تور

اجاره خودرو در دبی
آسیااماراتجهانگردیدبی

باغ گل دبی

امروزه دبی به یکی از محبوب‌ترین و توریستی‌ترین شهرهای دنیا تبدیل شده است. دبی به داشتن آسمان‌خراش‌ها و برج‌های سر به فلک کشیده معروف است. در این شهر جاذبه‌های متنوعی وجود دارند که بسیاری از توریست‌ها را در سراسر دنیا مجذوب خود نموده‌اند. یکی از جاذبه‌های شهر دبی باغ گل معجزه نام دارد. با این که دبی یک شهر کویری به شمار می‌رود؛ ولی جالب است بدانید که بزرگ‌ترین باغ گل جهان را درون خود دارد. شاید شما نیز بخواهید به دبی سفر کنید و از این باغ زیبا دیدن نمایید. بهتر است قبل از آن با این باغ زیبا و شگفت‌انگیز آشنا شوید. در ادامه با مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید تا ویژگی های برتر این باغ را بشناسید.

معرفی باغ گل دبی

باغ گل دبی که در جهان به باغ گل میراکل دبی نیز شهرت دارد یکی از زیباترین و خاص‌ترین جاذبه‌های این شهر است. در این باغ تندیس‌های بزرگ و رنگارنگ پوشیده از گل به چشم می‌خورند. باغ گل دبی دارای مساحت ۷۲۰۰۰ مترمربع است و لقب بزرگ‌ترین باغ گل دنیا را به خود اختصاص داده است. این باغ دارای ۴۵ میلیون گل متنوع و رنگارنگ است و چشم‌انداز بسیار زیبایی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. در فصل تابستان باغ گل تعطیل است و به کاشت گل‌ها و گیاهان پرداخته می‌شود. جالب است بدانید که در این باغ هیچ‌گونه حشره حتی زنبور وجود ندارد.

این باغ در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۱۳ ساخته شد و در نهایت در سال ۲۰۱۶ با ۲ میلیون بازدیدکننده افتتاح شد. مالک پروژه و اسپانسر باغ دبی شخصی به نام عبدالناصر رحال است. این شخص ۴۰ میلیون دلار برای ساخت باغ گل دبی هزینه کرده است. باغ گل دبی در بین ایرانیان بسیار محبوب است و تعداد کثیری از گردشگران برای دیدن این باغ راهی دبی می‌شوند. این باغ گل در زمینه گل‌آرایی توانسته دو رکورد در کتاب گینس ثبت کند. در باغ انواع امکانات تفریحی و رفاهی برای گردشگران تدبیر شده است. گل‌ها در اشکال بسیار متفاوت و زیبا به چشم می‌خورند و به‌صورت سه‌بعدی به نظر می‌رسند. از جمله این اشکال می‌توان به ساختمان‌ها و برج‌های متنوع اشاره کرد.

باغ گل دبی جاذبه ای محصربه فرد

دیدنی‌های باغ گل دبی

در باغ گل دبی گل‌ها به اشکال بسیار متفاوت درآمده‌اند. گل‌آرایی این باغ بسیار تماشایی است و چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. از جمله گل‌آرایی‌های دیدنی باغ گل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایرباس A380

از جذاب‌ترین دیدنی‌های باغ گل می‌توان به این هواپیما اشاره کرد. آرم هواپیمایی امارات بر روی آن قابل مشاهده بوده و بسیار شبیه به هواپیمای واقعی است. این مجسمه گل‌کاری شده بسیار عظیم با همکاری شرکت هواپیمایی امارات ساخته شده است حدود ۵۰۰ هزار گل و گیاه زنده در ساخت این هواپیما به کار رفته‌اند. یکی از رکوردهای باغ گل در کتاب گینس ثبت همین مجسمه گل‌کاری هواپیمایی است و در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان بزرگ‌ترین مجسمه گل‌دار شناخته شد.

ایرباس A380 در باغ گل دبی

برج خلیفه، در باغ گل دبی

از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین برج‌های دنیا برج خلیفه را می‌توان نام برد که در شهر دبی واقع شده است. مجسمه گل‌کاری شده آن در باغ گل نیز به چشم می‌خورد. این برج با استفاده از گل‌های رنگارنگ احاطه شده است.

برج خلیفه در نزدیکی باغ گل دبی

میکی موس

از زیباترین مجسمه‌های گل‌کاری شده باغ گل دبی می‌توان مجسمه میکی موس را نام برد. در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان پنجمین توپیاری بلند دنیا نام خود را در کتاب گینس ثبت کرد. به مجسمه‌ای که با استفاده از هرس شاخ و برگ درختان ساخته می‌شود توپیاری می‌گویند. این مجسمه دارای ۱۸ متر ارتفاع و ۳۵ تن وزن است. همچنین در ساخت آن حدود ۱۰۰ هزار گل و گیاه به کار رفته است.

مجسمه میکی موس در باغ گل دبی

باغ گل دبی بخش خیابان دیزنی

بخشی از باغ گل به خیابان دیزنی تعلق دارد. با قدم گذاشتن در این خیابان می‌توانید شخصیت‌های غول‌پیکر دیزنی پوشیده شده از گل‌های رنگارنگ را مشاهده کنید و لذت ببرید. از جمله این شخصیت‌ها می‌توان به میکی موس، دانلد داک و مینی موس اشاره کرد.

سازه‌های گل‌دار

با گشت‌وگذار در باغ گل با سازه‌های گل‌دار بسیار بزرگ و رنگارنگ مواجه می‌شوید. از جمله آنها می‌توان به قلعه گل‌دار، کلبه‌های گل‌دار و ساعت گل اشاره کرد.

گذرگاه‌های شکل دار

در بخش‌هایی از باغ گل دبی گذرگاه‌های شکل داری وجود دارند که قدم زدن در زیر آنها تجربه لذت‌بخشی به شمار می‌رود. از جمله آنها می‌توان گذرگاه چتری، گذرگاه پروانه‌ای و گذرگاه قلبی را نام برد.

باغ گل دبی مکانی زیبا و بیاد ماندنی

پارک دریاچه در باغ گل دبی

در این باغ زیبا و تماشایی یک پارک بسیار جذاب وجود دارد که با گل‌های رنگارنگ احاطه شده است.

خرس تدی

تاریخ ساخت باغ گل مصادف با روز ولنتاین یا همان روز عشق است. در این روز عشاق به یکدیگر شکلات و خرس تدی کادو می‌دهند. به همین دلیل مجسمه گل‌آرایی شده از یک خرس تدی در بخشی از باغ ساخته شده است. این مجسمه پوشیده از گل ۱۲ متر ارتفاع دارد.

بخش‌های مختلف باغ گل دبی

باغ زیبای گل در دبی از وسیع‌ترین باغ‌های جهان به شمار می‌رود و به همین دلیل بخش‌های فراوانی در آن احداث شده است. این بخش‌ها عبارت‌اند از:

باغ‌های گل

یک بوستان بسیار بزرگ و پوشیده از انواع گل و گیاه در محوطه اصلی باغ گل قرار دارد. طراحی این باغ بسیار خاص است و جهت ساخت و کاشت گل‌های آن حدود ۱۱ میلیون دلار هزینه شده است. این مکان فوق‌العاده دیدنی دارای گیاهان دارویی فراوانی نیز است که از ۲۰۰ کشور جمع‌آوری شده‌اند. هر ساله گل‌ها و گیاهان باغ گل ترمیم می‌شوند.

باغ گل دبی جاذبه ای شگفت انگیز

باغ پروانه

در کنار باغ گل یک باغ پروانه وجود دارد. این باغ حدود ۱۸۰۰ مترمربع از مساحت باغ گل دبی را به خود اختصاص داده است. متنوع‌ترین گونه‌های پروانه را در این باغ مشاهده خواهید کرد که رنگ‌های بسیار زیبا و متنوعی دارند. از ۲۵ کشور دنیا حدود ۱۵ هزار گونه پروانه جمع‌آوری شده و در این باغ قرار گرفته‌اند. برای آن که پروانه‌ها در فضا پراکنده نشوند ۹ گنبد سرپوشیده در سراسر باغ طراحی شده است. گنبدها محل زندگی پروانه‌ها هستند و تنها ۳۰۰ نفر از بازدیدکنندگان اجازه ورود به آن را دارند چرا که ازدحام جمعیت ممکن است منجر به آسیب پروانه‌ها شود. جالب است بدانید که در این باغ طراحی دکوراسیون و وسایل به شکل پروانه هستند.

محوطه بازی کودکان بخش از باغ گل دبی

بخشی از باغ گل مخصوص کودکان طراحی شده تا بتوانند از وسایل مخصوص بازی در آن لذت ببرند. والدین می‌توانند با قرار دادن کودکان خود در این قسمت با خیال راحت به تماشای باغ گل بپردازند.

حوضچه ماهی‌ها

در دل کویر شهر دبی و در باغ گل حوض‌های کوچک ماهی طراحی شده‌اند که جذابیت باغ گل را افزایش داده‌اند. در این باغ سه حوض ماهی دیده می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند از مشاهده آنها لذت ببرند.

حوضچه ماهی در باغ گل دبی

فروشگاه خرید سوغات

از امکانات رفاهی باغ گل می‌توان به وجود فروشگاه خرید سوغات اشاره کرد. گردشگران می‌توانند با مراجعه به این فروشگاه سوغات دبی و انواع محصولات زینتی و طبیعی را تهیه کنند .سوغات و صنایع دستی موجود در این فروشگاه به شکل گل و پروانه طراحی شده‌اند.

بهترین زمان بازدید از باغ گل دبی

مسلماً بازدید از باغ در هر فصل جذابیت‌های خاص خود را دارد. با این حال فصل بهار به‌عنوان بهترین زمان بازدید از باغ گل به شمار می‌رود. هوای دبی در این زمان مناسب بوده و همچنین انواع گل‌های رنگارنگ را می‌توانید مشاهده کنید. در فصل تابستان همان‌طور که اشاره شد به دلیل آب و هوای بسیار گرم دبی و کاشت گل‌ها و گیاهان باغ گل تعطیل است. فصل پاییز نیز برای بازدید از این باغ مناسب است. البته ممکن است در برخی از روزهای پاییز باغ گل تعطیل باشد. می‌توانید با مراجعه به سایت اصلی باغ گل از تعطیلی‌های آن مطلع شوید. به گفته بسیاری از گردشگران فصل زمستان عالی‌ترین زمان برای بازدید از باغ گل است. در این فصل آب و هوای دبی در بهترین حالت خود قرار دارد؛ ولی باید بدانید که این فصل اوج شلوغی شهر دبی محسوب می‌شود.

 بهترین زمان بازدید از باغ گل دبی

مسیر دسترسی و بازدید از باغ گل دبی

باغ گل در کشور امارات متحده عربی، شهر دبی، دبیلند، خیابان البرشا، خیابان سوم و جنوب خیابان البرشا قرار دارد. به روش‌های زیر می‌توانید به این باغ زیبا بروید:

تاکسی: در تمام نقاط شهر دبی ایستگاه‌های تاکسی وجود دارد و می‌توانید به راحتی به باغ گل بروید. همچنین تاکسی‌های اینترنتی اوبر و کریم آماده خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران عزیز هستند.

مترو: با سوار شدن در مترو دبی می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن به باغ گل بروید. به این منظور باید در ایستگاه مترو مرکز خرید امارات پیاده شوید.

اتوبوس: دبی دارای اتوبوس‌های برقی است که گردشگران را به باغ گل می‌رسانند.

درب باغ گل در تمام ایام سال به غیر از تابستان از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ عصر به روی تمام گردشگران و مسافران باز است. در روزهای تعطیلات رسمی باغ گل در ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب باز خواهد بود. بهتر است قبل از بازدید از باغ در سایت باغ گل روزها و ساعات بازدید را چک کنید. امکان رزرو بلیت به‌صورت آنلاین وجود دارد. هنگام بازدید از این باغ زیبا بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  • از خوردن و آشامیدن در باغ خودداری کنید.
  • بر روی چمن‌های باغ ننشینید و حتماً از مکان‌های تعبیه شده حرکت کنید.
  • دوچرخه‌سواری در باغ پیگرد قانونی دارد.
  • ورود دوربین‌های حرفه‌ای و هلی‌شات به باغ ممنوع است.
  • ورود هر نوع حیوانات خانگی، توپ، خودرو و اسکوتر به باغ ممنوع است.
  • از چیدن گل‌ها به‌شدت خودداری کنید.

سخن پایانی

در این مطلب اشاره کوتاهی به باغ گل دبی داشتیم. در واقع این باغ زیبا مکانی عالی برای تفریح گردشگران است و امکانات مختلف اطراف باغ سبب تمایز آن با مکانهای دیگر شده و با تفریح در این باغ افراد می توانند خاطرات خوب و خوشی را برای خود رقم بزنند.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا