تور

اجاره خودرو در دبی
آمریکاجهانگردی

کتابخانه جورج پی بادی آمریکا

افرادی که اهل مطالعه هستند و خواندن کتاب برای آن‌ها مانند ورود به یک دنیای دیگر است، با بازدید از کتابخانه‌های قدیمی به وجد می‌آیند. کتابخانه جورج پی بادی آمریکا یکی از این کتابخانه‌های تاریخی است. اغلب کتاب‌های قدیمی موجود در این مکان، در قرن 19 نوشته ‌شده‌اند. ویژگی‌ها و زیبایی این کتابخانه وصف ناپذیر بوده و برای افرادی که نخستین بار از این مکان دیدن می‌کنند فوق‌العاده جالب است. زیبایی‌های چشم‌نواز کتابخانه پی بادی از همان بدو ورود، خود را به‌ رخ بازدیدکنندگان می‌کشد.برای آشنایی با آن کتابخانه زیبا همراه با مجله گردشگری دوباره سفر باشید.

موقعیت جغرافیایی کتابخانه جورج پی بادی آمریکا

کتابخانه جورج پی بادی در ایالت مریلند آمریکا واقع‌ شده است. این ایالت جزئی از مناطق خوش آب و هوای آتلانتیک بوده که در سال 1788 شناخته شد. بالتیمور شهری وسیع و شلوغ در ایالت مریلند است. مریلند در منطقه‌ میانه آتلانتیک قرار داشته و اقیانوس اطلس در تغییرات آب و هوایی این ایالت دخالت دارد. کتابخانه جورج پی بادی در مرکز شلوغ‌ترین شهر این ایالت یعنی در بالتیمور جای گرفته است. این کتابخانه یکی از قسمت‌های دیدنی دانشگاه خصوصی جان‌هاپکینز به‌ شمار می‌روند. این دانشگاه تحقیقاتی در جهان به ‌عنوان یک مکان معتبر آموزشی شناخته ‌شده است.

علت نامگذاری کتابخانه جورج پی بادی آمریکا

مجموعه کتاب‌های با ارزش کتابخانه جورج پی بادی برای استفاده عموم مردم رایگان است. این کتابخانه توسط فردی به نام جورج پی بادی در سال 1878 تأسیس شد. پی بادی تاجری مشهور، مهربان و نیکوکار بود. او که خود اهل شهر بالتیمور ایالت مریلند بوده است، به پاس مهمان‌نوازی و لطف مردمان این شهر اقدام به ساخت این کتابخانه نمود.

کتابخانه جورج پی بادی آمریکا

معمار این کتابخانه، ادموند جورج لیند، از سال 1857 ساخت این سازه را شروع کرد. جورج پی بادی در دهه 1810 توانست به یکی از ثروتمندترین تاجران بالتیمور تبدیل شود. او برای هزینه ساخت کتابخانه حدود 300 هزار دلار پرداخت کرد. در نهایت پس از اتمام ساخت این مکان، به نام موسس خود جورج پی بادی نام‌گذاری شد.

کتابخانه جورج پی بادی آمریکا

نخستین کارمندان کتابخانه جورج پی بادی آمریکا

بر اساس برنامه‌ریزی ساخت کتابخانه پی بادی، این ساختمان باید در سال 1860 افتتاح می‌شد. اما جنگ‌های داخلی آمریکا باعث ‌شد تا این امر به تأخیر بیافتد. حین این تأخیر اجباری اولین کتابدار این مکان جان موریس و ریاست کتابخانه جورج پندلتون کندی، فهرست کتاب‌های کتابخانه را آماده کردند. جان موریس با تلاش‌های فراوان خود موفق به فهرست‌نویسی 50000 جلد شد. دومین کتابدار کتابخانه جورج پی بادی، ناتانیل هلمز موریسون بود که تلاش‌های موریس را در جهت اداره این مکان ادامه داد.

کتابخانه جورج پی بادی آمریکا

کتاب های کتابخانه جورج پی بادی آمریکا بیشتر در چه زمینه هایی هستند؟

بیشتر کتاب‌های قدیمی تألیف ‌شده در قرن 18 تا 20 در این کتابخانه قرار دارند. جورج پی بادی بر این باور بود که باید تمام بخش‌های این کتابخانه، از هر کتاب علمی و ادبیات معتبر به‌ صورت کامل وجود داشته باشد. سرانجام 300 هزار جلد کتاب در زمینه‌های دین، هنر بریتانیا، معماری، توپوگرافی و تاریخ برای مطالعه عموم فراهم شد. همچنین کتاب‌هایی در رابطه با زبان، ادبیات عاشقانه، تاریخ علم و جغرافیا، اکتشاف و سفر و بیوگرافی ادبیات آمریکا برای علاقه‌مندان تهیه ‌شده است. کتب مشهور این کتابخانه شامل:

  • اولین نسخه‌های پو
  • هاثورن
  • ملویل
  • اچ ال منکن
  • دایره المعارف 28 جلدی دیدرو
  • نسخه‌های اولیه دن کیشوت
  • مریلند و بالتیمور
  • برگه‌های تاریخ طبیعی
  • اولین نسخه از منشاء گونه‌های داروین

کتابخانه جورج پی بادی آمریکا

خدمات کتابخانه جورج پی بادی آمریکا

کتابخانه پی بادی بخش‌هایی با عنوان موزه باستانی، اتاق مطالعه، تشکیل نشست‌های مختلف دارد که عموم مردم اجازه بازدید از آن‌ها را دارند. در این مکان استفاده از رایانه‌ها، اینترنت و آرشیو روزنامه‌های کتابخانه مجاز است. افرادی که علاقه‌مند به عضویت در کتابخانه جورج پی بادی هستند نیز می‌توانند با مراجعه به بخش مربوطه ثبت‌نام نمایند. کتابخانه پی بادی یک مکان فرهنگی بوده که دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی را نیز برگزار می‌کند. در این کتابخانه بخش ویژه کودکان، جهت سرگرمی و آموزش آن‌ها وجود دارد.

کتابخانه جورج پی بادی یک سالن بسیار وسیع دارد. این سالن شامل نیمکت‌های مناسب مطالعه است. نکته باورنکردنی در رابطه با این مکان، برپایی مراسم جشن عروسی است. افرادی که خواهان برگزاری مراسم عروسی در کتابخانه پی بادی آمریکا هستند، باید جهت رزرو 1000 دلار پرداخت نمایند. این مکان شامل قسمتی به نام کتابخانه الکترونیک است. کتابخانه الکترونیک جورج پی بادی خدمات زیر را ارائه می‌دهد:

  • اجرای دوره‌های آموزشی متنوع برای طراحی کتاب گویا و بارگیری
  • ارائه کتاب‌های الکترونیکی
  • ارائه کتاب‌های گویا
  • ارائه مجلات و مقاله‌ها
  • ارائه روزنامه‌های محلی
  • پایگاه اطلاعاتی
  • فهرست آنلاین تمامی منابع

کتابخانه جورج پی بادی آمریکا

ساختمان کتابخانه جورج پی بادی آمریکا

کتابخانه جورج پی بادی علاوه بر خدمات و ارائه کتاب در سبک‌های مختلف، نمای دیدنی و شگفت‌انگیزی دارد. طراحی داخلی کتابخانه اثر معمار هنرمند آن، ادموند جی لیند و ناتانیل اچ موریسون است. نقوش طراحی ‌شده روی دیوارها به طراحی کلیساها شباهت بسیاری دارد. از این جهت در آن زمان به کتابخانه جورج پی بادی، کلیسای جامع کتاب نیز می‌گفتند. نمای داخلی این مکان شباهت بسیاری به کتابخانه‌های قدیمی در فیلم‌های علمی تخیلی دارد.

سنگ‌های کار شده در کف کتابخانه از جنس مرمر سفید و سیاه است. مرکز این سازه یک طاق بلند ساخته ‌شده که شامل ستون‌هایی با ارتفاع 61 فوت است. ساختمان کتابخانه جورج پی بادی آمریکا 5 طبقه با بالکن‌های آهنی دارد. دیوارهای این طبقات از کتاب‌های متنوع پر شده است. سقف کتابخانه شامل پنجره‌های بزرگی بوده که نور فضای داخلی را در طول روز مهیا می‌کند.

کتابخانه جورج پی بادی آمریکا

کلام آخر

اگر شما هم مشتاق بازدید کتابخانه جورج پی بادی آمریکا هستید می‌توانید در ماه‌های می تا سپتامبر به ایالت مریلند سفر کنید. در این زمان هوای این شهر مطلوب‌تر از هر زمان دیگر است. کتابخانه جورج پی بادی آمریکا هر سال مورد بازدید دانشجویان و محققان علاقه‌مند به مطالعه قرار می‌گیرد. طراحی داخلی، رنگ‌های استفاده ‌شده و نورهای این مکان برای مطالعه استانداردسازی شده است. این مکان شامل تمامی تحقیقات و اطلاعات دانشمندان قرن 19 بوده و در محله فرهنگی مونت ورنون قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا