تور

اجاره خودرو در دبی
آسیاتفلیسجهانگردیگرجستان

پارک ریکه تفلیس

شهر تفلیس به ‌دلیل دارا بودن آب‌ و هوایی فوق‌العاده، هر ساله شاهد هزاران گردشگر از سراسر جهان است. طبیعت بی‌مانند و جاذبه‌های گردشگری، این شهر را در کشور گرجستان بی‌همتا نمود. حتی زمانی‌که به پیاده‌روی می‌روید با هر قدمی که برمی‌دارید و هوای مطبوع تفلیس را به ریه‌های خود سرازیر می‌کنید، گویی در حال تفریح هستید. پارک ریکه یکی از جاذبه‌های فوق‌العاده این شهر بوده که مدت زمان زیادی از افتتاح آن نمی‌گذرد.ادامه این مقاله را از مجله گردشگری دوباره سفر از دست ندهید.

معرفی پارک ریکه تفلیس

پارک ریکه، یکی از پارک‌های زیبا و دوست‌داشتنی تفلیس بوده که تفریحات متنوعی را خود جای داده است. این پارک بر بلندای شهر واقع شده و هنگام ایستادن در آن، شهر زیبای تفلیس را به‌صورت وسیع و کامل زیر پای خود مشاهده خواهید نمود. این منظره از شهر به بافت قدیمی و سنتی شهر مربوط می‌شود و زمانی‌که در این پارک به تفریح پرداخته و از آن دیدن کرده‌اید، می‌توانید به این منطقه سنتی شهر بروید و در آن گردشی داشته باشید. همچنین می‌توانید با استفاده از تله کابین قرار گرفته شده در این‌جا، از قلعه ناریکالا تفلیس نیز دیدن نمایید.

فصل تابستان زمانی مناسب برای بازدید و گردش در پارک ریکه بوده، زیرا طبیعت بی‌مثال این پارک در این فصل نمایی دیگری را از خود به نمایش خواهد گذاشت. همچنین در این فصل از سال گروه‌های موسیقی و رقص، پارک ریکه را برای به نمایش درآوردن هنر خود انتخاب می‌کنند.

حمام آفتاب در زیر نور مستقیم، یکی از پرطرفدارترین تفریحات در پارک ریکه محسوب می‌شود. فواره‌های آب موجود در این‌ مکان با حرکات خارق‌العاده و نورپردازی زیبا جلوه دیگری به این پارک می‌دهند. در هنگام گردش و تفریح با قسمتی روبه‌رو خواهید شد که مختص پله‌های مارپیچ برای کودکان و دیوار صخره است. پارک ریکه نه تنها مناسب گردش با خانواده و دوستان بوده بلکه مکان مناسبی برای قرار‌های عاشقانه و رمانتیک نیز به حساب می‌آید.

پارک ریکه تفلیس

تاریخچه پارک ریکه تفلیس

آغاز ساخت پارک ریکه در سال ۲۰۱۳ بوده و در همان سال از این پارک رونمایی گردید و در دسترس قرار گرفت. در همان ابتدای ساخت امکانات تفریحی و گردشگری بسیاری در این پارک تعبیه شد و روز به روز این امکانات به‌روزتر و پیشرفته‌تر می‌شوند. یکی از امکانات جذاب این پارک امکان دسترسی به پل صلح است که این مسیر یک میان‌بر مهم در تفلیس به حساب می‌آید. پارک ریکه به دلیل موقعیت خاص خود و زیبایی فوق‌العاده مورد توجه عموم مردم و گردشگران قرار داشته، به‌گونه‌ای که سالانه بر تعداد گردشگران افزوده می‌گردد.

پارک ریکه تفلیس

موقعیت جغرافیایی پارک ریکه تفلیس

پارک ریکه از دسترسی مناسبی برخوردار بوده که این پارک در مرکز شهر تفلیس واقع شده و به راحتی می‌توان به آن راه یافت. اگر قصد بازدید از این پارک را داشته باشید از هر کسی که در اطراف شما قرار دارد آدرس آن را بپرسید، شما را راهنمایی خواهد کرد. همچنین از نقشه‌های آنلاین نیز برای رسیدن به پارک ریکه می‌توانید استفاده کنید. پارک ریکه در سمت چپ رودخانه متکواری جای گرفته و چشم‌انداز این پارک به کاخ ریاست جمهوری می‌رسد که به جذابیت هر چه بیشتر این پارک افزوده است.

ویژگی ‌های پارک ریکه تفلیس

فضای زیبا و وسیع این پارک هر ساله توریست‌ها و گردشگران بسیاری را جذب خود کرده و این وسعت باعث شده تا تفریحات جذاب‌تری در این پارک قرار گیرد. یکی از فوق‌العاده‌ترین اتفاقاتی که در این پارک رخ می‌دهد برگزاری فستیوال سالانه تبلیسوبا نام دارد. این فستیوال در گرجستان یکی از مهم‌ترین اتفاقات به حساب می‌آید، به‌گونه‌ای که سالانه گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان برای بازدید از این فستیوال به این پارک سفر می‌کنند. این فستیوال در آخرین یکشنبه ماه اکتبر در پارک اریکه برگزار می‌شود.

سالن تئاتر و موسیقی قرار گرفته در پارک ریکه تفلیس به جذابیت این پارک افزوده به‌طوری‌ که فضای سالن تئاتر و موسیقی این پارک فوق‌العاده باشکوه و مجلل ساخته شده است. لازم به ذکر است که حرفه‌ای‌ترین هنرمندان و گروه‌های موسیقی در این سالن‌ها هنر خود را در معرض نمایش می‌گذارند.

پارک ریکه تفلیس

در فصل تابستان در شهر تفلیس نمایشگاه‌های متعددی برگزار می‌شوند. در این فصل از سال دوست‌داران نقاشی‌های افسانه‌ای می‌توانند به سراغ پارک ریکه رفته و از نمایشگاهی که در آن‌ برگزار می‌گردد، دیدن کنند. فضای نمایشگاهی و فرهنگی ایجاد شده در پارک ریکه از منظره‌ زیبایی برخوردار بوده به این دلیل که در مقابل طبیعت زیبای رودخانه قرار گرفته است. در این قسمت از پارک یک سالن تئاتر موزیکال با ظرفیت بالغ بر ۵۵۶ نفر وجود دارد و علاوه بر آن کافه رستوران پارک ریکه نیز در یک فضایی باز ساخته شده که همگان را به سوی خود جذب می‌نماید.

پارک ریکه تفلیس

کلام آخر

تفلیس، شهری با آب و هوای فوق‌العاده و زیبایی‌های کم‌نظیر، جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در خود جای داده که یکی از آن‌ها پارک ریکه نام دارد. پارک ریکه در مدت زمان اندکی پس از افتتاح تا به امروز، از سوی گردشگران مورد استقبال و محبوبیت بسیاری قرار گرفته است. به این صورت که گفته می‌شود به هنگام سفر با تور به شهر تفلیس گرجستان، اگر از این پارک بازدید نشود سفر ناتمام باقی خواهد ماند. با قرار گرفتن پارک ریکه در قسمت شرقی رودخانه، شما به پل صلح، شهر قدیمی تفلیس و قلعه ناریکالا دسترسی خواهید داشت.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا