تور

اجاره خودرو در دبی
آسیاارمنستانجهانگردیقره باغ

سفر به قره باغ ارمنستان

راهنمای سفر به قره باغ

در این مطلب از وب سایت گردشگری دوباره سفر شما را دیدنی های قره باغ واقع در ارمنستان آشنا می کنیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

قره باغ که نام دیگر آن ناگورنو قره می باشد، با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و ایران هم مرز است. ناگورنو به زبان روسی و به معنی کوهستان، کارا ( قره) در زبان ترکی به معنای سیاه و باخ نیز به معنی باغ است.

قره باغ

قره باغ کجاست؟

برای رفتن به قره باغ باید از منطقه مرز نوردور که در 80 کیلومتری جلفا قرار دارد، عبور کرده و وارد ارمنستان شوید.از گمرک به سمت شهر گوریس حرکت کرده و از شهر گوریس تابلوها را به سمت شهر (استپاناکرت) دنبال کنید.

برای ورود به این کشور به جز پاسپورت، مدارک دیگری نیاز نیست. در مرز ارمنستان و قره باغ پاسپورت ها توسط نیروهای مرز بانی کنترل می شود. بعد از رسیدن به استپاناکرت، باید به وزارت امور خارجه رفته و ویزا دریافت کنید.

قره باغ

شهرهای مهم قره باغ

استپاناکرت

استپاناکرت یا خانگندی، پایتخت جمهوری خودخوانده ی قره باغ است. این شهر زیبا در کنار رودخانه کارکار واقع است و بیشتر جمعیت آن را ارامنه تشکیل می دهند. این شهر دارای چندین اثر تاریخی و طبیعیمی باشد. در این شهر امکانات اقامتی زیادی در اختیار گردشگران قرار می گیرد.

قره باغ

شوشی

در فاصله 9 کیلومتری از پایتخت شوشی قرار دارد. شهر شوشی مرکز هنر و فرهنگ ارمنی و آذری بوده و در قرن 19 میلادی یکی از بزرگترین شهرهای جنوب قفقاز به شمار می آمده است. شوشی در طول جنگ آسیب فراوانی دیده، اما در حال حاضر مورد بازسازی قرار گرفته است.برای اقامت در آن چندین  هتل وجود دارد.

قره باغ

خوجاوند

شهری تاریخی و دومین شهر قره باغ از لحاظ جمعیت خوجاوند یا مارتونی می باشد. این شهر از مخروبه های باقی مانده از کلیساهای قرن های وسطا می باشد.

مناطق دیدنی قره باغ

صومعه ی گندزاسار

یکی از مناطق مهم و دیدنی  قره باغ صومعه گندزاسار می باشد. این صومعه در قرن 5 میلادی ساخته و در کلیسای سنت جان تعمید دهنده قرار دارد. در این صومعه می توان سنگ های حکاکی شده و سنگ نوشته های قدیمی و…. را مشاهده کرد.

قره باغ

پاپیک تاتیک(مجسمه های پدر بزرگ و مادر بزرگ) 

در منطقه استپاناکرت و در جاده اصلی به سمت شمال این دو مجسمه زیبا قرار دارد. یکی از این مجسمه ها پیر مرد ریش دار و دیگری پیر زن با روسری است.

قره باغ

کلیسای کیش

کلیسای کیش دارای نامهایی همچون: کلیسای الیشه مقدس یا مادر مقدس خدا شناخته می شود. این کلیسا در قرن 12 یا 13 میلادی ساخته و حال در روستای قره باغ می باشد.

دژ شوشی

 این دژ در سال 1750 توسط پناه خان ساخته شد. در طول جنگ نیروهای آذری از این دژ به سمت استپاناکرت و روستاهای اطراف موشک پرتاب کردند. این دژ بعدها باز سازی شد. اکنون می توانید از این دژ بازدید کنید.

قره باغ

چنار 2000 ساله

قبل روستای کارمیز شوکا از سمت استپاناکرت، یک درخت پنار 2000 ساله قرار دارد. این درخت به قد و قواره ی غول آسایش شهرت دارد. مردم محلی این منطقه را برای پیک نیک انتخاب می کنند.

از دیگر دیدنی های این منطقه می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • موزه تاریخی شوشی
  • غار آذوغ
  • تنگه ی هونوت
  • کلیسای جامع قاز انچتسوتس
  • صومعه دادیوانک

قره باغ

آب و هوای قره باغ

قره باغ یک منطقه سر سبز و جنگلی با کوهستان فراوان می باشد. بهترین زمان سفر هم بهار و تابستان، یا اوایل پاییز است. خرداد تا اوایل مهر بهترین زمان سفر به قره باغ می باشد. یکی دیگر از زمان های خوب سفر به این کشور، نهم می یا روز آزادی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا