تور

اجاره خودرو در دبی
استان تهرانایرانگردیتهران

پارک ژوراسیک تهران

تهران از مکان‌های دیدنی بسیار متنوع و جذاب برخوردار است که در این بین پارک ژوراسیک بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در پارک ژوراسیک می‌توان مجموعه کاملی از گونه‌های جانوری و دایناسورهای منقرض شده را مشاهده نمود. همچنین از بهترین مکان‌ها برای علاقه‌مندان به عصر کهن است و می‌توانند با دنیای دایناسورها بیشتر آشنا شوند. این مجموعه دارای چندین بخش مختلف و امکانات رفاهی متعدد است که می‌توانید در آنجا یک روز کاملاً هیجان‌انگیز و مفرح داشته باشید. پارک ژوراسیک را حتماً در لیست بازدید از جاهای دیدنی تهران قرار دهید. در ادامه برای آشنایی بیشتر با مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

معرفی پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران از مکان‌های بسیار دیدنی پایتخت کشور است که یک مجموعه تفریحی و آموزشی به شمار می‌رود. این پارک در اسفند سال ۱۳۹۲ تأسیس شد و همواره میزبان گردشگران عزیز از سراسر کشور است. در این پارک می‌توانید با موجودات منقرض شده و گونه‌های جانوری در حال انقراض آشنا شوید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پارک وجود مجسمه‌های متحرک است که گردشگران را به وجد می‌آورد. مجسمه‌ها با دقت زیاد از آناتومی دایناسورها ساخته شده و به همین دلیل طبیعی به نظر می‌رسند. با قدم زدن در طول پارک می‌توانید با دایناسورهای غول‌پیکر مواجه شوید که برای کودکان بسیار جذاب هستند.

مساحت پارک ژوراسیک به ۳۰ هزار متر مربع می‌رسد و انواع امکانات رفاهی و تفریحی را در خود جای داده است. این پارک از رمان پارک ژوراسیک مایکل کرایکتون نام‌گذاری شده که فیلم آن نیز ساخته شده است. محیط پارک برای گردش خانوادگی به خصوص همراه با کودکان مناسب است و امکان عکس‌برداری در آن وجود دارد. این پارک دارای جنبه آموزشی بوده و می‌توانید نام علمی و اطلاعاتی از گونه‌های جانوری به دست آورید. از جمله مجسمه‌های موجود در آن می‌توان به حیواناتی مانند خرس قطبی، تمساح و فیل اشاره کرد.

معرفی گونه های جانوری پارک ژوراسیک تهران

بخش‌های مختلف پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران دارای بخش‌های بسیار متعدد و متنوع است و بازدیدکنندگان می‌توانند ساعت‌ها مشغول تفریح و آموزش در این پارک شوند. مهم‌ترین بخش‌های پارک ژوراسیک تهران عبارت‌اند از:

ژوراسیک پارک

یکی از مهیج‌ترین بخش‌های پارک محسوب می‌شود و برای بازدید از آن می‌توانید دو ساعت زمان صرف کنید. در این قسمت از حیوانات در حال انقراض و دایناسورها مجسمه‌ها و ماکت‌های بسیار گوناگونی دیده می‌شوند که هر کدام دارای یک تابلوی راهنما هستند. جالب است بدانید که در بالای تابلوی راهنما یک دکمه مشاهده می‌شود که با لمس آن مجسمه حرکت می‌کند و صدای آن پخش می‌شود. از مهم‌ترین چشم‌اندازهای ژوراسیک پارک می‌توان به رشته‌کوه البرز و هتل اسپیناس پالاس تهران اشاره کرد. علاوه بر مجسمه‌های متحرک دارای کارگاه کار با ماشین‌آلات سنگین است. این ماشین‌آلات ابعاد کوچکی دارند و مناسب کودکان هستند. از امکانات این بخش می‌توان به وجود سرویس بهداشتی، نمازخانه، فست‌فود، کارگاه سفال، فروشگاه هدیه و سینما چهاربعدی اشاره کرد. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این بخش امکان عکس‌برداری و چاپ آن بر روی تیشرت و ماگ است.

ژوراسیک پارک

باگزلند

این بخش از پارک ژوراسیک مربوط به موجودات ریز یعنی حشرات است. در این قسمت می‌توانید گونه‌های خشک شده حشرات متنوع را مشاهده کنید. امکان مشاهده حشرات از طریق میکروسکوپ‌های قوی وجود دارد و می‌توانید با آنها آشنا شوید.

اسپایدر پارک

این بخش با نام پارک حشرات غول‌پیکر نیز شناخته می‌شود و در کنار پارک ژوراسیک قرار دارد. همان‌طور که از نام آن مشخص است می‌توانید حشرات و خزندگان مختلف را در این قسمت به‌صورت ماکت‌های غول‌پیکر و متحرک مشاهده کنید. از جمله مجسمه‌های متحرک اسپایدر پارک می‌توان به حلزون، پروانه، زنبور، کفشدوزک، مانتیس، لاک‌پشت، تمساح و مار پیتون اشاره کرد. همانند ژوراسیک پارک هر یک از مجسمه‌ها دارای تابلوی راهنما هستند که با لمس دکمه آن داستان زندگی حشره با زبانی شیرین بازگو می‌شود. این بخش دارای امکاناتی مانند کارگاه سفال، کافی‌شاپ، فروشگاه هدیه و سوغاتی، آتلیه عکاسی، فروشگاه خرید عسل و پیست سوارکاری است. در پیست سوارکاری انواع اسب پا کوتاه برای کودکان قابل دسترس هستند.

اسپایدر پارک در پارک ژوراسیک تهران

جانگل لند

از مهیج‌ترین بخش‌های پارک برای کودکان و نوجوانان به شمار می‌آید. این بخش که با نام کارگاه آشنایی با حیوانات زنده نیز شناخته می‌شود دارای موجوداتی مانند قورباغه، خرچنگ، لاک‌پشت، خرگوش، جوجه‌تیغی، مارمولک و مار آبی است. تمام موجودات زنده هستند و امکان لمس و نوازش آنها وجود دارد. می‌توانید کودکان خود را به جانگل لند دعوت کنید تا حیوانات را از نزدیک مشاهده و لمس کنند. دارای کارگاه آموزشی برای رده سنی کودکان و نوجوانان است و حدود ۳۰ دقیقه می‌توان از آن بازدید کرد. لازم به ذکر است که در این قسمت اجازه عکس‌برداری ندارید.

امکانات پارک ژوراسیک تهران

در پارک زیبای ژوراسیک تهران علاوه بر مجسمه‌های غول‌پیکر امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی وجود دارند که می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید. این امکانات عبارت‌اند از:

استودیو ژوراسیک

بخش آتلیه عکاسی پارک ژوراسیک است که می‌توانید عکس‌های حرفه‌ای و بسیار زیبا بیندازید. عکس‌ها کیفیت بسیار بالایی دارند و در زمان فوری چاپ می‌شوند. می‌توانید در کنار دایناسورها عکس‌های زیبایی ثبت کنید.

سینما هشت بعدی

از امکانات تفریحی پارک ژوراسیک می‌توان به سینما هشت بعدی و چهاربعدی اشاره کرد. این سینما نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای کودکان نیز بسیار هیجان‌انگیز است. در این محل می‌توانید به‌صورت مجازی بین دایناسورها زندگی کنید و با فرار کردن از دست حیوانات وحشی تجربه مهیجی داشته باشید.

سینمای پارک ژوراسیک تهران

کارگاه سفال

این کارگاه مخصوص کودکان است و می‌توانند با گل و خاک بازی کنند و به ساخت مجسمه‌های حیوانات و دایناسورها بپردازند. در این بخش خلاقیت و استعداد کودکان پرورش داده می‌شود و می‌توانند به نوع دیگری با حیوانات ارتباط برقرار کنند.

فروشگاه هدیه و سوغاتی

در سراسر پارک چندین غرفه و فروشگاه وجود دارند که می‌توانید سوغاتی، کادو، مواد غذایی، اسباب‌بازی و محصولات دیگر خریداری کنید.

ژورا شاپ

پارک ژوراسیک دارای مجموعه بوفه، رستوران و کافه است که در آن به سرو انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم و غذاهای خوشمزه پرداخته می‌شود.

از دیگر امکانات پارک ژوراسیک می‌توان به پارکینگ اختصاصی، زمین بازی کودکان، سرویس بهداشتی، آبخوری، نیمکت، سطل زباله، کارگاه آموزشی و بوفه اشاره کرد.

کافی شاپ ژوراسیک پارک تهران

مکان‌های دیدنی نزدیک پارک ژوراسیک تهران

در نزدیکی پارک ژوراسیک تهران جاذبه‌های دیدنی دیگری وجود دارند که بسیار معروف هستند و بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جلب می‌کنند. این جاذبه‌ها عبارت‌اند از:

برج میلاد

بدون شک معروف‌ترین جاذبه دیدنی تهران برج میلاد است که به‌عنوان بزرگ‌ترین برج ایران شناخته می‌شود. این برج دارای بخش‌های مختلف گردشگری، تجاری و اداری است و به ارائه انواع امکانات رفاهی و تفریحی می‌پردازد. برج میلاد در منطقه کوی نصر تهران واقع شده و با پارک ژوراسیک ۹ کیلومتر فاصله دارد.

 

برج میلاد مکانی نزدیک به پارک ژوراسیک تهران

بام تهران

بام تهران یکی از بهترین گزینه‌ها برای گردشگران عزیز جهت دوری از آلودگی و ترافیک پایتخت است. این مکان دیدنی کوهستانی است و چشم‌انداز بسیار زیبا و آب و هوای مناسبی دارد. یکی از بهترین مکان‌های پایتخت برای تفریح محسوب می‌شود و دارای انواع امکانات زیپ‌لاین، سورتمه، میدی باس‌های برقی و رستوران‌های مختلف است. بام تهران در انتهای خیابان ولنجک واقع شده و با پارک ژوراسیک حدود ۱۱.۷ کیلومتر فاصله دارد.

بام تهران

پل طبیعت

بازدید از پل طبیعت در لیست تهران‌گردی یکی از بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌رود. پل طبیعت از بزرگ‌ترین پل‌های غیر خودرویی ایران شناخته می‌شود و بین پارک آب و آتش و پارک طالقانی قرار گرفته است. این پل سه طبقه دارد که در هر طبقه امکانات گوناگونی جهت رفاه بازدیدکنندگان قرار گرفته‌اند. پل طبیعت در منطقه عباس‌آباد واقع شده و حدود ۱۲.۵ کیلومتر با پارک ژوراسیک فاصله دارد.

پل طبیعت

اقامتگاه‌های اطراف پارک ژوراسیک تهران

در اطراف پارک ژوراسیک تهران هتل‌های گوناگونی قرار گرفته‌اند که بهترین خدمات و امکانات را در اختیار گردشگران و مسافران قرار می‌دهند. این هتل‌ها عبارت‌اند از:

هتل اسپیناس پالاس

از هتل‌های تازه تأسیس شهر تهران محسوب می‌شود و از پارک ژوراسیک قابل مشاهده است. از لوکس‌ترین هتل‌های ایران شناخته می‌شود و امکانات فراوانی دارد. هتل اسپیناس پالاس در دامنه کوه واقع شده که آب و هوای بسیار مناسبی دارد. فاصله پارک ژوراسیک تا هتل اسپیناس پالاس تهران ۹۵۰ متر است.

هتل پارسیان آزادی

هتل پارسیان آزادی در شمال پایتخت واقع شده و یکی از بلندترین هتل‌های ایران محسوب می‌شود. در این هتل می‌توانید از به‌روزترین خدمات و امکانات بهره‌مند شوید. ظرفیت بالایی دارد و در یکی از خوش آب و هواترین منطقه‌های تهران یعنی منطقه سعادت‌آباد واقع شده است. فاصله هتل پارسیان آزادی تا پارک ژوراسیک ۵.۷ کیلومتر است.

هتل رؤیا

از دیگر هتل‌های تازه تأسیس پایتخت است که به ارائه خدمات و امکانات رفاهی متنوع می‌پردازد. این هتل زیبا همواره آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران عزیز است. فاصله هتل رؤیا تهران تا پارک ژوراسیک ۸.۳ کیلومتر است.

هتل رویا در تهران

مسیر دسترسی و بازدید از پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران در منطقه سعادت‌آباد، انتهای بلوار پارک نژاد، میدان بهرود و بلوار شقایق بعد از پارک پرواز قرار دارد. مسیر دسترسی به پارک بسیار راحت بوده و با هر وسیله نقلیه می‌توان به سمت آن حرکت کرد. برای استفاده از مترو می‌توانید در ایستگاه میدان صنعت پیاده شوید. پارک ژوراسیک دارای پارکینگ اختصاصی است و می‌توانید اتومبیل شخصی خود را در آنجا پارک کنید. برای رسیدن به سعادت‌آباد می‌توانید یکی از اتوبان‌های چمران، نیایش یا یادگار امام را انتخاب کنید.

سخن پایانی

به طور کلی معرفی کوتاهی از پارک ژوراسیک تهران داشتیم و اکنون کمی با آن آشنا هستیم. گرشگران می توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰ الی ۲۱ و در روزهای جمعه و تعطیل از ساعت ۱۰ الی ۲۲ از پارک ژوراسیک بازدید کنند. قیمت بلیت ورودی پارک ژوراسیک در حال حاضر ۷۵ هزار تومان است. بازدید برای عموم آزاد و محدودیتی وجود ندارد.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا