تور

اجاره خودرو در دبی
آمریکاجهانگردی

گرند کانیون + راهنمای گردشگری کامل

گرند کانیون یک پارک ملی بی‌همتا است که هیچ منظره‌ی دیگری روی زمین همتای آن نیست. بازدید از گرند کانیون هوای تازه، چشم‌انداز و هیجانی را به شما ارائه می‌دهد که برای یک بار هم که شده دوست دارید آن را تجربه کنید. راهنمای بازدیدکنندگان گرند کانیون به شما در برنامه‌ریزی یک سفر ایمن، لذت‌بخش و خاطره‌انگیز کمک کند. آیا برای یکی از نفس‌گیرترین تجربیات زندگی خود بازدید از گرند کانیون آماده‌اید؟ در این مقاله از مجله گردشگری دوباره سفر به موضوع راهنمای گردشگری دره گرند کانیون پرداخته‌ایم.

اینکه بخواهید از کدام حاشیه گرند کانیون بازدید کنید، بستگی به انتخاب حال و هوای سفرتان دارد. پارک ملی گرند کانیون سه بخش اصلی دارد که شامل حاشیه جنوبی، غربی و شمالی می‌شود و همچنین حاشیه شرقی این پارک ملی به منطقه دریاچه پاول می‌رسد و دارای جاذبه‌هایی مانند خم نعل اسبی و آنتلوپ کانیون است.

گرندکانیون

حاشیه جنوبی گرند کانیون که از طریق آریزونا قابل دسترسی است. و یکی از بهترین راه‌ها برای دیدن گرند کانیون است. اما با توجه به مقرون به صرفه بودن پروازها به لاس وگاس در سال‌های اخیر، بسیاری از بازدیدکنندگان از حاشیه غربی دیدن می‌کنند که دارای پل شیشه‌ای آویزان بر لبه دره به نام Grand Canyon Skywalk است. همچنین سفر با ماشین یکی از بهترین راه برای بازدید از پارک ملی گراند کانیون نیز است.

هر بخش و هر نوع تور، راه و سفر منحصر به فردی را برای تجربه دره گرند کانیون ارائه می‌دهد و تمامی این مسیرها لذت خاص خود را برای تجربه این سفر شگفت‌انگیز به همراه دارد. در این مقاله شما را با بخش‌های مختلف گرند کانیون آشنا می‌کنیم.

انتخاب بخش‌های مختلف گرند کانیون برای بازدید

گرند کانیون با چهار ایالت مرز دارد: آریزونا، نوادا، یوتا و کلرادو. در دسترس‌ترین و محبوب‌ترین ایالت برای دیدن گرند کانیون آریزونا (حاشیه جنوبی) و نوادا (حاشیه غربی) است.

حاشیه جنوبی گرند کانیون(South Rim): این ناحیه برای گپ و گفت‌وگو با محیط‌بانان و شاتل سواری مناسب است.

حاشیه غربی(West Rim):  این ناحیه توسط قبیله Hualapai اداره می‌شود. و برای ورود به این ناحیه هزینه ورودی به ازای هر نفر وجود دارد. همچنین برای ورود مهمانان به حاشیه غربی، پارکینگ موجود است. مهمانان می‌توانند برای بازدیدهای بیشتر از گرند کانیون بازدید از   Skywalk  را نیز به برنامه سفر خود اضافه کنند. علاوه بر این هلیکوپتر سواری از طرف لاس وگاس، یکی دیگر از راه‌های محبوب برای رسیدن به این منطقه است.

حاشیه شمالی دورافتاده‌تر است که مورد علاقه کوهنوردان، کوله‌گرد‌ها و … است. خوب است که بدانید حاشیه شمالی کمترین شلوغی را دارد، اما دسترسی به آن دشوارتر است.

جاذبه‌های گرند کانیون در نزدیکی حاشیه جنوبی

جاذبه‌های زیادی برای دیدن و کارهای فوق‌العاده‌ای برای انجام دادن در حوالی گرند کانیون وجود دارد که باید ببینید و همچنین آن فعالیت‌های مفرح را انجام دهید. خوب است که بدانید دو بخش پربازدید گراند کانیون عبارت‌اند از حاشیه جنوبی (از طریق آریزونا قابل دسترسی است) و حاشیه غربی (عمدتاً از طریق لاس وگاس قابل دسترسی است).

همچنین ناگفته نماند که خود لاس وگاس، در طول مسیر بازدید از حاشیه غربی گرند کانیون یک جاذبه بسیار قابل توجه است. اما اگر از حاشیه جنوبی بازدید می‌کنید، که یک ورودی پارک ملی گرند کانیون است، در اینجا چند پیشنهاد برای انجام فعالیت‌های سرگرم‌کننده در هنگام حضور در منطقه وجود دارد.

راه آهن گرند کانیون (Grand Canyon Railway)

این قطار تاریخی که در سال 1801 تأسیس شد، هر روز از ویلیامز، آریزونا حرکت می‌کند و مهمانان هیجان‌زده خود را مستقیماً به پارک ملی گراند کانیون می‌برد. در حین سفر با قطار، از دیدن نوازندگان غربی، گاوچران‌ها و بسیاری از موارد دیگر در این واگن‌های ریلی قدیمی لذت می‌برید.

اینکه بخواهید چه نوع سفری را تجربه کنید باعث می‌شود که انتخاب خود را به درستی در کوله‌بار سفر خود بچینید، برای مثال از یک سواری خانوادگی و دوستانه باPliar Express در طول تعطیلات گرفته تا سواری با اتومبیل‌های مجلل و شخصی و یک شب اقامت در هتل گرند کانیون ریل وی، همه و همه انتخاب‌های به جایی هستند که تجربه به‌یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد.

بیاریزونا (Bearizona)

این منطقه حیات‌وحش بزرگی دارد که تجربه ارتباط شما را با حیوانات به خوبی رقم می‌زند. در این منطقه شما می‌توانید در مورد حیوانات آموزش ببینید و از تماشای حضور آن‌ها در این طبیعت وحشی لذت ببرید.

گرند کانیون

این پارک حیات وحش منحصر به فرد، محل زندگی صدها حیوان بی‌سرپناه و نجات یافته است که احتمالاً به بازپروری نیز نیاز دارند. در طول روز، مهمانان پارک ممکن است در Walk-Thru Fort Bearizona با حیوانات مختلفی روبه‌رو شوند. در این سال جدید، تمرکز مرکز اداره این بخش از گرند کانیون، بر آموزش مردم و دوستداران محیط زیست درباره حیوانات و محیط زیستی است که در آن زندگی می‌کنند.

پارک ماجراجویی گرند کانیون کوستر (Canyon Coaster Adventure Park)

این پارک که انگیزه‌ای قوی برای ماجراجویی دوستداران ماجرا و هیجان است در ویلیامز واقع شده است و مسافران را به لذت بردن از مناظر کوهستانی و انجام فعالیت‌های هیجان‌انگیز در طول سال دعوت می‌کند! شما می‌توانید در این پارک ترن هوایی سوار شوید و از فعالیت‌های لذت‌بخش دیگر در این پارک لذت ببرید.

مزرعه گوزن گرند کانیون (Grand Canyon Deer Farm)

مزرعه گوزن مکانی است که در آن دوستداران حیوانات در هر سنی می‌توانند به موجودات زیبا نزدیک شوند. این فرصت منحصر به فرد ممکن است زیرا این حیوانات در اینجا از نوزادی طوری پرورش یافته‌اند که می‌توانند با انسان‌ها ارتباط صمیمی برقرار کنند. این حیوانات به صورت شبانه‌روزی مورد توجه و مراقبت هستند و این واقعاً یک تجربه به‌یادماندنی است.

مزرعه گوزن در قسمتی از مسیر 66 قرار دارد، و حدود 10 هکتار وسعت دارد. اگر در مسیری از اطراف پارک قدم بزنید می‌توانید والابی‌ها، لاماها، کواتیموندی‌ها، بیسون‌ها، طاووس‌ها و سایر حیوانات دیگر را ببینید. همچنین ما می‌توانید در کنار آهوها راه بروید و با دستانتان به آن‌ها غذا بدهید! همچنین می‌توانید بعدازظهر با طوطی کاکادو چتری گپ بزنید یا یک شتر  را از نزدیک ببوسید.

فلگ استاف؛ آریزونا (Flagstaff)

“شهر دروازه” یا گیت وی سیتی، یک شهر کوهستانی پر جنب‌وجوش در مسیر گراند کانیون است که در ارتفاع 7000 فوتی قرار دارد. برخلاف بسیاری از بخش‌های دیگر آریزونا، فلگ استاف از چهار فصل سال برخوردار است و محبوب‌ترین پیست اسکی آریزونا، با نام آریزونا اسنوباول را در خود جای داده است.

علاوه بر این، این شهر محل دانشگاه شمالی آریزونا است و اولین شهر بین‌المللی دارای آسمان تاریک است. این جمله به این معنی است که آسمان شب برای تماشای ستارگان در این شهر در سراسر دنیا حرف اول را می‌زند. در اینجا شما می‌توانید به فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری در کوهستان، اسکی، کایاک سواری، صخره‌نوردی و خیلی کارهای دیگر بپردازید و از حضور در این گوهر آریزونا لذت ببرید!

سدونا (Sedona)،

این بهشت زیبا، ​​صخره‌ای قرمزرنگ و خیره‌کننده است. حقیقت را بخواهید بدانید، سدونا به اندازه گرند کانیون به مقصد گردشگری جذابی  برای بازدیدکنندگان تبدیل شده است! همچنین در طول تابستان از منطقه آرام با آسمان آبی صاف اوک کریک (Oak Creek) لذت ببرید و در یکی از مسیرهای پیاده‌گردی بسیار زیبای آن پیاده‌روی کنید. در این بهشت پنهان می‌توانید فعالیت‌های خود مراقبتی نظیر گذران یک روز در یک اسپای لوکس یا انجام یوگا در سدونا لذت ببرید. یادتان باشد که سدونا آن‌قدر زیبا است که تمامی عکس‌هایی که در این بهشت می‌گیرید می‌تواند به یک آلبوم عالی تبدیل شود.

گرند کانیون دره

دره سیکامور، آریزونا

Sycamore Canyon  دومین دره بزرگ آریزونا است و یک هدیه بی‌نظیر برای کوهنوردان است.Sycamore Canyon Wilderness  به عنوان اولین منطقه طبیعت وحشی آریزونا، در سال 1872 ثبت شد.

این دره‌ی پر از صخره، قله‌های سر به فلک کشیده و مناطق ساحلی بیابانی زیادی دارد. این مکان خانه خرس‌های سیاه و شیرهای کوهی و همچنین بسیاری از موجودات وحشی دیگر است. دره سیکامور میان جنگل‌های ملی پرسکات، کایباب و کوکونیو قرار دارد. یکی از جذابیت‌های این منطقه Sycamore Falls  و Paradise Forksاست که برای صخره‌نوردی و کوهنوردی مناسب است.

رصدخانه لاول (Lowell Observatory)

خانه پلوتون. این رصدخانه در فلگستاف، اولین شهر بین‌المللی آسمان تاریک جهان واقع شده است. در این فضای جذاب شما می‌توانید از گفتگوهای علمی روزانه، تورهای تاریخی و البته تماشای ستاره‌ها با برخی از پیشرفته‌ترین تلسکوپ‌های موجود برای عموم لذت ببرید. این رصدخانه یکی از جاذبه‌های در نزدیکی گرند کانیون است که نباید آن را از دست بدهید.

سخن آخر

این منطقه زیبا در آمریکا چشم هر بیننده‌ای را از حیرت خیره نگه می‌دارد. این منطقه زیبا آرزوی بسیاری از گردشگران بین‌المللی است. امید که روزی ایرانیان گردشگر دوست‌دار طبیعت و ماجراجویی بتوانند از این منطقه زیبا نیز دیدن کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا