تور

اجاره خودرو در دبی
استان مازندرانایرانگردیرامسر

جنگل دالخانی کجاست؟

جنگل دالخانی رامسر

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با جنگل دالخانی را که یکی از جاهای دیدنی رامسر است داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

جنگل دالخانی رامسر

در نزدیکی رامسر جنگلی کوهستانی بنام جنگل دالخانی وجود دارد که با نام دالان بهشت نیز شناخته می شود. این جنگل با ییلاقهای زیبای خود در 30 کیلومتری شهر رامسر قرار دارد.این جنگل در کنار روستای دالخانی یا دالیخانی قرار دارد و در امتداد جنگل های انبوه رامسر قرار گرفته است و دارای هوای مطبوعی است. ودر جنگل دالخانی از هوای شرجی آزار دهنده خبری نیست و فصول گرم سال هم شب های خنکی دارد.بهترین ساعات رفتن به جنگل از صبح تاقبل از غروب خورشید است.

جنگل دالخانی رامسر

اکثر اوقات صبح که جنگل می روید با هوای مه گرفته روبرو می شوید که خود صحنه ای رویایی بوجود می آورد.برای اقامت در جنگل هم کلبه چوبی و هم آلاچیق وجود دارد که جای مناسبی برای استراحت و لذت بردن از زیبایی های جنگل است البته شما می توانید از دکه های چوبی در مسیر چای و آش تهیه کنید و به رستوران بروید.مردم محلی نیز در این محل عسل و میوه های جنگلی و باغی و ماهی های پرورشی می فروشند.در مسیر هیچ زباله ای به چشم شما نمی خورد زیرا کارکنانی در مسیر هستند که زباله ها را جمع آوری می کنند و دستمزدشان از ورودی است که ابتدای مسیر می پردازید.

جنگل گردی در دالخانی

در این جنگل درختانی همچون بلوط، ازگیل، فندق، ولیک،کوسه خاسمندی یا کلهو ،زرشک و گوجه جنگلی به چشم می خورد.اگربه قصد جنگل پیمایی سفر کرده اید حتما از یک راهنمای محلی کمک بگیرید و تنها به جنگل نروید اما وارد جاده جنت رودبار شدید در اطراف روستای گالش خودروی خود را پارک کنید در مسیر رودخانه به راه بیفتید وارد جنگل که شدید سمت غرب حرکت کنید به جویبار کوچکی که رسیدید به سمت بالامسیرتان را ادامه بدهید به این ترتیب دوباره به جنگل رودبار می رسید به جاده که رسیدید باید با وسیله نقلیه عمومی به سمت خوروی خود برگردید.

جنگل دالخانی رامسر
تصویر از سایت توریستگاه

بهترین زمان سفر

تابستان بهترین زمان سفر است زیرا در این جنگل از گرما و شرجی به دور هستید اما اگر زمستان را برای سفر انتخاب کردیدحتما لباس گرم و فلاسک آب جوش و سایر لوازم زمستانی همراه خود ببرید.

وسایل مورد نیاز

همراه داشتن قطب نما و جی پی اس جزو اولین لوازم است و همراه بردن بارانی و کاور و کوله پشتی و نقشه و آب اشامیدنی کافی و خوراکی سبک نیز برای رفتن در جنگل لازم است که البته پوشیدن کفش مناسب که کفی صاف نداشته باشدکه اگر گل به ان چسبید باز هم بشود راه رفت نیز مفید است.

جنگل دالخانی رامسر
تصویر از سایت اسنب تریپ

مسیر دسترسی به جنگل دالخانی رامسر

مسیر جنگل از خروجی شرقی شهر رامسر بعد از 7 کیلومتر در مسیر به سمت تنکابن به سه راهی جنت رود می رسید که بعد از طی 23 کیلومتر در مسیر جنت رودبار به جنگل دالخانی می رسید این جنگل 600 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و یکی از تفریح گاه های مهم و زیبای شهر رامسر در خطه سرسبز شمال کشور است .

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا