تور

اجاره خودرو در دبی
آسیااماراتجهانگردیدبی

جاهای دیدنی دبی

دبی در صنعت گردشگری و توریسم ادعای زیادی دارد و با توجه به دنیای مدرنیته توانسته در این صنعت بسیار پیشرفت کند. در دبی مکان‌های دیدنی فراوان وجود دارند که دارای جنبه فرهنگی، تاریخی، هنری، رفاهی و تفریحی هستند. در دبی نمی‌توان آثار تاریخی زیادی مشاهده نمود و اکثر جاذبه‌های آن طی سال‌های اخیر احداث شده‌اند. با این حال دبی یکی از جذاب‌ترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری دنیا را دارد و بسیاری از افراد از دورترین نقاط دنیا برای بازدید از این جاذبه‌ها به این شهر سفر می‌کنند. در مجله گردشگری دوباره سفر به معرفی و ارائه ویژگی‌های جاهای دیدنی دبی خواهیم پرداخت.

برج خلیفه، یکی از برترین جاهای دیدنی دبی

برج خلیفه به‌عنوان معروف‌ترین جاذبه و نماد شهر دبی شناخته می‌شود و کمتر کسی است که آن را نشناسد. برج خلیفه از پربازدیدترین جاهای دیدنی دبی به شمار می‌رود. برج خلیفه لقب بلندترین برج دنیا را به خود اختصاص داده و در بالای آن می‌توان تمام نقاط شهر دبی حتی تا فاصله ۹۵ کیلومتری را مشاهده نمود. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد برج خلیفه می‌توان به وجود سریع‌ترین آسانسور شیشه‌ای جهان در آن اشاره کرد. این آسانسور می‌تواند ۱۰ متر در هر ثانیه جابه‌جا شود. برای سوار شدن به این آسانسور گاهی باید انتظار زیادی بکشید.

آسانسورهای برج خلیفه بسیار شلوغ هستند و قبل از این که نوبت شما شود در یک اتاق ویژه با میان‌وعده و قهوه از شما پذیرایی می‌شود. برج خلیفه بیشتر از ۱۶۰ طبقه دارد و در سراسر آن آثار هنری شگفت‌انگیز از بهترین هنرمندان به نمایش گذاشته شده‌اند. بلندترین رستوران جهان در طبقه ۱۲۲ برج خلیفه واقع شده که غذاهای گران‌قیمت بسیار متنوعی ارائه می‌دهد. در بالای برج تلسکوپ‌های مخصوصی قرار داده شده که می‌توانید مناظر شهر را مشاهده کنید. این تلسکوپ‌ها در طبقات ۱۲۴ و ۱۴۸ قرار گرفته‌اند. طبقه ۱۶۳ بالاترین قسمت برج را به خود اختصاص داده و همه بازدیدکنندگان نمی‌توانند وارد آنجا شوند.

برای بازدید از طبقات مختلف برج خلیفه باید بلیت تهیه کنید که دارای ۹۰ روز اعتبار است. پیشنهاد می‌شود دو هفته قبل از بازدید اقدام به تهیه بلیت آن نمایید. در روزهای تعطیلات رسمی برج خلیفه بسیار شلوغ بوده و نیاز است از یک ماه قبل بلیت تهیه کنید. محوطه برج نیز دارای تفرجگاه بسیار زیبا و دیدنی است که درون آن یک دریاچه با آب‌نما و فواره‌های فوق‌العاده زیبا قرار دارند. برج خلیفه در مرکز شهر دبی و در بلوار شیخ زاید قرار گرفته است. ساعات بازدید از برج خلیفه از ۸:۳۰ صبح الی ۲۲ شب است.

برج خلیفه یکی از برترین جاهای دیدنی دبی

دبی مال، بزرگترین مرکز خرید در دبی

بخشی از جاذبه‌های شهر دبی مختص به مراکز خرید آن است. مراکز خرید در دبی به حدی چشمگیر و زیبا هستند که به‌عنوان یک جاذبه گردشگری شناخته می‌شوند. مهم‌ترین مرکز خرید دبی مرکز دبی مال است و به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا شناخته می‌شود. دبی مال به نوبه خود جاذبه‌های مختلفی دارد که از جمله آنها می‌توان به آبشار دبی مال اشاره کرد. این آبشار دارای ۲۴ متر ارتفاع است. معماری و طراحی این برج در بین جاهای دیدنی دبی بسیار منحصربه‌فرد بوده و کل مساحت آن اندازه 50 زمین فوتبال است. اگر به دنبال بزرگ‌ترین آب‌نبات فروشی جهان هستید باید به دبی مال مراجعه کنید. این مرکز برای افرادی که به شیرینی‌جات و آب‌نبات علاقه دارند بهترین گزینه است.

حدود ۱۲۰۰ فروشگاه در دبی مال فعالیت می‌کنند و شیک‌ترین و به‌روزترین محصولات را عرضه می‌کنند. برندهای روز دنیا در محصولات مختلف مانند اسباب‌بازی، پوشاک، کیف و کفش، لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی و… در دبی مال فعالیت می‌کنند. از امکانات دبی مال می‌توان به وجود یک سینمای مجهز، زمین اسکیت روی یخ و محوطه بازی اشاره کرد. علاوه بر آن دارای رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متنوع بوده که پس از مغازه گردی می‌توانید در آنجا لحظه‌ای استراحت نموده و یک غذای لذیذ میل کنید. مرکز خرید دبی مال در مرکز شهر دبی، بلوار شیخ زاید و جنب برج خلیفه قرار دارد. دبی مال در روزهای شنبه تا دوشنبه از ساعت ۱۰ الی ۲۴ و در روزهای سه‌شنبه تا جمعه از ساعت ۱۰ تا ۲۳ به روی مردم باز است.

دبی مال بزرگترین مرکز خرید امارات

آب‌نمای دبی

از دیگر جاهای دیدنی دبی آب‌نمای آن را می‌توان نام برد. در دریاچه برج خلیفه آب‌نمای دبی قابل مشاهده است که از بهترین و معروف‌ترین جاذبه‌های این شهر به شمار می‌رود. این آب‌نما به وسعت دو زمین فوتبال مساحت دارد و می‌تواند ۲۲۰۰۰ گالن آب را در هر ثانیه به سمت بالا پرتاب کند. آب‌نمای دبی دارای نمایش موزیکال است و نورپردازی فوق‌العاده زیبایی دارد. در اطراف دریاچه برج خلیفه یک مسیر پیاده‌روی مناسب تعبیه شده که می‌توانید از فاصله ۹ متری آب‌نمای دبی را مشاهده کنید.

مشاهده آب‌نمای دبی پس از غروب خورشید بسیار لذت‌بخش است. نورپردازی‌های زیبای آن جلوه خاصی به دریاچه برج خلیفه می‌بخشند. بازدید از این جاذبه برای افراد زیر ۴ سال رایگان است. آب‌نمای دبی در مرکز شهر بلوار شیخ زاید و درون دریاچه برج خلیفه واقع شده است. افرادی که قصد دارند از نزدیک آب‌نمای دبی را مشاهده نموده باید در ابتدا بلیت تهیه کنند و از ساعت ۱۸ تا ۲۳:۳۰ به بازدید از این جاذبه زیبا بپردازند.

آب نمای دبی

دهکده جهانی، بخشی از زیباترین جاهای دیدنی دبی

بزرگ‌ترین جاذبه دنیا متعلق به دهکده جهانی دبی است و رکورد بزرگ‌ترین منطقه گردشگری را در گینس ثبت کرده است. بازدیدکنندگان با دیدن دهکده جهانی با فرهنگ و تاریخ بسیاری از کشورها آشنا خواهند شد. نه تنها با فرهنگ و تاریخ ملل متعدد آشنا می‌شوید بلکه می‌توانید غذای معروف آنها را امتحان نموده و در صورت تمایل به خرید صنایع دستی آنها بپردازید. در دهکده جهانی دبی هر ساله بیش از هزار مراسم و فستیوال برگزار می‌شوند. مساحت دهکده جهانی دبی به بیش از ۱.۶ میلیون کیلومتر مربع می‌رسد.

به ارائه فرهنگ و تاریخ بیش از ۹۰ کشور در این دهکده پرداخته شده که هر کدام دارای بخش مجزایی در دهکده هستند و در ورودی آنها سبک معماری کشور موردنظر طراحی شده است. در هر کدام از بخش‌ها نمادهای معروف هر کشور طراحی شده که در این میان ایران با نماد تخت جمشید شناخته می‌شود. از دیگر نمادهای مشهور می‌توان به دیوار چین، تاج محل و اهرام مصر اشاره کرد. از بخش‌های مختلف دهکده جهانی می‌توان به وجود غرفه‌های غذای خیابانی، یک موزه عجیب و غریب، پیست اتومبیل‌سواری، غرفه‌های نمایش‌های فرهنگی و بارهای فراوان اشاره کرد.

همه‌روزه به برگزاری تئاتر کودکان و نمایش بدل‌کاری در دهکده پرداخته می‌شوند و می‌توانید از تماشای آنها لذت ببرید. دهکده جهانی در جنوب دبی و خیابان شیخ محمد بن زاید واقع شده است. در این خیابان مهم‌ترین جاهای دیدنی دبی قرار دارند. امکان بازدید رایگان برای کودکان زیر ۳ سال و افراد بالای ۶۵ وجود دارد. دهکده جهانی در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ و در روزهای جمعه تا یکشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱ باز است.

دهکده جهانی یکی از زیباترین جاهای دیدنی دبی

باغ معجزه دبی

بزرگ‌ترین باغ گل در دنیا متعلق به باغ معجزه دبی است که با نام میراکل گاردن نیز شناخته می‌شود. از زمان افتتاح باغ حدود ۱۵۰ میلیون گل در آن به نمایش درآمدند و همین دلیل باعث شده تا به‌عنوان بزرگ‌ترین باغ گل جهان و یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی دبی شناخته شود. مساحت آن به 72 هزار متر مربع می‌رسد. از آنجایی که دبی یک شهر کاملاً کویری است و امکان رشد گل در آن وجود ندارد به همین دلیل آن را باغ معجزه نام گذاشته‌اند. وجود مجسمه‌های گل‌کاری غول‌پیکر و متنوع و گل‌آرایی‌های مختلف در سراسر باغ باعث شده تا گردشگران را به خود جذب کنند.

دارای طراحی منحصربه‌فرد بوده و قدم زدن در میان گل‌های خوشبو و معطر باغ از بهترین تجربه‌ها برای هر شخص خواهد بود. باغ معجزه دبی یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی است. از پربازدیدترین مجسمه‌های آن می‌توان به هواپیمای ایرباس غول‌پیکر اشاره کرد که به‌صورت کامل از گل ساخته شده است. این هواپیما در کتاب گینس دارای ثبت رکورد بزرگ‌ترین مجسمه گل‌کاری دنیا است. از دیگر مجسمه‌های آن می‌توان به شخصیت‌های دیزنی مانند میکی موس، خرس تدی و پروانه‌های گل‌کاری شده اشاره کرد. در فصل تابستان بازدید از باغ معجزه امکان‌پذیر نیست چرا که در این موقع از سال به کاشت گل و گیاهان پرداخته می‌شود. باغ معجزه دبی در خیابان البرشای جنوبی و خیابان سوم واقع شده است. همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ شب می‌توانید از این باغ شگفت‌انگیز دیدن کنید.

باغ معجزه دبی

موزه آینده، یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی دبی

به جرئت می‌توان گفت شگفت‌انگیزترین ساختمان در میان جاهای دیدنی دبی مربوط به موزه آینده است. معماری این موزه بسیار عجیب و منحصربه‌فرد بوده و هیچ ستونی در ساخت آن استفاده نشده است. ۷۷ متر ارتفاع دارد و از ۷ طبقه تشکیل شده است. از بزرگ‌ترین پروژه‌های دبی محسوب می‌شود و بر روی نمای بیرونی آن می‌توانید نوشته‌های عربی به خط نستعلیق مشاهده کنید. هدف اصلی از ساخت این موزه ارتباط بین آینده و گذشته است. می‌توانید وضعیت ۵۰ سال آینده دبی را در آن مشاهده کنید. قسمت هوش مصنوعی و رباتیک از مهم‌ترین بخش‌های موزه هستند و می‌توانید اطلاعات خود را در حوزه تکنولوژی و فناوری به‌روز کنید.

مساحت آن به ۳۰ هزار متر مربع می‌رسد و از ربات‌ها برای ساخت آن کمک گرفته شده است. برای بازدید از بخش‌های مختلف آن باید از طبقه پنجم به سمت پایین شروع کنید. دو طبقه دیگر مخصوص امور دفتری و بخش VIP است و بازدید آن برای عموم امکان‌پذیر نیست. یک طبقه ویژه کودکان ساخته شده و می‌توانند در آنجا خلاقیت‌های خود را پرورش دهند و با نحوه حل کردن مشکلات آینده آشنا شوند. بازدید از موزه آینده دبی به علاقه‌مندان تکنولوژی و فضا پیشنهاد می‌شود. موزه آینده دبی در منطقه مرکز تجارت و بلوار شیخ زاید واقع شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر از این موزه دیدن کنند. امکان بازدید رایگان برای افراد زیر ۳ سال وجود دارد.

موزه اینده یکی از شگفت انگزترین جاهای دیدنی دبی

مسجد جمیرا

از دیگر جاهای دیدنی دبی می‌توان به مسجد جمیرا اشاره کرد. در طراحی این مسجد از معماری مصری و سوریه‌ای استفاده شده و تمام مصالح آن سنگ سفید خالص است و زیباترین مسجد دبی محسوب می‌شود. برای ساخت آن از مسجد الازهر قاهره الهام گرفته شده است؛ ولی چندین برابر از آن بزرگ‌تر است. از مسجدهای تازه تأسیس شناخته می‌شود و از ساخت آن چهار دهه می‌گذرد. دارای شبستان با ستون‌های فراوان است که نقش و نگارهای بسیار زیبا و دیدنی بر روی آنها حک شده‌اند. 13۰۰ نفر می‌توانند در این مسجد به اقامه نماز بپردازند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های آن نسبت به دیگر مساجد می‌توان به وجود سیستم نورپردازی حرفه‌ای در مناره‌های مسجد اشاره کرد؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود پس از غروب آفتاب از مسجد دیدن کنید چرا که نورپردازی‌های آن منظره شگفت‌انگیزی به وجود می‌آورند و امکان عکاسی وجود دارد. امکان بازدید افراد غیرمسلمان و گردشگران خارجی از مسجد جمیرا وجود دارد. در مسجد جمیرا انواع برنامه‌های فرهنگی، سخنرانی‌های مذهبی و کلاس‌های زبان عربی برگزار می‌شوند. مسجد جمیرا در خیابان جمیرا و خیابان هفدهم واقع شده و بازدید از آن رایگان است. گردشگران می‌توانند روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ شب از این مسجد زیبا دیدن کنند. امکان بازدید از مسجد در روز جمعه وجود ندارد.

مسجد جمیرا دبی

خانه شیخ سعید المکتوم

همان‌طور که گفته شد دبی از جاذبه‌های تاریخی فراوان برخوردار نیست و تعداد آنها انگشت‌شمار هستند. یکی از تاریخی‌ترین جاهای دیدنی دبی خانه شیخ سعید المکتوم است که از بناهای قدیمی شهر دبی به شمار می‌رود. این خانه در قرن نوزدهم ساخته شده و از نظر تاریخی بسیار مورد اهمیت است. شیخ سعید المکتوم حاکم دبی در نیمه اول قرن بیستم بود که در حال حاضر نوه ایشان یعنی شیخ محمد بن راشد مکتوم در حال حکمرانی در دبی است.

امروزه این خانه به‌عنوان یکی از جاذبه‌های باستانی و تاریخی شهر دبی شناخته می‌شود و معماری سنتی آن بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است. مساحت آن به بیش از 35۰۰ متر مربع می‌رسد. دارای ستون‌های بلند و استوار است که طاق‌های گنبدی خانه را نگه می‌دارند و دارای ۴ بادگیر بزرگ است. با بازدید از این خانه و مقایسه آن با آسمان‌خراش‌های دبی می‌توانید روند پیشرفت این شهر را مشاهده کنید. این بنای باارزش تاریخی در منطقه الفهیدی قرار دارد. از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب می‌توانید از آن دیدن کنید.

خانه سعید آل مکتوم

شهربازی دنیای ماجراجویی آی ام جی دبی

جاهای دیدنی دبی بسیار متنوع و پیشرفته‌ای هستند که علت سفر بسیاری از گردشگران به شمار می‌روند. وجود شهربازی‌های متنوع در دبی بزرگسالان و کودکان را مجذوب خود نموده‌اند. شهربازی آی ام جی دبی دنیایی از ماجراجویی را پیش روی بازدیدکنندگان می‌گذارد. به‌عنوان بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده دبی شناخته می‌شود و دارنده پارک‌های موضوعی بزرگ در جهان است. برای سنین مختلف به ایجاد زمین‌های بازی متنوع پرداخته شده و می‌توانید در آنها ساعت‌ها مشغول سرگرمی و تفریح شوید.

از جمله بخش‌های آن می‌توان به دهکده گمشده، دایناسورها، بخش کارتون نتورک و محوطه بازی مارول اشاره کرد. مجهز به به‌روزترین و هیجان‌انگیزترین وسایل بازی دنیا است. وجود ۲۸ مرکز تهیه غذا در این شهربازی آن را نسبت به دیگر شهربازی‌ها متمایز کرده است. در این مراکز به عرضه انواع غذاهای بین‌المللی و عربی در کیفیت بسیار بالا پرداخته می‌شود. برای هر بخش باید بلیت جداگانه‌ای تهیه کنید. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه از ساعت ۱۲ ظهر الی ۱۰ شب و دیگر روزهای هفته از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب درب شهربازی به روی همه باز است.

شهربازی ای ام جی یکی از جاهای دیدنی دبی

قاب دبی، لوکیشنی عالی برای عکاسی

از سایر جاهای دیدنی دبی می‌توان به قاب دبی اشاره کرد که یکی از محبوب‌ترین و پربازدیدترین لوکیشن‌های عکاسی شناخته می‌شود. بنای بسیار باشکوه و بزرگی دار که دارای ارتفاع ۱۵۰ متر و عرض ۹۵ متر است. از تصاویر نمی‌توان به خوبی متوجه عظمت قاب دبی شد و دیدن آن از نزدیک لطف دیگری دارد. امکان ورود به قاب دبی با تهیه بلیت وجود دارد و با قرار گرفتن در طبقات بالای آن می‌توانید چشم‌انداز زیبایی از شهر دبی مشاهده کنید. سقف قاب دبی شیشه‌ای است و پیاده‌روی بر روی آن در بین گردشگران بسیار پرطرفدار است.

در زمان ۴۵ دقیقه طلایی می‌توانید به صرف صبحانه در این جاذبه زیبا بپردازید. بازدید و ارائه خدمات برای افراد زیر ۳ سال رایگان است و افراد معلول می‌توانند از امکاناتی مانند ویلچر بهره‌مند شوند. این نکته را باید بدانید که ورود حیوانات خانگی به قاب دبی ممنوع است. قاب دبی در الکفاف دبی و زعبیل واقع شده است. از ساعت ۹ صبح الی ۲۱ شب می‌توانید از داخل قاب دبی دیدن کنید. بازدید از بیرون بنا به‌صورت شبانه‌روزی ممکن است. بهترین زمان بازدید از قاب دبی ساعت ۱۷ عصر است که در این زمان غروب خورشید منظره شگفت‌انگیزی به وجود می‌آورد و بهترین موقعیت برای عکاسی است.

معرفی و آشنایی با قاب دبی

سیاره سبز دبی، فضای سبزی منحصربه فرد

برخلاف تصور عموم که دبی را به‌عنوان شهر کویری می‌شناسند دارای جاذبه‌های سرسبز نیز است. از جمله جاهای دیدنی دبی می‌توان سیاره سبز دبی را نام برد که بیش از ۳۰۰۰ گونه گیاه و جانداران در آن زندگی می‌کنند. این جنگل بارانی به ساده‌ترین شکل ممکن نحوه عملکرد اکوسیستم را برای تمامی رده‌های سنی شرح می‌دهد. سیاره سبز دبی یک مجموعه سرپوشیده با یک سقف شیشه‌ای به ارتفاع ۵۰ متر است و می‌توانید با بازدید از آن از جزئیات حیات و اکوسیستم مطلع شوید. از ویژگی‌های سیاره سبز دبی می‌توان به وجود یک درخت با ارتفاع ۲۵ متر در کنار یک آبشار مصنوعی اشاره کرد.

علاوه بر پرندگان و گیاهان می‌توان گونه‌های مختلفی از آبزیان، پستانداران و خزندگان در این سیاره مشاهده کرد. دارای امکانات تفریحی مانند پل‌های معلق و بندبازی است که ویژه کودکان طراحی شده‌اند. هر زمانی که از هوای گرم و کویری دبی خسته شدید می‌توانید به این سیاره بروید و از رطوبت و مناظر سبز آن لذت ببرید. سیاره سبز دبی در منطقه الوصل و خیابان المدینه واقع شده است. بازدید برای افراد زیر ۳ سال رایگان بوده و امکان خرید بلیت به‌صورت حضوری و آنلاین وجود دارد. درب این جاذبه گردشگری شگفت‌انگیز روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۹ عصر و در روزهای پنجشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ شب به روی عموم گردشگران باز است.

سیاره سبز دبی

برج العرب، بخشی قابل توجه از جاهای دیدنی دبی

برج‌ها بخش قابل توجهی از جاهای دیدنی دبی را به خود اختصاص داده‌اند. بلندترین هتل جهان متعلق به برج العرب است و ۳۲۱ متر ارتفاع دارد. این هتل در خط ساحلی یک جزیره مصنوعی ساخته شده و طرح آن شبیه به یک بادبان برافراشته بر روی دکل یک کشتی عربی است. دارای نورپردازی‌های متنوع و زیبا است که دیدن نمای آن در شب بسیار توصیه می‌شود. سوئیت‌های لوکس و گران قیمتی دارند که قیمت آنها در هر شب بیش از ۱۵۰۰۰ دلار است. همین موضوع سبب شده در لیست گران‌ترین هتل‌های جهان قرار بگیرد. از مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به وجود رستوران زیر آب المحاره اشاره کرد که هیجان‌انگیزترین شام زندگی خود را می‌توانید در آن میل کنید.

کل بنای رستوران از پنل‌های شیشه‌ای پوشانده شده و در حین غذا خوردن مناظر زیر دریا را می‌توانید تماشا کنید. سرو ناهار در رستوران دیگری از هتل انجام می‌شود که دارای سبک کالیفرنیایی است. در طبقه بیست و هفتم برج العرب یک بار اسکای ویو وجود دارد که برای صرف میان‌وعده و چای بهترین گزینه است. بازدید و استفاده از خدمات برج العرب برای افرادی که دارای کارت اعتباری نامحدود هستند یکی از متفاوت‌ترین و هیجان‌انگیزترین تجربه‌ها محسوب می‌شود. این جاذبه دیدنی و گردشگری در بزرگراه جمیرا قرار دارد و می‌توانید با رزرو سوئیت یا میزهای رستوران از خدمات هتل بهره‌مند شوید.

برج العرب دبی یکی از جاهای دیدنی دبی

ساحل جمیرا دبی

شهر دبی دارای سواحل متعدد است که معروف‌ترین آن ساحل جمیرا نام دارد و اولین مقصد توریست‌ها به شمار می‌رود. این ساحل مانند یک نوار سفید شنی در کناره دریا دیده می‌شود و هتل‌های فراوانی در اطراف آن وجود دارند. از جمله امکانات رفاهی آن می‌توان به وجود رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، مراکز ورزش‌های آبی، صندلی‌های حمام آفتاب و امکانات تفریحی مانند جت اسکی اشاره کرد. از مهم‌ترین بخش‌های ساحل جمیرا می‌توان غرفه ام‌الشیف را نام برد که با الهام از طبیعت و با استفاده از بلوک‌های مرجانی و گچی ساخته شده است. این غرفه دارای یک باغ بزرگ است که از نخل‌های خرما و سیستم آبیاری عربی برخوردار است. این ساحل زیبا و دیدنی در حاشیه بزرگراه جمیرا واقع شده است. سواحل بخش مهمی از جاهای دیدنی دبی را تشکیل می‌دهند.

ساحل جمیرا دبی نمونه ای از جاهای دیدنی دبی

موزه قهوه دبی، نمونه ای از متفاوت ترین جاهای دیدنی دبی

از موزه‌های بسیار متفاوت در شهر دبی می‌توان به موزه قهوه اشاره کرد که دارای دکوراسیون سنتی است. در این موزه می‌توانید راجع به قهوه‌های سنتی دبی و خلیج فارس اطلاعات مختلفی کسب کنید. موزه قهوه دبی دارای دو طبقه بوده که در طبقه اول تجهیزاتی مانند وسایل رست و دم کردن قهوه به نمایش درآمده‌اند. در طبقه دوم نیز اسناد و اطلاعات جالب درباره انواع قهوه قرار داده شده‌اند. در بخش کافه موزه می‌توانید لذیذترین قهوه عمرتان را میل کنید. موزه قهوه دبی در منطقه الفهیدی واقع شده و به‌صورت رایگان می‌توانید از آن دیدن کنید. این موزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ عصر به روی همه باز است.

موزه قهوه دبی

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم جاهای دیدنی دبی را معرفی کنیم و شما را با شگفتی های این شهر آشنا کنیم. با سفر به دبی می توانید از مناطق نام برده دیدن کنید و خاطرات خوب و خوشی را برای خودتان رقم بزنید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا