تور

اجاره خودرو در دبی
استان هرمزگانایرانگردیکیش

جاذبه های گردشگری کیش؛ بهشت گمشده ایران

جاذبه های گردشگری کیش

مسافرت کردن در بین ایرانی ها از مهم ترین کارهایی است که در تعطیلات برای بازیافتن انرژی انجام می دهند. سفر به جنوب ایران و مشاهده ی جاذبه های گردشگری کیش از جمله جذاب ترین سفرهایی است که هر ایرانی حداقل یکبار باید آن را تجربه کند. این شهر جزیره ای که بر آب های خلیج فارس واقع شده، جذابیت های طبیعی و تفریحی متعددی را در خود جای داده است که می تواند در زمان های مختلف سال پذیرای مهمانان متعدد از سراسر جهان باشد.

پیش از سفر، با بررسی مکان های دیدنی مقصد می توان برنامه ریزی راحت تری را برای ساعات حضور در مقصد انجام داد. اگر شما هم می خواهید در آینده ای نزدیک به کیش سفر کنید، مطالعه ی این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم. چرا که أنواع جاذبه های گردشگری کیش و حتی مراکز خرید این شهر جزیره ای فوق العاده را بررسی خواهیم کرد.

قطعا با بررسی این جاذبه ها در مجله گردشگری دوباره سفر، شما هم مشتاق سفر به این شهر فوق العاده زیبا خواهید شد.

نمونه هایی از جاذبه های گردشگری کیش

مرکز آوای خلیج فارس

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که می خواهید انواع و اقسام تفریح ها را در شهر کیش تجربه کنید، دیدن مرکز آوای خلیج فارس را از دست ندهید و حتما در برنامه های خود بگنجانید.  زمانی که چندین کیلومتر به سوی شمال شرقی کیش حرکت کنید، این مرکز با آبنمای موزیکال خود نمایان خواهد شد. وجود سالن سینما و تئاتر  مجهز در این مجموعه، می تواند فضای فرهنگی هنری فوق العاده مطلوبی را برای مسافران مهیا کند.

مجموعه آوای خلیج فارس

پارک ساحلی سیمرغ

ساحل خلیج فارس از شهر کیش جذابیت های خاص خود را دارد. شن و ماسه ای بودن این ساحل و نیز در بر داشتن بسیاری از لوازم تفریحی و رفاهی متناسب با سنین  مختلف از مزیت های این پارک به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کیش به حساب می آید. یعنی اگر هم می خواهید آب های خلیج فارس را مشاهده کنید و هم با لوازم خاص موجود در این محیط سرگرم شوید، لذت مراجعه به این پارک ساحلی را از دست ندهید.

پارک ساحلی سیمرغ کیش

پلاژ بانوان

معمولا هنگام سفر به شهرهای همجوار با دریا و آب های آزاد، مشکل نبود فضای مخصوص برای شنا کردن بانوان وجود دارد. اما پلاژ بانوان به عنوان یکی برترین جاذبه های گردشگری کیش، این فرصت را برای تمام بانوان فراهم نموده تا هم از شنا کردن در فضای باز لذت ببرند و هم خدمات زیبایی و مراقبتی را با کیفیت بالا دریافت نمایند. در واقع محوطه ی چند صد متری ایجاد شده در یک فضایی امن، لذت شنا کردن در آب های خلیج فارس را برای خانم ها فراهم می آورد. به جرات می توان گفت این محیط از جذاب ترین جاهای دیدنی کیش است که علاوه بر داشتن جذابیت های طبیعی، می تواند تجربه ی متفاوتی از شنا کردن در فضای باز را در اختیار مسافران قرار دهد.

پلاژ بانوان کیش

پارک شهر کیش

وجود پارک های جذاب حجم زیادی از مسافران را به سمت خود جذب نموده است. وجود آلاچیق های مخصوص اسکان، قایق های تفریحی و نیز ایستگاه شطرنج تنها گزیده ای امکانات فراهم شده این پارک برای مسافران می باشد.

جاذبه های گردشگری کیش

اسکله میر مهنا

اگر در سفر به شهر جزیره ای کیش هوس ماهیگیری کردید، در اسکله میر مهنا همه چیز مهیا است. در واقع یکی از مهم ترین تفاوت های این محیط تفریحی در بین انواع جاذبه های گردشگری کیش هم همین مورد می باشد. چرا که در کنار هر نوع تفریح برای خانواده ها و کودکان، می تواند فضای مخصوص ماهیگیری و چشیدن طعم ماهی های تازه صید شده از دریای خلیج فارس را برای تمام مهمانان و مسافران فراهم نماید.

اسکله تفریحی میر مهنا

پایاب کیش

از شگفت انگیز ترین جاذبه های گردشگری کیش می توان به پایاب کیش اشاره نمود.پایاب‌ها دهلیزهایی هستند که با شیب بسیار زیاد، در کنار دهانه‌های چاه قنات واقع شدند و با تعدادی پله به سطح آب جاری قنات در زیرزمین می رسند.  این محیط با قدمت بیش از دو هزار سال در حقیقت دهانه ی چاه یا قنات قدیمی است که با چند پله ی کوتاه به سمت پایین راه دارد. در پایین این پله ها، محیط مطلوبی برای استراحت در فصول مختلف سال فراهم نموده که هر ساله پذیرای مسافران متعددی از سراسر جهان می باشد. در حقیقت وجود انبوهی از امکانات در این محیط، مدیون وجود آب و هوای خاص آن است. رستوران ها و استراحتگاه های متعددی هم به منظور ارائه خدمات بهتر در این محیط قرار گرفته اند.

پایاب کیش

جزیره هندورابی

زمانی که به کیش سفر می کنید، به هیچ وجه لذت مشاهده ی حرکت لاک پشت ها و دیگر جذابیت های این جزیره را از دست ندهید. در واقع حضور در جزیره هندورابی دست نخورده و طبیعی نه تنها می تواند باعث لذت بردن از هر گونه تفریحات آبی شود، بلکه زمینه ساز تجربه ی مشاهده تخم گذاری لاک پشت ها هم خواهد شد.

جزیره هندورابی

دلفیناریوم کیش

دلفیناریوم کیش اولین پارک دلفین در ایران است که با مساحتی حدود 70 هکتار در جنوب شرقی کیش ساخته شد است.این مجموعه ی بزرگ توریستی یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی کیش است که پیشنهاد می‌کنیم از آن بازدید کنید.در این مجموعه گونه های مختلفی از پستانداران دریایی از جمله دلفین،شیر دریایی،گربه دریایی و پنگوئن نگهداری می‌شوند.پارک دلفین‌ کیش شامل بخش های متنوعی از جمله باغ پرندگان، سیرک، لیزر شو، دلفیناریوم و آکواریوم آب شور میباشد.

پارک دلفین های کیش

مراکز تاریخی و مذهبی

وجود مسجدها و محیط های مذهبی متعدد در فضاهای مختلف شهر کیش باعث شده تا گردشگران بتوانند از این فضاهای جذاب و با معماری اصیل ایرانی هم آشنا بشوند.

برخی افراد در سفر به کیش تنها خود را برای مشاهده ی جاهای تفریحی کیش آماده می کنند. در صورتی که مراکز تفریحی متعددی نیز در این شهر وجود دارد که قدمت بسیار زیادی هم دارند. برخی از مراکز تاریخی شهر کیش عبارتند از:

شهر زیرزمینی

این شهر زیر زمینی که نوعی معبر سنگی است، در دل خود قنات چندین هزار ساله دارد. همین قنات قدیمی و دیگر بازمانده های خانه های آن دوران خود بازگوی تاریخ گذشته ی ایران است. در ضمن علاوه بر لذت بردن از فضای قدیمی این محیط، می توانید از غرفه ها و مراکز فروشگاهی دایر شده هم صنایع دستی متنوعی را به عنوان یادگاری و سوغات از سفر به کیش برای خود یا عزیزان تهیه نماید.

شهر زیر زمینی کیش

خانه مردم شناسی

اگر می خواهید پیرامون مهمان نوازی، شیوه زندگی مردم گذشته ی کیش، آداب و معاشرت ها و همچنین نوع فرهنگ خاص آن ها اطلاعات کافی بدست آورید، می توانید به دیدن این خانه بروید. البته در مورد شخصیت صاحب این خانه هم می توان به تاجر بودن او اشاره نمود.

خانه مردم شناسی کیش

خانه اعیانی

اگر در کیش می خواهید خانه های سنتی و به سبک ساختمان های یزد و اصفهان مشاهده نمایید، حتما به دیدن خانه اعیانی موجود در شهر حریره بروید. البته اگر چه نسبت به مرکز شهر فاصله چند کیلومتری دارد، اما جزو خاص ترین جاذبه های گردشگری کیش به حساب می آید. چرا که حقیقتا مانند کاخ ها و قصرهای امروزی جلال و شکوه شگفت انگیزی دارد.

خانه اعیانی کیش

آب انبار دوقلو

دو گنبد گلی که در کنار هم قرار گرفته اند، به همراه بادگیرهای اطراف خود می توانند در خنک ساختن آب ها نقش داشته باشند. آب انبارها از برترین جاذبه های گردشگری کیش به حساب می آیند چرا که گویای پیشرفت مردمان زمان قدیم برای خنک نگه داشتن آب است. آب انبار موجود در شهر کیش از جمله معدود آب انبارهای باقیمانده در ایران می باشد. پس دیدن آن می تواند برای مسافران و گردشگرانی که می خواهند در مورد دوران قدیم ایران اطلاعاتی را کسب کنند، مفید باشد.

آب انبار دوقلو کیش

معرفی مراکز خرید کیش

هنگام سفر به جزیره بی نظیر کیش، حتما به مراکز خرید آن هم مراجعه کنید. وجود مراکز مجهز خرید، می تواند تجربه ی لذت بخشی از سفر به کیش را برای شما فراهم نماید. چرا که می توانید به کمک آن ها به راحتی انواع لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنید. در ادامه به چندین مورد از بزرگ ترین مراکز خرید کیش اشاره خواهیم کرد:

مرکز خرید سارینا

این مرکز را می توان از جمله مراکز خرید تجاری و خدماتی دانست. چرا که سعی کرده تا بازدیدکنندگان از جاذبه های گردشگری کیش، بتوانند هر گونه لوازم که نیاز دارند را به راحتی در این ده طبقه تهیه نمایند. در ضمن از آن جا که نمای بیرونی و معماری داخلی این مرکز بسیار متفاوت است، توانسته افراد زیادی را به خود جلب کند.

دیپلمات مال

در صورتی که فرزندان خود را هنگام خرید همراه خود می برید، بهتر است یکی از مراکز خرید را انتخاب نمایید که وسایل تفریحی متناسب برای کودکان را هم داشته باشند. دیپلمات دقیقا به همین منظور در یکی از طبقات خود تنها به کودکان خدمات تفریحی را در قالب یک شهربازی بسیار مجهز ارائه می نماید. در دیگر طبقات هم شما با خیال راحت می توانید به خرید محصولات مصرفی خود بپردازید.

لازم به ذکر است که برای رسیدن به این مرکز تجاری باید به سمت میدان لارک شهر کیش حرکت نماید.

مرکز خرید مریم

اگر از خرید در فضای بسته پاساژها خسته شده اید، این مرکز خرید که به نوعی جزو جاذبه های گردشگری کیش هم به حساب می آید، می تواند گزینه ی متفاوتی برای خرید باشد. چرا که در یک محیط و فضای باز در زمینه ارایه تمام مواد غذایی، پوشاک و حتی صنایع دستی فعالیت های زیادی شکل گرفته است.

کوروش سنتر

از جذاب ترین مرکز خریدهای موجود در شهر کیش که زیبایی خارق العاده ای هم دارد، می توان به کوروش سنتر اشاره نمود. کسانی که اهل تهیه کالاهای برند و لوکس هستند، مراجعه به این مرکز خرید در میدان مرجان کیش می تواند به آن ها در یافتن انواع لوازم با برندهای خاص و شناخته شده کمک شایانی نماید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام
    از اینکه اطلاعات خوب و مفیدی در زمینه گردشگری تهیه می کنید تشکر می کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا