تور

اجاره خودرو در دبی
آسیاباتومیجهانگردیگرجستان

میدان پیازا باتومی

قلب اروپایی کشوری اوراسیایی را میدان پیازا باتومی تشکیل می‌دهد که با معماری زیبای خود جلوه‌ای دیگر از کشور محبوب گرجستان را به نمایش می‌گذارد. گردشگران می‌توانند در این کشور جذاب علاوه بر تماشای میدان پیازای باتومی ازمراکز خرید لوکس و مجلل، بهترین رستوران‌ها، برترین هتل‌های این کشور و همچنین آداب و رسوم شگفت‌انگیز مردم دیدم کنند. سواحل سحر‌آمیز و رویایی، آب و هوای معتدل، تعداد بی شمار ابنیه‌ و آثار تاریخی از دیگر جاذبه‌های گردشگری این کشور هستند که در کنار این میدان معروف نیز قرار دارند. میدان پیازا باتومی مقصد بسیاری از گردشگران این کشور است. ادامه این مقاله را از مجله گردشگری دوباره سفر ادامه دهید.

جاذبه‌ های گردشگری گرجستان

کشور گرجستان دارای مکان‌های تفریحی و رفاهی بسیاری بوده که اگر خواهان تماشای این جاذبه‌ها و مکان‌های تفریحی باشید کافی است که گرجستان را برای سفر انتخاب کنید. میدان پیازا باتومی یکی از صدها جاذبه گرجستان بوده که قادر است ساعت‌ها و حتی روزها زمان گردشگران را به خود اختصاص دهد. به عبارتی این میدان چشم هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کند. میدان باتومی نقش مهمی در صنعت توریستی کشور گرجستان ایفا می‌کند و توانسته افراد بسیاری را به این کشور بکشاند. از این رو برای مردم کشور گرجستان بسیار با ارزش است.

میدان پیازا باتومی

میدان اروپایی در قلب گرجستان

میدان پیازا باتومی از زیبا‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور گرجستان بوده که طی سال‌ها توانسته نظر بسیاری از گردشگران و بازدید کنندگان را به خود معطوف کند. این میدان در شهر تماشایی باتومی واقع شده است و سبک معماری اروپای در آن  به خوبی خود نمایی می‌کند. فضای میدان پیازا باتومی حدود 5700 متر مربع از مساحت شهر باتومی را به خود اختصاص داده است. میدان پیازا در سال 2009 میلادی در قسمت قدیمی شهر باتومی توسط معمار معروف گرجی به نام وازا اوربیلادزه طراحی و سپس زیر نظر او ساخته شد.

ترکیبی از معماری‌های مختلف اروپایی و سبک‌های مختلف در این میدان به چشم می‌خورد. در حقیقت به دلیل وجود این میدان می‌توان ادعا کرد گرجستان تنها کشور رشته کوه‌های مرتفع و بلند پوشیده از برف، انواع مکان‌های دیدنی تاریخی، اقامتگاه‌های لوکس و مجلل، انواع گونه‌های گیاهی و حیوانی بسیار کمیاب نادر و یخچال‌های طبیعی نخواهد بود؛ بلکه گردشگران در این کشور زیبا شاهد آثاری نیز هستند.

میدان پیازا باتومی

سبک منحصر به فرد میدان پیازا باتومی

میدان پیازا گرجستان به سبب سبک منحصربه‌فرد خود که از موزایک‌های چشم‌نواز تشکیل شده است که توانسته به یکی از مکان‌ها و جاذبه‌های مجلل گرجستان تبدیل شود. توریستان علاقه‌مند به بازدید از این میدان، با ورود به آن این میدان و دیدن موزایک کاری‌های بی‌نظیری که به عنوان سنگ فرش در خیابان‌ها و میدان اصلی پیازا وجود دارد نهایت لذت را می‌برند.

گردشگران می‌توانند از منظره‌ای که شیشه کاری‌های کم نظیر و خارق‌العاده اطراف میدان ایجاد کرده‌اند نیز نهایت لذت را ببرند و به تماشای بناهایی با معماری و تزئینات شگفت‌انگیز آن‌ها بپردازند. در حقیقت می‌توان گفت گردشگران و توریستان می‌توانند از مشاهده میدانی با سبک ایتالیایی در وسط بناهای تاریخی و خیابان‌های قدیمی به سبک گرجی شهر باتومی نهایت لذت را ببرند و خاطرات به یاد ماندنی  برای خود رقم زنند.

میدان پیازا باتومی

امکانات میدان پیازا گرجستان

گردشگران و توریستان عازم شهر باتومی می‌توانند در این میدان شناخته شده و معروف، از انواع امکانات رفاهی و گردشگری از قبیل هتل‌های مجلل، مراکز خرید ارزان و برتر، با کیفیت ترین کافه‌ها و رستوران‌های این کشور، کلوپ‌ها، قهوه خانه‌های سنتی و کافه بارهای زیبا با اجراهای بسیار تماشایی و انواع نوشیدنی‌ها نهایت لذت ببرند. گردشگران در میدان پیازا می‌توانند از موسیقی زنده که توسط گروه‌های مختلف موسیقی و نوازندگان معروف و مشهور جهان برگزار می‌شود، استفاده کنند و شبی همراه با تجربه‌های فوق‌العاده و منحصربه‌فرد را سپری کنند.

راه های دسترسی توریستان به میدان پیازا باتومی

میدان پیازا در شهری به نام باتومی واقع شده که بسیار تاریخی و زیبا است. گردشگران برای بازدید از میدان فوق‌العاده زیبای پیازا لازم است از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس استفاده کنند. البته برای دست‌یابی راحت‌تر به این میدان تنها کافی است از خطوط اتوبوس 10 تا 15 شهر باتومی استفاده کرده و به سمت این میدان رهسپار شوند. بازدید از این میدان همه روزه و حتی شب‌ها نیز ممکن است. در شب‌ها ساختمان‌های اطراف میدان با رنگ‌های مختلفی تزیین می‌شوند که جلوه بی‌نظیری به اطراف میدان می‌دهد.

موقعیت و آدرس میدان پیازا باتومی:

میدان پیازا باتومی در نزدیکی منطقه ساحلی دریای سیاه واقع شده است.

Address: 25, Parnavaz Mepe ST, Batumi 6010, Georgia

ویژگی منحصر به فرد میدان پیازا شهر باتومی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های منحصربه‌فرد میدان پیازای گرجستان، وجود یک موزاییک با ابعاد 106 متر مربع بوده که به عنوان سنگ‌فرش در بخش مرکزی محوطه میدان پیازا واقع شده است. بزرگ‌ترین موزاییک مرمری طرح دار در اروپا این موزاییک واقع در شهر باتومی محسوب می‌شود. سازنده این موزاییک طرح آن را با استفاده از ترکیب 8 دایره ایجاد کرده ‌است. هر یک از این هشت دایره در دایره دیگر تداخل دارد.

تداخل دایره‌ها در نهایت حالتی را ایجاد می‌کند که به نظر می‌رسد چرخش گرداب در آب دریا را تداعی خواهند کرد. دایره‌های این موزاییک بزرگ با استفاده از عناصر و طرح‌های زینتی تزیین شده‌اند. دایره مرکزی این موزاییک تصویری از 5 زن است که هر یک لباس‌هایی به رنگ‌های قرمز، آبی روشن، ارغوانی، صورتی و سبز به تن دارند و برای توریستان تداعی کننده خدایان دریا به‌ شمار می‌آیند.

میدان پیازا باتومی

موقعیت میدان پیازا در شهر باتومی

اطراف میدان پیازا شامل رستوران‌ها، هتل، کلوپ و مکان‌های تفریحی متعددی است که اگر به میدان پیازا علاقه‌مند هستید، می‌توانید به سراغ یکی از بهترین هتل‌های باتومی که اطراف این میدان واقع شده بروید و برای اقامت در آن‌ اقدام کنید. هتلی که در کلیسای یونانی “سنت نیکولاس” واقع شده است در قرن نوزدهم ساخته شد.

عطر محسورکننده قهوه در سرتاسر میدان  باتومی به مشام می‌رسد و فضا را برای همه خوشایند می‌کند. خوردن یک فنجان قهوه و یا یک نوشیدنی تازه در غروب در میدان پیازای باتومی می‌تواند اوقات خوشی را ایجاد کند. یکی از کافه بارهایی که هر شب برنامه موسیقی زنده در میدان برگزار می‌کند، باعث شور و شادی همه افرادی می‌شود که به قصد بازدید در میدان پیازا باتومی حاضر گذاشته‌اند.

وجه تسمیه میدان پیازا واقع در گرجستان

ممکن است بسیاری از افراد در مورد شباهت نزدیک میدان پیازا و میدان اصلی ونیز ایتالیا که سن مارکو نام دارد، صحبت کنند. ظاهر و شکل کلی این دو میدان شباهت زیادی به یکدیگر دارند. البته ونیز و میدان سن مارکو بسیار مترقی‌تر از میدان پیازا و گرجستان هستند. هدف اصلی این ساخت این میدان در گرجستان، ایجاد یک منطقه برای عابران پیاده در شهر بود. حرکت اتومبیل در این منطقه نیز مجاز است، اما با این وجود به ندرت می‌توان شاهد عبور آن‌ها بود. میدان پیازا فضای خوبی برای عاشقان پیاده‌روی محسوب می‌شود.

میدان پیازا باتومی

برج ساعت میدان پیازا باتومی گرجستان

برج ساعت یکی دیگر از جذابیت‌های اصلی میدان پیازا واقع در شهر ساحلی باتومی برج است که هر سه ساعت یک بار سرود گرجستان از بلندگوهای آن پخش می‌شود. توریستان حاضر در میدان با شنیدن این سرود لحظات به یاد ماندنی را برای خود به ثبت می‌رسانند که ممکن است تا سال‌ها آن را به خاطر داشته باشند.

کاربری بناهای مربوط به میدان پیازا باتومی گرجستان

بناهای‌های پیرامون میدان پیازا باتومی شرایط خوبی برای گذران اوقاتی خوش در این میدان دلنشین را برای مردم محلی و به خصوص گردشگران فراهم کرده‌اند. مغازه‌های کوچک که به خرده فروشی زیورآلات و بدلیجات مشغول هستند و سوغاتی‌های گرجستان را به فروش می‌رسانند، کافه با تراس روباز، چندین رستوران مانند رستوران غذاهای گرجستانی و اروپایی همه بخشی از بناهای اطراف این میدان را به خود اختصاص داده‌اند. توریستان در این منطقه می‌توانند شاهد نانوایی و یک می‌خانه ایرلندی هم باشند. دو هتل (بوتیک پیازا و مسافرخانه پیازا) در میدان واقع شده‌اند که معروف‌ترین آن‌ها در برج ساعت قرار دارد و میهمانان آن می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز، زندگی میدان پیازا را از بالا مشاهده کنند.

اوقاتی خوش در میدان پیازا باتومی

فضای میدان پیازا بسیار خاطره‌انگیز و البته جالب است. مجموعه‌ای از ساختمان‌ها که به شکل نمونه‌های ایتالیا هستند چشم هر بیننده‌ای را متعجب خواهند کرد. عصر هر روز موسیقی زنده در این میدان پخش می‌شود، نوازندگان مختلفی از سراسر دنیا در آن اجرا دارند و و زوج‌ها با یکدیگر می‌رقصند و موجب ایجاد فضایی شاد و رومانتیک می‌شوند. میدان پیازا با معماری مدرن و عناصر طراحی قدیمی ونیزی افراد زیادی را مخصوصا اروپاییان را به خود جذب می‌کند. رویدادهای فرهنگی شهری، استقبال‌های رسمی و کنسرت ستارگان معروف برگزار می‌شود. شروع تاریکی شب نمی‌تواند موجب توقف زندگی در این شهر شود، بلکه برعکس، شروع به جوشش بیشتر در افراد می‌شود.

میدان پیازا باتومی

کلام آخر

سبک اروپایی را می‌توان در میان انبوهی از آثار تاریخی و باستانی کشور گرجستان مشاهده کرد. صدها و هزاران ویژگی دیگر این کشور باعث می‌شود گردشگران و توریست‌ها این کشور را به عنوان یک مقصد توریستی عالی و بسیار ایده‌آل به دیگران معرفی کنند. میدان پیازا در شهر ساحلی باتومی به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، دیدنی‌ترین بخش این کشور به شمار می‌آید. توریستان در هر بخشی از این شهر که اقامت داشته باشند، می‌‌توانند برای بازدید از میدان زیبای شهر، خود را به خط اتوبوس 10 یا 15 شهر برسانند. هر دو خط اتوبوس در “میدان پیازا” ایستگاه دارند و افراد را به پیازا می‌رسانند.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا