تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

لیست رشته های آوسبیلدونگ آلمان

1- بررسی آوسبیلدونگ آلمان

آوسبیلدونگ آلمان شرایط حضور در بازار کار را برای علاقه‌مندانی که توان یادگیری یک تخصص را دارند فراهم کرده است. کسانی که به عنوان نیروی کار در آلمان حضور دارند، می‌توانند از طریق دوره‌های کارآموزی وارد سیستم کاری این کشور شوند. آوسبیلدونگ پرستاری آلمان یکی از پرطرفدارترین برنامه های این دوره هاست. سالانه حدودا 500000 نفر، در دوره‌های کارآموزی این کشور شرکت می‌کنند تا پس از گذراندن دوره‌های مورد نیاز، وارد بازار کار رشته‌ی تخصصی خودشان شوند. آوسبیلدونگ هتلداری آلمان، آوسبیلدونگ آشپزی آلمان و آوسبیلدونگ مکانیک خودرو آلمان از جمله نمونه بهترین دوره های آوسبیلدونگ هستند. با ما در این مطلب همراه باشید تا شرح کاملی از شرایط و همچنین لیست رشته های آوسبیلدونگ آلمان در اختیارتان قرار دهیم.

2- دوره های آوسبیلدونگ در آلمان

کشور آلمان، این امکان را فراهم کرده است که افراد از طریق حضور در دوره‌های کارآموزی آلمان (آوسبیلدونگآموزش‌های تخصصی ببینند و پس از آن موقعیت شغلی خود را در بازار کار این کشور پیدا کنند. این سیستم آموزشی، منحصربه‌فرد و مخصوص کشور آلمان است و برای علاقه‌مندان خارج از اتحادیه‌ی اروپا طراحی شده است.

پس از اینکه افراد، دوره‌های تحصصی و آموزشی آوسبیلدونگ آلمان پشت سر گذاشتند، با در دست داشتن مدارک خود، می‌توانند در شرکت‌های معتبر کشور آلمان استخدام شوند. شرکت‌های آلمانی نیز ترجیح می‌دهند، با استخدام نیروهای کارآموز، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند و از طرفی، خطر استخدام افراد غیرمتخصص را برای خود از بین ببرند. به همین دلیل، کسانی که در دوره های آوسبیلدونگ در آلمان شرکت می‌کنند، شانس بالایی برای استخدام شدن دارند.

با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی درباره جزئیات دوره کارآموزی آلمان مانند طول دوره یا لیست رشته های آوسبیلدونگ آلمان به دست آورید.

لیست رشته های آوسبیلدونگ آلمان

3- طول دوره های آوسبیلدونگ آلمان

بسته به این که در کدام یکی از رشته‌های آوسبیلدونگ آلمان شرکت کرده باشید، زمان به پایان رسیدن آموزش شما متفاوت خواهد بود. به طور معمول، 3 تا 4 سال طول می‌کشد تا شما بتوانید دوره‌ای مانند آوسبیلدونگ مکانیک خودرو آلمان را تمام کنید. اکثر دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان، 3ساله تمام می‌شود. بطور مثال، یک کارآموز می‌توان در 3سال، دوره‌ی آوسبیلدونگ آشپزی آلمان و یا آوسبیلدونگ هتلداری آلمان را به پایان برساند و وارد بازار کار شود.

در صورتی که میزان موفقیت شما در این دوره‌ها مناسب باشد، طول آن‌ها کمتر خواهد شد.

4- نوع آموزش دوره های آوسبیلدونگ آلمان

آموزش در دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان به دو حالت دارد. شما یا مستقیماً با یه یک شرکت آلمانی کار می‌کنید و مسیر آموزشی‌تان وابسته به آن است یا از طرف یک موسسه آموزشی دوره خود را می‌گذرانید.

دقت داشته باشید که هر دانشجو موظف است زمان خود را برای حضور در هر دو بخش دوره‌ی کارآموزی مدیریت کند. در آموزشگاه‌های آلمانی، امتحانات، مانند دانشگاه و در قالب امتحانات میان‌ترم و پایان‌ترم برگزار خواهد شد.

خوب است بدانید که نمره نهایی این دوره‌ها، شامل دو بخش است:

  • نمرات شرکتی که در آن دوره‌ی خود را گذراندید.
  • نمره آموزشگاهی که آموزش حرفه‌ای شما را بر عهده دارد خواهد بود.

5. رشته های آوسبیلدونگ آلمان

در این قسمت از مقاله، شما را با برترین دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان آشنا خواهیم کرد. این دوره ها عبارتند از:

  • آوسبیلدونگ آشپزی آلمان
  • آوسبیلدونگ پرستاری آلمان
  • متخصص آی تی
  • آوسبیلدونگ خلبانی
  • آوسبیلدونگ کنترل ترافیک هوایی
  • آوسبیلدونگ فیزیوتراپی
  • مکانیک کشتی
  • کارمند بانک
  • تکنسین الکترونیک
  • آوسبیلدونگ هتلداری آلمان
  • آوسبیلدونگ مکانیک خودرو آلمان

در ادامه از شرایط آوسبیلدونگ آلمان حرف می‌زنیم. همراه ما باشید.

آوسبیلدونگ پرستاری آلمان

6- مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دروه های آوسبیلدونگ آلمان

برای دریافت پذیرش از موسسات آوسبیلدونگ آلمان به دو مدرک مهم شامل رزومه و ترجمه‌ی مدارک احتیاج خواهید داشت.

رزومه اولین الزام برای پذیرش در این دوره‌هاست. رزومه‌ی شما باید مختصر و شامل جزئیات دقیق تحصیلی، کاری و… باشد.

مدارک ترجمه شده نیز از دیگر مدارک مهم برای دریافت پذیرش است. گواهینامه‌های متقاضی، شامل مدارک تحصیلی و گواهینامه‌های کاری، باید به زبان آلمانی و انگلیسی ترجمه شده باشند.

7- شرایط دوره های آوسبیلدونگ در آلمان

حداقل شرط مدرک تحصیلی برای شرکت در دوره‌های کارآموزی کشور آلمان، داشتن مدرک دیپلم دوازده‌ساله است. در این روش شما می‌توانید شرایط تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم را نیز بدست آورید.

محدودیت سنی نیز برای این دوره‌ها مانند آوسبیلدونگ پرستاری آلمان وجود دارد. شما برای حضور در این دوره‌ها باید کمتر از 30سال سن داشته باشید.

8- ویزای آوسبیلدونگ آلمان

معمولا برای شرکت در دوره‌های کارآموزی آلمان که برنامه‌هایی تحت حمایت اتحادیه اروپا است، ویزای a 17 صادر می‌شود.

در ادامه، شما را با مراحل دریافت ویزای a17 آشنا خواهیم کرد:

به عنوان یک شهروند خارج از اتحادیه‌ی اروپا، برای دریافت ویزای آوسبیلدونگ آلمان، باید مراحل زیر را به ترتیب پشت سر بگذارید:

  • مدارک فارغ‌التحصیلی یا مدارک فنی بین‌المللی (در صورت وجود) را ترجمه و تاییدیه‌های لازم را دریافت کنید.
  • تاییدیه کتبی یا قرارداد توسط شرکتی که می‌خواهید دوره‌ی کارآموزی را در آن بگذرانید ارائه شود.
  • بعد از دریافت پذیرش از دوره‌ی موردنظر، اقدامات لازم برای ویزای آوسبیلدونگ را انجام دهید.

برای دریافت ویزای دوره‌های کارآموزی آلمان، نیاز به اثبات تمکن مالی نیز دارید.

شما باید اثبات کنید که توان پرداخت هزینه‌ی ماهانه زندگی شخصی خودتان (863 یورو در ماه) را دارید. این مبلغ را باید بصورت ماهانه و پیش از ورود به آلمان، در حساب خود تامین کنید.

همچنین موظف‌اید، یک بیمه‎‌ی درمانی یک‌ساله نیز برای خودتان تهیه کنید.

در ادامه‌ی مقاله، با کلیه مدارک مورد نیاز برای حضور در آوسبیلدونگ آلمان آشنا خواهید شد:

  • پاسپورت معتبر
  • ترجمه مدارک فارغ‌التحصیلی
  • مدرک زبان آلمانی (سطح B2/B1)
  • گواهی سلامت پزشکی و بیمه درمانی
  • نامه محل اقامت
  • نامه پذیرش دوره کارآموزی (قرارداد شرکت)

اگر می‌خواهید با پردرآمدترین دوره های آوسبیلدونگ آلمان آشنا شوید، در ادامه همراه ما بمانید. ما در آخرین بخش از مطلب شرح کاملی از این دوره ها (مانند آوسبیلدونگ آشپزی آلمان) ارائه می‌کنیم.

آوسبیلدونگ آشپزی آلمان

9- مدرک زبان مورد نیاز برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ آلمان

یکی از شروط اصلی دریافت پذیرش از آموزشگاه‌های آوسبیلدونگ آلمان، یادگیری زبان آلمانی است. در حقیقت برای اینکه بتوانید راه ارتباطی خود را با دیگر افراد در این دوره حفظ کنید، مجبور به تسلط به زبان آلمانی هستید. تمام آموزش‌های تئوری و کارآموزی به زبان آلمانی انجام می‌شود و در پایان نیز تمام امتحانات به زبان آلمانی گرفته خواهد شد.

برای ورود به دوره‌های آوسبیلدونگ، باید مدرک B1 آلمانی را به موسسات ارائه دهید. بیش از 90درصد این موسسات نسبت به لزوم داشتن مدرک زبان آلمانی تاکید کرده‌اند.

10- بورسیه هنگام تحصیل آوسبیلدونگ

تمام شرکت‌کنندگان در دوره‌های آوسبیلدونگ، هزینه‌ای به عنوان بخشی از برنامه‌ی هفتگی دریافت می‌کنند. این مبلغ در ماه چیزی در حدود 850 یورو خواهد بود که بیشتر با توجه به میزان بازدهی فردی، مهارت‌ها و تعداد ساعات فعالیت هر متقاضی تعیین خواهد شد.

آوسبیلدونگ مکانیک خودرو

11- پردرآمدترین دوره های آوسبیلدونگ در آلمان

بودجه‌بندی دوره‌های آوسبیلدونگ توسط دولت آلمان انجام می‌شود و با اینکه هر کارآموز در این دوره‌ها، کمک‌هزینه‌ی ماهانه دریافت می‌کند اما با توجه به نوع رشته‌ای که انتخاب کرده‌اند و همچنین جایگاه دوره، از 450 تا 1400 یورو در ماه متغیر خواهد بود.

کسانی که موفق به شرکت در دوره‌ی آوسبیلدونگ پرستاری آلمان می‌شوند، با توجه به موارد ذکرشده در متن قرارداد، می‌توانند بین 800 تا 1400 یورو دریافتی داشته باشند.

در دوره‌های آوسبیلدونگ خدماتی نیز، 950 یورو کمک هزینه‌ی ماهانه پرداخت می‌شود.

در ادامه‌ی این مقاله، شما را با پردرآمدترین رشته‌های آوسبیلدونگ آلمان آشنا خواهیم کرد:

آوسبیلدونگ هتلداری آلمان

شرکت در دوره‌ی آوسبیلدونگ هتلداری آلمان برای کسانی که علاقه به کار در هتل‌ها و همچنین رهبری یک تیم را دارند مناسب است. آن‌ها در این دوره ضمن یادگیری اصول هتلداری، کار کردن در یک هتل را نیز تجربه خواهند کرد.

برخی از آموزش‌های مهم در آوسبیلدونگ هتلداری آلمان به شرح زیر است:

  • اصول اولیه هتلداری
  • حسابداری
  • مدیریت شرکت و کارمندان
  • ارتباط با مشتری
  • اجرای اصول بازاریابی

کارآموزان هتلداری در سال اول تحصیل 500 یورو، در سال دوم 600 یورو و درسال سوم 700 یورو در ماه درآمد خواهند داشت.

این کارآموزان در شش ماه نهایی مدت کارآموزی خود 800 یورو در ماه درآمد خواهند داشت.

آوسبیلدونگ آشپزی آلمان

آوسبیلدونگ آشپزی آلمان یکی از بهترین دوره‌های کارآموزی این کشور است. علاقه‌مندان می‌توانند با شرکت در این دوره و جمع‌آوری سوابق کاری مناسب، در رستوران‌ها، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و… شروع به فعالیت حرفه‌ای کنند. این دوره که از آموزش موازی تئوری و عملی تشکیل شده است، در مباحث مختلفی، با دانشجویان تبادل اطلاعات خواهد کرد. این آموزش‌ها که هرکدام به بهبود عملکرد متقاضیان کمک می‌کند به این شرح است:

  • مهارت‌های مربوط به آشپرخانه
  • حقوق و تعهدات در آموزش و کار
  • سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی
  • شیوه‌ی کار در جهت حفاظت از محیط زیست

کارآموزان در اولین سال از آوسبیلدونگ آشپزی آلمان چیزی در حدود 650 یورو در ماه درآمد کسب می‌کنند. در سال دوم، درآمد آن‌ها به 745 یورو در ماه می‌رسد و در سومین سال نیز ماهانه 840 یورو درآمد خواهند داشت.

آوسبیلدونگ مکانیک خودرو آلمان

شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ مکانیک خودرو آلمان یکی دیگر از راه‌هایی است که علاقه‌مندان را به کسب درآمد در کشور آلمان نزدیک می‌کند.

در دوره‌های آوسبیلدونگ مکانیک خودرو آلمان، علاقه‌مندان یک دوره‌ی تحصیلی دوگانه را پشت سر می‌گذارند که به آموزش تئوری مکانیکی در مدارس یا دانشگاه‌ها می‌پردازد و دوره‌های عملی را در کارگاه برگزار می‌کند.

متقاضیان شرکت در آوسبیلدونگ مکانیک خودرو آلمان در پنج بخش مختلف، آموزش‌هایی خواهند دید که شامل موارد زیر می‌شود:

  • تکنولوژی خودروهای سواری
  • فناوری خودروهای تجاری
  • تکنولوژی موتورسیکلت
  • تکنولوژی سیستم و ولتاژ بالا
  • فناوری بدنه

باید توجه داشته باشید که آموزش اولیه در تمام این پنج شاخه یکسان است و تنها در سال آخر، دروس تفاوت پیدا خواهند کرد.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که در این دوره‌ها، مباحثی مانند ریاضی و فیزیک نیز آموزش داده می‌شوند که یادگیری آن‌ها برای مکانیک خودرو ضروری است.

کارآموزان مکانیک خودرو در اولین سال تحصیل، بین 706 تا 1047 یورو در ماه درآمد خواهند داشت. دومین سال کارآموزی را با 745 تا 1102 یورو در ماه پشت سر خواهند گذاشت و در سومین سال حضور در آوسبیلدونگ مکانیک خودرو آلمان نیز 820 تا 1199 یورو در ماه حقوق دریافت می‌کنند. شش‌ماه پایانی دوره نیز برای آنان، با 860 تا 1264 یورو در ماه خواهد گذشت.

کنترل کننده هوایی

بدلیل اهمیت جایگاه شغلی و همچنین لزوم مسئولیت‌پذیری بالای یک کنترل‌کننده‌ی هوایی، دستمزد آنان نیز بالا خواهد بود. در طول دوره‌ی آوسبیلدونگ کنترل‌کننده‌ی هوایی، کارآموزان برای کنترل ترافیک هوایی هنگام پرواز و فرود هواپیماها تربیت می‌شوند. از طرفی، یک کنترل‌کننده‌ی هوایی، موظف است در هنگام خطر، دستورات لازم را صادر کند تا از وقوع فجایع هوایی جلوگیری کند.

کارآموزان این دوره، بدلیل حساسیت بالای شغلی، بیشترین میزان درآمد را بین تمام دوره‌ها خواهند داشت.

درآمد یک کنترل‌کننده‌ی هوایی در طول دوره‌ی آوسبیلدونگ در سال اول 1150 یورو است. این مبلغ در سال دوم بین 1150 تا 4000 یورو خواهد بود و در سال سوم نیز از 4000 تا 5900 یورو درآمد خواهند داشت.

مکانیک کشتی

دوره‌های کارآموزی مکانیک کشتی، به علاقه‌مندان، چگونگی کنترل تجهیزات کشتی را آموزش می‌دهد. وظیفه‌ی اصلی مکانیک کشتی، تعمیر، نگهداری و سرویس تجهیزات فنی و ابزار درون کشتی است.

کسانی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند، می‌توانند پس از اتمام دوره در شرکت‌های حمل‌ونقل، شرکت باربری و مسافربری، تاسیسات بندری یا کشتی‌سازی شروع به کار کنند.

یک کارآموز مکانیک کشتی در اولین سال حضور در دوره‌ی آوسبیلدونگ 1020 یورو دریافتی خواهد داشت. دومین سال حضور مکانیک خودرو در آوسبیلدونگ با حقوق 1270 یورویی همراه خواهد بود و در سومین سال حضور نیز، 1760 یورو درآمد کسب می‌کند.

کارآموزی در اداره پلیس

کسانی که علاقه‌مند به قانون هستند و دوست دارند دیگران را نیز به زندگی قانونمند آشنا کنند، می‌توانند  بصورت کارآموز در ادارات پلیس کشور آلمان حضور پیدا کنند. هر متقاضی بسته به مدرکی که در اختیار دارد و همچنین ایالتی که قصد گذراندن دوره‌ی کارآموزی را دارد، به عنوان یک کارمند دولتی در دوره‌های متوسطه یا بالاتر آموزش خواهد دید.

یک افسر پلیس در سال اول کارآموزی 1000 تا 1200 یورو دریافت می‌کند. در سال دوم 1200 تا 1500 یورو درآمد دارد و در سومین سال نیز از 1500 تا 2000 یورو دریافتی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا