تور

اجاره خودرو در دبی
استان هرمزگانایرانگردیکیش

آشنایی با قلعه جنی کیش

امروزه سفر به کیش این شهر ساحلی شیک، مدرن و زیبا در میان گردشگران بسیار رایج شده است. در حقیقت مسافرت به کیش یک جایگزین ایده‌آل برای سفر‌های خارجی کم هزینه به حساب می‌آید. همواره سفر به کیش به منظور استراحت، انجام انواع فعالیت‌های مفرح، بازدید از مکان‌های تاریخی و آشنایی با مکان‌های ترسناک مهیج خواهد بود. یکی از مکان‌های خوفناک حاضر در کیش را قلعه جنی گویند. سالیان سال است که در میان مردم اختلاف نظر من باب تاریخچه و اتفاقات رخ داده در آن وجود دارد. اکثر این افرادی که به اتفاقات معتقد بوده و هستند، از اهالی قدیمی این منطقه به شمار می‌روند.ادامه این مقاله را از مجله گردشگری دوباره سفر از دست ندهید.

از سرگذشت قلعه جنی کیش چه می دانید!

از سرگذشت احداث و قدمت ساختمان جنی کیش شواهد و مدارک دقیقی موجود نیست، اما به احتمال زیاد زمان احداث و تاریخچه آن به دوره وجود پرتغالی‌ها در جزیره بازمی‌گردد. دلیل این گمان هم به سبب این بوده که در قدیم پرتغالی‌ها برای دیدن دریا و همچنین محافظت، قلعه‌ای ساخته بودند و به همین دلیل شک و گمان‌ها به این سمت و سو آمده است.

آشنایی با قلعه جنی کیش

علت دوری گزینی از قلعه جنی کیش

این ساختمان که همانند دژ بزرگ و استوار است در سال ۱۳۴۰ به ژاندارمری کیش متعلق بوده که نفراتی همچون افراد دارای درجه و رتبه و سربازان در آن‌جا اقامت داشتند. از قدیم تا کنون در مورد این ساختمان و وقایع آن شک و شبهه‌هایی وجود دارند که تمام این گمان‌ها به سبب دیدن اتفاقاتی نظیر آرزوی خروج افراد دارای اعتبار و سربازان بوده‌اند. تمام این افراد حاضر در آن‌جا به شنیدن صدای عجیب در تمام نقاط این ساختمان اعتراف کردند. ‍

پس از صحبت کردن این افراد در مورد اتفاقات رخ داده، به طرز نا به هنگامی ۴ تن از سربازان از دنیا رفته و جسد بی‌جان آن‌ها با رنگی کبود و اوضاعی وخیم پیدا شد. این ۴ نفر از افرادی بودند که هنگام شب نگهبانی می‌دادند. پس از وقوع این اتفاقات، تمامی افراد آن قلعه را ترک نمودند. اخبار، اتفاقات و حواشی در مورد این قلعه آنقدر زیاد بوده که افراد و اهالی نزدیک به آن، برای همیشه این ناحیه را ترک کردند.

ساختار قلعه جنی کیش

طرز ساخت قلعه جنی کیش بدین صورت است که این ساختمان محوطه‌ای مستطیل شکل دارد که در دو وجه آن برج‌هایی برای نظاره‌گری و مراقبت تعبیه شده‌اند. همچنین پنجره‌هایی با ابعاد کوچک بر دیوار به سبب پناه گرفتن و دفاع در زمان جنگ جاسازی گردیده‌اند.

علاوه بر این، استحکام این دیوار‌ها به قدری زیاد بوده که امکان تخریب کردن آسان و کامل آن‌ها وجود نداشته و احتمالاً علت قرار گرفتن آن تا به اکنون همین امر بوده است. در داخل و مرکز این قلعه باغی قرار دارد که در آن درختانی کاشته شده بودند که امروزه به دلیل متروکه ماندن و عدم آبیاری خشک شده‌اند.

آشنایی با قلعه جنی کیش

آیا هم اکنون امکان ملاقات و بررسی این قلعه وجود دارد؟

افرادی که خواهان هیجان و وحشت هستند، امکان دارد این مورد به ذهنشان خطور کند که آیا می‌توان از آن‌جا بازدید کرد یا خیر. لازم به ذکر است که بیان گردد طبق شواهد و صحبت‌های اهالی آن‌جا، در حال حاضر این ساختمان دژ مانند، هیچ نگهبان و سکنه‌ای نداشته و به نوعی به حال خود ر‌ها شده است. اگر فرد شجاع و جسوری هستید، می‌توانید روزانه یا حتی در شب به این قلعه مراجعه نموده و از طریق راه مابین خرابه‌ها به داخل ساختمان وارد شوید.

تا هر ساعتی که بخواهید امکان بازدید و مشاهده برای شما وجود خواهد داشت اما به شما توصیه می‌کنیم، این بازدید و ملاقات را به ساعت اولیه روز و زمانی که همچنان خورشید در آسمان است موکول کنید؛ زیرا در ساعات پایانی شب و غروب آفتاب علاوه بر تاریکی امکان وهم و خوف بیشتری نیز وجود دارد.

داستان‌ های واقعی قلعه جنی

اگر خواهان تجربه هیجان، آدرنالین و ترس هستید، خواندن این بخش می‌تواند باب میل شما باشد. برای داشتن لحظاتی رعب‌آور و وحشتناک حتماً نیاز به دیدن فیلم‌های ترسناک نخواهد بود. گاهاً شما می‌توانید با سمع و نظر نسبت به افسانه‌ها، قصه‌ها و خرافات محلی این چنین حسی را دریافت کنید. شنیدن و خواندن این مطالب به‌طور ناخودآگاه در شما احساس هیجان و ترس را به اوج می‌برد.

آشنایی با قلعه جنی کیش

جشن عروسی در قلعه جنی

راننده تاکسی که به انتظار آمدن مسافران کشتی یونانی بوده است، پس از گذشت دقایقی منتظر ماندن و نیامدن مسافران، به حرکت خود ادامه داده تا به قلعه جنی رسید. هنگامی‌که وارد این منطقه شد، مشاهده نمود که گویا مراسم ازدواج جنیان برپا بوده و ناگهان راننده جن‌هایی با لباس‌های بلند و سفید را می‌بیند که پا‌هایشان برعکس و حالتی مشابه سم داشتند. او به علت رعب و وحشت ماشین خود را خاموش کرده و منتظر اتمام مراسم آن‌ها نشست. طبق گفته‌های مردم محلی آن منطقه، فرد با ترس و وحشت بسیار زیاد بالاخره به شهر بازمی‌گردد و این داستان را برای مردم نقل می‌کند.

4 سرباز مبهوت و درگذشته در قلعه جنی

یکی دیگر از افسانه‌های این قلعه مربوط به چهار سرباز است که باید از شب تا صبح از پاسگاه نگهبانی می‌کردند. روز بعد زمانی‌که کارکنان پاسگاه وارد قلعه شدند با منظره عجیب و وحشتناکی روبه‌رو گشتند که آن اجساد آن چهار نفر بود. جسد آن‌ها با چشمانی باز و متحیر، با بدن‌های سرد و سیاه بر زمین افتاده و معلوم نبود که در شب قبل چه بر سرشان آمده و ماجرای مرگشان همچنان مانند داستانی مرموز باقی مانده است.

تلاطم و هراس در بازدید قلعه جنی

وقتی خورشید آرام آرام از آسمان جزیره کیش غروب می‌کند و تاریکی شب همه چیز را فرا می‌گیرد، قلعه جنی کیش تبدیل به مکانی ترسناک می‌شود. احتمالاً با شنیدن داستان‌های زیادی درباره این قلعه در شما ترسی ایجاد گردد. صدای چاه آب در مجاورت قلعه و زوزه باد در ایجاد هیجان و ترس و وحشت در بازدیدکنندگان تأثیر بسزایی دارد. اگر توانسته‌اید بر ترس خود غلبه کنید، می‌توانید شبانه از این قلعه دیدن نمایید و تجربه‌ای خاص را از هیجان همراه با ترس و وحشت داشته باشید.‍باید بدانبد که درب ورودی با سنگ‌های بزرگ محدود شده تا از آمدن افراد جلوگیری کند. اما اگر موفق به دستیابی راه ورود شدید، می‌توانید وارد قلعه شده و به کاوش خود بپردازید.

قلعه جنی کیش

دیدنی‌ های مجاور به قلعه جنی

بیشتر جاذبه‌های کیش در نزدیکی یکدیگر قرار گرفته‌اند، زیرا وسعت این جزیره خیلی بزرگ نیست. کشتی یونانی که بسیار معروف و پرطرفدار است، اسکله تفریحی کیش، پارک آبی اقیانوس که به عنوان بزرگ‌ترین منطقه تفریحی آبی کیش نیز شناخته می‌شود و روستای باغو از جاذبه‌هایی هستند که در نزدیکی قلعه جنی قرار دارند.

کشتی یونانی

در سال ۱۳۴۵ کشتی یونانی در خلیج فارس به گل نشسته و سبب گردیده تا این منطقه به قطب گردشگری تبدیل شود. شما هنگام سفر خود در این منطقه می‌توانید از غروب زبانزد و بی‌نظیر آفتاب دیدن کنید. همچنین دیدن این منظره همراه با آرامش و سکوت بسیار خوشایند و دلپذیر خواهد بود. درباره کشتی یونانی داستان‌ها و اظهار نظر‌های زیادی وجود دارند. برای مثال برخی می‌گویند ناخدای این کشتی عاشق یک دختر ایرانی شده، اما خانواده دختر مخالفت کرده بودند، یک روز ناخدا با دختر قرار می‌گذارد تا او را بگیرد؛ که هیچ‌گاه این اتفاق رخ نداده و در نهایت کشتی نیز به گل نشست.

نقل قول دیگری که ذکر شد این است که مالک کشتی در ورشکستگی مالی بسیار جدی قرار داشته، بنابراین با بهره‌گیری از کمک ناخدای کشتی و ملوانان این امکان را فراهم می‌کند تا بتواند از شرکت‌های بیمه تاوان و جریمه دریافت نماید. تعدادی از مردم محلی این منطقه نیز بر این موضوع اعتقاد دارند که ناخدای این قایق تحت تأثیر مایعات الکلی بوده و همین وضعیت سبب رخ دادن این اتفاق شده است؛ اما دلیل معقول‌تری نسبت به سایر اظهارات در مورد قضیه وجود دارد که می‌گوید هوا بسیار مه آلود بود و به دلیل نداشتن چراغ، کشتی به جزیره نزدیک شد و این کار صورت پذیرفت.

کشتی یونانی

روستای باغو کیش

روستای باغو، از دیرینه‌ترین روستا‌های موجود در جزیره کیش است که تاریخچه آن به دوران حکومت قاجار می‌رسد. روستایی با درختان کهنسال فراوان، از جمله روستا‌های قدیمی که پیشینگی آن به دوران باستان جزیره کیش برمی‌گردد. این روستا با دارا بودن انواع درختان بومی مناظر زیبایی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. همچنین مسجدی منسوب به قرن نهم هجری نیز در این منطقه قرار دارد.

روستای باغو کیش

اسکله تفریحی کیش

ساخت اسکله تفریحی کیش در سال ۱۳۸۵ آغاز شد که به مرور گسترش یافت و مساحت آن حدوداً به ۱۰۰۰۰ متر رسید. برای بازدید از این جاذبه گردشگری باید وارد بلوار دریا شده و تا انتهای مسیر را طی کنید. کم‌کم منظره آبی دریا جلوی چشمتان ظاهر می‌شود، کم‌کم صدای مرغان دریایی به گوش می‌رسند. همچنین شما ماهیگیرانی را مشاهده خواهید کرد که منتظر حرکت قلابشان در کنار ساحل نشسته‌اند.

اسکله تفریحی کیش

پارک آبی اوشن کیش

این پارک آبی یکی از مقاصد مفرح و تفریحی برای مسافران به حساب می‌آید. پارک آبی اوشن کیش با وسعتی معادل ۵. ۵ هکتار و ظرفیت ۳۰۰۰ نفر برای تمامی سنین با سرویس ایاب و ذهاب رایگان سرگرمی‌های شادی را هم برای خانم‌ها و هم آقایان فراهم کرده است. این پارک با برداشت از قصه قلعه خورشید ساخته شد. هزینه دریافت بلیط توسط سازمان مرتبط به تصویب رسید. این پارک هر ساله دارای ۲ سانس جهت ارائه خدمات به مسافران و گردشگران خواهد بود.

سخن پایانی

اگر مدت زمان زیادی است که از هیجان، اضطراب و وحشت دور مانده‌اید، دیدار و ملاقات این جاذبه برای شما خالی از لطف نیست. بر اساس باور مردم بومی و افسانه‌های موجود، در قلعه جنی شیاطین زندگی کرده و به هیچ‌کس اجازه ورود به این منطقه را نخواهند داد. این ساختمان که در زمان قدیم به عنوان حصار مرزی مورد استفاده قرار می‌گرفت، از ترسناک‌ترین مقاصد گردشگری در ایران به حساب می‌آید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا