تور

اجاره خودرو در دبی
آمریکاجهانگردیکانادا

خیابان ‌یانگ تورنتو ، طولانی ترین خیابان جهان

از خیابان‌ یانگ تورنتو (Yonge Street) به عنوان یکی از خیابان‌های مهم و اصلی در تورنتو یاد می‌شود. این خیابان از حومه آنتاریوی کانادا به شمار می‌رود. ایالات متحده آمریکا توسط این خیابان به کانادا وصل می‌شود. در گذشته این خیابان به عنوان طولانی‌ترین خیابان در رکورد گینس ثبت شده است که به نوعی می‌توان آن را در دسته آثار تاریخی ملی کانادا به شمار آورد.همراه ما در مجله گردشگری دوباره سفر باشید.

تاریخچه خیابان‌ یانگ

خیابان ‌یانگ به عنوان یکی از خیابان‌های معروف و شناخته شده در کانادا به شمار می‌رود که از ساحل دریاچه انتاریو تا تاندربی کشیده شده است. در رابطه با ساخت و طراحی خیابان‌ یانگ تورنتو، انتاریو نقش مهمی را ایفا می‌کند. از این خیابان به عنوان اولین خیابانی که مترو در آنجا راه‌اندازی شده است، یاد می‌شود. این خیابان از نظر توریستی نیز بسیار حائز اهمیت است چرا که محل اصلی یا نزدیک به محل بسیاری از جذابیت‌های گردشگری از جمله مرکز خرید، تئاتر، روزنامه تورنتو استار، موزه هاکی و میدان داندس کانادا هستند.

خیابان ‌یانگ از نظر موقعیت مکانی در تورنتوی کانادا قرار دارد که بی‌شک از اصلی‌ترین خیابان‌های این شهر است. این خیابان به صورت بسیار عجیبی طولانی و بلند بوده که همین ویژگی باعث شناخته شدن آن می‌شود. با مرور زمان و راه‌اندازی مراکز تجاری، اقتصادی، تفریحی و گردشگری در خیابان ‌یانگ بر شناخته شدن آن افزوده شد.

خیابان ‌یانگ تورنتو

این خیابان از نظر طول دارای ۱۸۹۶ کیلومتر است. این اندازه‌ عجیب و غریب باعث ثبت نام خیابان در کتاب گینس گردید. یانگ تورنتو بیش از دو قرن تمدن‌های مختلفی را تجربه کرده که هر یک فرهنگ و هنر متفاوتی را به آن بخشیده است. جنگ‌ها، صلح‌ها، شادی‌ها و غم‌های بسیاری از سال ۱۷۹۳ در این خیابان رخ داده که هر یک داستانی متفاوتی در خود حفظ می‌نماید.

داستان این خیابان به جنگ میان فرانسه و انگلستان مربوط می‌شود که در نهایت باعث شناخته شدن خیابان ‌یانگ شد. نگرانی‌های سیاسی در آمریکای شمالی اصلی‌ترین دلیل برای ایجاد این خیابان شناخته می‌شود. در ابتدا کاربرد این خیابان تنها برای تردد بود که مرور زمان در سال ۱۸۱۲ ارتش در جهت اهداف نظامی از این خیابان استفاده کرد. تا اینکه به مرور کاربرد خیابان تغییر یافت. این خیابان در کیفیت زندگی در شهر تورنتو و استان انتاریو تأثیر بسزایی دارد که همین موضوع باعث اهمیت بالای خیابان در کانادا و آمریکا است.

فروشگاه‌ های ایرانیان در خیابان ‌یانگ

هنوز هم فروشگاه‌های زیادی را می‌توان در منطقه بین ریچموند و تورن هیل خیابان‌ یانگ مشاهده کرد. بخش عمده‌ای از این فروشگاه‌ها به ایرانیان تعلق دارد. البته ایرانیان بسیاری نیز در فروشگاه‌های مردم کانادا مشغول به فعالیت هستند که می‌توانید خرید‌های خود را در این فروشگاه‌ها انجام دهید. انواع فروشگاه‌های خواروبار فروشی، بوتیک، سوپر مارکت و… در این خیابان قرار دارد.

ایرانی‌های زیادی در اطراف این فروشگاه‌ها اقدام به اقامت نموده‌اند تا به این صورت به محل کار خود نیز نزدیک باشند. ایرانی‌های زیادی در این منطقه به همراه خانواده‌های خود زندگی می‌کنند که جمع شدن آن‌ها باعث شده تا ضمن برخورداری از امنیت بالا زندگی راحت‌تری با هم زبانان خود داشته باشند.

خیابان ‌یانگ تورنتو

بهترین زمان بازدید از خیابان‌ یانگ

شهر تورنتو از نظرآب‌وهوایی تقریباً سردی است. بنابراین در صورتی که سرما برایتان لذت بخش نیست بهتر است در فصل زمستان از این شهر دیدن نکنید. البته این شهر در مقایسه با شهر‌های دیگر کانادا آب و هوای نسبتاً گرمتری دارد. این شهر با توجه به موقعیت خود و به دلیل قرار گرفتن در اطراف سواحل دریاچه انتاریو هوای خنک و مطبوعی خواهد داشت.

به طور کلی برای بازدید از خیابان طولانی ‌یانگ و سفر به شهر تورنتو، فصل بهار و پاییز خواهد بود. بوی مطبوع گل‌های رنگارنگ در کنار آواز دلنشین پرنده‌ها در شهر تورنتو از آمدن فصل بهار خبر می‌دهد. وجود برگ‌های رنگارنگی که چون فرش پهن شده‌اند در خیابان‌ یانگ بر زیبایی آن می‌افزایند.

امواج متلاطم فرهنگ در خیابان‌ یانگ تورنتو

در هر کشوری فرهنگ دارای جایگاه بالایی است. امروزه برای متوجه شدن فرهنگ یک کشور می‌توانید از موزه‌ها گالری‌ها، سینما‌ها، سالن‌های تئأتر بازدید داشته باشید. خیابان ‌یانگ نیز از این ویژگی جدا نیست چرا که مجموعه‌ای از این مکان‌ها را در خود جای داده است. قطعاً تماشای فرهنگ غنی در یک شهر یا کشور برای افراد زیادی جذابیت دارد. در این خیابان هنر دست نقاشان ماهر و خِبره مقیم تورنتو را مشاهده خواهید کرد که بی‌اغراق نیز می‌توان گفت توصیف آن با لغات کار راحتی نخواهد بود.

سینما‌های مجهز و مدرنیته تجربه‌ خوبی برای دیدن فیلم در این شهر خواهند بود. تجربه دیدن هنرمندان متبحر بر روی سن و ثبت کردن نمایشی بی‌نظیر بسیار دیدنی است. به طور کلی در هر گوشه از خیابان‌ یانگ می‌توان امواج پر تلاطم تنوع فرهنگی را مشاهده کرد. این خیابان همانند یک دریا است که برای ارزش دادن به فرهنگ کشور کانادا و شهر تورنتو تأثیر بسزایی داشته است. ‌یانگ فرهنگ را همچون فرزندانی در خود نگه داشته و در واقع افراد توانمند در زمینه هنر‌ها و کار‌های فرهنگی در این خیابان مشغول به فعالیت‌های هنری و فرهنگی‌ هستند که هر یک سالن‌ها و گالری‌های مختص به خود را دارند.

بازدید از خیابان‌ یانگ

امکانات فراوانی را در بازدید از خیابان ‌یانگ مشاهده خواهید کرد. وجود فروشگاه‌های متنوع را می‌توان یکی از امکانات این خیابان دانست. در واقع می‌توان آن را مهد مغازه‌های لوکس دانسته که انواع و اقسام برند‌های معتبر را می‌توان در این خیابان مشاهده کرد. اغلب آقایان به دلیل محصولات منحصربه‌فرد و جذاب این فروشگاه‌ها ورود بانوان را ممنوع می‌دانند. سنت لورنس در خیابان ‌یانگ به عنوان معروف‌ترین بازار مواد غذایی بوده که در صورتی که از این بازار خرید نمایید؛ مواد غذایی مرغوب را با مناسب‌ترین قیمت خریداری خواهیدکرد.

وجود رستوران‌های لوکس و لاکچری از سویی و بوی خوش غذا‌های محلی دست فروش‌ها از سوی دیگر، تناقض زیبا و جالبی را ایجاده کرده است. توصیه می‌کنیم در سفر به تورنتو گذر از این خیابان و تجربه‌ میل کردن غذای دست‌فروش‌ها را در برنامه‌ خود قرار دهید که حتماً تجربه‌ متفاوتی خواهد بود. در بازدید از خیابان ‌یانگ از هر سو سروصدای نوازندگان، خوانندگان و شعبده‌باز‌های زیادی را خواهید شنید.

قطعاً با مشاهده و شنیدن نوا‌ها روحتان آرامش خواهد یافت. تقریباً می‌توان گفت این خیابان هر روزه شاهد حضور مردمان زیادی است که جهت دیدن تئاتر و شنیدن موزیک به این خیابان آمده‌اند. گذر از این خیابان برای افراد تجربه‌ شاد بودن و خوشبختی را به ارمغان می‌آورد. بنابراین هرگز در سفر به تورنتو این خیابان را از دست ندهید.

خیابان ‌یانگ تورنتو

سخن پایانی

خیابان ‌یانگ تورنتو به عنوان یکی از خیابان‌های شناخته شده در شهر تورنتو بوده که به دلیل ویژگی طولانی بودن خود، در گینس به ثبت رسیده است. در بازدید از این خیابان تجربه‌ شنیدین صدای موسیقی نوازندگان و خوانندگان و دیدن شعبده‌باز‌ها را خواهید داشت. قطعاً با این تجربه‌ها روحتان در این خیابان جلا پیدا می‌کند. به طور کلی این خیابان هر روزه ضمن پخش نوای دلنشین موزیک، نمایش‌های بسیاری را برای مردم به اجرا می‌گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا