تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

راهنمای کامل سفر به قشم با معرفی جزیره ها

جزیره قشم به دلیل طبیعت تماشایی و جاذبه‌های گردشگری که دارد، یکی از مقاصد محبوب گردشگری محسوب می‌شود. تمایز قشم در جذب گردشگر نسبت به سایر نقاط ایران، به دلیل مواهب طبیعی خاص و جاذبه‌های منحصربه‌فرد این منطقه است. همچنین سبک زندگی متفاوت و آداب‌ورسوم مردمان دوست‌داشتنی و میهمان‌نواز این جزیره، نقش مهمی در جذب گردشگران دارند. ما در این مقاله شما را با این جزیره جنوبی ایران آشنا خواهیم کرد.

راهنمای کامل سفر به قشم

موقعیت مکانی جزیره قشم

جزیره زیبای قشم در جنوب ایران و در استان هرمزگان قرار گرفته است. در شمال این جزیره، بندرعباس و در قسمت شرقی آن جزیره لارک و در قسمت جنوبی آن جزیره هنگام قرار دارد. همچنین در قسمت جنوب غربی جزیره قشم، جزیره‌های ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک واقع‌شده‌اند.

آب‌وهوای جزیره قشم

اگرچه جزیره قشم در منطقه گرم و خشکی واقع‌شده، اما رطوبت هوا در آن نسبتا زیاد است. در این جزیره میانگین دمای سالانه ۲۶ درجه سانتیگراد و متوسط حداکثر و حداقل دما به ترتیب ۳۶ و ۱۸ درجه سانتی‌گراد است. ماه‌های مرداد و شهریور این جزیره گرم‌ترین هوا و ماه‌های دی و بهمن این جزیره سردترین هوا را دارند.

جزیره زیبای قشم تابستان‌های گرمی دارد و حداکثر دمای هوا در این فصل به ۴۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. درحالی‌که در فصل زمستان هوای این جزیره بسیار مطبوع و خنک خواهد بود و میانگین دمای آن ۱۶ درجه سانتی‌گراد اندازه‌گیری شده است. بدون شک فصول پاییز و زمستان بهترین زمان سفر به این جزیره شگفت‌انگیز هستند.

جزیره قشم

مکان‌های دیدنی قشم

جزیره قشم جاهای زیادی برای بازدید دارد که ممکن است بازدید از همه آنها بیش از یک هفته زمان ببرد. درحالی‌که اغلب گردشگران معمولا مدت زمانی محدود را در این جزیره سپری می‌کنند؛ بنابراین بهتر است مسافران با کسب اطلاعات در مورد اماکن دیدنی، سفر خود را برنامه‌ریزی کنند. ما در این راهنمای سفر به قشم مکان‌های دیدنی این جزیره را به شما معرفی خواهیم کرد.

اماکن طبیعی

باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی جزیره قشم می‌توان گفت این جزیره از جاذبه‌های طبیعی جذابی برخوردار است. سواحل درخشان و نقره‌ای، دره‌های زیبا، غارهای اسرارآمیز و شگفت‌انگیز، جنگل‌های خوش‌منظره و تنگه‌های جذاب و منحصربه‌فرد نمونه‌هایی از جاذبه‌های طبیعی این جزیره به شمار می‌آیند.

اماکن تاریخی

به دلیل قدمت بالا و چندهزارساله این جزیره، اماکن تاریخی بسیاری در قشم وجود دارند که گردشگران می‌توانند از آنها بازدید کنند. اماکن تاریخی این جزیره عبارت‌اند از:

  • نیایشگاه زرتشتیان ناهید (جاده درگهان)
  • مدرسه زیبا و تاریخی ۳۰۰ساله کمالیه (روستای بند حاج علی)
  • تپه تاریخی کولغان (بخش مرکزی شهرستان قشم)
  • مقبره مقدس تم سنیتی (روستای تم سنیتی)
  • قلعه تاریخی پرتغالی‌ها (ضلع شمالی جزیره قشم)
  • آب‌انبار بی‌بی (واقع در بخش شهاب)
  • قبرستان رمکان (روستای رمکان)
  • گورستان تاریخی لافت کهنه (بندر لافت)

اماکن تفریحی

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، اماکن تفریحی بی‌شماری نیز در این منطقه ساخته شده‌اند. برخی از این امکان تفریحی که بازدید از آن‌ها به گردشگران پیشنهاد می‌شود، عبارت‌اند از:

  • مجتمع تفریحی و گردشگری زیبای هامون قشم (در 2 کیلومتری اتوبان قشم، درگهان)
  • پیست سافاری ۵۲۰ هکتاری قشم
  • حوضچه هامون (در ۳ کیلومتری جاده قشم، درگهان)
  • پارک شهر قشم
  • پارک زیتون قشم
  • آکواریوم پروانه طلایی
  • حیات‌وحش دریایی

هتل‌ها و اماکن اقامتی جزیره قشم

جزیره قشم به‌عنوان یک منطقه توریستی شناخته‌شده است و مکان‌های اقامتی متنوعی همچون هتل‌های لوکس ۴ ستاره، میهمان‌خانه‌های اقتصادی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارد. به طور معمول در جزیره قشم، هتل‌ها امکانات زیادی به گردشگران ارائه می‌دهند. این امکانات شامل پارکینگ رایگان، اینترنت رایگان، باشگاه بدنسازی، اسپا، استخر، صندوق امانات و غیره هستند. از طرف دیگر، اقامت‌های بوم‌گردی قشم نه‌تنها مکان‌هایی دنج و خوش‌منظره هستند، بلکه نسبت به هتل‌های 4 ستاره بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهند بود.

غذاهای محلی جزیره قشم

در این جزیره، غذاهای دریایی با ادویه‌های خوش طمع بسیار رایج هستند که برخی از آنها عبارت‌اند از:

ماهی برشته: این غذای محبوب با ماهی نسبتا بزرگی درست می‌شود که داخل شکم آن را با سبزیجاتی از قبیل شوید، گشنیز، فلفل سبز و پیاز پر می‌کنند. سپس آن را روی اجاق کباب خواهند کرد و با ادویه تند مزه‌دار می‌کنند.

هواری: یکی دیگر از غذاهای محلی جزیره قشم هواری است که از ماهی تهیه می‌شود. برای پخت این غذا ابتدا پیاز تفت‌داده خواهد شد و سپس سبزیجاتی نظیر شوید، گشنیز، شنبلیله و سیر را به آن اضافه می‌کنند. در مرحله بعد، ماهی را به آن اضافه و سرخ خواهند کرد.

کلمبا: این یک غذای خوش طمع است که مواد اولیه آن از ماهی خرد شده، گندم پرک شده و روغن حیوانی تشکیل‌شده است. به گردشگران توصیه می‌شود اگر روزی پرجنب‌وجوش را در قشم سپری کرده‌اند، این غذا را امتحان کنند.

جمع‌بندی

جزیره قشم، یکی از زیباترین جزایر کشور ما است که به دلیل برخورداری از اماکن تاریخی، تفریحی و طبیعی، هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. ما در این راهنمای سفر به قشم اطلاعات لازم برای آشنایی با این جزیره را به شما ارائه کردیم؛ بنابراین شما خواهید توانست با برنامه‌ریزی و شناخت بهتری، به قشم سفر کنید. همچنین با خدماتی که سایت فلای تودی در زمینه خرید بلیط و رزرو هتل ارائه می‌دهد، می‌توانید به راحتی سفر خود را به قشم برنامه‌ریزی کنید. این سایت دارای پشتیبانی 24 ساعته در تمام روزهای هفته است، بنابراین هیچ گونه نگرانی برای مسافران ایجاد نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا