تور

اجاره خودرو در دبی
آذربایجانباکوجهانگردی

پارک مفاخر باکو

پارک مفاخر نام گورستانی در شهر باکو پایتخت کشور آذربایجان است. این پارک آرامگاه شخصیت‌های مهمی چون رئیس جمهورها، هنرمندان، دانشمندان و تبعیدی‌های مهم کشور آذربایجان است. لازم به ذکر است در این گورستان به طور کلی 242 آرامگاه وجود دارد که برای هرکدام از آنها مجسمه یاد بود تراشکاری شده‌ای ساخته‌اند. افراد مهمی که در آین گورستان قرار گرفته‌اند شامل علی نظمی، شوکت علی اکبروا، جلیل محمد قلی زاده و … می‌توانیم اشاره کنیم. بازدید از این پارک برای عموم مردم آزاد بوده و شما در هرروز هفته می‎توانید از این مکان بازدید کنید. طبیعت پارک مفاخر بسیار منحصربه فرد و چشم نواز خواهد بود؛ چراکه که از گونه‌های گیاهی زیادی تشکیل شده است.در ادامه همراه با مجله گردشگری دوباره سفر باشید.

پارک مفاخر کجاست؟

پارک مفاخر در شهر باکو پایتخت کشور آذربایجان قرار دارد که می توان این پارک را در همسایگی ایران نیز معرفی کرد. آب و هوا در این کشور بسیار معتدل و تقریباًخنک بوده که شما برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی این کشور می‌توانید در هر فصل از سال به این کشور سفر کنید. پارک مفاخر یکی از مهم‌ترین پارک‌های شهر باکو است که به دلیل موقعیتی که دارد مورد توجه اکثر گردشگران قرار می‌گیرد. برای بازدید از این پارک ملی می‌توانید از ساعت 9 صبح الی 5 عصر مراجعه کنید. توجه داشته باشید که این پارک زیبا در روزهای شنبته، یکشنبه و دوشنبه تعطیل خواهد بود.

پارک مفاخر به دلیل سرسبزی و زیبایی که دارد مورد توجه اکثر گردشگران و شهروندان باکو قرار گرفته است. شما با سفر کردن به پارک مفاخر می‌توانید هم یک تفریح خانوادگی داشته باشید و هم از آثار باستانی این مکان بازدید کنید. پارک مفاخر به دلیل نزدیکی و مجاورت به مرکز شهر و جاذبه‌های گردشگری، مورد توجه بسیاری از افراد است. بازدید از این جاذبه گردشگری در هر فصل از سال چشم‌نوازی بی نظیر دارد؛ به طور مثال این پارک زیبا در فصل زمستان و پاییز بهترین مکان برای پیاده روی برروی برگ‌های خشک شده درختان خواهد بود. پارک مفاخر بهترین مکان برای عکس گرفتن است؛ زیرا شما می‌توانید با ایستادن در کنار مجسمه‌های شخصیت‌های معروف عکس‌های به یادمانی و خاطرانگیز داشته باشید.

پارک مفاخر باکو

علت نامگذاری پارک مفاخر

پارک مفاخر به عنوان گنجینه‌ای از جنس استخوان در باکو شهرت دارد. علت نام گذاری این پارک زیبا به دلیل آرامگاه‌های شخصیت‌های مفاخر و دانشمند بوده است. این پارک زیبا دقیقا در قسمت پشتی برج‌های معروف شعله قرار می‌گیرد که آرامگاه‌های زیبایی در آنجا ساخته شده است. توجه داشته باشید که در این گورستان، تعداد بسیار کمی از مردمان عادی هم دفن شده‌اند. نکته‌ای که باعث شده این پارک تاریخی به عنوان یکی از پارک‌های معروف در کشور آذربایجان شناخته شود، به دلیل وجود مجسمه‌هایی از تمام افراد مفاخر در این آرامگاه است.

شما زمانی که به این پارک زیبا سفر کنید، متوجه خواهید شد که در بالای هر مقبره مجسمه آن شخص به بهترین صورت طراحی و تراشیده شده است. همچنین در کنار مجسمه‌ها، سنگ نوشته‌هایی وجود دارد که درباره گذشته آن شخصیت توضیح داده است و یا مشخصات آن فرد را برروی آن هک کرده‌اند. برای بازدید از این پارک نیاز به هیچ گونه پرداخت هزینه‌ای ندارید و شما خیالی راحت می‌توانید از مقبره‌های افراد معروف دیدن کنید. برای بازدید کامل از این پارک باید حدود 3 ساعت زمان بگذارید تا بتوانید از تمام جاذبه‌های دیدنی پارک مفاخر دیدن کنید.

پارک مفاخر باکو

تاریخچه پارک مفاخر

پارک مفاخر در سال 1948 میلادی در ماه آگوست و روز 27 توسط برخی از  وزرای جمهوری سوسیالیستی آذربایجان شوروی ساخته شد. پارک مفاخر به دلیل حفظ و زنده نگه ‌داشتن یاد و خاطره شخصیت‌های مهم کشور آذربایجان ساخته شد. این مکان هرساله مراسمات ویژه‌ای برای حفظ بزرگداشت این بزرگان برگزار می‌کند که همین مراسمات باعث شهرت و محبوب شدن پارک مفاخر در باکو می‌شود. گردشگران زیادی برای شرکت در این مراسمات به این کشور زیبا و باستانی سفر می‌کنند.

پارک مفاخر آذربایجان

مسیرهای دسترسی پارک مفاخر

برای رسیدن به پارک مفاخر باید اول وارد خیابان پارلما پرسپکتی شوید و سرانجام از آنجا با استفاده از اتوبوس‌ها و یا تاکسی‌ها می‌توانید برای رفتن به این پارک استفاده کنید. بهترین وسیله برای طی کردن این مسیر استفاده از اتوبوس خواهد بود. برای رسیدن به پارک مفاخر باید به ایستگاه اتوبوس پارک مفاخر Ally of honor مراجعه کنید، پس از رسیدن به مقصد باید مابقی راه را به صورت پیاده طی کنید. اگر با تاکسی قصد رفتن دارید می‌توانید با انتخاب تاکسی تا دروازه این پارک بروید.

جاذبه‌های گردشگری پارک مفاخر

پارک مفاخر به دلیل نزدیک بودن به مناطق گردشگری شهر باکو مورد توجه اکثر گردشگران قرار گرفته  است. از جاذبه‌های گردشگری معروف باکو در نزدیکی پارک مفاخر میتوانیم به برج‌های شعله، پارک داگوستو، ارگ باکو، مسجد آبی، موزه کتاب‌های مینیاتوری و… اشاره کنیم. بهترین زمان سفر به شهر باکو پایتخت کشور آذربایجان در فصل تابستان و بهار است که بهترین آب و هوا را دارد. آذربایجان از آثار تاریخی و فرهنگی بالایی برخوردار است که همین امر باعث شده افراد زیادی برای بازدید این کشور زیبا اقدام کنند.

پارک مفاخر باکو

پارک مفاخر به دلیل نزدیکی که با مرکز شهر دارد از امکات رفاهی و تفریحی بالایی برخوردار است. شما در این مکان می‌توانید از هتل‌ها و یا رستوران‌های اطراف آن استفاده کنید. این مکان برای پیاده روی‌های طولانی بهترین گزینه است و شما با هر قدم زدن در این پارک می‌توانید از هوای پاک این پارک لذت ببرید و از آرامگاه‌های افراد مفاخر دیدن کنید.

پارک مفاخر باکو

سخن پایانی

پارک مفاخر یکی از باارزش‌ترین پارک‌های کشور آذربایجان بوده که شهروندان این کشور ارزش زیادی برای این پارک قائل هستند. پارک مفاخر باکو در اصل گورستان سرسبزی در دل کشور آذربایجان است که افراد مهمی مانند شاعران، نویسندگان، رئیس جمهورها و… در این مکان دفن شده‌اند. هرساله برای بزرگداشت این افراد بزرگ مراسمات ویژه‌ای گرفته می‌شود. پارک مفاخر شامل انواع مجسمه‌های شخصیت‌های معروف هستند که هر مجسمه در کنار آرامگاه همان شخصیت واقع شده که در کنار آن سنگ نوشته‌هایی در خصوص زندگینامه آنها نوشته شده است.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا