تور

اجاره خودرو در دبی
بدرومترکیهجهانگردی

راهنمای جامع سفر به گوموشلوک بدروم

گوموشلوک بدروم به سبب مناظر منحصربه‌فرد و سواحل زیبای خود گردشگران زیادی را جذب می‌کند. جشنواره بین‌المللی جاز گوموشلوک بدروم که هنرمندان مهمی از ترکیه و سراسر جهان در آن شرکت می‌کنند؛ در این منطقه برگزار می‌شود. حداقل یک روز از سفر خود را برای بازدید و لذت بردن از این روستای آرام که به‌عنوان یک منطقه باستانی تحت حفاظت است، اختصاص دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این منطقه ادامه این مقاله مجله گردشگری دوباره سفر را مطالعه کنید.

گوموشلوک بدروم کجاست و چگونه به آنجا بروم؟

بدروم یک شبه‌جزیره است و دهکده گوموشلوک در غرب این شبه‌جزیره قرار دارد. فاصله بدروم تا گوموشلوک 32 کیلومتر است؛ بنابراین حدودا 45 دقیقه طول می‌کشد تا به این دهکده برسید. در بدروم اتوبوس‌هایی وجود دارند که به‌طور مرتب به سمت گوموشلوک حرکت می‌کنند. اتوبوس‌های بدروم گوموشلوک در تابستان تا پاسی از شب فعالیت خواهند کرد اما در ماه‌های سرد سال اغلب در هوای روشن حرکت می‌کنند. این امر در مورد اتوبوس‌هایی که از گوموشلوک به سمت بدروم حرکت می‌کنند نیز صدق می‌کند.

با تاکسی نیز می‌توانید از بدروم به سمت گوموشلوک بروید. حداقل هزینه تاکسی برای این سفر 100 لیر خواهد بود. همچنین می‌توانید از اتوبوس‌های منطقه یالی‌کاواک بدروم (Yalıkavak) و تورگوت ریس بدروم (Turgutreis) برای سفر به گوموشلوک استفاده کنید.

گوموشلوک بدروم

هتل‌های گوموشلوک بدروم

گوموشلوک باوجود اینکه شهر کوچکی است، اما مقصد بسیار محبوبی برای توریست‌ها و محلی‌ها به شمار می‌آید. هتل‌های زیادی در این منطقه وجود دارد تا میزبان بازدیدکنندگان این شهر زیبا باشند.

Oda Bodrum Gümüşlük

هتل Oda Bodrum یکی از بهترین هتل‌های این شهر است که با تمام جاذبه‌های گوموشلوک تنها چند قدم فاصله دارد. اتاق‌های دو، سه و چهار نفر در این هتل ارائه می‌شوند که در تمامی آن‌ها تراسی برای لذت بردن و تماشای منظره زیبا بدروم وجود دارد. برای داشتن اقامتی آرام و لذت‌بخش، Oda Bodrum گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

آدرس: Gümüşlük, Atatürk Cd. No: 54, 48970 Bodrum/Muğla, Turkey

تلفن: +90 534 812 00 58

otel gümüşlük

Otel Gumusluk یکی دیگر از بهترین و محبوب‌ترین هتل‌های این منطقه است. این هتل در فاصله 30 متری از دریا قرار دارد. 36 اتاق، یک استخر کوچک، بار، ساحل اختصاصی و یک باغ بزرگ دارد. صبحانه و شام این هتل بسیار متنوع و خوشمزه است. اگر قصد دارید که تعطیلات خود را در گوموشلوک سپری کنید؛

حتما این هتل را رزرو نمایید.

آدرس: Yalı Mevkii, Bodrum, Klimci Sokak, No: 28, 48970 Muğla, Turkey

تلفن: +90 252 394 48 28

Arion Resort Hotel Gümüşlük

Arion Resort گوموشلوک بدروم نیز اقامتگاهی بسیار عالی و با خدمات بی‌نظیر است. این هتل درNational Geographic در فهرست 10 مکان برتر جهان برای تماشای غروب خورشید قرار دارد. Arion Resort نیز ساحل اختصاصی دارد.

آدرس: Koyunbaba Mahallesi, Ümit Sk. No:27, 48400 Bodrum/Muğla, Turkey

تلفن: +90 252 388 63 33

Arion Resort Hotel Gümüşlük

مهمانسراهای گوموشلوک بدروم

مهمانسراها گزینه مناسب‌تری برای اقامت هستند چراکه فضای آرام‌تری نسبت به هتل‌ها داشته و قیمت‌های مناسب‌تری دارند.

Myndos Bed and Breakfast

تنها با 5 دقیقه پیاده‌روی می‌توانید از این مهمانسرا به ساحل دسترسی پیدا کنید. Myndos Bed and Breakfast یک اقامتگاه عالی با فضایی دوستانه و قیمتی مناسب است.

آدرس: Gümüşlük, Kilimci Sk. No:39, 48970 Bodrum/Muğla, Turke

تلفن: +90 552 519 70 60

Arriba Pension

Arriba Pension یکی دیگر از مهمانسراهای گوموشلوک بدروم است. اتاق‌های این مهمانسرا که در کنار دریا قرار دارند؛ دارای بالکن، حمام، تهویه مطبوع و وای فای هستند. این اقامتگاه ساحل اختصاصی خود را دارد که می‌توانید از تخت‌های آفتاب‌گیر و چترهای این ساحل استفاده کنید. یک بار و یک رستوران نیز دارد.

آدرس: Gümüşlük, 1120. Sk. No:20, 48970 Bodrum/Muğla, Turkey

تلفن: +90 532 605 84 79

جاذبه‌های گردشگری در گوموشلوک بدروم

گوموشلوک بدروم بیش از هزار سال قدمت دارد؛ بنابراین پر از جاذبه‌های دیدنی و باستانی است.

جزیره خرگوش یکی از جاذبه‌های محبوب این منطقه است که در نزدیکی ساحل گوموشلوک قرار دارد. شهر باستانی میندوس یکی از شگفتی‌های این جزیره است. قدم زدن در این شهر قدیمی و دیدن خرگوش‌های می‌تواند تجربه بسیار جالبی باشد. با غواصی در جزیره می‌توانید خرابه‌های این شهر را ببینید.

ساحل گوموشلوک بدروم یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این شهر است. در بدترین شرایط آب و هوایی نیز ساحل و دریا بسیار آرام هستند. به همین سبب گردشگران در هرزمانی می‌توانند از شنا و غواصی در این سواحل لذت ببرند.

در همان ابتدا هنگامی‌که از اتوبوس در گوموشلوک پیاده می‌شوید و به سمت ساحل می‌روید؛ رستوران‌های بسیاری را در سمت راست خود خواهید دید. اگر از کنار تمام آن رستوران‌ها عبور کنید؛ به سواحل عمومی خواهید رسید. در این ساحل گوموشلوک هیچ کافه و رستورانی و یا حتی تخت آفتابی وجود ندارد؛ بنابراین برای شنا کردن گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

اگر پس از رستوران‌ها به سمت چپ بروید؛ با سواحل خصوصی روبه‌رو می‌شوید. می‌توانید در ساحل خصوصی و محبوب Club Gumusluk آفتاب بگیرید و شنا کنید. در این سواحل خصوصی غذاها و نوشیدنی‌های بسیار خوشمزه و متنوعی‌ای سرو می‌شوند. اگر نمی‌خواهید که در گرم‌ترین ساعات روز است شنا کنید و یا صندلی آفتاب پیدا نکنید؛ زودتر به این سواحل بروید.

گوموشلوک بدروم

بهترین مکان برای صرف صبحانه در گوموشلوک

جالب است بدانید که گاهی مردم فقط برای صرف صبحانه به گوموشلوک می‌آیند. بیشتر هتل‌ها و مهمانسراهای گوموشلوک صبحانه سرو می‌کنند اما اگر می‌خواهید صبحانه‌های لوکس‌تری در صبح‌های فوق زیبای گوموشلوک داشته باشید؛ ادامه مقاله را مطالعه کنید.

گوموشلوک بدروم

LİMON GÜMÜŞLÜK RESTAURANT

Limon Gumusluk فوق‌العاده‌ترین مکانی است که برای سرو صبحانه در گوموشلوک وجود دارد. صبحانه‌ها با استفاده از مواد محلی، خانگی و ارگانیک در این مکان دوست‌داشتنی سرو می‌شوند. Limon Gumusluk منظره شگفت‌انگیزی دارد؛ بنابراین حتما برای صرف با یک صبحانه دلپذیر با یک منظره رویایی به مکان بروید.

آدرس: Gümüşlük, Kardak Sk. No: 7, 48970 Bodrum/Muğla, Turkey

تلفن: +90 554 740 62 60

Teldolap Gümüşlük

Teldolap گوموشلوک بدروم یکی دیگر از مکان‌های فوق‌العاده برای صرف صبحانه است. این کافه رستوران روی یک تپه قرار دارد؛ بنابراین به منظره زیبای گوموشلوک دید دارد. یک صبحانه خوشمزه با مرباهای خانگی، پنیرهای محلی، سبزی‌های تازه و زیتون در کنار منظره‌ای شگفت‌انگیز، یک گزینه بسیار عالی برای شروع یک خوب در گوموشلوک خواهد بود.

آدرس: Gümüşlük, 1041. Sk. No:16 D:2, 48970 Bodrum/Muğla, Turkey

تلفن: +90 252 394 37 29

رستوران‌های گوموشلوک بدروم

رستوران‌ها گوموشلوک به خاطر ماهی‌های خوشمزه‌ای که دارند؛ مشهور هستند. می‌توانید در رستوران Fenerci شام بخورید و از ماهی لذیذ و منظره جزیره خرگوش لذت ببرید. Braised angler fish یک غذای محبوب در این رستوران با قیمت مناسب است؛ حتما این غذا را میل کنید. Mimoza یکی دیگر از غذاهای پرطرفدار گوموشلوک است. Fenerci در کنار دریا قرار دارد؛ بنابراین با دیدن این مناظر می‌توانید از یک وعده غذایی لذیذ لذت ببرید.

آدرس رستوران :Fenerci Gümüşlük, Kültür Sk. no: 3/2, 48970 Bodrum/Muğla, Turke

شماره: +90 252 394 30 51

فهرستی از بهترین رستوران‌های گوموشلوک بدروم

  • Siesta Restaurant
  • Gumuscafe Fish Restaurant
  • Limon Gumusluk
  • Sakin Restaurant & Bar
  • Uncle’s Restaurant
  • Cool Breeze Restaurant
  • Karafaki Erhan usta
  • Aquarium
  • CIpa BalIk YalIkavak
  • Zeytin

مکان‌های تفریحی گوموشلوک بدروم

شب‌های گوموشلوک بسیار زنده و هیجان‌انگیز هستند. مکان‌های زیادی در کنار دریا برای سپری کردن یک شب عالی وجود دارد. در شب ممکن است که در کنار سواحل از ترکیب موسیقی‌های مختلف بارهای گوناگون دچار سردرد شوید.

Club Gümüşlük

محبوب‌ترین مکان تفریحی در این منطقه Club Gumusluk است که یک رستوران و بار دارد. می‌توانید از شب خود در گوموشلوک، با نوشیدنی‌های خوش‌طعم این کلاب و موسیقی‌های آن لذت ببرید. Club Gumusluk گاهی اوقات میزبان کنسرت در محلی نیز خواهد بود.

آدرس: Gümüşlük, Yalı Mevkii, 1120. Sk. 48970 Bodrum/Muğla, Turkey

تلفن: +90 252 394 34 01

jazz cafe

کافه جاز یکی دیگر از مکان‌های تفریحی بوده که می‌توان گفت نماد شهر گوموشلوک است. در این کافه می‌توانید به موسیقی زنده گوش دهید که اغلب موسیقی جاز اجرا می‌شود. کافه جاز شایستگی این را دارد که در صدر فهرست بهترین کافه‌های گوموشلوک بدروم قرار گیرد.

آدرس: Karakaya Mahallesi, 1120. Sk., 48970 Bodrum/Muğla, Turkey

تلفن: +90 252 394 39 77

گوموشلوک بدروم میزبان جشنواره بسیار مهمی است. در جشنواره بین‌المللی جاز گوموشلوک که از ژوئن تا سپتامبر برگزار می‌شود؛ هنرمندان مهمی از سراسر جهان در این منطقه روی صحنه می‌روند. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد این جشنواره‌ها می‌توانید به سایت gumuslukfestival.org مراجعه کنید.

کافه جاز گوموشلوک بدروم

خرید در گوموشلوک بدروم

مانند بسیاری از محله‌های بدروم، گوموشلوک نیز بازارهای متنوعی دارد. حتما از بازاری که در خیابان Poyraz قرار دارد دیدن کنید. در این بازار کوچک می‌توانید زیتون، پنیر و روغن‌زیتون‌های محلی خوشمزه‌ای بخرید و آن‌ها را به‌عنوان سوغاتی به دوستانتان دهید. این بازار یکشنبه‌ها برپا می‌شود.

جواهرفروشی‌ها و لباس‌فروشی‌های این منطقه نیز بسیار محبوب هستند. در این مغازه‌های کوچک می‌توانید جواهرات دست‌ساز دوست‌داشتنی، لباس‌های محلی، مجسمه‌های دست ساز و … پیدا کنید.

سخن پایانی

امید است درباره این منطقه زیبا اطلاعات مفید و جامعی کسب کرده باشید. اگر به ترکیه سفر می‌کنید حتما از دهکده گوموشلوک بدروم بازدید کنید. این شهر کوچک مناظر زیبا و لحظات فراموش‌نشدنی را تقدیم شما خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا