تور

اجاره خودرو در دبی
اروپاجهانگردیدانمارک

آشنایی با جزایر فارو دانمارک

دانمارک از زیباترین کشورهای شمال اروپا است و مکان‌های دیدنی فراوانی دارد. دانمارک دارای جزایر متعدد است و از زیباترین آنها می‌توان به جزایر فارو اشاره کرد. جزایر فارو دانمارک از ۱۸ جزیره کوچک‌تر تشکیل شده که به واسطه پل‌ها و تونل‌ها به یکدیگر مرتبط هستند. جزایر فارو بسیار سرسبز هستند و برای علاقمندان به عکاسی و دوستداران طبیعت بهترین مکان به شمار می‌رود. در سفر خود به جزایر فارو می‌توانید شفق‌های قطبی بسیار زیبا را از نزدیک مشاهده کنید. در ادامه با مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

معرفی جزایر فارو دانمارک

جزایر فارو از مناطق خودگردان پادشاهی دانمارک به شمار می‌رود و در شمال اروپا واقع شده است. فارو کلمه‌ای دانمارکی به معنای گوسفند است که دلیل این نام‌گذاری مشغول بودن ساکنین این منطقه به دامداری است. در این منطقه علاوه بر دامپروری به ماهیگیری و صادرات ماهی پرداخته می‌شود. مساحت جزایر فارو به ۱۴۰۰ کیلومتر مربع می‌رسد و یکی از زیباترین مکان‌های گردشگری در سراسر دنیا است. این جزایر بین نروژ و ایسلند و در اقیانوس اطلس شمالی واقع شده که جمعیت ساکنان آن به کمتر از ۵۰ هزار نفر می‌رسند.

جالب است بدانید تعداد گوسفندان در این منطقه بیشتر از تعداد انسان‌ها است. در جزایر فارو می‌توانید جاذبه‌های توریستی فراوان مانند صخره‌های شیب‌دار، آبشارهای سورئال، جاذبه‌های زیبا و مسیرهای سرسبز کوه‌پیمایی را مشاهده کنید. همان‌طور که گفته شد جزایر فارو از ۱۸ جزیره کوچک تشکیل شده که ۱۷ جزیره آن مسکونی هستند. آب و هوای این منطقه معتدل و ابری است و در بیشتر مواقع سال شاهد باران خواهید بود. از پوشش گیاهی متنوع و گونه‌های جانوری مختلف برخوردار بوده و اکوسیستم متنوعی دارد. بزرگ‌ترین جزیره در فارو جزیره استریموی است که مساحت آن به ۳۸۵ کیلومتر مربع می‌رسد.

معرفی جزایر فارو دانمارک

اطلاعات کلی جزایر فارو دانمارک

آدرس: دانمارک، در شمال اروپا و بین دریای نروژ و اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد.

زبان: زبان دانمارکی و فارویی به‌عنوان زبان‌های رسمی جزایر به شمار می‌روند.

ارز: کرون دانمارک و کرون فارو به‌عنوان ارزهای رایج در جزایر فارو محسوب می‌شوند.

غذا: جزایر فارو دارای رستوران‌های متنوع است که به ارائه گوشت قرمز و غذاهای دریایی می‌پردازند. این رستوران‌ها دارای سرآشپزهای ماهر هستند و به پخت انواع غذا در ذائقه و سلیقه‌های مختلف می‌پردازند. رستوران تورشوان از رستوران‌های محبوب در جزایر فارو است که منوی بسیار متنوع و خاصی دارد. افرادی که از رژیم غذایی گیاهخواری پیروی می‌کنند می‌توانند بهترین تجربه را در رستوران‌های این جزیره داشته باشند.

اقتصاد: ساکنین جزایر فارو از طریق دامپروری، ماهیگیری، صادرات ماهی و صنایع دستی کسب درآمد می‌کنند.

گونه‌های جانوری: مهم‌ترین گونه جانوری جزایر فارو پنگوئن فارویی است. به دلیل آن که بین اقیانوس اطلس شمالی و دریای نروژ قرار گرفته پنگوئن‌های زیادی در این جزایر دیده می‌شوند. همچنین بیش از ۲ میلیون مرغ دریایی در این مناطق سکونت دارند. از مهم‌ترین گونه‌های پرندگان در جزایر فارو مرغ طوفان است که به‌صورت گروهی زندگی می‌کنند.

سازه‌های انسانی: در جزایر فارو شاهد خانه‌های رنگارنگ بسیار زیبا با سقف های سبز خواهید دید که به‌وسیله راه‌های ارتباطی با یکدیگر در ارتباط هستند. در این منطقه جهت اتصال و ارتباط روستاها و جزایر با یکدیگر از انواع سازه‌های مهندسی مانند پل‌ها، تونل‌ها و راه‌های زیردریایی استفاده شده و رفت و آمد را بسیار راحت نموده‌اند.

جزایر فارو دانمارک جاذبه ای دیدنی در این کشور

اقلیم جزایر فارو دانمارک

همان‌طور که می‌دانید جزایر فارو دانمارک در اقیانوس اطلس شمالی واقع شده و در نتیجه اقلیمی اقیانوسی دارد. این جزایر دارای سواحل متعدد با ارتفاع کم هستند و از آب و هوای معتدل برخوردارند. جزایر فارو دارای کوه‌های فراوان است که این مناطق از اقلیم توندرا برخوردارند. در واقع مناطق کوهستانی جزایر فارو تابستان بسیار کوتاه و زمستان بسیار سرد دارند. میانگین دمای هوا در زمستان بین ۳ تا ۴ درجه سانتی‌گراد و در تابستان بین ۹ تا ۱۰ درجه سانتیگراد است.

به دلیل بارندگی فراوان در جزایر فارو گونه‌های گیاهی و جانوری متعددی در آن زندگی می‌کنند. یکی از مهم‌ترین نکات در این جزایر نبود درخت است. در جزایر فارو نمی‌توانید درخت‌های مرتفع و بلند قامت مشاهده کنید. از مهم‌ترین گونه‌های جانوری این منطقه می‌توان پنگوئن فارویی را نام برد که در غذاهای محلی دانمارک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جاذبه‌های توریستی جزایر فارو دانمارک

جزایر فارو دانمارک از طبیعت بسیار سرسبز و بکر بهره‌مند بوده و محیط بسیار آرامی دارد. در این جزیره جاذبه‌های گردشگری و دیدنی متعددی وجود دارند که عبارت‌اند از:

آبشار گاسادالور

یکی از جزیره‌های فارو به نام جزیره وگار دارای آبشاری زیبا به نام آبشار گاسادالور است که در غرب جزیره قرار دارد. این آبشار باشکوه منظره و چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد و یکی از محبوب‌ترین آبشارهای دنیا شناخته می‌شود.

آبشار مولافاسور

از دیگر آبشارهای دیدنی جزایر فارو که در جنوب غربی جزایر قرار گرفته است می‌توان آبشار مولافاسور را نام برد. این آبشار به اقیانوس اطلس می‌ریزد و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به نزدیکی به فرودگاه اشاره کرد. تنها ۲۰ دقیقه با فرودگاه فاصله دارد و در روستای وگار واقع شده است. این آبشار طبیعت بسیار خیره‌کننده‌ای در اطراف خود دارد و در هر فصل به رنگ‌های مختلف خودنمایی می‌کند.

کلیسای جامع تورشاون

تورشاون به‌عنوان پایتخت مجمع‌الجزایر و بزرگ‌ترین شهر جزایر فارو به شمار می‌رود. این کلیسا در جنوب شرق جزیره استریموی قرار گرفته و در سال ۱۷۸۸ ساخته شد. از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی جزایر فارو محسوب می‌شود و قدمت زیادی دارد.

دریاچه لیتیسواتن

از دیگر جاذبه‌های دیدنی و مهم جزایر فارو می‌توان دریاچه لیتیسواتن را نام برد که بزرگ‌ترین دریاچه فارو است. این دریاچه بین شهرهای سورواگور و وگار واقع شده و دارای مساحت ۳.۴ کیلومتر مربع است. در مجاورت اقیانوس اطلس و ۴۰ متر بالاتر از آن قرار دارد. اطراف دریاچه توسط دیوار صخره‌ای محاصره شده و از سرازیر شدن آن به اقیانوس اطلس جلوگیری می‌شود.

جزیره هستور

از زیباترین جزایر فارو محسوب می‌شود که مساحت آن تنها ۶ کیلومتر است. این جزیره در غرب جزیره استریموی واقع شده و تعداد ساکنین آن به ۲۰ نفر می‌رسند.

جزیره کالسوی

از جزایر بلند و باریک فارو محسوب می‌شود. از بهترین تفریحات آن می‌توان به پیاده‌روی و هایکنیگ اشاره کرد. این جزیره دارای فانوس دریایی است و از طریق آن می‌توانید ۵ جزیره دیگر را مشاهده کنید.

توشهاون

پایتخت جزایر فارو و بزرگ‌ترین شهر محسوب می‌شود که جمعیت آن بالغ بر ۲۰ هزار نفر هستند. از ویژگی‌های آن می‌توان به وجود رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، پارکینگ‌ها، خانه‌های رنگارنگ، سازه‌های گوناگون و کلیساهای قدیمی اشاره کرد.

توشهاون در جزیره فارو دانمارک

بازدید از جزایر فارو دانمارک

جزایر فارو دانمارک جز اتحادیه اروپا به شمار نمی‌رود و در نتیجه نمی‌توانید با ویزای شینگن سفر کنید. برای بازدید از این جزایر زیبا می‌توانید ویزای توریستی ۹۰ روزه از سفارتخانه دانمارک تهیه کنید. بهترین زمان سفر به جزایر فارو دانمارک ماه‌های ژوئن، ژوئیه، اوت و مه است. در این ماه‌ها روزها طولانی‌تر بوده و دمای هوا در بهترین حالت خود قرار دارد. بازدید از جزایر فارو در زمستان کمی مشکل بوده و ممکن است جاده‌ها در دسترس نباشند؛ اما اگر بتوانید در این فصل به جزایر فارو سفر کنید می‌توانید از نزدیک شفق‌های قطبی و شمالی را مشاهده نمایید.

خودرو به‌عنوان بهترین وسیله برای رفت و آمد در جزایر فارو به شما می‌رود. تمامی جزایر توسط پل‌ها، تونل‌ها و جاده‌ها به یکدیگر مرتبط هستند. برخی از این راه‌های ارتباطی بدون آسفالت هستند و هنگام رانندگی باید احتیاط کرد. از نکات مهم جهت بازدید از جزایر فارو می‌توان به همراه داشتن لباس گرم اشاره کرد. آب و هوا در جزایر فارو غیرقابل پیش‌بینی بوده و ممکن است با افت شدید دما روبرو شوید.

جزایر فارو به دلیل وسعت کمی که دارد شرایط بازدید را بسیار راحت نموده و می‌توانید به تمام نقاط دیدنی آن از طریق پیاده‌روی دسترسی داشته باشید. در جزایری مانند سوروی و ساندوی برای بازدید می‌توان از قایق‌های ماشینی استفاده کرد که بسیار هیجان انگیز است و می‌توانید تمام چشم اندازهای اطراف را مشاهده کنید. همچنین با استفاده از اتوبوس و هلیکوپتر می‌توانید به گشت و گذار و دیدن از جاذبه‌های دیدنی جزایر فارو بپردازید.

تفریحات جزایر فارو دانمارک

جزایر فارو دانمارک دارای مناطق دیدنی است که به مهم‌ترین آنها اشاره شد. یکی از بزرگ‌ترین و بهترین تفریحات بازدید از این مناطق است. از دیگر تفریحات جزایر فارو می‌توان به کوهنوردی، صخره‌نوردی، پیاده‌روی، تماشای حیوانات، سفرهای جاده‌ای و طبیعت‌گردی اشاره کرد. جزایر فارو برای دوستداران طبیعت و ورزشکاران گزینه بسیار مناسبی است چرا که آب و هوای تمیز و محیط آرامش بخشی دارد. یکی از بهترین لوکیشن‌ها برای عکس‌برداری محسوب می‌شود و می‌توانید در طبیعت بکر و تماشایی آن عکس‌های حرفه‌ای و زیبایی به یادگار ثبت کنید.

جزایر فارو به دلیل نزدیکی به اقیانوس اطلس و داشتن سواحل گوناگون از تفریحات آبی برخوردار بوده و می‌توانید از تفریحاتی مانند موج‌سواری، قایق‌سواری و کایاک سواری لذت ببرید. جورنوویک از زیباترین شهرهای ساحلی جزایر فارو است که گردشگران به موج‌سواری در آن می‌پردازند. در این شهر خانه‌های رنگارنگ و خیابان‌های بسیار زیبایی به چشم می‌خورند که گشت و گذار در آنها لذت زیادی به همراه دارد.

اقامت در جزیره فارو دانمارک

اقامت در جزایر فارو دانمارک

توشهاون به عنوان پایتخت جزایر فارو دارای بهترین محل اقامت است. در این شهر هتل‌های متنوع وجود دارند که بهترین خدمات را به گردشگران و مسافران ارائه می‌دهند. همچنین به راحتی می‌توانید به سایر جزایر و روستاهای فارو به راحتی سفر کنید. از بهترین هتل‌های توشهاون می‌توان هتل فورویار را نام برد که چشم‌انداز وسیعی از شهر توشهاون ارائه می‌دهد. این هتل تاریخی بر روی یک تپه سرسبز و در مرکز شهر قرار گرفته و به انواع امکانات شهر مانند فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و پارکینگ‌ها دسترسی دارد. در سفرهای یک‌روزه خود در جزایر فارو می‌توانید چادر بزنید و کمپ برپا کنید.

جمع‌بندی

جزایر فارو دانمارک یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های اروپا است و برای طبیعت دوستان یکی از بهترین نقاط دنیا به شمار می‌رود. در این مقاله اطلاعات جامع و مفیدی از جزایر شگفت‌انگیز فارو در اختیار مخاطبان عزیز قرار داده شد. برای دیدن از این جزایر زیبا می‌توانید از طریق ویزای توریستی دانمارک و نروژ اقدام کنید که به این منظور می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا