تور

اجاره خودرو در دبی
آلماناروپابرلینجهانگردی

جاهای دیدنی برلین ، بزرگترین شهر آلمان

برلین، بزرگترین شهر آلمان و پایتخت این کشور پهناور است. این شهر ۷۷۵ساله به جز گردش و تفریح، چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان دارد. همچنین، به‌عنوان یک مرکز مهم سیاسی، فرهنگی، رسانه‌ای و علمی، شناخته می‌شود. برلین که به‌خاطر حال و هوای فرهنگی‌اش شناخته می‌شود، خانه اپرای مشهور جهانی است. علی‌رغم ویرانی‌های جنگ جهانی دوم، شهر به‌گونه‌ای بازسازی شده است که موفقیت‌های خود را جشن می‌گیرد. امروزه، برلین به‌عنوان یک مقصد گردشگری جوان و شیک، با ارائه ترکیبی متنوع از معماری جدید، پذیرای گردشگران است.

پایتخت آلمان، یکی از شلوغ‌ترین کلان‌شهرهای امروزی است. این شهر، محل وقوع بسیاری از رویدادهای سیاسی بوده که سرنوشت تاریخ جهان را تغییر داد. این شهر تقسیم‌شده، چیزهای زیادی برای گفتن به بازدیدکنندگان دارد. قدمت برلین، پایتخت آلمان به قرن سیزدهم باز می‌گردد. این شهر، تاریخچه‌ای طولانی دارد که از طریق سازه‌های نمادین و مکان‌های معماری با بازدیدکنندگان خود، صحبت می‌کند. جاهای دیدنی برلین، برای بازدید، بسیار زیاد است؛ طوری که هر صفحه از تاریخ جهان را زنده می‌کند.

برای استفاده حداکثری از ماجراجویی‌های گشت‌و‌گذار در این شهر، حتماً فهرست مجله گردشگری دوباره سفر از جاهای دیدنی برلین را مطالعه کنید.

سفر به جاهای دیدنی برلین

زمانی که قصد سفر به آلمان را دارید، اولین مقصدی که به ذهنتان می‌رسد، قطعاً برلین است. برلین، نه‌تنها پایتخت این کشور، بلکه مقصدی پر از شگفتی است. جاهای دیدنی برلین، بسیار زیاد است؛ از همین رو، کمتر کسی از سفر به برلین، پشیمان می‌شود.

این شهر تاریخی شگفت‌انگیز، محل انواع دیدنی‌های خاص و برخی از تاریخی‌ترین مکان‌ها در تمام اروپا است.

قدم‌زدن در خیابان‌های شهر و کاوش در مناظر زیبای آن، شما را به گذشته این شهر، سوق می‌دهد. آیا شما هم از علاقه‌مندان سفر به برلین هستید؟ ما لیستی از مکان‌های جالبی که در برلین باید از آن‌ها دیدن کنید را در ادامه، گردآوری کرده‌ایم.

جاهای دیدنی برلین

دروازه براندبورگ

مشهورترین بنای تاریخی برلین، بدون شک، دروازه براندنبورگ است. این دروازه، زمانی نماد یک ملت تقسیم شده بود؛ اما اکنون، نماد وحدت و صلح است. این دروازه نئوکلاسیک چشمگیر، توسط پادشاه فردریک ویلیام دوم در سال ۱۷۸۸ ساخته شد. طراحی آن از Propylaea در آکروپولیس آتن، الهام گرفته شده است. این بنای ماسه‌ای سنگی، ۲۶ متر ارتفاع دارد. همچنین، در پاریسر پلاتز در منطقه میته، واقع شده است.

در طول جنگ سرد، موقعیت فیزیکی و نمادین این دروازه به محلی برای تظاهرات مردم برلین غربی، تبدیل شد.

دروازه براندنبورگ، تنها دروازه شهر برلین و یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی برلین است. این دروازه در قسمت غربی برلین قرار دارد و ورودی Unter den Linden را نشان می‌دهد.

این دروازه در جنگ جهانی دوم به‌شدت آسیب دید و در اوایل دهه ۲۰۰۰، تحت بازسازی اساسی قرار گرفت. دروازه براندبورگ، امروزه به طور کامل بازسازی شده است. همچنین، به‌عنوان نمادی از تاریخ پرتلاطم منطقه، و نماد اتحاد مجدد برلین، شناخته می‌شود.

دروازه براندبورگ

موزه تاریخ آلمان

موزه تاریخ آلمان، به‌عنوان نماد تاریخ آلمان و تاریخی‌ترین جاهای دیدنی برلین، شناخته می‌شود. این موزه، مکانی عالی برای گشت‌و‌گذار در تاریخ دو‌هزار‌ساله آلمان است. این مکان، کل تاریخ آلمان را تا به امروز پوشش داده و نمایشگاه‌های آن به شیوه‌ای سرگرم‌کننده و امروزی، ارائه می‌شوند.

این موزه در دو ساختمان مجاور به نام آرسنال و زئوگاس، قرار دارد. در آنجا می‌توانید، پوسترهای مربوط به جنگ جهانی دوم را مرور کرده و به نقشه‌های قرن ۱۹ نگاه کنید. همچنین می‌توانید از مجسمه‌های هنرمندان معاصر آلمان، بازدید کنید.

موزه تاریخی آلمان

بنای یادبود دیوار برلین

دیوار برلین در سال ۱۹۶۱ ساخته شد. در آن زمان، جمهوری دموکراتیک آلمان، این‌طرف شهر را بسته بود تا از فرار شهروندان به آلمان غربی، جلوگیری کند. با تخریب آن، این دیوار با ارتفاع چهار متر به طول ۱۵۵ کیلومتر، ۵۵ خیابان را به دونیم کرد. این دونیمه شامل ۲۹۳ برج مراقبت و ۵۷ سنگر بود.

امروزه، تنها بخش‌های کوچکی از این دیوار گرافیتی باقی‌مانده است. از نکات برجسته این مکان، می‌توان به بازدید از موزه مرکز پناهندگان مارینفلد، اشاره کرد. این مرکز، دارای نمایشگاه‌هایی از ۱٫۵ میلیون‌نفری است که به‌عنوان پناهنده از برلین عبور کرده‌اند.

 یادبود گونتر لیتفین، یک برج دیده‌بانی قدیمی است که به‌عنوان یادبود ادای احترام به اولین غیرنظامی در این منطقه است. این بنا نیز، در این قسمت از شهر، قرار دارد و جزو جاهای دیدنی برلین است.

بنای یادبود دیوار برلین

برج تلویزیون برلین

برج تلویزیونی برلین، با وجود قدمت، پنجاهمین سالگرد خود را در سال ۲۰۲۰ جشن می‌گیرد. این برج، جزو جذاب‌ترین جاهای دیدنی برلین است و همچنان، جذابیت خود را برای بازدیدکنندگان شهر از دست نداده است. از زمان افتتاح آن در سال ۱۹۷۰، به‌عنوان بلندترین سازه اروپا شناخته می‌شود. این برج سالانه، بیش از ۶۰ میلیون بازدید‌کننده را به خود جذب می‌کند.

برج تلویزیون، نقطه عطفی در برلین است که در اصل، برای جشن‌گرفتن دستاوردهای کمونیسم ساخته شد. این نقطه عطف را می‌توان، در هر گوشه شهر مشاهده کرد و به‌عنوان نمادی از اتحاد مجدد شهر، شناخته می‌شود

در بازدید از برج تلویزیون برلین، تماشای شهر از بالای این برج را در اولویت قرار دهید. همچنین می‌توانید، با رزرو رستوران گردان این برج، در ارتفاع ۲۰۷ متری، غذا بخورید.

برج تلویزیون برلین

موزه ایست بازرسی چارلی

موزه ایست بازرسی چارلی، جزو جالب‌ترین جاهای دیدنی برلین است. این جاذبه جذاب، معروف‌ترین نقطه گذرگاهی است که مرز بین برلین شرقی و غربی را مشخص می‌کند. این موزه، شامل نمایشگاه‌ها و مصنوعات متعددی است که تاریخ حقوق بشر را ردیابی می‌کند. همچنین، نمایشگاه‌هایی را در تاریخ دیوار برلین و پست‌های بازرسی، نشان می‌دهد.

این موزه در کنار خانه نگهبانی اصلی قرار دارد. در اینجا، برخی از آزمایش‌های جالب انجام شده، توسط کسانی که تلاش می‌کردند از رژیم کمونیستی فرار کنند، وجود دارد. یکی از آن‌ها، آزمایش بالون هوای گرم است که البته با موفقیت نیز، روبرو شده بود.

همچنین، نمایشگاه BlackBox Cold War در همان نزدیکی قرار دارد. این نمایشگاه، بخشی از دیوار برلین و ایستگاه‌های اطلاعاتی مربوط به آن را نشان می‌دهد.

موزه ایست بازرسی چارلی

کاخ شارلوتنبرگ

کاخ شارلوتنبرگ، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین، جاهای دیدنی برلین است. این کاخ، متعلق به اواخر قرن هفدهم، برای چندین دهه اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی آلمان ساخته شد. این کاخ عظیم که اکنون به زیبایی بازسازی شده، دارای ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای است. این ویژگی‌ها شامل: گنبد مرکزی، طراحی مجلل باروک و روکوکو در اتاق‌های بزرگ و باغی باشکوه با الهام از باغ‌های ورسای است.

قدمت این کاخ، به سال ۱۷۴۶ بازمی‌گردد. بازدیدکنندگان می‌توانند، شکوهی را که زمانی پادشاهان و انتخاب‌کنندگان پروس را در خود جای‌داده بودند در این کاخ ببینند. کاخ شارلوتنبرگ شامل: اتاق‌خواب و اتاق مطالعه فردریک اول با مبلمان و نقاشی‌های زیبا، اتاق غذاخوری دولتی و گالری طلایی است.

در این مجموعه، قسمت بزرگی به چینی‌های تاریخی و نمایشگاه‌های ویژه، از جمله جواهرات و سایر مصنوعات سلطنتی اختصاص دارد. جاهای دیدنی برلین در این عمارت، عبارت‌اند از: پارک کاخ متعلق به سال ۱۶۹۷، غرفه Neue و چای‌خانه Belvedere.

کاخ شارلوتنبرگ برلین

ژاندارمن مارکت

ژاندارمن مارکت، یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های برلین است که تحت سلطه سه ساختمان تاریخی نمادین، قرار دارد. این ساختمان‌ها شامل: کنزرتهاوس، کلیسای جامع فرانسوی و کلیسای جامع آلمانی است. این میدان زیبا متعلق به قرن هفدهم است اکنون، یکی از اصلی‌ترین، جاهای دیدنی برلین است.

این مکان، هرساله میزبان بسیاری از رویدادهای عمومی، از جمله کنسرت‌های موسیقی کلاسیک در تابستان است. وقتی زمستان فرامی‌رسد، کل میدان به بازار کریسمس معروف شهر، تبدیل می‌شود. در این زمان، درخت کریسمس و تزئینات آن، به فروش می‌رسد.

کنزرتهاوس که در سال ۱۸۲۱ ساخته شد، به‌خاطر شکوه معماری خود، معروف است. همچنین، به دلیل اجراهای در سطح جهانی توسط یکی از محبوب‌ترین ارکسترهای سمفونیک کشور، کنزرتاوسورچستر برلین، مشهور است. در جلوی ساختمان، مجسمه شاعر آلمانی فردریش شیلر، قرار دارد که توسط چهار شخصیت زن احاطه شده است. این شخصیت‌ها، نمایانگر عناصر هنری غزل، نمایش، تاریخ و فلسفه هستند.

ژاندارمن مارکت

موزه یهودی برلین

موزه یهودی برلین که توسط معمار دانیل لیبسکیند طراحی شده است، نمای بیرونی متمایز با پانل‌های روی دارد. این مکان، یکی از برجسته‌ترین جاهای دیدنی برلین است. موزه یهودی برلین، در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد و در داخل، بازدیدکنندگان طیف وسیعی از اشیای تاریخی و مجموعه‌های اهدایی را مشاهده می‌کنند. این مجموعه‌ها نمایانگر تاریخ طولانی و مبارزات یهودیان آلمان از قرون‌وسطی تا امروز است.

نمایشگاه‌های این موزه، شامل آثار هنری، مصنوعات مذهبی و ۲۴۰۰۰ عکس حفظ و بازسازی شده است.

این موزه همچنین، دارای یک کتابخانه و آرشیو گسترده در آکادمی موزه یهودی برلین است که در آن، برنامه‌های آموزشی مکرر، برگزار می‌شود. گالری‌های موزه، شامل بخش‌هایی است که به هانوکا، یهودی‌ستیزی، درگیری‌های خاورمیانه، فرهنگ اورشلیم و زندگی خاخام مونیخ، اختصاص دارد.

موزه یهودی برلین

گروسر تیرگارتن و ستون پیروزی

Grosser Tiergarten برلین که به معنای واقعی کلمه به‌عنوان باغ‌وحش بزرگ، شناخته می‌شود از مهم‌ترین جاهای دیدنی برلین است. این بنا در اصل، یک ذخیره‌گاه بازی سلطنتی بود که در آن گوزن، گراز وحشی و سایر حیوانات نگهداری می‌شد. گروسر تیرگارتن در سال ۱۷۰۰، به یک پارک عمومی تبدیل شد. تیرگارتن با درختان و درختچه‌های فراوان و محوطه‌سازی جذاب و حاشیه‌های چمن و گل، ۲۱۰ هکتار وسعت دارد. این مکان، بهترین موقعیت برای استراحت، پیاده‌روی و قایقرانی، محسوب می‌شود.

این پارک همچنین، شامل مجسمه‌ها و بناهای تاریخی زیادی است. مجسمه ملکه لوئیز که به یاد مراقبت از سربازان مجروح در طول جنگ به تصویر کشیده شده، یکی از آن‌هاست. همچنین، یک بنای یادبود، متعلق به فردریک ویلیام سوم در سال ۱۸۴۹ با نقش‌برجسته‌هایی در این بنا وجود دارد. این نقش‌برجسته، منعکس‌کننده نگرش صلح‌آمیز پادشاه، در آن دوران است.

مشهورترین نقطه دیدنی Tiergarten، ستون عظیم پیروزی است. سازه‌ای به ارتفاع ۷۰ متر که در بالای آن، مجسمه طلایی ویکتوریا به ارتفاع هشت متر قرار دارد. این مجسمه، توسط ساکنان محلی به لیزی طلایی ملقب شده است و در سال ۱۸۷۳، تکمیل شد. برای دیدن مناظر از Tiergarten، ارزش بالارفتن از ۲۸۵ پله به بالای این بنای تاریخی باشکوه را دارد. اگر دقت کنید، هنوز هم می‌توانید، نشانه‌هایی از آسیب گلوله جنگ جهانی دوم را در این بنا ببینید.

گروسر تیرگارتن و ستون پیروزی

انجمن هامبولت

یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی برلین، انجمن هامبولت است که به‌تازگی افتتاح شده است. این قطعه برجسته از هنر معماری که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شد، دو مورد از مهم‌ترین مجموعه‌های موزه برلین است. این موزه‌ها شامل موزه قوم‌شناسی و موزه هنر آسیایی است.

بازدیدکنندگان با رتبه‌بندی هم‌تراز با موزه‌های پیشرو در جهان، می‌توانند به‌راحتی، بزرگ‌ترین مجموعه گنجینه‌های غیراروپایی آلمان را ببینند. این مجموعه، شامل بیش از ۴۰۰۰۰۰ شی از سراسر جهان است که در نقاط مختلف، کشف شده است. موارد برجسته این گنجینه، شامل نمایش هنر باستانی آسیایی است. همچنین، مجموعه‌های قابل‌توجهی وجود دارد که به طور خاص بر روی چین، تمرکز دارند. علاوه بر تئاتر، این مرکز، دارای دو رستوران و یک فروشگاه است.

انجمن هامبولت

کلیسای جامع برلین

کلیسای جامع برلین به لطف گنبد ۷۵ متری خود، یکی از چشمگیرترین جاهای دیدنی برلین است. این ساختمان که به سبک نئوباروک ساخته شده است، بزرگ‌ترین کلیسای برلین است. این کلیسا به سه قسمت اصلی، شامل: کلیسای یادبود، کلیسای تعمید و عروسی و کلیسای پریش، تقسیم می‌شود.

پس از دهه‌ها کار سخت برای ترمیم آسیب‌های جنگی، کلیسا به شکوه سابق خود بازگشته است. از نکات برجسته این بنا می‌توان به پلکان امپراتوری و ۱۳ نقاشی تمپر توسط آلبرت هرتل، اشاره کرد. اگر قصد بازدید از جاهای دیدنی برلین را دارید، دیدن این مکان را از دست ندهید.

یکی دیگر از ویژگی‌های محبوب کلیسا، سرداب هوهنزولرن است. این سرداب، شامل نزدیک به ۱۰۰ تابوت و بنای تاریخی از قرن ۱۶ تا ۲۰ است. سعی کنید زمان بازدید خود را در طول یکی از کنسرت‌های متعدد کلیسای جامع، رسیتال ارگ یا خدمات ویژه بازدیدکنندگان مشخص کنید. همچنین، حتماً از ۲۷۰ پله به سمت گنبد بالا بروید تا مناظر دیدنی جزیره موزه را ببینید. تور‌های مختلف زبان انگلیسی نیز، برای راهنمایی گردشگران در این مجموعه، وجود دارد.

کلیسای جامع برلین

در پایان

برلین، یکی از هیجان‌انگیزترین، پر‌جنب‌و‌جوش‌ترین و ساده‌ترین شهرهای جهان از نظر فرهنگ، سرگرمی، تاریخ و خرید است. پایتخت آلمان، چیزی را برای هر سلیقه و ترجیحی ارائه می‌دهد؛ خواه یک نمایش سرگرم‌کننده باشد یا کاوش در هنر و فرهنگ یا حتی شرکت در یک کنسرت! در‌هر‌حال، اگر قصد یک سفر طولانی‌مدت یا چند‌روزه را دارید، برلین، جزو بهترین مقاصد گردشگری است.

برلین، مقاصد دیدنی خارق‌العاده‌ای دارد که چشم هر بیننده‌ای را به خود، مجذوب می‌کند. این مقاصد، شامل بناهای تاریخی، پارک‌های گردشگری، موزه‌ها و… است.

برای اینکه شروعی عالی برای سفر اکتشافی خود داشته باشید، این مقاله را برای بازدید از جاهای دیدنی برلین، گردآوری کردیم. توصیه می‌کنیم، پیش از سفر به برلین، با مطالعه مقاله فوق، از بهترین جاهای دیدنی برلین، آگاه شوید.

مقالات بیشتری بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا