تور

اجاره خودرو در دبی
غذاکیک و شیرینی

طرز تهیه کیک بادام خانگی خوشمزه

بیشتر کدبانو‌ها به پخت کیک علاقه بسیاری دارند. کیک پرتقالی، کیک شکلاتی، کیک بستنی، کیک میوه‌ای، کیک اسفنجی و… گزینه‌های خوبی برای نمایش کشیدن هنر آشپزی شما خواهد بود. یکی از انواع کیک‌های سالم و خوشمزه ایرانی کیک بادام است. این کیک با دستور‌ها و مواد بسیار متنوعی پخته می‌شود. کیک بادام به عنوان کیک بین‌المللی برای پذیرایی در مراسم‌های مختلفی همچون جشن تولد، جشن سالگرد ازدواج و… قابل سرو است. طرز تهیه کیک بادام خانگی بسیار ساده بوده و به راحتی می‌توانید برای میان وعده، عصرانه و دورهمی‌های ساده و روزمره آن را بپزید. این کیک به علت برخورداری از مغز‌هایی مانند گردو و بادام بسیار مقوی و پر کالری است. این کیک به دلیل انواع مواد مغذی برای کودکان مدرسه‌ای بسیار پیشنهاد می‌شود.در ادامه همراه ما در مجله گردشگری دوباره سفر باشید.

محبوبیت کیک بادام خانگی

کیک بادام ضمن شیک و مجلسی بودن دارای طعمی عالی بوده و به دلیل داشتن بادام بسیار مقوی خواهد بود. این کیک انتخاب خوبی برای افرادی است که رژیم غذایی دارند. کیک بادام در کشور‌هایی همچون فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و کشور‌های اسکاندیناوی از محبوبیت بسیار بالایی برخودار است. اما این محبوبیت در اسپانیا بسیار بیشتر به نظر می‌رسد. کیک بادام در اسپانیا خاستگاه تاریخی دارد که به منطقه‌ خاصی به نام گالیسیا مربوط می‌شود. این منطقه زیارتگاه سنت جیمز بوده که همین موضوع باعث نامگذاری این کیک بنام سنت جیمز یا تارت سانتیاگو شده است.

وجود پودر بادام در این کیک عطر دلنشینی ایجاد کرده و باعث لطیف شدن بافت کیک شده است. قطعاً با خوردن یک برش کوچک از آن اشتهای شما باز می‌شود. طرز تهیه کیک بادام خانگی متنوع بوده و با طعم‌هایی همچون کیک بادام ساده، پرتقالی، کاکائویی، گلابی، کیک بادام با پودر بادام و انواع دیگری می‌توان آن را پخت.

طرز تهیه کیک بادام خانگی

مواد لازم برای تهیه کیک بادام خانگی

  • ۵عدد تخم مرغ
  • ۱ پیمانه آرد
  • بکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری
  • ۱ قاشق چای خوری وانیل مایع
  • شکر ۳/۴ پیمانه
  • نمک ۱/۴ قاشق چای خوری
  • کره نرم شده یک پیمانه
  • پودر بادام ۲۰۰ گرم

طرز تهیه کیک بادام خانگی

فرآیند پخت کیک بادام

ابتدا به مدت ۱۰ دقیقه تخم مرغ‌ها را به همراه شکر و وانیل با همزن به خوبی هم بزنید تا به اصطلاح حجیم و کرم رنگ شود. سپس آرد را به همراه بکینگ پودر و نمک مخلوط کنید و در سه مرحله آن را الک نمایید. حالا آرد را سه مرحله به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه کنید. همزن را کنار گذاشته و مواد را به صورت دورانی از پایین به بالا با لیسک مخلوط نمایید تا به این صورت پف تخم مرغ‌ها نخوابد. در گام بعدی پودر بادام و کره ذوب شده را به مواد اضافه کرده و با مواد دیگر مخلوط کنید تا یک‌دست شوند.

اکنون فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا به خوبی گرم شود. سپس قالب مورد نظرتان را با کاغذ روغنی پوشش دهید. در صورتی که کاغذ روغنی موجود نبود ظرف را کمی چرب و آرد پاشی نموده و مایه کیک را داخل قالب بریزید.

اکنون باید قالب را چند مرتبه به سطح کار بکوبید تا به این شکل حباب‌های اضافی بین مایه کیک از بین برود. برای این مرحله لازم است تا خلال بادام یا پرک بادام را کمی آردی کنید و روی مایه کیک به سلیقه خود بچینید. در نهایت قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید تا کیک آماده شود. با توجه به قطر قالب‌مان تا حدود ۴۵ دقیقه زمان می‌برد تا کیک به خوبی بپزد. بعد از اینکه آماده شد آن را از فر خارج نمایید و اجازه دهید تا از حرارت بیفتد و خنک شود. در پایان کیک را به سلیقه خود برش می‌زنیم و به همراه چای میل کنید.

طرز تهیه کیک بادام خانگی

روش پودر کردن بادام

در صورتی که در خانه بادام دارید، مغز بادام‌ها را درون یک کاسه قرار دهید. اکنون روی آن آبجوش بریزید، به گونه‌ای که روی بادام‌ها را بپوشاند. حال بعد از این که بادام به مدت چند دقیقه در آب جوش ماند، آن‌ها را آبکش کنید. به این صورت پوست بادام‌ها به خوبی جدا می‌شود. در نهایت روی یک دستمال پهن کرده و اجازه دهید تا ۲۴ ساعت بماند تا به خوبی خشک شود.

می‌توانید بادام‌های خشک شده را به همراه پودر قند درون آسیاب بریزید و پودر کنید. پودر قند اجازه‌ روغن انداختن را به بادام‌ها نمی‌دهد. لازم به ذکر است که نباید دستگاه را مداوم روشن کنید، زیرا موجب گرم شدن پره‌ها و به روغن افتادن بادام می‌شود. تنها با استفاده از چند پالس، بادام‌ها را آسیاب نمایید.

طرز تهیه کیک بادام خانگی

نکات کلیدی پخت کیک

  • برای پف کردن بهتر کیک می‌توانید تخم مرغ را خوب بزنید.
  • ته قالب را حتماً چرب نموده و یا از کاغذ روغنی استفاده نمایید.
  • از پرک بادام، خلال بادام، پودر قند برای تزئین روی کیک به دلخواه می‌توانید استفاده کنید.
  • می توان به دلخواه روی کیک را خامه بزنید و یا از سس شکلات و… به عنوان رویه کیک استفاده نمایید.
  • این کیک را به مدت یک هفته می‌توان در یخچال نگهداری نمود.
  • توصیه می‌شود قبل از شروع به پخت کیک، تخم مرغ‌ها را برای رسیدن به دمای محیط نیم ساعت در بیرون از یخچال قرار دهید.
  • بعد از پخت کیک را روی توری قرار دهید تا خنک شود.
  • حتماً باید فر را قبل از شروع به پخت کیک روشن کنید تا داخل آن گرم شود.

طرز تهیه کیک بادام خانگی

سخن پایانی

یکی از بهترین و پرطرفدارترین دسر‌ها برای یک عصرانه دلچسب کیک‌ها هستند. تنوع پخت کیک‌ها بسیار زیاد بوده که در این میان نوع، خانگی آن بسیار محبوب‌تر است. کیک‌ها به عنوان دسر مصرف می‌شوند که می‌توانید کیک بادام با طعمی دلچسب و لذیذ را برای عصرانه یا میان وعده خود انتخاب کنید. بادام و پودر بادام به عنوان چاشنی‌های خوشمزه‌ای هستند که اضافه کردن آن باعث خوش بافت شدن کیک می‌شود. طرز تهیه کیک بادام خانگی مناسب افرادی است که علاقه‌مند به چشیدن طعم‌های تازه هستند. بادام از انواع ویتامین‌ها هم‌چون ویتامین  E، ویتامین  C، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و دیگر مواد مفید مثل آهن، فسفر، پروتئین و چربی‌های مورد نیاز بدن برخوردار است. بادام بهترین انتخاب برای افرادیست که به کاهش وزن فکر می‌کنند. به دلیل برخورداری از اسید‌های چرب غیر اشباع در کاهش اشتها مؤثر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا