تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

ترفندهای سودمند برای رزرو آنلاین هتل

شاید رزرو آنلاین هتل به‌ظاهر کار سختی نباشد. با چند کلیک ساده می‌توانیم هتل مورد نظرمان را انتخاب و رزرو کنیم اما ماجرا به این سادگی‌ها هم نیست.

درست است که رزرو هتل به صورت اینترنتی به‌مراتب ساده‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از مراجعه حضوری و قابل‌اعتمادتر از رزرو تلفنی است؛ اما برای این کار هم باید نکات مهم و جزئیات تأثیرگذاری را رعایت کنیم تا دردسرمان کمتر و اقامت‌مان دل‌پذیرتر شود.

ترفندهای سودمند برای رزرو آنلاین هتل

چه زمانی باید هتل رزرو کنیم؟ 

  • وقتی دنبال اقامتگاه مطمئنی هستید که هر روز کسی تمیز و مرتبش کند و خدمات شبانه‌روزی، رستوران، استخر و سالن ورزش یا اسپا داشته باشد.
  • زمانی که می‌خواهید در مرکز شهر، نزدیک فرودگاه یا نقطه‌ای خاص از شهر اقامت داشته باشید.
  • اگر به آرامش‌خاطر اقامت در ساختمان امن نیاز دارید.

چه زمانی باید هتل رزرو کنیم

چه زمانی نباید هتل رزرو کنیم؟ 

  • وقتی قصد اقامت طولانی‌مدت (بیش از ۲ هفته) داشته باشید؛
  • هنگامی که گروهی سفر می‌کنید و به فضای بیشتری احتیاج دارید؛
  • اگر دوست ندارید در محیطی مسکونی با خدمات ۲۴ساعته اقامت داشته باشید.

چه روش‌هایی برای رزرو هتل وجود دارد؟ 

۱. رزرو مستقیم هتل

مسافر با هتل تماس می‌گیرد یا در محل پذیرش هتل حاضر می‌شود و بدون واسطه اقدام به رزرو هتل می‌کند.

در این صورت ممکن است امتیازات بیشتر یا شرایط بهتری شامل حال مسافر شود. البته این‌طوری مسافر مستقیم با هتل سروکار دارد، پس در صورت بروز مشکل کسی نمی‌تواند از حقوق او دفاع کند.

۲. آژانس‌های رزرو آنلاین هتل

برخی از آژانس‌های رزرو آنلاین هتل با هتل‌های مختلف قرارداد می‌بندند و اتاق‌ها را از جانب آنها به شما اجاره می‌دهند.

معمولا برای رزرو هتل به صورت اینترنتی تخفیف‌های خوبی در نظر گرفته می‌شود و در صورت بروز مشکلات، کسی هست که مدافع حقوق شما در برابر هتل باشد. البته ممکن است امکان لغو رزرو آنلاین هتل وجود نداشته باشد.

۳. آژانس‌های مسافرتی

این گزینه شبیه گزینه قبلی است، با این تفاوت که این‌ بار رزرو هتل به صورت اینترنتی انجام نمی‌شود. یک نماینده به‌کمک سیستم‌های رزرو به اتاق‌های هتل دسترسی پیدا می‌کند و آنها را به مسافران اجاره می‌دهد.

مزیت این روش این است که نماینده انسان است و می‌تواند به شما گوش دهد و بر اساس خواسته‌ها و نیازهای شما بهترین اتاق ممکن را پیشنهاد کند، اما هزینه این روش گاهی بیشتر از روش‌های دیگر است.

چه روش‌هایی برای رزرو هتل وجود دارد

چطور بهترین هتل ممکن را انتخاب کنیم؟ 

تختخواب و حمام مهم‌ترین اجزای اتاق‌های هتل هستند و سایر امکانات رفاهی مثل مبلمان، چشم‌انداز و طراحی داخلی اتاق‌ها برای چند شب اقامت اهمیت زیادی ندارند.

فراموش نکنید که عملکرد هیچ‌کدام از سیستم‌های رتبه‌بندی هتل‌ها ۱۰۰درصد نیست و هیچ‌کس نمی‌تواند قطعی بگوید هتلی بد یا خوب است.

در نهایت خود شما باید با توجه به نیازها و انتظارات خود بهترین گزینه را انتخاب می‌کنید.

چطور بهترین هتل ممکن را انتخاب کنیم

۱. خواندن نظرات کاربران قبل از رزرو آنلاین هتل

برای انتخاب هتل های داخلی یا حتی هتل های خارجی، به نظرات کاربران دقت کنید. حتی می‌توانید سراغ انواع اپلیکیشن رزرو هتل بروید و آنجا نظرات کاربران را بخوانید.

۲. توجه به تختخواب هتل

تخت قلب اتاق است و اگر راحت نباشد، تمام زیبایی و تمیزی هتل بی‌فایده خواهد بود. بیشتر هتل‌های زنجیره‌ای با آگاهی کامل به اهمیت این موضوع، خط تولید کالای خواب خود را راه‌اندازی کرده‌اند.

توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب هتل، از کیفیت تختخواب اتاق‌ها مطمئن شوید.

۳. در نظرگرفتن کودکان

همه هتل‌ها امکانات لازم برای پذیرایی از مهمانان کودک را ندارند. اگر قصد دارید با چند کودک سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم از خیر رزرو آنلاین هتل بگذرید و به‌ فکر اجاره خانه‌ای مستقل باشید.

این‌طوری هم هزینه اقامت‌تان کمتر می‌شود و هم فضای بیشتری برای بازی و جنب‌و‌جوش بچه‌ها در اختیار دارید.

۴. توجه به موقعیت مکانی هتل

بخشی از مبلغی که هتل‌ها دریافت می‌کنند به‌خاطر موقعیت مکانی آنهاست. هزینه ۱ شب اقامت در هتلی در مرکز شهر با هزینه اقامت در هتل‌های خارج شهر فرق می‌کند.

اگر هزینه هتل برایتان مهم است و اصراری به اقامت در مرکز شهر ندارید، سراغ هتل‌های خارج شهر بروید. این‌طوری فرصت آشنایی با مناطق اطراف شهر هم برایتان فراهم می‌شود.

هتل‌ها چطور رتبه‌بندی می‌شوند؟ 

مسافران می‌توانند موقع رزرو آنلاین هتل از میان گزینه‌های «اقتصادی» تا «مجلل» یکی را انتخاب کنند. البته در انواع اپلیکیشن رزرو هتل، کیفیت هتل‌ها با تعداد ستاره‌ها سنجیده می‌شود. در ادامه معنای این ستاره‌ها را گفته‌ایم.

هتل‌ها چطور رتبه‌بندی می‌شوند

  • یک‌ستاره: این هتل‌ها به‌ درد مسافرانی می‌خورند که هزینه اقامت برایشان خیلی مهم است و به ظاهر اتاق اهمیت نمی‌دهند و فقط جای خوابی تمیز و مرتب می‌خواهند.
  • دوستاره: مسافرانی می‌توانند هتل‌های دوستاره را انتخاب کنند که علاوه بر امکانات اولیه، به طراحی و امکانات رفاهی اضافه هم اهمیت می‌دهند، اما همچنان دنبال اقامت ارزان هستند.
  • سه‌ستاره: هتل سه‌ستاره امکانات رفاهی بیشتری برای مسافران فراهم می‌کند و به راحتی آنها بیشتر اهمیت می‌دهد.
  • چهارستاره: این هتل‌های زیبا و مجلل امکانات بیشتری از هتل‌های سه‌ستاره دارند. استخر، سالن‌های ورزش و اسپا، نگهبانی شبانه‌روزی، پارک و ترانسفر از جمله امکانات این هتل‌ها هستند.
  • پنج‌ستاره: این هتل‌های درجه‌یک چند برابر سایر هتل‌ها شکیل‌ و مجلل هستند و به همین خاطر هزینه اقامت در آنها بیشتر است.

موقع رزرو هتل ممکن است چه مشکلاتی رخ دهد؟ 

۱. تأییدنشدن رزرو هتل به صورت اینترنتی

گاهی اوقات وب‌سایت به مسافر شماره رزرو می‌دهد، اما به‌خاطر نقص فنی سیستم‌ها هنگام رزرو هتل به صورت اینترنتی، اتاقی برای او کنار نمی‌گذارد.

مسافر وارد هتل می‌شود و می‌بیند اتاق مدنظر به‌نام شخص دیگری هم رزرو شده است. همیشه بعد از ثبت درخواست، با هتل تماس بگیرید و از تأیید رزرو خود مطمئن شوید، حتی در صورت رزرو حضوری!

۲. ثبت درخواست بیش از ظرفیت در سایت یا اپلیکیشن رزرو هتل

گاهی هتل‌ها بیشتر از ظرفیت هتل مسافر می‌پذیرند، چون معتقدند خیلی از کاربران سایت یا اپلیکیشن رزرو هتل در نهایت درخواست رزرو خود را لغو می‌کنند!

اگر تمام مهمانان حاضر شوند، هتل باید آنها را با هزینه خود به هتلی با کیفیت مشابه معرفی کند که تقریبا غیرممکن است. موقع ثبت درخواست رزرو به صورت اینترنتی، با مسئول پذیرش صحبت کنید و از سیاست هتل در این زمینه باخبر شوید.

۳. اشتباه در تاریخ رزرو آنلاین هتل

اشتباهی کوچک در ثبت تاریخ اقامت می‌تواند به یک شب بیرون‌ماندن از هتل منجر شود. موقع رزرو آنلاین هتل، به‌خصوص رزرو هتل های خارجی، به روز و ماه و سال دقت کنید و اگر فکر می‌کنید احتمال اشتباه‌کردن زیاد است، از آژانس‌های مسافرتی کمک بخواهید.

رزرو هتل

رایج‌ترین مشکلات هتل‌ها و راه‌حل آنها 

۱. نبود بخشی از امکانات

مهمانان عادت دارند وسایل هتل مثل شامپو، صابون و حوله را بردارند و با خود ببرند. البته این مشکل بزرگی نیست و خدمه به‌محض اطلاع کمبودها را جبران می‌کنند.

۲. تفاوت ظاهر اتاق با تبلیغات

یکی از مشکلات رزرو آنلاین این است که گاهی ظاهر اتاق با آنچه در تبلیغات هتل دیده‌ایم متفاوت است. ممکن است تعداد تخت‌ها کمتر باشد، به‌جای تخت کینگ با ۲ تخت کوئین مواجه شوید یا خبری از چشم‌انداز دریا نباشد.

اگر امکان تعویض اتاق هست که چه بهتر، اما اگر نیست خلاقیت به‌خرج بدهید، بچه‌ها را روی مبل یا تخت اضافه بخوابانید و با شرایط کنار بیایید.

۳. نبود امکانات رفاهی مهم

گاهی اوقات خبری از امکانات رفاهی مهم مثل تهویه، آب و برق، سیفون یا آب گرم نیست. اینها ابتدایی‌ترین امکانات هتل هستند و در تبلیغات به آنها اشاره نمی‌شود، اما می‌توانید از مسئول پذیرش هتل درباره آنها سؤال کنید.

۴. رزرو بدترین اتاق هتل

بیشتر هتل‌ها اتاق‌های خوب را به مهمانان خاص خود اختصاص می‌دهند و بدترین اتاق‌ها به مسافرانی می‌رسد که هزینه کمتری پرداخت می‌کنند. اگر وارد هتل شده‌اید و می‌بینید اتاقِ کنار آسانسور، بالای آشپزخانه یا زیر بار هتل برای شما در نظر گرفته شده است و راضی نیستید، با پذیرش هتل صحبت کنید و بخواهید اتاقتان را عوض کنند.

۵. امن‌نبودن هتل

اگر وارد هتلی می‌شوید و اولین کسی که به شما سلام می‌کند لباس حراست به تن دارد و اتاق‌ها و بخش‌های عمومی فقط با کارت دردسترس هستند، احتمالا در طول اقامت به مشکلات امنیتی برنمي‌خورید. البته پیشنهاد می‌کنیم در دوره‌های شلوغ مثل تعطیلات چندروزه یا تعطیلی‌های آخر هفته، هتل‌های خلوت‌تر را انتخاب کنید.

۶. سروصدای زیاد سایر مهمانان

مهمانان هتل به دلایل مختلف اتاق رزرو می‌کنند و همه نیامده‌اند که بخوابند. اگر احساس کردید سرو‌صدای اتاق بغلی زیاد است، محترمانه خواهش کنید سکوت را رعایت کنند. اگر می‌بینید اهمیتی نمی‌دهند، با پذیرش هتل تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید.

رایج‌ترین مشکلات هتل‌ها

چه زمانی باید هتل را ترک کنیم؟ 

۱. پایان مدت رزرو و زمان تحویل اتاق

واضح است که پس از پایات مدت رزرو باید اتاق را تحویل بدهید. متأسفانه بسیاری از مهمانان تصور می‌کنند می‌توانند تا مدت نامعلوم اقامت خود را تمدید کنند و حتی به پذیرش اطلاع هم ندهند! در صورت تمایل به تمدید اقامت، حتما با پذیرش صحبت و درخواست خود را ثبت کنید.

۲. درخواست هتل مبنی بر تحویل اتاق

هتل‌ها این اجازه را دارند که در صورت نقض قوانین هتل، عذر مسافران را بخواهند. اگر مسافری در برابر درخواست ترک هتل مقاومت کند، مسئول تحویل اتاق می‌تواند با حراست هتل تماس بگیرد و اتاق را به‌زور پس بگیرد.

۳. بی‌مسئولیتی هتل در قبال مهمانان پرسروصدا

اگر شکایت شما از رفتار مهمانان برای مسئولان هتل اهمیتی ندارد، به‌جای آنکه با پلیس تماس بگیرید، چمدانتان را ببندید و سراغ هتل دیگری بروید.

۴. تفاوت امکانات اتاق با شرایط انتخاب‌شده

اگر اتاقی با تخت کینگ و چشم‌انداز دریا رزرو کرده‌اید و هتل اتاقی با ۲ تخت یک‌نفره و چشم‌اندازه شهر تحویلتان می‌دهد و حاضر نیست آن را عوض کند، هرچه سریع‌تر بدون پرداخت هزینه اضافه هتل را ترک کنید.

چه زمانی باید هتل را ترک کنیم

کلام آخر 

رزرو بعضی از هتل‌ها حتی ارزش جوهر پرینتر برای چاپ بلیط را هم ندارد. برای همین مهم است بدانید توجه به چه نکاتی قبل از انتخاب و رزرو هتل آنلاین، اقامت خوشایندتری را برایتان رقم می‌زند. امیدواریم با مطالعه این مقاله، ترفند‌های انتخاب و رزرو آنلاین هتل را به‌خوبی آموخته باشید.

شما موقع رزرو هتل به صورت اینترنتی به چه نکاتی توجه می‌کنید؟ چه تجربه‌هایی در این زمینه دارید که در این مقاله از قلم افتاده‌اند؟ منتظر شنیدن تجربیات شما عزیزان هستیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا