تور

اجاره خودرو در دبی
اروپااستونیجهانگردی

جاهای دیدنی استونی

کشور زیبای استونی یکی از بهترین مقاصد اروپایی برای تعطیلات است. این کشور از تنوع بالایی در جاذبه‌های گردشگری برخوردار بوده و نسبت به بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی سفر مقرون به صرفه‌ای به شمار می‌رود. استونی به دلیل داشتن جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیار مورد توجه گردشگران از جای‌جای دنیا قرار گرفته و امروزه به یکی از مکان‌های پربازدید تبدیل شده است. استونی در شمال اروپا قرار دارد و جمعیت آن بالغ بر ۱۳۲۸۹۷۶ نفر هستند. در این کشور زیبا جنگل‌ها و دریاچه‌های فراوانی به چشم می‌خورند. در مجله گردشگری دوباره سفر معروف‌ترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی استونی همراه با ذکر ویژگی‌های آنها معرفی شده‌اند.

جاهای دیدنی استونی در تالین

تالین یکی از شهرهای قدیمی اروپا است و برای افرادی که به تاریخ قرون وسطی علاقه زیادی دارند یکی از بهترین مکان‌های سیاحتی به شمار می‌رود. تالین پایتخت استونی است که از تاریخ غنی برخوردار بوده و توانسته میراث قرون وسطایی خود را در یونسکو به ثبت برساند. جاهای دیدنی استونی در تالین عبارت‌اند از:

بندر Lennusadam Seaplane

استونی از جمله کشورهای توریستی و اسرارآمیز اروپا است که بیش از ۲۳۰۰ جزیره درون خود جای می‌دهد. بندر Lennusadam Seaplane مهم‌ترین و بهترین بندر استونی است که یک موزه بسیار جذاب دارد. از مهم‌ترین آثار آن می‌توان به زیردریایی‌های باقیمانده مربوط به دهه ۱۹۳۰ اشاره کرد. امکان ورود به این زیردریایی وجود دارد و از بخش‌های آن می‌توان به تالار آشپزی افسران، اتاق‌های خدمه و کابین کاپیتان اشاره کرد. موزه بندر در ابتدا محلی برای قرار دادن هواپیماهای دریایی بود و تا جنگ جهانی دوم کاربرد داشت و سپس به موزه تبدیل شد.

قلعه تومپیا

این قلعه زیبا حدود ۸۰۰ سال پیش در شهر قدیمی تالین با سنگ ساخته شد. رنگ صورتی قلعه به دلیل احترام به قصر باروک است و یکی از زیباترین قلعه‌های اروپا شناخته می‌شود. در حال حاضر به‌عنوان پارلمان استونی به کار می‌رود. گردشگران می‌توانند با استفاده از تورهای راهنمای رایگان به بازدید از قلعه در تمام روزهای هفته بپردازند. پس از آن که از قلعه تومپیا دیدن کردید می‌توانید حدود ۵۰۰ متر به سمت شمال شرقی حرکت کنید و پس از رسیدن به سکوی پاتکولی منظره حماسی از تالین مشاهده نمایید. قلعه تومپیا به بندر بسیار نزدیک است و می‌توانید با پیاده‌روی خود را به بندر سیپلین برسانید.

قلعه تومپیا یکی از جاهای دیدنی استونی

برج تلویزیونی

از بهترین جاهای دیدنی استونی برج تلویزیونی را می‌توان نام برد که نمای کلی از پایتخت را نشان می‌دهد. این برج باشکوه ۳۱۴ متر ارتفاع دارد و ۱۷۰ متر از سطح زمین بالاتر است. در طبقه ۲۱ آن یک عرشه وجود دارد و گردشگران با قرار گرفتن در آن می‌توانند از تالین و خلیج فنلاند مناظر پانوراما را مشاهده نمایند. این تجربه برای افرادی که از ارتفاع ترسی ندارند بسیار هیجان‌انگیز است و می‌توانند در تراس بیرونی برج قدم بزنند. جالب است بدانید که می‌توانید پاهای خود را از این ارتفاع بلند آویزان کنید. در این بخش می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی ثبت کنید. یکی از جاذبه‌های برج تلویزیونی وجود آسانسور پرسرعت است که بازدیدکنندگان را در ۴۹ ثانیه به عرشه می‌رساند. برج تلویزیونی اولین‌بار در سال ۱۹۸۰ برای المپیک تابستانی ساخته شد و عنوان بلندترین ساختمان استونی را به خود اختصاص داده است.

کلیسای جامع الکساندر نوسکی

روبروی قلعه تومپیا یکی از تاریخی‌ترین کلیساهای اروپا به نام کلیسای جامع الکساندر نوسکی را مشاهده می‌کنید که دارای قدمت ۱۲۰ سال است. بنای کلیسا شبیه به ساختمان‌های سن‌پترزبورگ است. در ساخت این کلیسا از ۱۱ ناقوس استفاده شده که بزرگترین زنگ در تالین را به خود اختصاص داده و وزن آن به ۱۵ تن می‌رسد. دارای ۵ گنبد پیازی است و بر روی آنها صلیب‌های آهنی طلاکاری قرار گرفته‌اند. صدای ناقوس‌های کلیسا هر روز چندین مرتبه شنیده می‌شوند و با استقبال گرم گردشگران مواجه شده‌اند. کلیسای الکساندر پس از ۱۲۰ سال به خوبی حفظ شده و یکی از زیباترین جاهای دیدنی استونی محسوب می‌شود.

کلیسای جامع الکساندر نوسکی

پارک کادریورگ

از زیباترین جاهای استونی می‌توان پارک کادریورگ را نام برد که در تالین واقع شده و دارای یک کاخ بسیار باشکوه است. این پارک در سال ۱۷۱۸ توسط تزار پتر کبیر ساخته شد و از فضای سرسبز ۷۰ هکتاری برخوردار است. یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای طبیعت‌گردی است و ساختمان‌های آن از طرح‌های هندسی متنوع برخوردار هستند. از دیدنی‌ترین بخش‌های آن می‌توان به باغ ژاپنی، پارک منظره انگلیسی با درختان بلوط و یک حوض قو اشاره کرد. مهم‌ترین بخش پارک کاخ کادریورگ است که سه طبقه زیبا دارد و محل اقامت امپراتوران در اوایل قرن ۱۸ بود. در ساخت آن از سبک معماری ایتالیایی الهام گرفته شده و در حال حاضر به‌عنوان موزه استفاده می‌شود. از برجسته‌ترین آثار خارجی از قرن ۱۶ تا ۲۰ درون موزه نگهداری می‌شوند.

موزه فضای باز

موزه فضای باز یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی استونی است که با بازدید از آن می‌توانید با سبک زندگی مردم استونی در قرن‌های گذشته آشنا شوید. ۱۴ مزرعه دارد که به بازسازی سبک زندگی روستاییان استونی و نحوه ماهیگیری آنها از قرون ۱۸ تا ۲۰ پرداخته‌اند. از مرکز شهر تالین حدود ۲۰ دقیقه با خودرو فاصله دارد. مساحت این موزه به ۷۲ هکتار می‌رسد و در سراسر آن ۷۴ ساختمان قرار گرفته‌اند. از مهم‌ترین آثار آن می‌توان به اسکله‌های ماهیگیری کنار دریا، خانه مدرسه سنتی، خانه‌های تاریخی، آسیاب‌های بادی و یک ایستگاه آتش‌نشانی اشاره کرد. در نزدیکی موزه یک مسافرخانه وجود دارد که با غذاهای محلی استونی مانند سوپ قارچ جنگلی از گردشگران پذیرایی می‌کند. در موزه فضای باز استونی مراسم‌هایی مانند اسب‌سواری، رقص‌های محلی و آتش بازی نیمه تابستانی برگزار می‌شوند که گردشگران می‌توانند در آنها فعالیت کنند و سرگرم شوند.

موزه فضای باز استونی

کلیسای نیکولاس

کلیسای نیکلاس تالین از جاهای دیدنی استونی به شمار می‌رود که دارای تاریخچه غنی است. در قرن ۱۳ موزه‌ای در کلیسای نیکولاس ساخته شد و به‌عنوان یکی از اولین موزه‌های استونی شناخته می‌شود. از زیبایی‌های کلیسای نیکولاس می‌توان به وجود محراب‌های مخصوص اشاره کرد. مشهورترین اثر تالین یعنی قسمتی از نقاشی Danse Macabre و Bernt Notke در این موزه نگهداری می‌شوند. این نقاشی باشکوه مربوط به ۵۰۰ سال پیش است و یکی از بهترین آثار هنری جهان مسیحیت محسوب می‌شود. اندازه بسیار بزرگی دارد که بخش اول آن دارای ۳۰ متر طول است و توسط یکی از افراد ثروتمند به کلیسا اهدا شد. بسیاری از هنرمندان و هنردوستان برای دیدن این اثر باشکوه راهی کشور استونی می‌شوند.

جاهای دیدنی استونی در تارتو

تارتو به عنوان دومین شهر مهم استونی شناخته می‌شود و دارای جاذبه‌های گردشگری متنوع است که عبارت‌اند از:

قلعه آلاتسکی

در قرن ۱۷ میلادی در شهر تاتو به ساخت قلعه آلاتسکی پرداخته شد. این قلعه یکی از شگفت‌انگیزترین قلعه‌های استونی است که یک موزه جذاب در آن وجود دارد. مساحت قلعه به همراه پارک به ۱۳۰ هکتار می‌رسد. در اطراف قلعه درختان انبوهی مانند افرا، بلوط و خاکستر به چشم می‌خورند و یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استونی به شمار می‌رود. قلعه آلاتسکی در ۴۰ کیلومتری شمال تارتو واقع شده و تا شهر تالین ۲۰۵ کیلومتر فاصله دارد. قلعه آلاتسکی در ابتدا ۵۷ ساختمان داشت و در حال حاضر تعداد آنها به ۴۱ ساختمان می‌رسد. از بخش‌های بسیار زیبا و دیدنی برخوردار است که شامل کلیسا، آسیاب، اسطبل، آشپزخانه، انبار اتاق و… هستند. همه‌روزه در اتاق‌های قلعه آلاتسکی به برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های آموزشی پرداخته می‌شود.

قلعه آلاتسکی در تاتو استونی

موزه هنر تاتو

یکی از جاهای دیدنی استونی برای علاقه‌مندان به هنر موزه هنر تارتو است. این موزه به‌عنوان بزرگ‌ترین موزه هنر در جنوب استونی به شمار می‌آید. بیش از ۲۳۰۰۰ اثر هنری خارجی و استونیایی در این موزه نگهداری می‌شوند. یکی از جذابیت‌های موزه هنر تارتو برگزاری نمایشگاه‌های موقت در طول سال است. در واقع گردشگران می‌توانند با دیدن از این موزه در نمایشگاه‌ها شرکت کنند و از تماشای گالری‌های هنری مدرن بهره‌مند شوند. مجسمه‌ها، نقاشی‌ها، گرافیک‌ها و اشکال هنری معاصر مهم‌ترین بخش آثار موزه هنری را تشکیل می‌دهند.

خانه سقوط شهر تارتو

خانه سقوط یکی دیگر از معروف‌ترین جاذبه‌های شهر تارتو است. این خانه به این دلیل در لیست جاهای دیدنی استونی قرار گرفته که هنگام ساخت دچار اشتباهات مهندسی شد و ساختمان به‌صورت کج ساخته شد. این خانه در اواخر قرن ۱۸ برای خانواده بارکلی ساخته شد و پس از اشتباهات صورت گرفته به مرمت آن پرداختند. در حال حاضر به‌عنوان یکی از شعبه‌های موزه هنر تارتو به کار می‌رود و در نزدیکی شهر تالین قرار دارد.

موزه دریاچه کالالا

شهر تارتو دارای یک دریاچه زیبا و دیدنی به نام کالالا است که در ساحل آن موزه دیدنی کالالا واقع شده است. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این موزه می‌توان به فضای باز آن اشاره کرد. انواع مخازن آکواریوم دارای ماهی‌های آب شیرین متنوع در این موزه به چشم می‌خورند. بخشی از آن متعلق به تجهیزات ماهیگیری است و گردشگران علاقه‌مند به ماهیگیری می‌توانند این تجهیزات را تهیه کنند. در بخش دیگری از موزه به نگهداری از ماهی‌های اولیه و فسیل ماهی‌ها پرداخته می‌شود. این بخش برای کودکان و بزرگسالان جذابیت زیادی دارد و دارای جنبه آموزشی است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های موزه دریاچه کالالا که آن را نسبت به دیگر موزه‌ها متمایز کرده وجود امکانات تفریحی است. در این موزه علاوه بر تجهیزات ماهی گیری به گردشگران قایق اجاره داده می‌شود و می‌توانند در دریاچه زیبای کالا قایق‌سواری کنند. همچنین دارای سونا است که می‌توانید آن را رزرو کنید.

موزه دریاچه کالالا یکی از جاهای دیدنی استونی

دریاچه پیپوس

از زیباترین مکان‌های طبیعی و گردشگری استونی می‌توان به دریاچه پیپوس اشاره کرد. این دریاچه دارای چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد است و در بین مرز استونی و روسیه قرار دارد. از مهم‌ترین دلایل معروفیت این دریاچه می‌توان به موقعیت جغرافیایی ارزشمند آن اشاره کرد که به کشور روسیه راه دارد. دلیل دیگری که دریاچه پیپوس در لیست معروف‌ترین جاهای دیدنی استونی قرار می‌گیرد وسعت زیاد آن است. این دریاچه حدود ۳۵۵۵ کیلومتر مربع وسعت دارد و به‌عنوان پنجمین دریاچه بزرگ اروپا محسوب می‌شود. میانگین عمق آن در طول سال ۷ تا ۱۵ متر است که بستگی به میزان بارندگی دارد. با توجه به جو آرام‌بخش و حس خوشایندی که دارد یکی از بهترین مکان‌ها برای گردشگران خارجی شناخته می‌شود. این دریاچه یک ساحل بسیار زیبا دارد و از تفریحات آن می‌توان به پیاده‌روی، ماهی گیری، انواع بازی‌های آبی و عکاسی اشاره کرد.

آبشار جاگالا

در نزدیکی خلیج فنلاند رودخانه‌ای به نام جاگالا وجود دارد که طول آن به ۴ کیلومتر می‌رسد. در این رودخانه آبشار زیبایی با ارتفاع ۸ متر و عرض ۵۰ متر به خلیج فنلاند سرازیر می‌شود. آبشار جاگالا به‌عنوان بزرگ‌ترین آبشار استونی شناخته می‌شود و در اطراف آن مناظر سرسبز وجود دارد. آبشار جاگالا در فصل زمستان به‌عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی استونی به شمار می‌رود و با تشکیل قندیل‌های بزرگ و توده‌های آب منجمد گردشگران را به وجد می‌آورد. در اطراف آبشار فضای مناسبی برای ماهیگیری وجود دارد و گردشگران می‌توانند به صید انواع ماهی قزل‌آلا بپردازند.

کلیسای صلیب مقدس

منطقه Harju Risti یکی از جاهای دیدنی استونی است که کلیسای صلیب مقدس در آن قرار دارد. این کلیسای دیدنی متعلق به قرون وسطی است و قدمتی ۷۰۰ ساله دارد. دارای یکی از قدیمی‌ترین زنگ‌های کلیسای استونی است که در قرن ۱۴ میلادی ساخته شد. بازدیدکنندگان می‌توانند از کلیسا بالا بروند و این زنگ کهن را تماشا کنند. همچنین از بالای کلیسا می‌توانید چشم‌اندازها و مناظر زیبای منطقه را مشاهده کنید. به دلیل قدمت بالایی که کلیسای صلیب مقدس دارد در سال‌های اخیر دچار مرمت قرار گرفت. با این حال برخی از وسایل آن مانند شومینه، زیورآلات و انبارهای قدیمی همچنان حفظ شده‌اند.

کلیسای صلیب مقدس

مرکز فرهنگی آنگلا

یکی از مفرح‌ترین جاهای دیدنی استونی متعلق به مرکز فرهنگی آنگلا است که در منطقه saaremaa واقع شده و همه‌روزه پذیرای گردشگران عزیز از سراسر نقاط دنیا است. در این مرکز انواع امکانات تفریحی و رفاهی برای سرگرمی افراد وجود دارند. از مهم‌ترین بخش‌های آن می‌توان به پارک windmill اشاره کرد. در این پارک انواع آسیاب‌های بادی شامل آسیاب‌های بادی کاری و بالا رفته دیده می‌شوند که امکان مشاهده آنها از نزدیک وجود دارد. در این مرکز فرهنگی می‌توانید با سبک زندگی مردم منطقه، تاریخ، فرهنگ و صنایع دستی آنها آشنا شوید. به‌عنوان یکی از نوستالژیک‌ترین جاهای دیدنی استونی به شمار می‌رود. از مهم‌ترین فعالیت‌های آن می‌توان به چرم کاری، حکاکی و نخ‌ریسی اشاره کرد. در این منطقه زیبا و سرسبز به پخش موسیقی‌های محلی پرداخته می‌شود و می‌توانید مزه نان محلی چاودار را تجربه کنید.

پارک ملی لاهاما

از جاهای دیدنی استونی پارک ملی لاهاما را می‌توان نام برد که دارای مناظر چشم‌نواز است. این پارک طرفداران بسیار زیادی دارد و بیش از ۷۰ درصد آن توسط جنگل‌ها و درختان پوشش داده می‌شود. عمر برخی از درختان پارک ملی به بیش از ۷۰۰۰ سال می‌رسند. این پارک زیبا و سرسبز در مرز کشور فنلاند قرار گرفته و در امتداد خلیج فنلاند واقع شده است. علاوه بر گونه‌های گیاهی متنوع دارای گونه‌های مختلفی از حیوانات است و حیات‌وحش بسیار غنی و باارزش دارد. بزرگ‌ترین پارک ملی کشور استونی محسوب می‌شود و یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی استونی است.

قلعه اسقفی کوئرساآر

از تاریخی‌ترین جاهای دیدنی استونی می‌توان قلعه اسقفی کوئرساآر را نام برد که در منطقه بالتیک واقع شده است. این قلعه در دهه ۱۳۸۰ ساخته شد و استحکام زیادی دارد به صورتی که امروزه توانسته خود را حفظ کند. گردشگران می‌توانند در کل روز به دیدن از بخش‌های منحصربه‌فرد قلعه بپردازند. از بخش‌های مختلف قلعه می‌توان به ساختمان صومعه، حیاط مرکزی، راه‌پله‌های شیب‌دار و محل زندگی اسقف اشاره کرد. قلعه دارای کافه تاور است و گردشگران می‌توانند از صرف ناهار خوشمزه در آن لذت ببرند. این قلعه دارای یک موزه تاریخی است که از مهم‌ترین آثار آن می‌توان به وجود 2000 سکه مربوط به دهه ۱۶۲۰ میلادی اشاره کرد. در برخی از ایام سال به برگزاری مراسم‌های سنتی مانند شلیک قدیمی‌ترین توپ کار استونی، تیراندازی با کمان، سفال‌سازی و اجرای موسیقی پرداخته می‌شود و گردشگران می‌توانند در آنها شرکت کنند.

قلعه اسقفی کوئرساآر

شهر پارنو

پارنو یکی از شهرهای قدیمی استونی است و جاذبه‌های فراوانی دارد. در این شهر کوچک یک ساحل زیبا دیده می‌شود که گردشگران می‌توانند از انواع تفریحات آن استفاده کنند. از جاهای دیدنی استونی در پارنو می‌توان به سالن‌های متعدد اسپا در آن اشاره کرد. قدیمی‌ترین آب گرم استونی در شهر پارنو واقع شده و شامل پوشش‌های گلی شفابخش است. گردشگران می‌توانند در اسپاهای پارنو از خواص درمانی موجود استفاده کنند. علاوه بر حوضچه‌های آب گرم می‌توانید در استخر نمک تراس تابستانی و سونا تجربه لذت بخشی کسب کنید. یکی دیگر از جاذبه‌های پارنو خانه چند صد ساله‌ای است که توسط یک آهنگر ساخته شده است. جزیره کیهنو از دیگر جاذبه‌های شهر پارنو است و در آن به اجرای موسیقی هزار سال قبل پرداخته می‌شود.

پارک ملی ماتسالو

پارک مالی ماتسلو از متفاوت‌ترین جاهای دیدنی استونی است و در آن می‌توانید گونه‌های مختلفی از پرندگان را مشاهده کنید. این پارک دارای مساحت ۴۸۶۱۰ هکتار است و تحت حفاظت قرار دارد. یکی از مهم‌ترین پرندگان این پارک عقاب دم سفید است. علاوه بر آن بیش از ۱۰ گونه پستاندار و ۲۲ گونه گیاهی در پارک ملی ماتسالو تحت حفاظت قرار گرفته‌اند. این پارک دارای چندین برج بلند است که از طریق آنها می‌توانید به تماشای پرندگان و منظره پانوراما بپردازید. علاوه بر آن دارای چند مسیر پیاده‌رو است. پارک ملی ماتسالو دارای مهمان‌سراهای متنوع است و گردشگران می‌توانند در آنجا اقامت کنند.

پارک ملی ماتسالو

جمع‌بندی

استونی از کشورهای توریستی اروپا محسوب می‌شود و با داشتن طبیعت بکر و تاریخچه کهن توانسته گردشگران زیادی را به خود جذب کند. جاهای دیدنی استونی فراوان هستند. یکی از سفرهای مقرون‌به‌صرفه برای دوستداران قاره اروپا به شمار می‌رود. برای سفر به این کشور زیبا می‌توانید از ویزای شنگن یا ویزای ملی استونی استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا