تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

با بهترین تفریحات قطر بیشتر آشنا شوید

قطر به‌دلیل مناظر منحصربه‌فردی که دارد، در سطح جهان مشهور است و گردشگری در این کشور آنقدر رواج دارد که سالانه میزبان بیش از دو میلیون گردشگر است. اگرچه قطر آب‌وهوای گرم و مرطوبی دارد، اما به نظر می‌رسد این موضوع هیچ محدودیتی برای مسافران و گردشگران به این کشور ایجاد نمی‌کند؛ همچنین این کشور برای تمام فصول تفریحات مخصوص خود را دارد و در آن هیچ حد و مرزی برای گردشگران وجود ندارد. از بهترین تفریحات قطر، بهترین پارک‌ ها و شهربازی ‌های قطر را می‌توان نام برد؛ به‌علاوه می‌توان به جنگل‌های ساحلی، سواحل زیبا، مسیرهای سافاری، پیست‌های رانندگی و پارک‌های آبی با بازی‌های متنوع اشاره کرد و به نظر می‌رسد این فهرست همچنان بیشتر هم شود.

بهترین تفریحات قطر

قطر و اماکن گردشگری

قطر کشوری است که ریشه در غرب آسیا دارد و پایتخت آن دوحه است. قطر آب‌وهوای گرم و مرطوبی دارد و بهترین زمان برای مسافرت به این کشور تماشایی، فصل بهار و فصل پاییز است. این کشور کوچک با وجود صحرایی بودن خود، دارای امکاناتی هیجان‌انگیز و متعدد است؛ همچنین به دلیل داشتن خطوط ساحلی طولانی و صحراهای شگفت‌انگیزش، جزو زیباترین کشورهای جهان به‌شمار می‌رود. از بهترین ورزش‌ها و فعالیت‌های هیجان‌انگیز گرفته تا مکان‌های دیدنی، می‌توانید نقاط متنوعی برای لذت بردن در این کشور دیدنی پیدا کنید. همین موضوع باعث شده که گردشگران زیادی به این کشور زیبا جذب شوند و همه‌ساله به این کشور سفر کنند. به واسطه همین محبوبیت، فرودگاه بین‌المللی دوحه که نام آن حمد است به یک دروازه جهانی برای مسافران و گردشگران سرتاسر جهان تبدیل شده است.

جالب است بدانید که کشور قطر و به‌خصوص پایتخت آن دوحه، یکی از امن‌ترین مکان‌های دنیا به‌شمار می‌روند. بیش‌ترین و بهترین تفریحات قطر را می‌توان در شهر دوحه پیدا کرد. این شهر قدمتی طولانی دارد و در ابتدا روستایی برای صید ماهی و مروارید بوده است. دوحه آثار تاریخی و گردشگری مشهوری دارد و یکی از مهم‌ترین مراکز مالی خاورمیانه محسوب می‌شود. به‌طورکلی قطر به دلیل داشتن فرهنگ، هنر، ورزش‌های آبی و مجموعه‌ای از جاذبه‌های گردشگری بسیار محبوب و مشهور است. به‌عبارت‌دیگر قطر از جمله کشورهایی است که هیچ مرز و محدودیتی برای لذت بردن مسافران ندارد و بهترین خدمات را در اختیار گردشگران خود می‌گذارد.

بهترین مناطق تفریحی قطر

همان‌طور که می‌دانید بهترین تفریحات قطر در شهر دوحه و اطراف آن وجود دارد که همین امر باعث می‌شود گردشگران زیادی سالانه از سراسر دنیا به این کشور سفر کنند. ازجمله مهم‌ترین مناطق دیدنی این کشور عبارت هستند از:

بهترین مناطق تفریحی قطر

1.    اسپایر زون

این منطقه فاصله زیادی با مرکز دوحه ندارد و برج ۳۰۰ متری آن باعث شده تا قابل تشخیص باشد. اسپایر زون شامل آکادمی آموزشی، محوطه‌های ورزشی در سطح جهانی، بیمارستان پزشکی ورزشی و همچنین هتل‌های پنج‌ستاره و رستوران‌های متعدد است. پارک اسپایر یکی از بخش‌های این مجموعه است که از معروف‌ترین مناطق دیدنی قطر به‌حساب می‌آید. مسیرهای پیاده‌روی، دریاچه‌ها، محوطه بازی کودکان و کافه و رستوران‌ها ازجمله جاذبه‌هایی هستند که باعث محبوبیت این پارک زیبا شده‌اند.

2.    مروارید قطر

مروارید قطر در واقع جزیره‌ای مصنوعی به بزرگی بیش از چهار کیلومترمربع است. علت این نام‌گذاری، جزیره زیبای آن است که در گذشته صید مروارید در آن انجام می‌گرفته است. در این منطقه مراکز خرید زیادی وجود دارند و گردشگران از سراسر دنیا برای خرید از برندهای معروف به این منطقه می‌آیند. همچنین وجود هتل‌های لوکس و اسکله‌ای چشم‌نواز باعث دیدنی‌تر شدن آن می‌شود.

3.    پارک آبی دوحه

از بی‌نظیرترین و جذاب‌ترین تفریحات کشور قطر می‌توان به پارک آبی دوحه اشاره کرد. این پارک توسط یکی از مهم‌ترین شرکت‌های سازنده پارک‌های آبی طراحی و ساخته شده است. پارک دوحه دارای سرگرمی‌های آبی زیادی است که شامل استخرهای کوچک و بزرگ، سرسره‌های هیجان‌انگیز، رودخانه‌های درخشان و رستوران‌های درجه یک می‌شود. به دلیل اینکه قطر کشور گرمسیری است، استفاده از پارک‌های آبی آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود و از بهترین تفریحات قطر به شمار می‌رود.

4.    جنگل ساحلی التکیره

این جنگل از مشهورترین و پرطرفدارترین نقاط کشور قطر است. با ورود به این مکان با یک اکوسیستم سبز و منظره خوش‌آب‌وهوا روبه‌رو می‌شوید که در شهر خشک و کویری دوحه قرار گرفته است. به طرز عجیبی این جنگل در میان شن‌های بیابان و صحرای دوحه قرار دارد. جالب است بدانید آبی زلال دارد و زیستگاه فلامینگوها و ماهی‌خوارها است. با اجاره کردن قایق پارویی و حرکت در رودخانه به‌خوبی می‌توانید از این منظره رؤیایی آرامش بگیرید.

جنگل ساحلی التکیره

5.    صحرای دوحه

صحرای دوحه یکی از محبوب‌ترین بیابان‌های قطر است و به‌اندازه کیلومترها، شن دست‌نخورده و بکر دارد. وسعت آن باعث می‌شود تا با یک سافاری از این شن‌های جذاب و تپه‌های شنی آن دیدن کنید. تپه‌های شنی منطقه‌ای است برای افراد علاقه‌مند به رانندگی و پیست که آن‌ها را دچار چالش‌های هیجان‌انگیزی می‌کند؛ همچنین از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این منطقه می‌توان به دیدن پیوند دریا و بیابان، برگزاری کمپ صحرایی و تماشای ستارگان اشاره کرد.

سخن پایانی

کشور قطر با سرمایه‌گذاری خوبی که در حوزه‌های مختلف گردشگری و تفریحی انجام داده است، توانسته تفریحات متنوعی فراهم کند تا هفته‌ها شما را سرگرم کند. به همین سبب افراد بسیاری از سراسر جهان جذب این کشور حاشیه خلیج‌فارس شده‌اند و در تمام سال به این کشور سفر می‌کنند و از امکانات و مناطق دیدنی آن نهایت استفاده را می‌برند. به دلیل آب‌وهوای گرم و کویری قطر، بهترین فصل برای گردشگری فصل بهار و پاییز است. به‌طورکلی بهترین تفریحات قطر در شهر دوحه وجود دارد؛ بهتر است قبل از سفر کردن به این کشور زیبای حوزه خلیج‌فارس ابتدا با مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری آن به‌خوبی آشنا شوید و برای خود یک برنامه‌ریزی از مناطقی که قصد دیدن دارید، تهیه کنید تا به‌محض رسیدن به قطر بتوانید با یک برنامه خوب به تمام مناطق موردنظر خود سفر کنید و از زیبایی‌های این کشور به نحو احسنت لذت ببرید.

برای تهیه بلیط هواپیما جهت سفر به قطر، می‌توانید از سایت‌های معتبری همچون فلای تودی اقدام نمایید. فلای تودی با ارائه خدماتی همچون پشتیبانی 24 ساعته و رزرو هتل‌های داخلی و خارجی ارزان، توانسته تا حدود زیادی دغدغه‌های مسافرین و گردشگران را کاهش دهد؛ همچنین فلای تودی گارانتی بهترین و ارزان‌ترین قیمت بلیط و هتل (با تخفیف‌های ویژه) را به شما ارائه می‌کند که باعث کاهش هزینه‌های سفر شما می‌گردد.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. ایران استعداد بهترین کشور جهان از نظر گردشگری را داراست چون بیابون و جنگل و کوهستان و دریا هم داره فقط حیف مملکت افتاده دست ناباب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا