تور

اجاره خودرو در دبی
آذربایجانجهانگردیراهنمای سفررپورتاژ آگهینخجوان

با تور نخجوان بیشتر آشنا شوید

تور نخجوان

با تور نخجوان بیشتر آشنا شوید!

نخجوان یکی از زیبا ترین شهر های کشور آذربایجان، همسایه شمالی ایران می باشد که با توجه به جاذبه های توریستی بسیار فراوانی که دارد، هر ساله میزبان خیل عظیمی از توریست ها و گردشگر ها از کشور های مختلف دنیا و از جمله ایران می باشد.

لذا تور نخجوان در کشور ایران طرفداران زیادی داشته و هر ساله تعداد زیادی از مردم ایران از این شهر دیدن می کنند. نخجوان یکی از نزدیک ترین شهر های آذربایجان به کشور ایران است که فاصله ی بسیار نزدیکی با شهر های شمال غربی ایران دارد. به طوری که معمولا این سفر به صورت زمینی و با اتوبوس اجرا می شود.

همانطور که در سایت تور نخجوان فارا گشت آمده است:

https://faragasht.com/tour/nakhchivan-tour/

“یکی از تورهای پرطرفدار به ویژه برای تابستان و پاییز، تور آذربایجان و سفر به یکی از زیباترین شهرهای اونجاست؛ یعنی تور نخجوان. نخجوان یکی از شهرهای کوچیک آذربایجانه و فاصله خیلی کمی با مرز شمال غربی ایران داره. فاصله نخجوان از جلفا حدود 40 کیلومتره. این ویژگی باعث شده که تورهای زمینی به راحتی با قیمت مناسب به صورت تور به مقصد نخجوان برگزار بشن.

نمی دونم با شهر نخجوان در آذربایجان آشنا هستی یا نه؟ اگه هنوز این شهر زیبا را نمی شناسی بهتره با من همراه بشی؛ چون می خوام در این مطلب کوتاه، به طور اجمالی درباره این شهر و جاهای دیدنیش صحبت کنم. بهت قول میدم اگه این شهر را بشناسی حتماً تشویق میشی که تور نخجوان لحظه آخری را رزرو کنی و یه سفر کوتاه به این شهر داشته باشی.

نخجوان به عنوان یکی از ارزان ترین تور خارجی، دارای امکانات مناسبی است تا بتوانی یک آخر هفته خوبی را با قیمت مناسب و لحظه آخری سپری کنی. نزدیک بودن این شهر به ایران نیز یکی دیگر از دلایل اصلی سفر به آن است”.

در این مقاله سعی خواهیم کرد با توجه به مطالب سایت wikivoyage.org  شما را با جاذبه های توریستی این شهر آشنا کرده و درباره ی هر کدام از آن ها به صورت جداگانه، توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. با ما همراه باشید.

برای سفر به شهر نخجوان، چه فصلی مناسب است؟

هر چند که شهر نخجوان یکی از زیبا ترین شهر ها در کشور آذربایجان می باشد و در تمام فصول سال گردشگران بسیار زیادی از سراسر دنیا این شهر را به عنوان مقصد توریستی خود انتخاب می کنند، اما هوای پاییزی شهر نخجوان بسیار زیبا تر و دلنشین تر می باشد.

لذا پیشنهاد ما به شما این است که برای سفر به این شهر فصل پاییز یا بهار را انتخاب کنید تا از هوای مناسب و دلپذیر این شهر لذت ببرید. در فصل پاییز و بهار و حتی نوروز دمای هوا بسیار معتدل است و به راحتی می توانید در آرامش کامل، از فضا های دیدنی این شهر بازدید کنید.

تور نخجوان

جاذبه های توریستی شهر نخجوان کدامند؟

همانطوری که در ابتدای این مقاله خدمت شما عزیزان عرض کردیم، شهر نخجوان دارای جاذبه های توریستی بسیاری می باشد که این امر باعث شده است تا تور نخجوان در کشور ایران طرفداران بسیاری داشته باشد. در زیر درباره ی چند مورد از این جاذبه های توریستی صحبت خواهیم کرد:

مقبره و آرامگاه حضرت نوح علیه السلام

یکی از زیبا ترین و توریستی ترین مکان ها در شهر نخجوان، مقبره و آرامگاه حضرت نوح نبی می باشد که مورد توجه بسیاری از توریست ها و گردشگر ها قرار دارد. این مقبره قدمتی بالغ بر هزار سال دارد و یکی از قدیمی ترین بنا ها در کشور آذربایجان می باشد.

در داخل این مقبره یک ستون بزرگ وجود دارد که روایات نشان می دهند که مقبره ی نوح نبی در این مکان واقع شده است. بنا بر اطلاعاتی که در مورد این بنا در دسترس است، این مقبره ارتفاعی در حدود 8 متر داشته است که در اثر گذر زمان بنا دچار ریزش شده است. در قرن 21 میلادی و در سال های بین 2006 تا 2008 میلادی، این بنای تاریخی دوباره بازسازی شده و به شکل امروزی پذیرای توریست ها و گردشگر ها از سراسر دنیا می باشد.

غار اصحاب کهف

یکی دیگر از زیبا ترین و توریستی ترین مناطق شهر نخجوان که نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند، غار اصحاب کهف می باشد. این غار که یکی از زیبا ترین غار ها در جهان می باشد، در نزدیکی شهر توریستی نخجوان و در شهری به نام بابک واقع می باشد که نام این شهر از بابک خرمدین گرفته شده است که یکی از سرداران شجاع و دلیر ایرانی می باشد. برای رسیدن به این غار بایستی یک مسیر پلکانی طی شود. در مسیر رسیدن به این غار، جاذبه های توریستی بسیار زیبایی در اطراف مسیر قرار دارند که توجه هر توریستی را به خود جلب خواهند کرد.

همچنین در مسیر رسیدن به غار اصحاب کهف، مسجدی ساخته شده است که مردم می توانند در آن جا استراحت کرده و نذر های خود را ادا کنند. همچنین در غار اصحاب کهف شگفتی های بسیاری برای مردم و بازدید کنندگان وجود دارد. سنگ نوشته های زیبا و حیرت انگیزی در داخل این غار قرار دارند که برای توریست ها بسیار جالب توجه می باشند. همچنین در غار اصحاب کهف، امکانات رفاهی بسیاری برای بازدید کنندگان از این غار در نظر گرفته شده است. امکاناتی از قبیل رستوران، کافه و بوفه، از جمله امکانات رفاهی هستند که در این غار برای مردم در نظر گرفته شده اند.

 لذا غار اصحاب کهف، یکی از بهترین و مهم ترین مکان هایی است که در تور نخجوان از آن بازدید می شود و در فهرست برنامه های تور قرار دارد.

مقبره مومنه خاتون

مقبره مومنه خاتون

یکی دیگر از مهم ترین مکان های توریستی شهر نخجوان، مقبره مومنه خاتون می باشد. گفته می شود موسس سلسله ی اتابکان در کشور آذربایجان، دستور ساخت این مقبره را برای همسر مرحوم خود داده است.

 قدمت این بنا به حدود 800 سال پیش باز می گردد. در داخل این بنا از کاشی های فیروزه ای بسیار زیبایی استفاده شده است که با خط کوفی منقش شده اند و جلوه ی بسیار زیبایی به فضای داخلی این بنا داده است که مورد توجه بسیاری از توریست ها قرار گرفته است.

موزه ی قوچ های سنگی

یکی دیگر از جاذبه های توریستی و بسیار زیبای شهر نخجوان که در فهرست برنامه های تور نخجوان قرار دارد، موزه ی قوچ های سنگی می باشد. این موزه که در نزدیکی مقبره و آرامگاه مومنه خاتون قرار دارد، از تعداد زیادی قوچ سنگی تشکیل شده است.

در گذشته مردم این منطقه اعتقاد داشته اند که قرار دادن قوچ های سنگی بر روی قبور، باعث آرامش مرده ها می شود و ارواح شیطانی را از آن ها دور می کند. لذا بر روی قبر های خود از این قوچ های سنگی می ساختند. امروزه افراد زیادی در هنگام سفر به شهر نخجوان از این منطقه که یکی از زیبا ترین مناطق این شهر می باشد بازدید می کنند.

موزه ی قوچ های سنگی

رزرو تور نخجوان

در این مقاله سعی شد تا شما را با تور نخجوان آشنا کرده و درباره ی این تور و مکان های دیدنی این شهر توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم.

 امیدواریم این مقاله توانسته باشد رضایت خاطر شما عزیزان را جلب نماید. لازم به ذکر است که علاوه بر مکان های دیدنی که در بالا به آن ها اشاره شد، مکان های دیدنی و فضا های توریستی بسیار دیگری نیز در این شهر وجود دارند که در فهرست برنامه های تور نخجوان زمینی و هوایی قرار دارند و شما می توانید از آن ها طی این تور دیدن فرمایید.

منبع این مقاله آژانس مسافرتی فارا گشت کوروش کبیر مجری اصلی تور نخجوان زمینی و هوایی (با اتوبوس و هواپیما است.) بنابراین می توانید با مراجعه به وب سایت فارا گشت faragasht.com و مشاهده قیمت های تور مسافرتی نخجوان هر چه زودتر در برنامه این سفر ثبت نام کنید تا شما هم از نزدیک از جاهای دیدنی آن دیدن فرموده و لذت کافی از این سفر 3 و 4 روزه ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا