تور

اجاره خودرو در دبی
آسیااماراتجهانگردیدبی

محله بستکیه دبی ، امارات

محله بستکیه دبی

محله بستکیه یا محله الفهیدی از قدیمی ترین مکان های میراث تاریخی دبی است که ریشه آن به قبل از اتحادیه قبایل اماراتی در سال 1971 بر می گردد، زمانی که تجارت مروارید منطقه رونق گرفت. با راهروهای کوچکی که بین ساختمان‌های کم ارتفاع جریان دارند، مرکز تجاری قدیمی برای بازرگانان مروارید و منسوجات در دهه 1800 اصالت خود را حفظ کرده است. برای آشنایی بیشتر با این محله در ادامه همراه ما در مجله گردشگری دوباره سفر باشید

محله بستکیه دبی
تصویر از سایت مپ گرد

یکی از جاذبه های گردشگری دبیِ محله ای بسیار قدیمی و تاریخی در کشور امارات و شهر دبی بنام محله بستکیه است.یکی از شهرهای آباد استان هرمزگان که در جنوب ایران است شهر بستک نام دارد که در سال 1890 میلادی ثروتمندان از این شهر به امارات مهاجرت کرده اند و محله ای بنام بستکیه بنیانگذاری کردند.

مصالح بکار رفته در این خانه ها سنگ های مرجانی که از دریا استخراج می شده به همراه آهک و گچ و چوب درخت نخل می باشد.در قسمتهایی از این بنا گاهی ساروج هم استفاده شده است.

محله بستکیه دبی
تصویر از سایت بیسان گشت

اتاق ها از تیر چوب که معروف به چندل است ساخته شده است. روی چوب ها نوعی حصیر بنام «مَنگُور» و یا شاخه تراشیده درخت خرما «گُردِنُه» یا «سوند» نام دارد استفاده شده و همچنین تزیینات و دکورهای دیواری در این خانه ها وجود دارد که در آنها گچ و شیشه های رنگارنگ بکار رفته است.

در بالای خانه ها برج هایی برای تهویه هوا در محله بستکیه وجود دارد که مثل بادگیرهای شهر یزد می باشد.این بادگیرها برای تزیین نیستند و از آنها برای خنک نگه داشتن منزل هایشان استفاده می شود.

جاذبه های دیدنی منطقه بستکیه

مرکز شیخ محمد برای کشف فرهنگ اصیل دبی

مرکز شیخ محمد برای کشف فرهنگ اصیل دبی
تصویر از سایت لست سکند

این مرکز برای آموزش مهاجران درباره سنت ها و آداب و رسوم امارات متحده عربی توسط شیخ محمد{SMCCU } از طرف شیخ محمد بن راشد آل مکتوم بنا شده است.این مرکز در یکی از برج های تعمیر شده در محله بستکیه واقع است.

بازدیدکنندگان از این مکان می توانندبرای صرف صبحانه و ناهار و شام اماراتی ثبت نام کنند و با تور از این منطقه قدیمی دیدن کنند.مهمانان بعداز صرف غذاهای سنتی می توانند بر روی فرش های سبک بادیه نشین ها بنشینند.

بازار نساجی

بازار نساجی بستکیه
تصویر از سایت ایلیا گشت

یکی از قدیمی ترین بازارهای منطقه بازار نساجی و منسوجات این منطقه است.گردشگران حتما از این بازار دیدن می کنند چون دیدن بازار زیر سقف چوبی بهترین و زیباترین فرهنگ دبی قدیم و یافتن بهترین پارچه ها ، ابریشم و پوشاک های چاپی این قسمت از منطقه است.

موزه قهوه بستکیه

موزه ی قهوه بستکیه
تصویر از سایت هم اقلیم

قهوه نوشیدنی امارات نیست اما تاثیر خاصی بر فرهنگ و تاریخ امارات گذاشته است.اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر هستید به این موزه قهوه مراجعه فرمایید که دارای 300 ظرف عتیقه است که تاریخچه نوشیدنی در امارات و تاثیر جهانی آن را به نمایش گذاشته است.

موزه دبی بستکیه

موزه دبی در محله بستکیه معمولا در لیست مکان های بازدید گردشگران است.این بنا که یک قلعه بازسازی شده است جذابیتی خاص دارد.این قلعه در دهه 1700 ساخته شده ، و در حال حاضر محل نگهداری آثار باستانی و ایجاد بسیاری از نمایشگاه هاکه تاریخ عمارات را حفظ می کند، می باشد.

این موزه در سال 1971 زندان بوده و به عنوان خانه ای برای خانواده سلطنتی سابق دبی بوده است.در این موزه اسلحه ، سفال و نمایشگاه های جذابی که غواصی مروارید که قبل از کشف سوخت فسیلی بخش مهمی از اقتصاد دبی بوده را نشان می دهد.گردشگران زیادی به این موزه می آیند و از دیدنی های آن لذت می برند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا