تور

اجاره خودرو در دبی
آلماناروپا

آلمان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

امروزه مهاجرت به آلمان در بین ایرانیان رنگ و روی بسیار جدی تر و هدفمند تری گرفته است. شاید شرایط مساعد این کشور و اقتصاد پیشرفته آن دلیل محکمی برای این تقاضا باشد. هزینه ها نکته بسیار مهمی در امر مهاجرت محسوب می شود. این مقاله را به این مقوله اختصاص داده ایم و موضوعات متعدد را مورد بررسی قرار می دهیم. اگر علاقمند به یادگیری زبان آلمانی و تسلط بر این زبان دارید مطمئنا آموزشگاه زبان ملل بهترین موسسه با کارآمد ترین اساتید است.

آلمان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

آلمان، کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

به جرات می توان گفت در قاره اروپا، آلمان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان محسوب می شود. در کل امروزه تقاضا برای مهاجرت به آلمان رشد بسیار زیادی داشته است. مطمئنا پایین بودن نزخ بیکاری در این کشور، درآمد بالا، رفاه زندگی در سطح بسیار بالا و اخذ اقامت راحت در این کشور دلایل بسیار محکم برای این تصمیم گیری می باشد. این عوامل باعث شده که بین آلمان و سایر کشورها وجه تمایز زیادی وجود داشته باشد.

افرادی که به این کشور مهاجرت می نمایند مطمئنا به دنبال فرصت های جدید و شروع یک زندگی نرمال و ایده آل هستند. در کل مهاجرت به آلمان می تواند پلی برای رسیدن به اهداف و تحقق آرزوهای هر فرد باشد. این کشور قوانین سخت گیرانه و دست و پا گیری برای مهاجرت ندارد و می توان به روش های مختلف به این هدف دست یافت‌. آلمان را شاید اولین انتخاب هر ایرانی برای مهاجرت باید در نظر گرفت.

گفتنی است که حدودا ۳۱۹ هزار ایرانی در آلمان زندگی می کنند و تقریبا همگی از شرایط زندگی در این کشور رضایت کامل دارند. این کشور نیاز شدید به نیروی کار ماهر دارد و به همین دلیل شرایط را برای اخذ ویزا و اقامت آسان تر ساخته است. اقتصاد قوی و استاندارد های بالای زندگی گزینه بسیار خوبی برای مهاجران به شمار می رود و مطمئنا این افراد به دنبال مکانی با هزینه های مناسب زندگی هستند. به همین دلیل از روش های مختلف کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و سایر گزینه ها اقدام به اخذ ویزای اقامت می کنند. درآمد و حقوق در این کشور بسیار بالاست و مطمئنا جوابگوی هزینه های زندگی خواهد بود. کیفیت بالای زندگی در آلمان و استانداردهای لازم مواردی هستند که هر فردی را ترغیب به مهاجرت به این کشور می کند.

آلمان، کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

هزینه های مهاجرت به آلمان

درباره میزان هزینه های مهاجرت به آلمان باید گفت که تمام هزینه ها بستگی به نوع و روش مهاجرت دارد. نوع ویزا، تعداد افراد خانواده و معیارهای دیگر، هزینه ها را تحت تاثیر مستقیم می گذارد. از ابتدای کار برای درخواست ویزا باید هزینه ها را در نظر گرفت و تمکن مالی نکته بسیار مهم می باشد.

تمام هزینه ها در همین ابتدای راه و با توجه به نوع ویزا متفاوت خواهد بود‌. با این حساب هزینه ها را از ۶۰ یورو تا ۷۵ یورو برای ویزاهای کوتاه مدت و حدود ۱۱۰ یورو برای ویزای بلند مدت در نظر گرفته می شود. برای ویزای تحصیلی را سالانه ۱۰,۳۳۲ یورو در نظر گرفته اند‌. برای ویزای کار نیز سالانه ۱۰,۰۰۰ یورو و برای ویزای سرمایه گذاری نیز حدود ۲۰,۰۰۰ یورو باید در نظر گرفته شود. البته این هزینه ها مطمئنا ثابت نیستند و تغییر می کنند‌.

هزینه آموزش زبان آلمانی

برای مهاجرت به آلمان و در کل ورود به این کشور، داشتن مهارت و دانش زبانی از شرایط بسیار مهم محسوب می شود. اگر در این کشور قصد داشته باشید در دوره های آموزش زبان آلمانی شرکت کنید با توجه به نوع موسسه و این که بخواهید به صورت خصوصی یا عمومی در دوره ها شرکت نمایید، هزینه ها کاملا متفاوت خواهد بود‌. در شهرهای مختلف نیز این هزینه ها متفاوت هستند.

به عنوان مثال هزینه کلاس های عمومی حدود ۹۵۰ تا ۱۲۰۰ یورو می باشد. اما هزینه های کلاس های خصوصی متفاوت هستند و هر جلسه بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ متغیر است. اما دوره های آموزش زبان آلمانی در آموزشگاه زبان ملل مطمئنا بسیار به صرفه تر خواهد بود. همچنین شما با شرکت در دوره های آموزشی ما قبل از مهاجرت به آلمان، به این زبان تسلط پیدا خواهید کرد و در این کشور برای برقراری ارتباط و انجام کارهای خود با مشکلی مواجه نمی شوید.

در موسسه ما هر کدام از سطوح A1, A2, B1  و B2 دارای چهار سطح متفاوت هستند که 1a, 1b, 2a و 2b می باشند. هزینه ثبت نام در هر کدام از دوره های سطح A1،  به میزان ۸۶۸,۰۰۰ و برای ثبت نام در سطح A2، به اندازه ۸۹۵,۰۰۰ تومان می باشد. اما برای ثبت نام در سطح B1 باید مبلغ ۹۴۵,۰۰۰ و برای ثبت نام در سطح B2 باید مبلغ ۱,۰۸۵,۰۰۰ پرداخت نمایید. هزینه کتاب Starten Wir برای سطوح A1  و A2 مبلغ ۳۱۵,۰۰۰ تومان و برای کتاب Starten Wir سطح B1 باید مبلغ ۳۲۵,۰۰۰ تومان پرداخت شود.

مطمئنا این قیمت ها نسبت به سایر آموزشگاه ها بسیار متفاوت خواهد بود. نقطه قوت ما علاوه بر این گزینه، وجود اساتید بسیار مجرب و کارآزموده است که یادگیری شما را تضمین خواهد کرد.

هزینه آموزش زبان آلمانی

هزینه درخواست ویزا و تمکن مالی لازم

هر شخصی که قرار است برای مهاجرت به آلمان اقدام نماید از تمکن مالی خوبی برخوردار باشد و خیالش از پشتوانه مالی راحت باشد. این تمکن مالی برای اخذ ویزای این کشور امری ضروری به شمار می رود. اما روش های مختلف مهاجرتی نیازمند میزان متفاوتی از تمکن مالی می باشد. برای درخواست ویزای مهاجرت به آلمان روش های متعددی وجود دارد که مطمئنا هزینه هر کدام کاملا متفاوت خواهد بود‌.

همچنین تعداد خانواده هم این میزان هزینه را تحت تاثیر قرار می دهد. هزینه برای صدور ویزا برای افراد بزرگسال و جهت ویزای کوتاه مدت حدود هشتاد یورو و برای ویزای کوتاه مدت و جهت کودکان شش تا دوازده سال حدود یورو می باشد. ویزای کوتاه مدت برای کودکانی که زیر شش سال سن دارند رایگان می باشد. برای ویزای بلند مدت حدود ۷۵ یورو باید پرداخت شود و افراد زیر هجده سال نیز باید ۳۷.۵ یورو می باشد. البته باید گفت که هزینه‌ ها برای انواع ویزا کاملا متفاوت می باشند که د قسمت های قبل همه را توضیح داده ایم.

هزینه بیمه درمانی

هر ساله بیماران زیادی برای درمان به آلمان مهاجرت می نمایند. شاید دلیل این کار کیفیت بالای بیمارستان ها و هزینه درمان در این کشور باشد. در برخی شرایط و برای بعضی از انواع ویزا ها قبل از ورود به آلمان، باید حتما پوشش بیمه داشته باشید. اما هزینه های بیمه با توجه به کشور مبدا و نوع مهاجرت و نوع پوشش بیمه متفاوت خواه‌د بود.

برخی از بیمه های درمانی موقت هستند و بین یک تا سه ماه اعتبار دارد. سن فرد بیمه شده نیز بر قیمت تاثیر دارد. به عنوان مثال برای افرادی که بین ۲۳ تا ۳۰ سال سن دارند، مبلغ بیمه حدود ۱۱۷ یورو به صورت ماهانه می باشد. اما بیمه درمانی خصوصی پوشش بیشتری دارد و گران‌ تر است. در ماه برای این بیمه باید حدود ۱۵۰ تا ۱۵۰۰ یورو پرداخت شود. نوع سوم بیمه درمانی از نوع دائم است که برای زمانی است که شخص در این کشور مستقر شده است. برای این بیمه باید در ماه حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورو پرداخت شود‌.

هزینه های اقامت، خوراک و حمل و نقل در آلمان

هر شخصی که به فکر مهاجرت به آلمان است باید به فکر هزینه ها باشد و در وهله اول باید هزینه های مربوط به مسکن را در برنامه خود قرار دهد. البته این هزینه بستگی به محل اقامت، نوع آن مکان و مدت زمان اقامت دارد. هزینه برای حمل و نقل نیز شامل هزینه های سفر به آلمان و هزین حمل و نقل در خود کشور می باشد.

هزینه های پرواز از ایران به آلمان با توجه به نوع پرواز و شرکت متفاوت است. در مورد هزینه حمل و نقل داخلی نیز باید گفت که هزینه پرداختی تاکسی و حمل و نقل محلی بسیار متقاوت هستند. همچنین برای خرید مواد غذایی و وعده های غذایی در رستوران ها نیز متقاوت خواهد بود. به عنوان مثال برای رستوران های ارزان قیمت برای دو نفر حدود ۱۳.۳۵ دلار هزینه خواهد شد.

در رستوران های تقریبا متوسط برای سه وعده غذا باید حدود ۶۱.۲۰ دلار هزینه کرد. در فروشگاه های مک‌ دونالد یک وعده فست فود حدود ۱۰.۰۱ دلار هزینه دارد. هزینه خرید گوشت، مرغ، برنج و سایر مواد غذایی نیز باید در نظر گرفته شود. در کل مهاجرت به آلمان یا هر کشور دیگری هزینه هایی دارد که باید همه را تحت کنترل قار دهید.

هزینه های اقامت، خوراک و حمل و نقل در آلمان

سخن پایانی

امروزه مهاجرت به آلمان یا کشورهای دیگر مسئله مهمی است که شاید فکر و ذهن خیلی از افراد را در بر گرفته باشد. برای اقدام جهت مهاجرت باید نکات زیادی در نظر گرفته شود. از مسئله هزینه‌ تا یادگیری زبان حتما باید مورد بررسی قرار بگیرد. در مورد یادگیری زبان آلمانی این اطمینان را به شما می دهیم که دوره های آموزشی در آموزشگاه زبان ملل شما را به پیشرفت مورد نظرتان می رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا