها یا کوچه پس ‌کوچه‌های کوچک قرار گرفته‌اند را از دست ندهید. آن‌ها بهترین‌های محلی کیتو را نشان می‌دهند و مکان‌های عالی برای یافتن سوغاتی و زنده نگه داشتن صنایع دستی سنتی هستند.

خیابان لاروندا کیتو

 پلازا گرانده کیتو

گذراندن مدتی در یکی از میدان‌های محبوب کیتو برای بازدیدکنندگان ضروری است.با بازدید از این میدان می‌توانید  فرهنگ عامه را بشناسید و ببینید که مردم محلی چگونه با هم سلام و احوالپرسی می‌کنند. فروشندگان غذای خیابانی و اتوبوس‌رانی همگی بخشی از فعالیت‌های موجود در این میدان هستند.

پلازا گرانده معروف به میدان استقلال است که با کاخ ریاست جمهوری، تالار شهر، کلیسای جامع و قصر اسقف اعظم هم مرز است.  یک نیمکت انتخاب کنید و از تماشای مردم لذت ببرید. در این می‌توانید چندین نسل از کیتو که گرد هم جمع می‌شوند را ببینید و مجسمه مرکزی مکان مورد علاقه برای عکاسی است.

پلازا گرانده کیتو

Basilica del Voto Nacional کیتو

اگر از دیدن یک نمای کلی از یک شهر جدید لذت می‌برید، از کلیسای باسیلیکا دیدن کنید تا از طریق برج‌های ناقوس دوقلو، منظره‌ای 360 درجه از شهر داشته باشید. صعود از برج نئوگوتیک برای افراد ضعیف نیست، اما جای نگرانی نیست، آسانسور نیز در دسترس است. در صورت امکان، تور خود را در اوایل صبح یا اواخر بعد از ظهر ترتیب دهید تا بهترین نور عکاسی را داشته باشید.

حواستان به مجسمه‌های گارگویل باشد. زیرا مجسمه‌سازان حیوانات بومی اکوادور را در نمای بیرونی حک کرده‌اند.  آرمادیل ها، لاک‌پشت‌ها، پرندگان و دلفین‌ها در این کلیسا این بار جایگزین اجنه سنتی و شخصیت‌های مذهبی شده‌اند.

Basilica del Voto Nacional  کیتو

موزه کاسا دل آلابادو

این مجموعه که در فاصله کوتاهی از میدان اصلی پلازا سان فرانسیسکو قرار دارد، نمایانگر دنیای تاریخی کلمبیایی مردم بومی آمریکا است.  بازدیدکنندگان اتاق‌ها را به قطعات کوچک و قابل کنترل از اشیاء مرتبط تقسیم کرده‌اند.

استفاده از این تور بینندگان را به آیین‌ها و طبیعت آن دور می‌برد. با نشان دادن اینکه چگونه همه آن آیین‌ها و طبیعت درهم‌تنیده شده‌اند، همچنین با دیدن اشیاء مرتبط با رصد آسمان، عالم اموات و زمین میانی شما به قلب تاریخ کیتو و اکوادور سفر خواهید کرد. حیاط مرکزی فرصتی برای صرف لقمه‌ای سبک، کمی استراحت و مکانی سایه‌دار برای شما فراهم می‌کند.

موزه کاسا دل آلابادو کیتو

کلیسای انسان کیتو

نادیده گرفتن داستان جمعیت بومی در طول سفر آسان است. اما اگر بخواهید مرتکب این اشتباه نشوید، هیچ مکانی بهتر از موزه قدرتمندی که آثار اسوالسو گوایاسامین را به نمایش می‌گذارد، برای یادگیری بیشتر در مورد داستان مردم بومی کیتو وجود ندارد. او نقاش و مجسمه‌ساز چیره‌دست اکوادوری از میراث کچوا و مستیزو بود که از داستان محرومان دفاع می‌کرد.

این موزه در سال 2002، اندکی پس از مرگ هنرمند، تکمیل شد. کلیسای انسان به مبارزات مردم بومی قبل و بعد از ورود کاشفان اسپانیایی اختصاص دارد. نقاشی‌های عظیم این هنرمند فضای منحصر به فرد را ایجاد می‌کند و عظمت موضوع برای مسافران مهم است. محیط کاملاً غم‌انگیز و دراماتیک است، با فضاهای صمیمی فراوان برای مکث و تفکر در مورد ایده‌هایی که هنرمند ارائه می‌دهد.

کلیسای انسان

صومعه سانفرانسیسکو

ایگلسیا سانفرانسیسکو اولین کلیسای کیتو و همچنین بزرگ‌ترین مجموعه مذهبی در آمریکای جنوبی است. کل مجموعه ساختمان‌ها بازدیدکنندگان را به قرن شانزدهم می‌برد. چشمان خود را ببندید، ممکن است صدای ضعیف راهبان را بشنوید که در سکوتی خفه‌کننده می‌خوانند.

در داخل، همراه با رایحه‌ای مناسب، کنده‌کاری‌های چوبی دیدنی است. تاج محراب، مجسمه نفیس باکره بالدار یا رقصنده اثر برناردو د لگاردا در این کلیسا موجود است. طراحی لباس و دست‌های جمع شده او احساس حرکت می‌دهد. این نماد خاص را می‌توان در سراسر آند شمالی به عنوان یک شخصیت فرقه‌ای محبوب دید.

موزه مجاور مجموعه‌ای چشمگیر از آثار هنری و دکوراسیون دارد. علاوه بر این، یک حیاط مطبوع با حلقه‌ای از نخل‌های تاب‌خورده یک خوش‌آمدگویی جذاب به شما برای فرار از خیابان‌های شلوغ بیرون است.  حتماً از راهنمای تور خود در مورد ارتباط شیطان با ساختمان بپرسید. این یک داستان من درآری عالی است که مطمئناً مو به تن شما سیخ می‌کند.

صومعه سانفرانسیسکو

پارک کارولینا کیتو

این فضای شهری عظیم 165 هکتاری که به «پارک مرکزی» کیتو معروف است، مکانی محبوب برای بازدید در تعطیلات آخر هفته برای شهرنشینانی است که به دنبال فضای سبز و همچنین برای کسانی است که می‌خواهند فعال باشند. یک قایق پارویی کرایه کنید، مسیرهای دوچرخه را کاوش کنید یا پارک اسکیت را امتحان کنید.

در تعطیلات آخر هفته، پارک با اجراها، بادبادک‌بازی و بازی‌های دوستانه فوتبال زنده می‌شود. در این پارک غرفه‌های غذا و حتی یک هواپیمای نیروی هوایی منقرض شده را خواهید دید.

پارک کارولینا کیتو

باغ گیاه شناسی کیتو در پارک کارولینا قرار دارد و گیاهان بومی و خارجی، تالاب، باغ ارکیده، جنگل ابری زیبا، باغی اختصاص داده شده به گیاهان دارویی از جمله گیاه بومی آمریکای جنوبی؛ Cinchona officinalis، که برای درمان مالاریا استفاده می‌شود را در خود جای داده است. همچنین مجموعه گل رز هیدروپونیک نیز در این باغ قابل مشاهده است.

این پارک همچنین دارای یک ویواریوم (باغ شیشه‌ای) و مرکز نمایشگاهی کیتو است که اغلب میزبان نمایشگاه‌ها است.  موزه علوم طبیعی نیز بخشی از این پارک است.  در اینجا نمایشگاه‌هایی از گیاهان، جانوران و دیرینه‌شناسی را خواهید دید. با تنوع زیستی حیوانات در اکوادور آشنا می‌شوید. مجموعه بزرگی از حشرات را می‌بینید و نمایشگاه گیاه شناسی را که شامل بیش از 200000 نمونه گیاهی است، کشف می‌کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا