تور

اجاره خودرو در دبی
ازمیرترکیهجهانگردی

روستای شیرینجه ، ترکیه

روستای شیرینجه

شما در این مطلب از وب سایت گردشگری دوباره سفر با روستای شیرینجه واقع در ازمیر ترکیه آشنا می شوید. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

روستای شیرینجه، ازمیر

شیرینجه روستایی در استان ازمیر ترکیه است. جمعیت روستا 600نفر است و در 8 کیلومتری شرق شهر سلجوک قرار دارد. داستانهایی از روستای شیرینجه  بیان کرده اند که بردگان آزاد شده یونانی در این روستا ساکن شدند و نام آن را چیرکینجه (به معنی زشت) گذاشتند تا مانع تعقیبشان شود. اما نام این روستا در سال 1926 توسط فرماندار استان ازمیر به شیرینجه (معنی زیبا) تغیییر پیدا کرد.

شیرینجه روستایی کوچک و زیبا به روی تپه ها در جنوب غربی ازمیر است، خانه های قدیمی با دیوارهای سفید، سقف های چوبی، خیابان های سنگ فرش شده که هر گردشگر و توریست را به خود جذب می کند.

شیرینجه
روستای شیرینجه

امروزه هم گردشگران ترک و هم گردشگران کشورهای دیگر به این روستای زیبا می روند. این روستا خیلی کوچک است و می توانید همه روستا را با پیاده روی ببینید. در این روستا رستوران های گوناگونی قرار دارد و انواع غذاهای محلی را که با مواد غذایی تازه و طبیعی تهیه می شود را شما می توانید امتحان کنید. اگر دوست دارید شب را در یک مکان آرام و دلنشین سپری کنید چند هتل شیک با بهترین قیمت جهت اقامت شما در این روستا وجود دارد. در این روستا برخی از خانه ها هم بازسازی شده اند که به عنوان سوییت جهت رفاه گردشگران اجاره داده شود.

شیرینجه
محله شیرینجه

اگر می خواهید روزهای خلوت تر به این روستا بروید و از طبیعت بکر آن لذت ببرید در روزهای آخر هفته ( بخصوص یکی شنبه ها) نروید چون خیلی شلوغ می باشد و نمی توانید لذت کافی را ببرید.

 جاذبه های دیدنی روستاس شیرینجه

اگر از دور روستا را ببینید، شبیه یک تابلوی نقاشی زیبا است.خانه های دوطبقه با رنگ های گوناگون و سرسبزی اطراف آن زیبایی خاصی به روستا بخشیده است. یک خانه قدیمی به نام مریم مقدس، کلیسای ارتودوکس هم در این منطقه وجود دارد که قدمت آن مربوط به زمان یونان می باشد. پیشنهاد ما به شما دیدن این دو مکان می باشد.

شیرینجه

جاهای دیدنی شیرینجه

  • کلیسای باپتیست سنت جان
  • برج هودری میدان
  • مدرسه تئاتر
  • روستای ریاضیات نسین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا