تور

اجاره خودرو در دبی
ازمیرترکیهجهانگردی

سواحل معروف چشمه ازمیر

شهر چشمه (Çeşme) در ازمیر (İzmir) ترکیه سواحل معروف زیادی دارد و گردشگران هر ساله برای تفریح کردن، سواحل معروف چشمه ازمیر را انتخاب می‌کنند. سواحلی که در این منطقه قرار دارند از امکانات خوبی مانند: رستوران‌های مختلف، تفریح‌های آبی و هتل‌های لوکس برخوردار هستند. در واقع این سواحل در کنار امکانات تفریحی، نیازهای گردشگران را به خوبی فراهم می‌کنند.

در این مقاله از مجله گردشگری دوباره سفر سواحل معروفی که در چشمه ازمیر ترکیه قرار دارند را به شما معرفی می‌کنیم. اگر در سفر به ترکیه از تماشا و تفریح در این سواحل غافل شده‌اید، در سفرهای بعدی خود بازدید از سواحل چشمه ازمیر را از دست ندهید.

آشنایی با چشمه ازمیر ترکیه

شهر چشمه یکی از شهرهای معروف و توریست‌پذیر کشور ترکیه است. این شهر در فاصله 95 کیلومتری از شهر ازمیر و 180 کیلومتری از شهر دیدنی کوش آداسی (Kuşadası) قرار دارد. شهر چشمه به دلیل ساحلی بودن بین گردشگران معروف است. در این منطقه چشمه‌های معدنی کوچک و بزرگ فراوانی وجود دارند و به همین دلیل نام «چشمه» را روی این شهر گذاشته‌اند.

شهر چشمه به جزیره یونانی خیوس (Chios) نزدیک است و 8 کیلومتر از آن جزیره فاصله دارد. همین موضوع باعث می‌شود که گردشگران از مناطق مختلفی برای تفریح کردن این شهر ساحلی را انتخاب کنند. ماه آگوست و ژوئن بهترین زمان برای تفریح در سواحل شهر چشمه است. بیشتر گردشگران در این زمان خودشان را به این شهر می‌رسانند.

سواحل معروف چشمه ازمیر

شهر چشمه در کنار داشتن هتل‌های بی‌نظیر و امکانات تفریحی فوق‌العاده، سواحل دیدنی زیادی دارد. افراد می‌توانند ضمن اقامت در هتل‌ها از امکانات تفریحی و هیجان‌انگیزی که در سواحل وجود دارند، استفاده کنند. دیدنی‌های چشمه ازمیر به شرح زیر هستند:

  • می‌توانید از شهر باستانی اِفِسوس (Ephesus) دیدن کنید.
  • جزیره خیوس (Chios) در نزدیکی شهر چشمه قرار دارد که می‌توانید در کنار بازدید از سواحل این شهر، به جزیره خیوس هم بروید.
  • در برخی از فصول سال گردشگران اجازه دارند در برخی از سواحل ماهیگیری کنند.
  • رستوران‌های مختلفی در شهر چشمه قرار دارند که می‌توانید غذاهای محلی این شهر را امتحان کنید.
  • در چشمه ازمیر فروشگاه‌های محلی و مدرن زیادی وجود دارند که خرید کردن از این فروشگاه‌ها تجربه جالبی خواهد بود.
  • ساختمان‌های تاریخی و مدرنی در شهر چشمه وجود دارند. اگر به هنر و تاریخ علاقه دارید بازدید از مکان‌های تاریخی و هنری را فراموش نکنید.
  • در شهر چشمه یک پارک آبی با نام اوسیس (Oasis) وجود دارد. می‌توانید با هزینه‌های مناسب به صورت خانوادگی در این پارک آبی تفریح کنید.

آشنایی با سواحل معروف چشمه ازمیر

سواحل معروف شهر چشمه در ترکیه به دلیل برگزاری جشنواره موسیقی، آب و هوای معتدل، تمیز و شفاف بودن آب دریا هر ساله پذیرای گردشگران داخلی کشور ترکیه و گردشگران خارجی است. فصل تابستان فرصت خوبی برای بازدید از این سواحل، تفریح و استراحت کردن است. سواحل معروف شهر چشمه در منطقه ازمیر ترکیه به شرح زیر هستند:

ساحل معروف للیکا پلاژی (Ilıca Plajı)

هر گاه اسم ساحل ماسه‌های سفید را در ترکیه شنیدید، بدانید که مربوط به ساحل للیکا پلاژی است. ساحل للیکا یکی از بهترین و معروف‌ترین سواحل شهر چشمه است. ساحل للیکا پلاژی دو کیلومتر وسعت دارد. قرار گرفتن ساحل ماسه‌های سفید در کنار آب زلال دریا باعث شده که یک چشم‌انداز دیدنی به وجود آید. سایر ویژگی‌های ساحل للیکا پلاژی عبارت‌اند از:

  • چشمه‌های آب گرم متعددی در این ساحل وجود دارند. بعضی از این چشمه‌ها در آب دریا قرار گرفته‌اند.
  • اقامتگاه‌های مختلف با امکانات ویژه در این ساحل وجود دارند. گردشگران می‌توانند طبق سلیقه و بودجه خود اقامتگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند.
  • می‌توانید گل‌های دارویی متنوعی را در حوضچه‌های این ساحل پیدا کنید.
  • امواج این ساحل در کنار آب و هوای مناسب آن امکان موج‌سواری در ساحل للیکا را فراهم می‌کنند.
  • عمق این ساحل کم است. خانواده‌ها و کودکان می‌توانند به راحتی در قسمت کم عمق به تفریح بپردازند.

سواحل معروف چشمه ازمیر

ساحل پیرلانتا پلاژی (Pırlanta Plajı) مخصوص موج‌سواری

اگر از علاقه‌مندان به ورزش و تفریح موج‌سواری هستید، فراموش نکنید که در سفر خود به چشمه ازمیر سری به ساحل پیرلانتا پلاژی نیز بزنید. این ساحل از موج‌ها و آب و هوای مناسبی برخوردار است. انتخاب اول گردشگران و موج‌سواران حرفه‌ای برای موج‌سواری ساحل پیرلانتا پلاژی است. فاصله این ساحل تا مرکز شهر ازمیر تنها 70 دقیقه است.

اگر اسم ساحل الماس را شنیدید، بدانید که منظور ساحل پیرلانتا است. به دلیل ماسه‌های درخشانی که در این ساحل وجود دارند پیرلانتا پلاژی به ساحل الماس مشهور است و یکی از سواحل معروف چشمه ازمیر به شمار می‌رود. این منطقه فقط محبوب گردشگران نیست. بخشی از ساحل با شن‌های سفید آن به اندازه 250 متر در آب قرار دارند. گردشگران می‌توانند قدم زدن روی ماسه‌های شنی داخل آب را تا 250 متر تجربه کنند.

ساحل پیرلانتا پلاژی

اگر با موج‌سواری آشنایی ندارید اما دوست دارید که این ورزش را انجام دهید نگران نباشید. در این ساحل مربیان بسیار حرفه‌ای که به زبان انگلیسی تسلط دارند موج‌سواری را آموزش می‌دهند. می‌توانید زیر نظر این مربیان موج‌سواری را یاد بگیرید و مانند دیگران از این تفریح هیجان‌انگیز لذت ببرید. ویژگی‌های دیگر این ساحل به شرح زیر هستند:

  • در بخشی از این ساحل پارکینگ با ظرفیت بالا وجود دارد.
  • رستوران‌ها و کافه‌های متعددی در ساحل پیرلانتا پلاژی قرار دارند.
  • ورزش‌های قایق‌سواری و اسکی روی آب نیز در این ساحل انجام می‌شوند.

ساحل رویایی آلتینکوم پلاژی (Altınkum Plajı)

یکی از سواحل معروف چشمه ازمیر، ساحل آلتینکوم است. ماسه‌های این ساحل طلایی رنگ هستند به همین دلیل ساحل آلتینکوم را با عنوان «ساحل طلایی» نیز می‌شناسند. آلتینکوم پلاژی به دلیل ویژگی‌های طبیعی جذابی که دارد مکان مناسبی برای عکاسی و استراحت کردن است. این ساحل بین گردشگران چندان معروف نیست و به همین دلیل ساحل خلوت و مناسبی برای لذت بردن از سکوت به حساب می‌آید.

فاصله این ساحل از مرکز شهر چشمه فقط 10 کیلومتر است. از این رو اگر محل اقامت شما در مرکز شهر باشد، راحت می‌توانید خودتان را برای تفریح به این ساحل برسانید و بعد به محل اقامت خود برگردید.

در این ساحل به دلیل وزش بادهای شمالی دمای آب دریا از سایر سواحل پایین‌تر است. به همین دلیل آلتینکوم در فصل‌های گرم سال به عنوان بهترین مکان برای شنا کردن شناخته می‌شود.

امکان کرایه تخت مخصوص آفتاب گرفتن و چتر با قیمت پایین فراهم است. کافه‌هایی که در این ساحل قرار دارند با هزینه‌های پایین‌تری انواع نوشیدنی‌ها را برای مشتری‌ها سرو می‌کنند.

ساحل ماوی کوی (Mavi Koy) مخصوص عکاسی

یکی از سواحل معروف چشمه ازمیر ساحل ماوی کوی نام دارد. این ساحل برای بسیاری از عکاسان حوزه طبیعت یک ساحل جذاب و دیدنی است. وقتی به این ساحل رفتید فراموش نکنید که می‌توانید با دوربین خود زیباترین لحظه‌ها را ثبت کنید و به عنوان یادگاری نگه دارید. غواصی زیر آب و تماشای حیوانات آبزی یکی از تفریحات هیجان‌انگیزی است که می‌توانید در ساحل ماوی کوی آن را انجام دهید.

این ساحل به دلیل داشتن آب‌های بسیار شفاف و تمیز به ساحل آکواریوم معروف است. ساحل ماوی کوی از سواحل دیگر فاصله دارد. فاصله آن از مرکز شهر چشمه 25 دقیقه است. برای رسیدن به ساحل ماوی کوی باید از تورهای قایقی که هر روز در این مسیر تردد می‌کنند، استفاده کنید.

با اینکه دسترسی به این ساحل به راحتی سواحل دیگر نیست، اما کافه‌ها و رستوران‌های بسیار باکیفیتی در ساحل ماوی کوی قرار دارند. در رستوران‌های این منطقه غذاهای محلی مختلفی سرو می‌شوند که چشیدن طعم آن‌ها می‌تواند یک تجربه به یاد ماندنی را برای شما رقم بزند.

ساحل ماوی کوی

ساحل بویالیک پلاژی (Boyalık Plajı) بهترین ساحل برای استراحت

اگر به دنبال یک ساحل ویژه برای استراحت کردن هستید، می‌توانید به بویالیک پلاژی بروید. ساحل بویالیک پلاژی 2 کیلومتر است و امکان پیاده‌روی در کنار دریا را برای شما فراهم می‌کند. در کنار این ساحل امکانات رفاهی مانند کافه‌‌ها و رستوران‌های مختلف وجود دارند. فاصله این ساحل تا مرکز شهر چشمه 14 دقیقه است.

بعد از اینکه تفریحات آبی یا قدم زدن در ساحل را انجام دادید، سری به این کافه‌ها بزنید، نوشیدنی سفارش دهید و خستگی را از تن به در کنید. ماسه‌های این ساحل سفید رنگ و بسیار تمیز هستند. ماسه‌های سفید در کنار زیبایی‌های دریا بهترین منظره را برای عکس‌برداری ایجاد می‌کنند.

ساحل آیایورگی کویو (Aya Yorgi Koyu) با مراکز تفریحی خاص

یکی از سواحل معروف چشمه ازمیر که با حضور در آنجا می‌توانید به امکانات تفریحی زیادی دسترسی داشته باشید، ساحل آیایورگی کویو است. یکی از ویژگی‌های مهم این ساحل قرار گرفتن آن در نزدیکی ساحل بویالیک پلاژی است. می‌توانید بعد از تفریح در این ساحل خیلی سریع خود را به ساحل آیایورگی کویو برسانید. ساحل آیایورگی کویو ویژگی‌های مهم زیر را دارد:

  • بیشترین مراکز تفریحی مختلف را می‌توانید در این ساحل پیدا کنید.
  • آیایورگی کویو سواحل آفتابی زیادی دارد که برای آفتاب گرفتن مناسب هستند.
  • چمن‌زارهای مختلفی در ساحل آیایورگی کویو وجود دارند. می‌توانید در این چمن‌زارها ورزش کنید یا به استراحت بپردازید.
  • اگر با خانواده سفر کرده‌اید و به دنبال یک مکان خلوت‌تر هستید، در این ساحل بخش‌های خانوادگی ویژه‌ای وجود دارند که می‌توانید به آنجا بروید.

ساحل آیایورگی کویو

ساحل کجاکاری (Kocakarı)

اگر از علاقه‌مندان به غذا هستید و دوست دارید طعم‌های خاص و جدید را امتحان کنید، ساحل کجاکاری برای شما مناسب است. این ساحل در ورودی محله معروفی به نام دالیان (Dalyan) قرار دارد. ساحل کجاکاری آرامش خاصی دارد. اگر دوست دارید در یک ساحل خلوت تفریح کنید، حتما به این ساحل سر بزنید.

غذاهای دریایی معروف و خاصی در رستوران‌های ساحل کجاکاری سرو می‌شوند. بسیاری از گردشگران به این ساحل سفر می‌کنند تا در کنار تفریحات آبی، طعم غذاهای دریایی این منطقه نیز را بچشند.

ساحل چارک (Çark)

در نزدیکی ساحل آلتینکوم می‌توانید ساحل دیدنی چارک را پیدا کنید. بیشتر گردشگران این ساحل را برای گرفتن حمام آفتاب انتخاب می‌کنند. ساحل چارک شباهت زیادی به سواحل گرمسیری دارد. با وجود آفتاب زیادی که در تابستان ساحل چارک را فرا می‌گیرد، وزش باد باعث کاهش شدت گرما می‌شود. به این ترتیب گردشگران به هنگام آفتاب گرفتن، کمتر احساس گرما می‌کنند.

وزش باد در این ساحل برای انجام ورزش بادسواری (Windsurfing) مناسب است. افراد زیادی که علاقه‌مند به این ورزش هستند، ساحل چارک را برای انجام ورزش بادسواری انتخاب می‌کنند. اگر با این ورزش آشنایی ندارید در این ساحل آموزش آن ارائه می‌شود. می‌توانید بادسواری را زیر نظر مربیان حرفه‌ای یاد بگیرید و از انجام آن لذت ببرید.

در ساحل چارک نیز کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی وجود دارند. معمولا در بیشتر رستوران‌های کنار ساحل غذاهای دریایی مختلف و مخصوص هر رستورانی سرو می‌شوند که می‌توانند شیرینی تفریح شما را دو چندان کنند.

ساحل چارک

بهترین فصل برای سفر به سواحل معروف چشمه ازمیر

تابستان‌ها در ترکیه به ویژه در شهر چشمه ازمیر گرم و شرجی است. این موضوع می‌تواند برای کسانی که میانه خوبی با گرما و هوای شرجی ندارند اذیت کننده باشد. اما بیشتر افراد ترجیح می‌دهند در فصل تابستان از سواحل چشمه ازمیر دیدن کنند و به تفریح بپردازند.

در فصل تابستان برای انجام انواع تفریحات آبی محدودیتی نخواهید داشت. دمای آب، دمای هوا و وزش باد مانع ورزش‌ها و تفریحات شما نمی‌شوند. اما آفتاب و گرمای آن ممکن است که برای برخی از افراد اذیت کننده باشد.

زمستان‌های ترکیه سرد و برفی است. در این سواحل نیز دمای هوا به شدت پایین می‌آید و بادهای سرد با شدت بیشتری از تابستان می‌وزند. از این رو انجام ورزش‌های آبی به همان صورتی که در تابستان برگزار می‌شوند، صورت نمی‌گیرند.

اگر تمایل دارید در فصلی سفر کنید که نه گرما و نه سرما برای شما ناراحتی ایجاد نکنند، توصیه می‌کنیم فروردین تا خرداد را برای سفر به سواحل چشمه ازمیر در نظر بگیرید. البته فصل پاییز هم می‌تواند زمان مناسبی برای سفر به چشمه ازمیر و بازدید از سواحل آن باشد. این موضوع که کدام فصل برای سفر به شهر چشمه و تفریح در سواحل آن مناسب است به خودتان بستگی دارد. اما در برنامه‌ریزی سفر خود به گرما و سرمای هوا توجه ویژه‌ای داشته باشید.

سواحل معروف چشمه ازمیر

سخن پایانی

فصل تابستان فرصت مناسبی است که در برنامه تفریحی خود زمانی را برای دیدن سواحل معروف چشمه ازمیر در نظر بگیرید. با اینکه شهر چشمه یک منطقه تفریحی و توریست‌پذیر محسوب می‌شود، اما توانسته بافت تاریخی خود را حفظ کند. بعد از تفریح در سواحل هیجان‌انگیز شهر چشمه، بازدید از کوچه پس کوچه‌های قدیمی این شهر را فراموش نکنید و یک سفر خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا