تور

اجاره خودرو در دبی
استانبولترکیهجهانگردی

محله چوکور جوما (گودال) استانبول | ترکیه

محله چوکور جوما

در این سری از مقالات جهانگردی قصد معرفی و آشنایی با محله چوکور جوما  را که یکی از جاهای دیدنی ترکیه است را داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

محله چوکور جوما استانبول

استانبول به عنوان پرجمعیت ترین و یکی از زیباترین شهرهای ترکیه شناخته می شود.این شهر دارای آثار تاریخ و طبیعی بسیاری است به طوری که هر قسمت از این شهر رنگارنگ جذابیت های خاص خودش را دارد.  این محله به نام محله گودال استانبول هم شناخته شود. پیشنهاد می کنیم اگر تور استانبول را رزو کرده اید حتما یک سر به این محله زیبا بزنید.

محله چوکور جوما استانبول

محله چوکور جوما (Çukurcuma) قسمتی از منطقه بزرگتر بی اغلو به حساب می آید. چوکور جوما محله عتیقه جات در استانبول است، بیش از صد مغازه آنتیک فروشی و گالری هنری در  این محله می توانید پیدا نمایید. همچنین مسجد چوکور جوما و چشمه تاریخی یکی از دیگر جاذبه های گردشگری این محله هستند. این محله در قسمت آسیایی استانبول قرار دارد. در این محله خانه ها به شکل قدیمی وجود داد و محلی های این منطقه کوچه ها را با گل و گیاهان مختلفی آرایش کرده اند.

محله چوکور جوما استانبول

در این محله خانه های قدیمی که بازسازی شده اند عنوان مغازه های عتیقه مورد استفاده قرار گرفته اند.برخی از بهترین فروشگاه ها، A La Turca, Modern Tarih و Aslı Günşiray می باشند.اگر شما هم به وسایل قدیمی و عتیقه جات علاقه مند هستید بازدید از مغازه های این محله را از دست ندهید.یکی دیگر از دیدنی های این محله موزه معصومیت است.

محله چوکور جوما استانبول

این موزه یک موزه ادبی است که توسط اورهان پاموک (Orhan Pamuk) نویسنده ترک بکه برنده جایزه نوبل هم می باشد که در سال 2012 تاسیس شده است.در این موزه می توانید اشیا متنوعی از نیمه دوم قرن بیستم را مشاهده نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا