تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

مهاجرت تحصیلی کانادا در سن بالا ممکن است؟

با توجه به این موضوع که کشور کانادا توانسته شرایط بسیار خوبی را برای ادامه تحصیل، زندگی و کار دانشجویان فراهم کند اما در رابطه با پذیرش دانشجویان شرایط و قوانین سختی دارد. تعداد دانشجویان بین‌المللی در این کشور روز به روز در حال افزایش است و این موضوع می‌تواند نشان دهنده سطح بالای سیستم آموزشی این کشور باشد. اما دانشگاه‌های این کشور هم مانند دیگر کشورهای جهان دارای شرایط و قوانینی هستند که در صورت واجد شرایط بودن می‌توانید نسبت به ثبت نام در آن‌ها اقدام کنید. یکی از فاکتورهای مهم در ثبت نام دانشگاه‌های کانادا، شرط محدودیت سنی دانشجو است. در واقع دانشجویان با هر سنی نمی‌توانند در دانشگاه‌های این کشور ادامه تحصیل دهند.

طبق آمار منتشر شده میزان قبولی دانشجویان زیر 20 سال نسبت به دانشجویان بالای 30 سال حدود 40 درصد افزایش پیدا کرده است. از طرفی میزان موفقیت در فارغ‌التحصیلی دانشجویان 25 تا 30 سال، در سال میلادی جاری(2021) در مقایسه با سال گذشته 15 درصد افزایش پیدا کرده است.
در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا در رابطه با محدودیت سنی دانشجویان برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مهاجرت تحصیلی کانادا در سن بالا ممکن است

بهترین سن برای اپلای تحصیلی کانادا

بهترین سن برای پذیرش در دانشگاه‌های کشور کانادا با توجه به مقطعی که دارند بسیار متفاوت است. در حال حاضر میانگین سن دانشجویانی که در دانشگاه‌ها ادامه تحصیل می‌دهند حدود 20 تا 25 سال است، البته در چند سال اخیر میزان پذیرش دانشجویان زیر 20 سال هم افزایش چشمگیری پیدا کرده است. اما بهترین سن در هر مقطع تحصیلی چند سال است؟

دانشجویان کالج: برای ورود دانشجویان به کالج‌های کانادا محدودیت سنی خاصی لحاظ نشده است. اما دولت کانادا پذیرش دانشجویان بالای 35 سال را در صورت داشتن مهارت یا تخصص خاصی انجام می‌دهد.

دانشجویان کارشناسی: در این مقطع تحصیلی هم شرایط سنی خاصی برای دانشجویان در نظر گرفته نشده است. اما طبق آمار منتشر شده از دانشگاه‌ها، پذیرش دانشجویان در سنین بالا با بررسی مهارت و سابقه شغلی و تحصیلی که دارند انجام خواهد شد.

دانشجویان کارشناسی ارشد: برای ادامه تحصیل در این مقطع دانشجویان نباید سن کمتر از 32 سال داشته باشند، در اینصورت پذیرش آن‌ها انجام نخواهد شد.

دانشجویان دکتری: ادامه تحصیل در مقطع تحصیلی دکتری محدودیت سنی خاصی ندارند. دانشجویان حتی در سنین 40 تا 45 سالگی هم می‌توانند برای ادامه تحصیل در این مقطع اقدام کنند. در واقع در این مقطع سن دانشجو اهمیت چندانی ندارد، آنچه حائز اهمیت است سوابق شغلی، حرفه‌ای و تحصیلی دانشجو می‌باشد.

بهترین سن برای اپلای تحصیلی کانادا

آیا تحصیل با سن بالا در کانادا محدودیت دارد؟

برای ادامه تحصیل دانشجویانی که بیش از 45 سال سن دارند، امتیاز خاصی در نظر گرفته نمی‌شود. البته موارد بسیاری وجود دارد که می‌توان با تقویت آن، سن شخص را کمتر مورد توجه قرار داد. داشتن مقاله‌های علمی و معتبر، نخبه بودن، داشتن مهارت و استعداد خاص و… همه از عواملی هستند که می‌توانند اهمیت شرط سنی فرد را کمتر کنند.
از این رو می‌توان گفت که ادامه تحصیل در کشور کانادا دارای محدودیت سنی است، اما با تقویت سایر شرایط که به عنوان نقاط قوت به شمار می‌رود می‌توان شرط سنی را نادیده گرفت و کمتر به آن توجه کرد.

شرایط تحصیل در کانادا

ادامه تحصیل در هر مقطعی دارای شرایط و قوانین خاص خود است. بدین ترتیب ادامه تحصیل در کالج‌ها کانادا در مقایسه با دانشگاه‌های این کشور تفاوت بسیاری دارد. در ادامه با شرایط تحصیل در کالج و دانشگاه‌های این کشور بیشتر آشنا خواهید شد:

کالج
با توجه به وب‌سایت کن اپلای: کالج‌ های کانادا هم همانند دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی این کشور، دارای مجموع قوانین مختص به خود هستند. در ادامه شرایط تحصیل در کالج‌های کشور کانادا را بیشتر بررسی خواهیم کرد:

  • اسکن پاسپورت فرد متقاضی به همراه یک عکس پاسپورتی
  • ارائه آخرین مدرک زبان انگلیسی
  • داشتن یک انگیزه‌نامه معتبر
  • پرداخت ادمیشن فی برای بررسی مدارک تحصیلی
  • مشخصات هویتی فرد (نام و نام خانوادگی، مشخصات والدین، آدرس، شماره تماس و …)
  • ترجمه مدارک فرد متقاضی (کارنامه‌های تحصیلی، شناسنامه، ریزنمرات و…)

پروسه ثبت نام در کالج‌های کشور کانادا بدین شرح است: با ارائه مدرک آخرین سال تحصیلی شما در ایران، تصمیم خود را بگیرید و کالج مورد نظرتان را انتخاب کنید. سپس مدارک لازم برای پذیرش در کالج را با توجه به مدارک معرفی شده در وب سایت رسمی کالج مورد نظر آماده کنید.
اخذ گواهی تمکن مالی یکی از مهم‌ترین مراحل در اخذ پذیرش کالج‌های کانادا است، به طوری که بدون اثبات آن نمی‌توانید ویزای تحصیلی اخذ کنید. شرایط ثبت نام و ددلاین پذیرش در کالج‌های کانادا را مطالعه کنید و سپس مدارک ویزای تحصیلی کانادا را آماده کنید و درخواست استادی پریمیت و ویزا بدهید. در نهایت پس از دریافت ویزا و سفر به کشور کانادا، استادی پریمیت خود را در اولین زمان دریافت کنید.

دانشگاه
ادامه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی، هر دو برای دانشجویان بین‌المللی با پرداخت شهریه امکان‌پذیر است. اما شرایط تحصیل در هر مقطعی با توجه به قوانینی که دارد متفاوت است.

  • مقطع کارشناسی: علاوه بر داشتن شرایط عمومی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا داشتن مدارکی چون: مدرک زبان با حداقل نمره 6، مدرک دیپلم، ارائه یک انگیزه نامه و توصیه نامه قوی
  • مقطع کارشناسی ارشد: علاوه بر داشتن شرایط عمومی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا داشتن مدارکی چون: مدرک کارشناسی با 4 سال تحصیل در دانشگاه‌های معتبر، توصیه نامه و انگیزه نامه قوی، مدرک زبان با نمره حداقل 5 الزامی است.
  • مقطع دکتری: علاوه بر داشتن شرایط عمومی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا داشتن مدارکی چون: مقالات علمی چاپ شده، داشتن رزومه کاری قوی، مدرک زبان با نمره 7، ارائه انگیزه نامه و توصیه نامه قوی، ارائه مدرک کارشناسی ارشد

شرایط تحصیل در کانادا

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا مدرکی است که به شما برای مدتی محدود اجازه حضور قانونی در کانادا برای ادامه تحصیل را می‌دهد. اخذ ویزای تحصیلی کانادا مزایای زیادی دارد که به طور خلاصه ذکر می‌کنیم.

  • شما در کانادا که یک کشور با سیستم آموزشی عالی است تحصیل می‌کنید.
  • هزینه‌های آموزشی و شهریه‌های دانشگاه در کانادا معقول است.
  • با مدرک زبان انگلیسی می‌توانید از اکثر دانشگاه‌های کانادا پذیرش بگیرید و نیاز به یادگیری زبان سوم نخواهید داشت.
  • همسر و فرزندان وابسته شما می‌توانند همراهتان به کانادا سفر کنند.
  • در زمان تحصیل امکان کار پاره وقت برای خود و کار تمام وقت برای همراهانتان وجود دارد.
  • در انتها مدرک تحصیلی ارزشمندی دریافت کرده و آینده شغلی تضمین شده‌ای خواهید داشت.
  • به عنوان فردی که در کانادا تحصیل و کار کرده است؛ شانس شما برای دریافت اقامت دائم و تابعیت کانادا افزایش می‌یابد.

با توجه به آنچه در وب‌سایت کن اپلای در رابطه با ویزای تحصیلی کانادا عنوان شده است: برای اخذ ویزای تحصیلی یا همان دانشجویی کشور کانادا به مدارکی ازجمله تمکن مالی، مدرک زبان، پاسپورت معتبر، نداشتن گپ تحصیلی و…. نیاز دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به وب‌سایت کن اپلای مراجعه کنید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

کلام آخر

پذیرش در دانشگاه‌های کشور کانادا آرزوی بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است. برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا باید شرایط لازم را داشته باشید و به قوانین پایبند باشید. با وجود اینکه بسیاری از کارشناسان شرط سنی را با ارزش نمی‌دانند اما سن دانشجویان از اهمیت بالایی برخوردار است. البته محدودیت سنی بیشتر در دانشگاه‌های این کشور وجود دارد و دانشجویان برای ورود به کالج‌های کشور کانادا محدودیت سنی نخواهند داشت. در این بخش سعی کردیم تا در رابطه با ادامه تحصیل در سن بالا در کشور کانادا، اطلاعات کامل و جامعی را در اختیارتان قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا