تور

اجاره خودرو در دبی
اروپاایتالیاجهانگردی

جاهای دیدنی چفالو ایتالیا

ایتالیا شهرهای زیادی دارد اما یکی از جذاب‌ترین شهرهای ایتالیا که دارای جاذبه‌های گردشگری دیدنی است؛ شهر چفالو است.در این مقاله از مجله گردشگری دوباره سفر سعی داریم شما را با جاهای دیدنی چفالو ایتالیا آشنا کنیم. قطعاً از مطالعه این مقاله لذت خواهید برد.

آشنایی با شهر چفالو

چفالو(Cefalu)، شهر کوچکی است در استان پالرمو؛ این شهر در ساحل شمالی سیسیل قرار دارد. این شهر کوچک، محبوبیت زیادی بین گردشگران سراسر دنیا دارد. همچنین این شهر از شهرهای قرون وسطایی ایتالیا است. این دهکده زیبا بین خط ساحلی و کوه‌ها قرار دارد و فاصله آن تا شرق پالرمو با اتومبیل یک ساعت است. افراد زیادی در ایتالیا برای آفتاب گیری به این دهکده ساحلی کوچک می‌روند. این دهکده زیبا، رستوران‌های سیسیلی و منظره شب حیرت‌انگیزی دارد. در روزهای تابستان گردشگران زیادی به چفالو می‌آیند و جمعیت آن سه برابر می‌شود. زیبایی این دهکده ساحلی چنان خیره‌کننده است که از آن برای تصاویر کارت‌پستال‌ها و ساختن فیلم استفاده می‌کنند. همچنین چفالو غذاهای دریایی پر طرف‌داری دارد.

این شهر یک بندر ماهیگیری باستانی در قلب ایتالیا است که در سال‌های اخیر به محل استراحت ساحلی برای افراد زیادی تبدیل شد. چفالو در ساعات اولیه صبح نسبت به بقیه روز سردتر است. این شهر پناهگاه الهامات مذهبی و آرامش است؛ شهری تاریخی که قلعه‌های باستانی آن را فراگرفته و جلوه زیبایی به آن داده است. این شهر کوچک جمعیتی کمتر از 14000 نفر دارد. چفالو دارای رستوران و مراکز خرید مختلفی است و دارای آب‌وهوای بسیار عالی است که افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. این شهر جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد و خیابان‌های قدیمی آن نمای باشکوهی به چفالو می‌دهد.

جاهای دیدنی چفالو ایتالیا

جاذبه‌ های گردشگری شهر چفالو

کلیسای جامع

طبق یک افسانه قدیمی، پادشاهی به نام نورمن راجر دوم در طی حادثه‌ای در دریا گرفتار طوفان وحشتناکی شد و با خود عهد کرد که اگر از طوفان جان سالم به در ببرد؛ کلیسا بسازد. اما روند ساخت کلیسای جامع شهر چفالو خیلی کند بود و تا سال 1267 تقدیس نشد. این کلیسا باشکوه نشان‌دهنده تاریخ سیسیلی است و دارای دو ردیف ستون گرانیتی با سرستون‌های بیزانسی است که باعث می‌شود طاق‌هایی را نگه دارد و بالای آن تیرهای چوبی دارای رنگ‌آمیزی پررنگ جلوه می‌کند. این کلیسا دارای دیوارهایی است که با گچ‌کاری‌های باشکوه مزین شده است. مجسمه‌های قرن پانزدهم در کلیسای جامع چفالو بر شکوه آن افزوده است.

از زیبایی‌های دیگر این کلیسا موزاییک‌های طلایی آن است که توجه گردشگران را به خود جلب کرده است. این موزاییک‌ها کار هنرمندان بیزانسی است و این کلیسای جامع بین سال‌های 1131 تا 1240 به‌صورت سبک معماری نورمنی بنا شد. این بنا به‌صورت شخصیت دژ مانند است و هنگامی که آن را از فاصله دور ببینید، منظره هوایی شهر قرون وسطایی را می‌پوشاند. این کلیسا در یک منطقه پرجمعیت بنا و راجر دوم برای خود و همسرش یک تابوت به‌عنوان آرامگاه در همان مکان قرارداد.

این کلیسای باشکوه یکی از جاذبه‌ های گردشگری شهر چفالو واقع در ایتالیا است که طرف‌داران زیادی دارد و افرادی که عاشق هنر و معماری هستند؛ از سرتاسر دنیا به این مکان مقدس می‌آیند تا از گچ‌کاری‌های زیبا و ظریف و از مجسمه‌های معروف قرن پانزدهم که بیانگر قدمت دیرینه این کلیسا است دیدن کنند. پس اگر عاشق هنر و معماری هستید کلیسای جامع چفالو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کلیسای جامع چفالو ایتالیا

ساحل دریا

یکی دیگر از جاهای دیدنی چفالو ایتالیا ، ساحل بزرگ آن است. این ساحل زیبا و آفتابی مکان مناسبی است تا گردشگران داخلی و خارجی یا مردم محلی در آن قدم بزنند. ساحل چفالو همواره به بهترین مکان برای آفتاب گیری گردشگران است. آنها می‌توانند روی نیمکت یا شن‌های گرم ساحل چفالو بنشینند و از امواج دریا و غروب آفتاب لذت ببرند. قسمتی از ساحل رایگان است و جمعیت زیادی از آن استفاده می‌کنند؛ بخشی دیگر دارای تخت‌های آفتاب‌گیر و چتر است که آن‌ها را اجاره می‌دهند. افراد زیادی از این امکانات استفاده می‌کنند و اگر به ساحل رؤیایی چفالو بروید؛ شاهد گردشگران زیادی خواهید بود که از این تخت‌های آفتاب‌گیر و چتر استفاده می‌کنند.

در فصل تابستان بیشتر از هر فصل دیگری گردشگران زیادی به ساحل چفالو می‌آیند. همچنین کودکان این گردشگران را می‌بینید که به بادبادک‌بازی یا به ساخت قلعه‌های کوچک شنی می‌پردازند. این فضای رؤیایی در بین گردشگران و مردم بومی شهر چفالو طرف‌داران زیادی دارد و به یکی از پرجمعیت‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر تبدیل شد. یک موج‌شکن مقاوم از ساحل در برابر امواج محافظت می‌کند. در انتهای موج‌شکن دروازه شهر قرار دارد. این جاذبه گردشگری در شهر چفالو مکان مناسبی برای ثبت عکس‌های زیبا و به‌یادماندنی در زیر آفتاب یا غروب خورشید است. در ساحل این دریا قایق‌های زیادی برای اجاره قرار دارد.

انعکاس بناهای قدیمی این شهر در دریا، زیبایی شهر چفالو را دوچندان کرده است. دریای این شهر منبع مهمی در تأمین غذای دریایی رستوران‌های این شهر است و باعث شد تا گردشگران طرف‌دار غذاهای دریایی این شهر شوند. اگر به دنبال مکانی برای استراحت هستید؛ ساحل دریای شهر چفالو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ساحل دریا چفالو

موزه ماندرالیسکا از جاهای دیدنی چفالو ایتالیا

این موزه یکی دیگر از جاهای دیدنی چفالو ایتالیا است. این موزه دارای آثار هنری و باستان‌شناسی، نقاشی‌های باشکوه، تاریخ طبیعی و شامل هنرهای تزئینی است. در این موزه گلدان‌های یونانی و عربی بسیار زیبا جلوه می‌کنند. این گلدان‌ها از تعدادی قطعات سرامیک و با تزئینات نفیس و باشکوه و مصنوعات دیگر توسط یک فروشنده ماهی‌تن، پدیدآمده‌اند. داخل این موزه مجلل، مجموعه‌ای از اشیا  تزئینی هنر شامل، شیشه مورانو، سنگ مرمر، چینی، برنز و چوب‌هایی که در قدیم نقاشی کرده‌اند؛ و بقیه وسایل تزئینی دیگر است. در این موزه، مجموعه بی‌نظیر و زیبای درهای چوبی منقش وجود دارد که این درها متعلق به قرن هیجدهم است. یکی از برجسته‌ترین آثار در این موزه پرتره مرد، اثر آنتونلو دا مسینا است؛ این اثر هنری در سال 1465 نقاشی شد.

تمپیو دی دیانا

یکی دیگر از جاذبه‌ های گردشگری شهر چفالو است. در بالای صخره‌های چفالو، جایی در بالای چفالو یک معبد بزرگ سنگی قرار دارد. قدمت این معبد سنگی حداقل به قرن نهم قبل از میلاد می‌رسد. این بنا یکی از اولین از مکان‌های مقدسی است که به محل عبادت در اروپا شناخته می‌شود. معماری این بنا از سنگ‌های خشک به‌هم‌پیوسته و فشرده است. این بنا کهن‌ترین معبد مشهوری است که سیکان ها (مردم بومی اولیه در سیسیل)، آن را بنا کرده‌اند. افراد زیادی از این معبد در قرن دوازدهم به‌عنوان نمازخانه استفاده می‌کردند. اگر به این معبد نگاه کنید، شاهد بقایای پنجره‌های قوسی شکل آن خواهید بود. این معبد سنگی، یکی از جاهای دیدنی چفالو ایتالیا است که یکی از برجسته‌ترین بناهای تاریخی این شهر است. گردشگران زیادی از این مکان تاریخی دیدن می‌کنند.

لاروکا از جاهای دیدنی چفالو ایتالیا

این صخره فسیلی یکی از جاهای دیدنی چفالو ایتالیا است. ارتفاع این صخره 269 متر است. این صخره تقریباً از فسیل تشکیل شده است. اغلب قسمت‌های آن توسط کاج پوشیده شده است. دیوارهای قرون وسطایی بالای آن را احاطه کرده‌اند. در این قله باقی‌مانده نبردهای قلعه نورمن وجود دارد؛ البته بعضی از بقایا به‌صورت بازسازی هستند. اگر بالای این صخره بروید مناظر شهر و ساحل زیبا را خواهید دید و نسیم خنکی را در روزهای صاف حس خواهید کرد. بعضی اوقات، می‌توانید شاهین‌های در حال پرواز را بالای سر خود تماشا کنید.

لاروکا چفالو ایتالیا

لندشویی قرون وسطایی

یکی دیگر از جاذبه‌ های گردشگری شهر چفالو، رخت‌شوی‌خانه عمومی است که این رخت‌شوی‌خانه در قلب شهر قدیمی بنا شد. در این مکان زنان برای شستن و آبکشی لباس‌ها و حمام، در حوض‌های بزرگ جمع می‌شدند. در این رخت‌شوی‌خانه حوض‌های بزرگی قرار دارد که به‌صورت پلکانی و غیرمعمول در کنار هم قرار گرفته‌اند. مواد تشکیل‌دهنده پلکان‌ها سنگ‌های گدازه‌ای است که در زیر طاق‌های عریض به این منطقه منتهی می‌شود. این حوض‌ها با آب برگرفته از 22 لوله پر می‌شوند. در پای پله‌ها، آیه‌ای حک کرده‌اند که این آیه را وینچنزو اوریا در سال 1655 نوشته است (در اینجا سفالینو جریان دارد، از هر رودخانه‌ای سالم‌تر، از نقره خالص‌تر، از برف سردتر).

گشت‌وگذار با قایق و ورزش‌های آبی

اگر به دنبال تفریح مهیج و تکرارنشدنی هستید ما به شما گشت‌وگذار با قایق، در آب‌های زیبای مدیترانه در اطراف چفالو را پیشنهاد می‌کنیم. آب‌های اطراف چفالو، آن را برای گشت‌وگذار با قایق و ورزش‌های آبی محبوب کرده است. شما می‌توانید برای سفرهای یک‌روزه غواصی در آب‌های زیبا و کریستالی و تورهای دریایی قایقرانی یا حتی تورهای تخته‌بازی و موج‌سواری برنامه‌ریزی کنید. اغلب شما می‌توانید از بعضی غارهای دریایی که در امتداد ساحل قرار دارند دیدن کنید. در اغلب اوقات شما می‌توانید  از چفالو تا جزایر آئولیان را به گشت‌وگذار بپردازید. در روزهای گرم تابستان این جاذبه گردشگری در میان گردشگران و حتی مردم بومی طرف‌داران زیادی دارد و قایق‌سواری یکی از مهیج‌ترین و بهترین تفریحات اغلب مردم این منطقه و گردشگران داخلی و خارجی است. محال است که به شهر زیبای چفالو بروید و قایق‌سواری نکنید.

گشت‌وگذار با قایق و ورزش‌های آبی در چفالو ایتالیا

سانتو استفانو

یکی دیگر از جاهای دیدنی چفالو ایتالیا، سانتو استفانو است که به کلیسای برزخ نیز معروف است. نمای آن یکی از زیباترین نماهای سفال است. این کلیسا  با ظرفت حکاکی شده است. کنده‌کاری‌های روی دیوار جلوه زیبای به این مکان داده است. این بنا دارای فضای سبز و دلنشینی است که باعث آرامش بیشتر این مکان می‌شود. فضای داخل این بنا یک محراب بزرگ دارد که مسیح در حال دادن عشای ربانی به ارواح در برزخ را می‌توانید مشاهده کنید. ساختار اصلی این بنا را اخوان سنت استفان ساخته است. فضای بیرونی این بنا دارای پیچک‌های زیبایی است که به دیوار آویزان شده‌اند. گلدان‌های سبز و باطراوت منظره دلنشینی به این بنا داده است. پله‌های ورودی قدیمی و میله‌های آبی‌رنگ اطراف پله‌ها بر زیبایی این مکان افزوده است.

تاریخچه، حقایق و نکات سفر در مورد چفالو

چفالو به معنای سر است. این شهر زیبا به شکل تپه و صخره‌های عظیمی است که با قلعه‌های باستانی درون خود بر فراز شهر بالا رفته است. این قلعه‌ها را یونانیان در این شهر قرار داده بودند. ریشه شهر چفالو یک راز است. اگر به آثار باستانی توجه کنیم؛ متوجه می‌شویم که در طول اعصار به‌وسیله پلینی، استرابون و بطلمیوس به‌عنوان یک شهر زیبای سیسیلی نام‌برده‌شده است. در هیمرا نبرد و غارت شدت گرفته بود و پناهندگانی از هیمرای یونان، برای نجات جان خود از پادشاه گارتاژ، در این مکان خلوت احاطه شده توسط کوه‌ها، توانستند مکانی امن پیدا کنند و در آن ساکن شوند. به همین دلیل، این شهر در ابتدا به‌عنوان یک مکان حفاظتی بود. چفالو در طول سالیان دراز از نظر تجاری رشد کرد و ویژگی حاکمان مختلف رومی، عرب و بیزانسی را به خود گرفت.

راجر دوم شهر چفالو را به سمت بالای تپه گسترش داد و به معماری خیابان‌های رومی قدیمی تر و معماری و ساخت شهر که تا به امروز باقی‌مانده احترام گذاشت و تغییری در آن‌ها ایجاد نکرد. او همچنین، به قسمت‌هایی از دیوارهای رومی قدیمی که تا ساحل کشیده شده‌اند احترام گذاشت.

چفالو ایتالیا

در آخر

ما در این مقاله جاهای دیدنی چفالو و تاریخچه این شهر را برای شما شرح دادیم. شهر چفالو یکی از جذاب‌ترین و زیباترین شهرهای ایتالیا است. این شهر در هرسال مخصوصاً تابستان گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند. رستوران‌های زیاد و متنوعی در این شهر قرار دارند که شما می‌توانید از غذاهای دریایی خوشمزه و بی‌نظیر آن سفارش دهید. بناهای تاریخی، موزه‌ها، خیابان‌ها، کلیساها و منظره زیبایی در آن قرار دارد. گردشگرانی که عاشق هنر و تاریخ و معماری قدیمی هستند می‌توانند از جاذبه‌های گردشگری این شهر دیدن کنند.

آب‌ و هوای دلپذیر و مدیترانه‌ای این شهر و مناظر آن بی‌مانند است. تفریحات زیادی در این شهر وجود دارد که گردشگران را مشتاق سفر به این شهر می‌کند. افسانه‌های گوناگونی دررابطه‌با این شهر در تاریخ چفالو ثبت شده است. این شهر حتی در هنگام شب جلوه بی‌نظیری دارد. انعکاس قلعه‌ها و بناهای تاریخی این شهر بر روی آب دریا منظره‌ای رؤیایی به وجود آورده است. امیدواریم اگر قصد سفر به یک مکان زیبا و تاریخی را داشتید؛ از شهر چفالو واقع در ایتالیا دیدن کنید و اوقات دلپذیری را همراه با خانواده و دوستان خود در آن سپری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا